Welsh toppers op stal gekregen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Renaatje77
Berichten: 38
Geregistreerd: 30-12-21

Welsh toppers op stal gekregen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-22 22:26

Mijn dochter Noor heeft met haar vriend Niels een echte afwijking voor Welsh Ponies.
Niels is geen onbekende in de Welsh wereld en het meeste bekend van stal Mezennest en de B dekhengst Eyecatcher.

Hier een aantal foto's van hun ponies
Als eerste de D welsh Cob ruin Rhydeillian Morning Rebel, deze pony is sinds december bij Noor op stal en is haar paradepaardje en dankzij hem is de naam Rebelicious ook ontstaan

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dan de dekhengst Waxwing Eyecatcher, welke in eigendom is van Margriet Oortwijn-Hazeleger de zus van Niels


Afbeelding

Afbeelding

Hier samen met Niels

Afbeelding

Dan de merrie Mezennest Alexia een 4 jarige dochter van Alexandro H en Warmtebrons Loddy-Lo
Zij is bij Noor in training voor de IBOP, dit is de derde keer dat ze onder het zadel was, en dan zo op het gras...
Super super braaf


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En als kers op de taart hebben Noor en Niels een 2 jarige ruin NWR van de hengst Anjershofs Shadok
De knappe vent heeft met als Rebel een blauw oogje( nog even en het word het handelsmerk hahah)


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Nou ben benieuwd wat jullie van deze ponies vinden
De jeugd heeft de TOEKOMST!!
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 27-07-22 12:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Commerciele inslag uit post verwijderd

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Re: Rebelicious Horse Training heeft weer toppers op stal gekregen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 23:25

Ik zie ze veel voorbij komen op Facebook! Wat een gave pony's, ze rijd ze heel leuk :)

pluisje88

Berichten: 8077
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Rebelicious Horse Training heeft weer toppers op stal gekregen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 05:21

Wat een prachtige ponys. Fijn dat ze de kans heeft om haar droom te volgen. Over haar rijstijl zal ik verder niet te veel uitweiden. Ik krijg er de kriebels van..

Captain

Berichten: 21380
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 05:39

Wat een binken zeg, wow!
Maar de manier van rijden.. Sorry, waarom zoveel aan de voorkant zitten? Krijg er pijn in m'n nek van.

Weet zeker dat deze nog meer gaan swingen met de neus op de loodlijn en wat losser van voren.

Renaatje77
Berichten: 38
Geregistreerd: 30-12-21

Re: Rebelicious Horse Training heeft weer toppers op stal gekregen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-22 06:26

Het zijn wel moment opnames he mensen, en zeker de jonge merrie kruipt graag in elkaar, en de hengst die was op die show vreselijk veel hengst en liep tussen allerlei merries.
Uiteraard word het beeld mooier naarmate ze meer uit elkaar komen, maar ze rijd als stalamazone bij Laarakkers en krijgt hier ook alle begeleiding.

Boras
Berichten: 9951
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Rebelicious Horse Training heeft weer toppers op stal gekregen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 07:15

Ik ben bang dat je met deze (en eerdere) foto's juist anti-reclame maakt voor het bedrijf van het jonge stel (en voor Laarakkers). En social media reiken ver. Misschien wat selectiever zijn met welke foto's je plaatst.

Rebel vind ik meer dan prachtig. Die had volgens mij helemaal niet misstaan op de nationale Welsh keuring in Wales vorige week.

Eapy

Berichten: 1731
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Rebelicious Horse Training heeft weer toppers op stal gekregen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 07:27

Prachtige pony’s! Ik schrok helaas ook een beetje van de hoofd-/halshouding. Het zijn momentopnames ja, maar wel op bijna alle foto’s…

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 07:28

Wanneer dit een momentopname is, dan zijn er plenty foto’s waar het beeld heel mooi is. Daarbij is het de taak van de fotograaf om te zorgen dat foto’s met het mooiste beeld worden aangeleverd en de anderen verwijderd worden. Noor heb ik een aantal keer zien rijden, die is prima in staat om jonge paarden netjes en ontspannen rond te rijden. Volgens mij kunnen jullie echt wel een heel stel gruwelijk mooie foto’s met correct beeld plaatsen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110695
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Rebelicious Horse Training heeft weer toppers op stal gekregen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 07:30

Dit topic is idd niet echt goede reclame. De ponies zijn prachtig, maar als dit de beste fotomomenten zijn..
Ik denk ook dat de foto's veel beter kunnen en dat je daar een beter bereik mee creeërt.

Fortitude

Berichten: 3086
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 07:50

Ontzettend toffe pony's maar als dit de beste beelden zijn, dan is dit inderdaad geen beste reclame :n moment opname of niet.

Utixo

Berichten: 6582
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: Rebelicious Horse Training heeft weer toppers op stal gekregen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 07:59

Weet je dochter dat je deze foto's plaatst?
Ik ga mee met de rest, het zijn prachtige pony's, maar er zit geen enkele foto bij waar ze vriendelijk met de hand is. Je kunt dan ook niet echt meer van "momentopnames" praten. Dit is echt geen goede reclame voor haar bedrijf.

En trainen bij een bekende ruiter zegt niets. Daar wordt je zelf niet gelijk een topruiter van.

Captain

Berichten: 21380
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 08:06

Renaatje77 schreef:
Het zijn wel moment opnames he mensen, en zeker de jonge merrie kruipt graag in elkaar, en de hengst die was op die show vreselijk veel hengst en liep tussen allerlei merries.
Uiteraard word het beeld mooier naarmate ze meer uit elkaar komen, maar ze rijd als stalamazone bij Laarakkers en krijgt hier ook alle begeleiding.


Als dit de beste momentopnames zijn dan wil ik de 'slechtere' foto's al helemaal niet zien.
Daarnaast een paard wat achter de teugel kruipt moet je juist loslaten van voren en niet strak rijden zoals nu te zien is op de foto's.

Bowo
Berichten: 2814
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Rebelicious Horse Training heeft weer toppers op stal gekregen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 08:31

Inderdaad prachtige pony's, maar geen reclame.
Ik snap best dat jonge paarden nog wel eens achter de loodlijn duiken door krachtgebrek, maar die eerste foto van de merrie gaat echt verder dan dat. Als een paard zo diep te gaat, zou ik toch naar mijn manier van rijden gaan kijken... En het zadel ligt daar ook verschrikkelijk achterover, dus dat zal zowel ruiter als paard ook niet helpen.

miereneter

Berichten: 2534
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 08:38

Zou een keer een andere instructeur een optie zijn, een second opinion? Kan een echte eye-opener zijn.

Prachtige pony's, dus nog meer correct en vriendelijk rijden zou de kers op de taart zijn. Puur op basis van deze foto's zou ik mijn pony niet laten beleren door haar. Misschien zijn het momentopnames, maar dan zou ik deze niet posten.

NorwayFjord

Berichten: 3153
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 08:58

En ook al waren het momentopnames (wat ik knap vind op 3 verschillende momenten met 3 verschillende pony's) dan plaats je toch niet trots een topic vol met zulke foto's? -O- Echt zonde, op basis van zulke foto's zou ik een pony inderdaad niet naar haar sturen dus geen goede reclame.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110695
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Rebelicious Horse Training heeft weer toppers op stal gekregen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 09:22

Nou ja, de ponies zijn prachtig, dus in die zin snap ik het topic wel.
Ik zou ook trots zijn met zulke dieren onder het achterwerk van mijn dochter!
Alleen de aanleuning is gewoon echt niet correct.

NorwayFjord

Berichten: 3153
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 09:28

Oh maar ik heb ook nooit gezegd dat de pony's niet mooi zijn, ik snap volledig dat je die wil showen alleen niet dat je ze op deze manier op het internet wil hebben. In combinatie met de naam en het bedrijf van je dochter en haar vriend en zijn zus. Dat was meer mijn punt :)

Autumnn

Berichten: 8039
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Rebelicious Horse Training heeft weer toppers op stal gekregen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 09:33

Prachtige pony’s inderdaad maar de manier van rijden, ik krijg er een blok van in mijn maag. Dat het momentopnames zijn vind ik altijd zo’n dooddoener. Waarom plaats je ze dan? Of vind je het zelf wel een fijn beeld?

Caira
Berichten: 26068
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Re: Rebelicious Horse Training heeft weer toppers op stal gekregen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 09:41

Ik vind de ponies echt fantastisch laat ik dat voorop stellen, helaas word ik zelf iets minder blij van de manier van rijden. Wel weet ik dat er een hoop mensen zijn die dit nog steeds graag zien dus in dat opzicht snap ik dat je deze foto's plaatst, helemaal als trotse ouder. Alleen de ontwikkelingen gaan door en waar dit voor veel mensen 5-10 jaar geleden de norm was zijn er steeds meer mensen die hier (gelukkig) niet blij meer van worden. Ja het zijn momentopnames, maar je hebt de keuze of je ze wel of niet op een openbaar forum zet.

fleurtjeuh
Berichten: 10318
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 09:44

Is dit niet gewoon reclame maken?

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 09:48

Renaatje77 schreef:
Het zijn wel moment opnames he mensen, en zeker de jonge merrie kruipt graag in elkaar, en de hengst die was op die show vreselijk veel hengst en liep tussen allerlei merries.
Uiteraard word het beeld mooier naarmate ze meer uit elkaar komen, maar ze rijd als stalamazone bij Laarakkers en krijgt hier ook alle begeleiding.


Het is altijd een beetje vervelend.... dat eindeloos herhalen van dezelfde opmerkingen. Maar de paarden zijn prachtig en je dochter een hele knappe slanke amazone...

Maar deze manier van rijden is een duidelijke keuze en waarschijnlijk wat ze zelf fraai/ fijn vindt... alle paarden op alle foto's lopen immers zo. Dus er is echt geen sprake van een momentopname.
Die jonge merrie loopt bijna in rollkur.
Als je de paarden heel wil houden, zal daar echt iets moeten veranderen. Op deze manier gereden worden sloopt het paard.

Fortitude

Berichten: 3086
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 10:05

fleurtjeuh schreef:
Is dit niet gewoon reclame maken?

Dan is het wel een slechte poging :')

'de jeugd heeft de toekomst'
Nou op deze manier blijft er weinig van deze sport over.

Renaatje77
Berichten: 38
Geregistreerd: 30-12-21

Re: Rebelicious Horse Training heeft weer toppers op stal gekregen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-22 10:35

Echt bokt weer he, de beste stuurlui staan aan wal...

Boras
Berichten: 9951
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 10:46

Renaatje77 schreef:
Echt bokt weer he, de beste stuurlui staan aan wal...


Paardenwelzijn wordt steeds belangrijker. Ook op Bokt.

Wen er maar aan :)

Roosch

Berichten: 36662
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 10:48

Renaatje77 schreef:
Echt bokt weer he, de beste stuurlui staan aan wal...

Wat jammer dat je het zo bekijkt. Kun jij oprecht zeggen dat je foto nummer 7 rijtechnisch mooi vindt?

Ik snap dat je trots bent op je dochter en ze heeft mooie ponies onder haar kont. Maar als ik wist dat er dit soort foto's van mij gemaakt waren had ik aan de fotograaf geëist dat die ze verwijderde en was ik kritisch naar mezelf gaan kijken.

Ik ben benieuwd of het echt verkeerde momenten zijn of dat er altijd zo gereden wordt.

En ja. Ik kan amper een volte maken, dat klopt. Ik ben geen ervaren ruiter en je dochter zal duizenden kilometers meer hebben gereden dan ik. Maar ik kan wel duidelijk zien dat ik sommige foto's rijtechnisch niet prettig vind.