Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 27 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Zo trots! Het Z is een feit met onze 8 jarige Welsh Cob C!

 
Profiel   

Vandaag was het zover. We moesten nog 1 puntje rijden om Z te mogen starten.

We zijn binnen 1 maand de M2 doorgesjeesd! Waarom zoveel haast? Nou dochterlief mag nog maar tot 1 januari bij de pony’s starten.

Blessed is 4 jaar geleden als projectje bij ons gekomen. Dochterlief wilde haar doorrijden en te koop zetten. Van de opbrengst wilde ze een jong paard kopen. De keuze voor een C maat was omdat ik dan zeker wist dat ze er snel te groot voor zou zijn. Nu is ze klein gebleven en ook nogeens een krielkip. Te groot gaat ze dus nooit worden. Te zwaar waarschijnlijk ook niet. Want ze moet serieus flink blijven eten om niet onder de 45 kg te komen.

Blessed bleek een talent en wij bleken waardeloze verkopers. Ergens in mijn achterhoofd piepte er al een stemmetje.. ik kan deze toch niet wegdoen? Ondertussen wonnen ze heel wat titels. Zelfs een Nederlands Kampioenschap als 4 jarige koppony

Ging alles vanzelf? Nee zeker niet! Blessed heeft als veulen vastgezeten onder de stang met haar rug. We hadden het lidteken wel gezien bij aankoop maar wij wisten niet beter dan een beetje pech met een weidedraad. Ze heeft er ook geen last van maar was er in het verleden wel naar gaan lopen. Met hulp van een erg goede osteopaat en een geweldige instructrice is er keihard gewerkt aan rechtrichten. Soms als het heeeeeel spannend is, zie je haar nog weleens kromtrekken. In de B is er geen protocol geweest waar er niet opstond.. scheef scheef scheef. Neem daarbij nog eens haar kracht.. er waren wedstrijden bij waar ze niet eens langs de jury kwam.

De pony werd regelmatig afgekraakt als leuk voor recreatie maar het Z ga je met deze nooit bereiken.. De bouw, de korte hals, geen hoogvlieger. Hoe meer het gezegd werd, hoe meer motivatie ze kregen.

De osteopaat zei: we lossen het op! En dan drinken we samen champagne bij je Z debuut. Hij was er zo van overtuigd dat hij kosteloos langskwam als hij in de buurt was. Deze man zit bijna de helft van het jaar in Dubai en China om daar zijn werk te doen. Hij maakte tijd.

Er zijn in onze regio bijna geen C pony’s op dit niveau dus elke wedstrijd start ze in handicap met de D/E M1 en M2. Dat weerhoudt ze ook echt niet om ook hier te winnen.

We hebben ondertussen al flinke bedragen geboden gekregen en ook weer vriendelijk afgeslagen. Ze mag een keertje weg maar alleen naar echt de juiste ruiter. En nu nog niet.
Ze rijdt ondertussen ook niet onverdienstelijk met haar paard en is haar passie haar werk geworden. Ze werkt ook op een dressuurstal waar ze al heel wat talent onder de billen heeft gereden. Maar er ie helemaal niemand die haar het gevoel geeft wat ze met Blessed heeft. Deze pony geeft alles!

Of we het Z2 nog kunnen halen weten we niet. Nog 2 maanden en de ponytijd is voorbij.. en wie weet start ze deze ukkepuk nog tussen de paarden.

Als moeder stroom ik over van trots..

[ img ]

[ img ]


[ img ]

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-21 20:00 



 
Profiel   

Wauw!!! Super gaaf!!

Ik zeg... Zo lang mogelijk van genieten <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-21 20:02 



 
Profiel   

Tof zeg!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-21 20:12 



 
Profiel   

Heel gaaf!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-21 21:13 



 
Profiel   

Gewoon doorrijden en van genieten! En / of een leuke leerling laten rijden / uitbrengen .

Hele mooie combinatie

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-21 21:16 



 
Profiel   

Ik reageer nooit op dit soort topics, maar nondeju wat doen ze het goed samen!!!
Snap dat je daar trots op bent, je dochter mag ook trots zijn op zichzelf. Heel erg leuk

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-21 22:01 



 

Super, zeg! Heel knap van je dochter en wat fijn dat jullie zo'n goede osteopaat hebben. Ik snap ook dat je heel trots bent!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 06:15 



 
Profiel   

Super knap zeg en wat een doorzettingvermogen! Snap dat je trots bent :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 07:40 



 
Profiel   

Heel leuk topic en vooral doorgaan ook bij de paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 10:32 



 
Profiel   

Wat top dat het gelukt is!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 10:51 



 
Profiel   

Wat knap!!!
En wat een prachtige combinatie om te zien.
Ik zou gewoon eens kijken hoe het tussen de paarden gaat, verkopen kan altijd nog.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 10:58 



 
Profiel   

Wat knap dat het gelukt is. Proficiat. En wat een prachtige pony!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 11:02 



 
Profiel   

Wat een leuke combinatie en wat gaaf dat jullie nog steeds zo enthousiast zijn.

Ik zou gewoon lekker doorrijden zolang duidelijk is dat de combinatie fijn kan meekomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 11:09 



 
Profiel   

En vandaag deden ze het gewoon!!!

Meteen winst in het Z.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 12:00 



 
Profiel   

Gefeliciteerd!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 12:31 



 
Profiel   

Knap en heel leuk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 12:35 



 
Profiel   

Hoe groot is de pony dan. Hij toont in ieder geval groot :)
Maar wat gaaf dat jullie al zo ver geraakt zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 13:20 



 
Profiel   

Yes yes yes!! Top. Gefeliciteerd en gewoon doorgaan bij de paarden hoor.

Is dit de project pony “bolletje wol”?

Edit, even terug gezocht. Jaaa!!!! Bolletje Wol is Z + winst!!!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 13:42 



 
Profiel   

Gefeliciteerd! Super knap!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 13:46 



 
Profiel   

rien10 schreef
Yes yes yes!! Top. Gefeliciteerd en gewoon doorgaan bij de paarden hoor.

Is dit de project pony “bolletje wol”?

Edit, even terug gezocht. Jaaa!!!! Bolletje Wol is Z + winst!!!!!



Jazeker! :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 18:28 



 
Profiel   

kitobeer schreef
Hoe groot is de pony dan. Hij toont in ieder geval groot :)
Maar wat gaaf dat jullie al zo ver geraakt zijn.


Dochter is gewoon klein. 136,5 is ze

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 18:28 



 
Profiel   

Top gedaan met Dazzle ik hoop dat jullie nog veel plezier met haar hebben en gewoon bij de paarden starten

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 19:22 



 
Profiel   

Wauw! Klein maar dapper, en knap !

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 19:52 



 
Profiel   

Maar is ze 1 jan jarig dan? Je mag toch " het jaar waarin je 18 word" doorrijden? Of was dat het afgelopen jaar..

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 19:56 



 
Profiel   

girlyggirl schreef
Maar is ze 1 jan jarig dan? Je mag toch " het jaar waarin je 18 word" doorrijden? Of was dat het afgelopen jaar..


Ze wordt 19 in januari
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 21:25 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 27 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen