Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Welk zadel op onze Dempsy-pony?

 
Profiel   

Begin dit jaar hebben wij een Welsh merrie gekocht van 1,47. Ze is van de Dempsy stam. Haar vader is Nia Domo's Bolero en haar moeder Marshyland,s Irene. Ze is 7 jaar.

Helaas bleek het zadel wat we erbij gekocht hebben totaal niet te passen. De zadelpasser heeft meerdere keren ontzettend haar best gedaan om het passend te krijgen, maar helaas.

We zitten dus wel met onze handen in het haar. Wat welk zadel zou dan wel passen?

Pony heeft weinig schouder waardoor het zadel naar voren schuift. Heeft er iemand tips? We zijn echt met spoed op zoek, maar geen enkele zadelmaker heeft met spoed tijd.


[ img ]

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-23 10:28 



 
Profiel   

Doe dan eerst een bare back pad zodat je rijden kan en dan heb je wat tijd voor de zadelmaker/passer kan komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-23 11:16 



 
Profiel   

Wij hebben toevallig zaterdag voor onze ronde Welsh pony ook met weinig schouder, De Zadelpasser uit Maarheeze op bezoek gehad. heeft keuze in gebruikte en nieuwe zadels, en neemt de tijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-23 11:25 



 
Profiel   

marga1 schreef
Doe dan eerst een bare back pad zodat je rijden kan en dan heb je wat tijd voor de zadelmaker/passer kan komen.


Bedankt voor je bericht.
Dat doen we al, maar het is geen pony waar je alleen maar met een barebackpad op kan rijden :+ .

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-23 12:10 



 
Profiel   

Ik heb hele goede ervaringen met de Ikonic zadels voor ronde paarden. Heb je die al geprobeerd? Ik zie bij die van jou best nog een schoft en dat heeft mijn oudje ook, maar daaronder wel een brede boom en ronde borstkas. Ik heb een kleine hoop dat dit misschien ook wel eens eens wat voor jouw paard zou kunnen zijn.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-23 12:18 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen