Welsh toppers op stal gekregen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 10:56

Tja ik vind het ook geen fijn beeld.

En het zadel van de 4 jarige merrie lijkt ook niet optimaal, vooral op foto 1 lijkt de merrie de rug weg te drukken en lijkt het zadel achterover te kiepen.
Als dit training voor IBOP is dan vind ik het geen fraai beeld. Teveel rollkur.

Lijkt le toch ook niet de bedoeling dat de binbenteugel strak tegen de hals ligt? (bij de foto's van de ruin).

Josien_

Berichten: 9009
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 11:08

Ik weet hoe moeilijk het kan zijn om een pittige Welsh (cob) lekker over de rug en wat meer met de neus eruit te laten lopen. Ga ook zeker niet ontkennen dat dit soort beelden er bij mij ook wel eens tussen zitten, zeker op wedstrijd. Er is ooit een keer een jury na mijn proef uitgestapt om tips te geven aangezien ze vond dat ik erg streng reed. Dit gevoel had ik zelf niet, maar bij het terugzien van foto's snap ik heel goed dat het beeld dit gevoel wel gaf. Dit was al een groot punt waar we aan werkten, maar daarna enkel meer.

Je dochter heeft super gave pony's onder haar kont en ze kan ongetwijfeld goed rijden, maar ik ben het wel eens dat deze foto's geen fijn beeld geven. En dit kunnen best allemaal momentopnames zijn, maar dan zou ik adviseren om bij een volgens topic voor wat andere foto's te kiezen.
Zoals iemand al eerder zei wordt er steeds meer gefocust op vriendelijk rijden en zeker op Bokt. Dat lees je dan ook terug in de berichten.

Heb je misschien ook foto's waar de neusjes er wel meer uit zijn en wat een vriendelijker beeld geeft? Daar ben ik ook wel heel benieuwd naar! En stiekem ook een excuus om meer van de gave pony's te zien. O:)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110694
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 11:11

Ah ja, ik zat al te wachten op de typische "typisch bokt" opmerking :+
Maar dit heeft daar natuurlijk niets mee te maken.

Captain

Berichten: 21377
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 11:11

Cayenne schreef:
Ah ja, ik zat al te wachten op de typische "typisch bokt" opmerking :+
Maar dit heeft daar natuurlijk niets mee te maken.


Vind het juist helemaal niet typisch Bokt, dat iedereen het zo met elkaar eens is. :+

Renaatje77
Berichten: 38
Geregistreerd: 30-12-21

Re: Rebelicious Horse Training heeft weer toppers op stal gekregen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-22 11:14

Ik heb er al bij gezet, dat ik het eens was, en zeker met de jonge pony, maar goed de mensen die noor kennen weten dat ze zeker de neuzen eruit heeft met rijden...

Kabayo

Berichten: 13987
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Rebelicious Horse Training heeft weer toppers op stal gekregen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 11:18

Pure interesse vraag, waarom plaats je dat beeldmateriaal niet? Vind iedereen mooier om te zien :D

Het zijn echt gave pony's! Helemaal mijn type. Jammer dat ik uit mijn pony tijd ben gegroeid :+

prompter

Berichten: 11103
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 11:19

Nou mooi toch, plaats daar dan foto's van, want het zijn fantastische pony's, je dochter zit er heel netjes op en dan zijn er vast ook foto's die een fijner beeld geven. Het zijn inderdaad pittige pony's die graag willen dus ik snap het helemaal, maar dit zijn echt ongelukkig gekozen foto's.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110694
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 11:25

Renaatje77 schreef:
Ik heb er al bij gezet, dat ik het eens was, en zeker met de jonge pony, maar goed de mensen die noor kennen weten dat ze zeker de neuzen eruit heeft met rijden...


Juist daarom is het niet verstandig om zulke foto's te plaatsen, want dat geeft gewoon geen goed beeld en is geen leuk visitekaartje.
Dan kun je beter een nieuwe shoot plannen en daar de beste foto's uit selecteren.

princequillo
Fotograaf

Berichten: 2451
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 11:32

Wat jammer van je reacties, TS.

Gisteravond toen dit topic geplaatst was vielen mij de foto's al op en vond ik het ook absoluut geen fijn beeld. Maar goed, je zegt nu zelf, "de beste stuurlui staan aan wal", en ik vind mijzelf echt absoluut geen hoogkundige ruiter, dus dacht ik "misschien ben ik wel iets te streng". Maar als dan een groot gedeelte van andere Bokkers, waaronder ook zeker kundige ruiters, het ook vinden, dan zou ik toch bij mezelf kijken of er misschien niet een kern van waarheid in zit.

Het grootste gedeelte van de reacties is voornamelijk constructief en komen bij mij niet als zuur of slechtbedoeld over. Integendeel zelfs.

Ik snap best dat het niet fijn is dat wanneer je als trotse ouder een dergelijk topic opent en er zulke reacties komen. En ja, ze worden herhaald, wat ook niet leuk is. Maar dat komt in mijn beleving ook wel een (klein) beetje door hoe erop wordt gereageerd. Het voelt namelijk niet alsof het wordt aangenomen, en eerder alsof het maar vervelend gezeur is. Ook ik ben niet nieuw op Bokt en heb veel topics gezien in het verleden waarbij het echt wel heated was, maar dit is niet zo'n topic. Wel jammer dat je het zo ervaart.

Je geeft aan dat je het eens was, maar zo voelt het in ieder geval niet. Ik zou ook denken dat wanneer je er bewust van bent dat je zulke foto's niet plaatst, juist omdat het gaat om een bedrijf. En idd, wanneer het grootste deel van de foto's er zo uit ziet vind ik het "momentopname" argument ook echt een dooddoener. Ook jonge pony's kun je het neusje van uit rijden, op de foto's krijgt de pony namelijk niet eens de ruimte om de hals wat te verruimen.

Ik hoop dat de 'kritiek' in ieder geval 'omarmt' wordt en dat er iets mee gedaan wordt, dat zou (imo) juist goede reclame zijn voor het bedrijf van je dochter. Niets beter dan iemand die met kritiek om kan gaan en altijd streeft om betere beelden te kunnen laten zien als je het mij vraagt! :)

Renaatje77
Berichten: 38
Geregistreerd: 30-12-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-22 11:36

Cayenne schreef:
Renaatje77 schreef:
Ik heb er al bij gezet, dat ik het eens was, en zeker met de jonge pony, maar goed de mensen die noor kennen weten dat ze zeker de neuzen eruit heeft met rijden...


Juist daarom is het niet verstandig om zulke foto's te plaatsen, want dat geeft gewoon geen goed beeld en is geen leuk visitekaartje.
Dan kun je beter een nieuwe shoot plannen en daar de beste foto's uit selecteren.

Dat gaan we inplannen

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Rebelicious Horse Training heeft weer toppers op stal gekregen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 11:50

Ja, beter zou zijn om de hete Rebel op een andere manier te benaderen. Ik zie in de topics een berg ijzerwerk wat dressuurtechnisch niet nodig is. En ik weet het, heb foto's van m gezien in een heel andere modus. Dus het kan wel.
Heb lang op mijn vingers gezeten om dit te schrijven. Ben niet zo van de uitgesprokene.