Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 18 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Nog 1 winstpuntje en dan zijn we er! Z dressuur Welsh Cob C

 
Profiel   

God wat ben ik toch gek op die pony.

Vier jaar terug kochten we haar als 4 jarig projectje. Het was de bedoeling dat mijn dochter haar zou trainen, kindproof maken en dan verkopen.

Ik kocht expres een C maat, dan zou dochterlief er te groot voor worden en zouden wij niet in de verleiding komen om haar toch maar te houden.

Vanaf dag 1 zat ze niet alleen in mijn binnenzak maar ook in mijn hart. Ze is zo mensgericht, heeft een enorme werklust en ze is zo superslim.
Al gauw zag ik die 2 een eenheid worden. Thuis liep ze ook al de sterren van de hemel, maar op ander terrein veranderde ze in een soort spook.

Nu heb ik vrij veel paardenkenners in mijn kringetje en allemaal riepen ze. Wanneer koop je nu eens een echte sportpony? Deze is leuk, recreatief maar verder niet al teveel van verwachten. Toen ook nog eens de uitspraak kwam dat als ze echt ambities had, we dan een beter gebouwde pony moesten hebben.

Dat was de trigger! De ene prijs na de andere harkten ze samen binnen. Zo werden ze al Nederlands kampioen, alle seizoenen Kringkampioen, altijd geselecteerd voor de Brabantse kampioenschappen en hebben ze bijna nog nooit een wedstrijd zonder winst gereden. Ging het dan makkelijk? Nee! Maar wat goed ging, ging ook supergoed! Daarmee werden de mindere dingen ruim gecompenseerd. Ieder vriendinnetje ging over naar de paarden. Daar hebben wij er ook eentje van, maar de liefde voor Blessed is er nog steeds.

Deze maand hebben we in 8 starts het M2 af en dan is het zover. Het Z in. Deze pony is goud.

De werklust, de kracht, de wil. Ze heeft het allemaal. Dochterlief mag nog 3 maanden starten bij de pony’s. Of ze dan afscheid neemt weten we nog niet.

Ze rijdt inmiddels ook paarden op een dressuurstal voor haar werk. Nog steeds is deze pony haar favoriet.
[ img ]

Je zou het maar tegengekomen zijn die speld in de hooiberg. Als je echt wilt.. dan kan alles. 10 oktober de eerste Z start op wedstrijd.. Ik weet het zeker.. deze kan en wil alles geven.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-21 20:32 



 
Profiel   

Wat leuk! En wat fijn dat je dochter er nog zo goed oppast, ondanks de C-maat!
Succes 10 oktober, maar dat komt zo te lezen wel goed :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-21 20:34 



 
Profiel   

... mag je tegenwoordig niet meer met een pony starten tussen de paarden...?

Annemarie Keyzer, (later bekend onder haar mans naam Sanders) startte gewoon met The Poacher tussen de paarden, ook toen ze Amon al had.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-21 20:37 



 
Profiel   

StalDiefdijk schreef
Wat leuk! En wat fijn dat je dochter er nog zo goed oppast, ondanks de C-maat!
Succes 10 oktober, maar dat komt zo te lezen wel goed :-)


Dat geluk hebben we dan ook ja. Ze is maar rond de 160 cm

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-21 20:38 



 
Profiel   

Janneke2 schreef
... mag je tegenwoordig niet meer met een pony starten tussen de paarden...?

Annemarie Keyzer, (later bekend onder haar mans naam Sanders) startte gewoon met The Poacher tussen de paarden, ook toen ze Amon al had.


Ja hoor dat mag ook. Ze is vaak op wedstrijd bij de pony’s ook de enige met een C. Dus ze rijdt de gehele M2 al in handicap met de D/E M1/2.

Alles kan. Ze zegt dit straks ook nog te willen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-21 20:43 



 
Profiel   

Fijn dat het kan...!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-21 20:55 



 
Profiel   

Zo zie je maar, als je ergens voor gaat kom je heel ver!

Stiekem ben ik wel benieuwd naar meer foto's en komende volgtopics :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-21 21:03 



 
Profiel   

Amado7 schreef
Zo zie je maar, als je ergens voor gaat kom je heel ver!

Stiekem ben ik wel benieuwd naar meer foto's en komende volgtopics :j


Ik zal een update geven als ze haar Z debuut heeft gehad. Tja we hebben van de laatste wedstrijden weinig foto’s. Dat komt omdat we tegenwoordig altijd maar samen zijn en foto’s en lezen tegelijk is wat last :-)


[ img ]

Deze is van vandaag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-21 21:10 



 
Profiel   

Met de verhoudingen en het postuur ruiter zou ik zéker proberen of je tussen de paarden mee kan komen!
Echt prachtige combinatie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-21 21:14 



 
Profiel   

Die Welshjes toch he <3
Mooie beestjes die Cobs, hier ook een geweldige sectie C lopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-21 22:50 



 
Profiel   

Wat tof! Ik heb ook een Welsh Cob en vliegen ook alle klassen door tussen de paarden. Toppony’s!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-21 07:56 



 
Profiel   

Wat een geweldig leuke pony, en wat mooi dat ze dit samen voor elkaar gekregen hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-21 07:57 



 
Profiel   

Wat een mooi avontuur beleven jullie met deze pony <3
Zuinig op zijn, ik hoop dat jullie nog lang plezier samen hebben :*

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-21 08:39 



 
Profiel   

Wat een gave pony en geweldige combinatie! Ik zou graag volgen hoe ze het gaan doen in het Z :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-21 09:15 



 
Profiel   

Wat een mooie combinatie <3 Ben benieuwd naar meer foto's van het duo samen in actie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-21 09:20 



 
Profiel   

Super zeg! Wat een leuke combinatie. En Welshjes tussen de paarden, ik hou ervan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-21 10:10 



 
Profiel   

Wat een mooie combi zijn ze, en super leuke pony natuurlijk <3 (ik heb ook een C-type lopen)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-21 10:18 



 
Profiel   

Dankjewel allemaal.

Ik ben ook echt supertrots op die 2.
Ik houd jullie op de hoogte!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-21 11:02 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 18 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen