Wat voor zadel hebben jullie op je welsh cob?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jildau

Berichten: 9408
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: Wat voor zadel hebben jullie op je welsh cob?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 09:30

Mijn Cob heeft al jaren een 18 inch Prestige Top Dressage welke ik tweedehands heb gekocht. Ligt als een huis op hem. Weet niet hoe het met de lengte zit want hij is wat groot uitgevallen (1,60) voor een cob en heeft geen hele korte rug.

Woody2015

Berichten: 6407
Geregistreerd: 18-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-23 12:44

Jildau schreef:
Mijn Cob heeft al jaren een 18 inch Prestige Top Dressage welke ik tweedehands heb gekocht. Ligt als een huis op hem. Weet niet hoe het met de lengte zit want hij is wat groot uitgevallen (1,60) voor een cob en heeft geen hele korte rug.


Haha die van mij is maar 1.47 dus heel wat lastiger. Wel gaaf zeg zo’n grote, heb je een foto?

Jildau

Berichten: 9408
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 13:10

Woody2015 schreef:
Jildau schreef:
Mijn Cob heeft al jaren een 18 inch Prestige Top Dressage welke ik tweedehands heb gekocht. Ligt als een huis op hem. Weet niet hoe het met de lengte zit want hij is wat groot uitgevallen (1,60) voor een cob en heeft geen hele korte rug.


Haha die van mij is maar 1.47 dus heel wat lastiger. Wel gaaf zeg zo’n grote, heb je een foto?


Zeker! :D

Afbeelding

DuoPenotti

Berichten: 29508
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wat voor zadel hebben jullie op je welsh cob?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 13:15

Die mag er zijn zeg! <3

boemel

Berichten: 8411
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Wat voor zadel hebben jullie op je welsh cob?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 15:35

Knap dier!

Bekende van me heeft een korte brede Tinker en heeft ook een Prestige 17,5" erop liggen.

DuoPenotti

Berichten: 29508
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wat voor zadel hebben jullie op je welsh cob?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 15:40

Heel breed is hij dan niet.... prestige gaat maar tot 34 hebben zij mij pas verteld.

Woody2015

Berichten: 6407
Geregistreerd: 18-01-07

Re: Wat voor zadel hebben jullie op je welsh cob?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-23 16:58

Wauw die is echt prachtig !!!!

Woody2015

Berichten: 6407
Geregistreerd: 18-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-23 08:04

Ok, na lang blijven twijfelen heb ik nu toch Ali van Sella gecontacteerd en wil ik hem laten komen. Enkele weken geleden had ik een goed gesprek
Met hem en zijn denkwijze en manier van werken staat me erg aan dus nu hopen dat hij iets kan betekenen voor ons en anders word het dan toch Sommer.

Ellen_ov

Berichten: 1317
Geregistreerd: 12-01-17

Re: Wat voor zadel hebben jullie op je welsh cob?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 08:14

Ik heb zelf pas een nieuw prestige boommaat 34 gekocht. Prestige gaat t/m 37 waarbij ze vanaf (uit mijn hoofd) boommaat 35 een ander soort kussen/panels onder de boom leggen. Dit ander soort kussen is ook, zonder meerprijs, zo er direct onder te bestellen bij een kleinere boommaat.
Ik heb een rond geribte haflinger zodoende. Prestige gaat dan ervan uit dat, vanaf die boommaat ongeveer, de paarden ook rondgeribter zijn.

Woody2015

Berichten: 6407
Geregistreerd: 18-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-23 09:06

Ellen_ov schreef:
Ik heb zelf pas een nieuw prestige boommaat 34 gekocht. Prestige gaat t/m 37 waarbij ze vanaf (uit mijn hoofd) boommaat 35 een ander soort kussen/panels onder de boom leggen. Dit ander soort kussen is ook, zonder meerprijs, zo er direct onder te bestellen bij een kleinere boommaat.
Ik heb een rond geribte haflinger zodoende. Prestige gaat dan ervan uit dat, vanaf die boommaat ongeveer, de paarden ook rondgeribter zijn.


Maar dan ook korter? In mijn herinnering zijn de prestige zadels best lang iig te lang voor de echte korte types?

boemel

Berichten: 8411
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 09:35

Woody2015 schreef:
Ok, na lang blijven twijfelen heb ik nu toch Ali van Sella gecontacteerd en wil ik hem laten komen. Enkele weken geleden had ik een goed gesprek
Met hem en zijn denkwijze en manier van werken staat me erg aan dus nu hopen dat hij iets kan betekenen voor ons en anders word het dan toch Sommer.


Of Ali iets voor je kan betekenen, kan ik natuurlijk niet zeggen. Ik kan wel zeggen dat de leder kwaliteit uitstekend is. Ik zit er ook fijn op. Hier gaat regelmatig iemand anders op 1 van onze paarden. En eigenlijk altijd wordt er standaard gezegd “wat een fijn zadel!”

Ellen_ov

Berichten: 1317
Geregistreerd: 12-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 09:57

Woody2015 schreef:
Ellen_ov schreef:
Ik heb zelf pas een nieuw prestige boommaat 34 gekocht. Prestige gaat t/m 37 waarbij ze vanaf (uit mijn hoofd) boommaat 35 een ander soort kussen/panels onder de boom leggen. Dit ander soort kussen is ook, zonder meerprijs, zo er direct onder te bestellen bij een kleinere boommaat.
Ik heb een rond geribte haflinger zodoende. Prestige gaat dan ervan uit dat, vanaf die boommaat ongeveer, de paarden ook rondgeribter zijn.


Maar dan ook korter? In mijn herinnering zijn de prestige zadels best lang iig te lang voor de echte korte types?


Oeh dat zou je na moeten vragen, was bij de mijne elk geval geen issue. 17’ zadel trouwens (prestige doet niet aan halve maten)

Afbeelding

Afbeelding

Woody2015

Berichten: 6407
Geregistreerd: 18-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-23 21:46

Teleurstelling, laaatst telefonisch contact gehad met Ali van Sella en alles uitgelegd en hij wist bijna zeker wel een oplossing voor ons te hebben en hoefde ik eerste instantie geen foto’s te zien. Naja, nu dus een afspraak willen maken en toch foto’s gestuurd en hij durft het niet aan in combinatie met een 18 inch. Uiteraard blij met zijn eerlijke antwoord maar even teleurgesteld.

Sommer gaan we nu proberen en als dag niets word dan houd het op :-( compacter dan dat word het niet tenminste niet dat ik weet….

Als er mensen nog tips hebben hoor ik ze heel graag!

boemel

Berichten: 8411
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Wat voor zadel hebben jullie op je welsh cob?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 22:19

Massimo?

Woody2015

Berichten: 6407
Geregistreerd: 18-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-23 22:35

boemel schreef:
Massimo?


Heb ik na geïnformeerd, de dressuur modellen uit de oude serie worden kennelijk niet meer gemaakt…..de saddle up is de nieuwe variant, heb ze gemaild maar kwa model is het niet echt wat ik zien maar als het een optie is dan proberen we het. Van de saddle up staan nog geen maten online helaas dus even afwachten.

Kitty_

Berichten: 3040
Geregistreerd: 10-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 12:31

Afbeelding
Je zou ook nog eens een Tolt Saga met E boom kunnen overwegen. De 17.5 inch heeft een draagvlak van 41 cm.
Op https://www.ijslanderzadel.nl staan alle lengtes van de diverse bomen.

Mando

Berichten: 15694
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Wat voor zadel hebben jullie op je welsh cob?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 13:10

Ik heb een Pagony kort op mijn Haf liggen, volgens mij verkopen ze die niet meer bij Divoza maar je kan altijd kijken.

Marije_jiplover

Berichten: 25322
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 13:18

Ik heb een Engels merk zadel dat in het VK veel op rondgeribde Welsh paarden ligt, een Reactor Panel.
https://reactorpanelsaddles.com/

Is heel veel in verstelbaar, kan kort, ook met een wat grotere zitting. En er zijn veel verschillende typen zittingen/zweetbladen en wrongen mogelijk.
Ik heb zelf een dressuur model met niet al te veel wrong, want dat vind ik niet lekker zitten, maar er is wel veel mogelijk.

Ik heb het op mijn rondgeribde haflinger liggen.

Woody2015

Berichten: 6407
Geregistreerd: 18-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-23 08:20

Nou goed nieuws!! Er heeft zich iemand gemeld die de uitdaging met ons aan durft te gaan :-) of het uiteindelijk gaat lukken moeten we natuurlijk zien maar het feit dat er iemand de moeite neemt om te willen komen en mee gaat denken is al ontzettend veel waard !!

DuoPenotti

Berichten: 29508
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 08:28

Fijn! Ik ben benieuwd waar je op uit komen.

GFS-Monarch lijkt me ook fijn.

En mij lijken die nieuwe massimo zadels wel heel fijn. Zou daar nu het vzh zadel van willen.
Maar goed mijne past dus onzin. :D

De oude zijn er nog wel genoeg in omloop in alle types.

rosslover

Berichten: 1132
Geregistreerd: 11-05-11
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 08:56

Heb je al eens gekeken naar een van de Edix zadels? Mijn korte brede New Forest pony loopt met een 17 inch en die valt volgensmij ook vrij kort.
Afbeelding

Josien_

Berichten: 9009
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 13:30

Mocht iemand nog interesse hebben, mijn zadel komt te koop. Kent and Masters 17inch zadel.
Afbeelding