Nieuwe welsh B merrie erbij.......

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Twinklestar

Berichten: 1768
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Provincie Zeeland

Nieuwe welsh B merrie erbij.......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-06 20:45

Nee, helaas is het nog niet deze merrie ------> viewtopic.php?f=1&t=606217&hilit=
Die zaak loopt nog, het is blijkbaar moeilijk voor de post om een aangetekend stuk te bezorgen bij de verkoper Gestoord , maar we geven het nog niet op !

Onze nieuwe aanwinst is Wies ( Haardijk's Wiecher ), een schat van een merrie die meteen hengstig werd toen we haar bij ons in de wei zette.
Ze kon dus gelijk door naar de hengst en is nu gedekt door Wildzang's Socrates die ook onze andere merrie gedekt heeft.

De dames kunnen het goed met elkaar vinden en hopelijk lopen er volgend jaar 2 veulentjes bij ons in de wei.
Wies moet nog gescand worden dus nog even afwachten of het gelukt is.

Op onze, net gemaakte, website kan je wat foto's zien van de dames.
http://www.twinklestar-stables.nl/

Van Wies komen er nog mooie statie foto's op, ze moet eerst eens in bad en de hoefsmid komt nog langs en dan toiletteren en een mooi show make-upje op en dan.........showhoofdstel aan en stralen ! Cheese!

Ze voelt zich al helemaal thuis hier en komt in volle draf en hinnikend naar het hek als we aankomen Haha!

We zijn er hartstikke blij mee en hopelijk komt merrie nr.3 er ook nog aan Knipoog ( dan is het voorlopig genoeg hoor Schijnheilig )

swiffer

Berichten: 347
Geregistreerd: 23-06-06

Re: Nieuwe welsh B merrie erbij.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 11:48

Hee, deze merrie ken ik. Die heb ik een paar jaar verzorgd vanaf haar derde. Ze was toen best een pittige tante. Ik heb haar ook zadelmak gemaakt, maar niet serieus doorgereden. Ik was namelijk wat groot voor der. Wordt er nu ook met haar gereden? Grappig dat je zegt dat ze hinnikend naar je toekomt. Deed ze bij ons ook. Ze kwam bij ons als driejarige en had toen al een veulen aan de voet. Ze heeft er in totaal drie gehad toen. Twee hengsten, een merrie. Wel vrij rijtypische veulens, minder dat B type. Ben benieuwd naar de standfoto's.

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Re: Nieuwe welsh B merrie erbij.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 11:53

Wat een leuke merrie! Is een klein beetje familie van de mijne, haar opa is Kortehoeve's Arthur en haar moeder is ook een Maashoeven's pony (Maashoeven's Celandine van Bolsters Ondine)

Ik wil er ook graag een Welsh B fokmerrie bij, wat voor iets zoek jij nog?

Anoniem

Re: Nieuwe welsh B merrie erbij.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 15:30

PP --> WPC.

Twinklestar

Berichten: 1768
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Provincie Zeeland

Re: Nieuwe welsh B merrie erbij.......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-06 16:20

Hey swiffer, leuk dat jij onze Wies kent zeg !
Ik heb er nog niet opgezeten, wel gewandeld vanmiddag en ze was heel braaf en ook niet bang voor een brommer oa. Ik heb haar hoofdzakelijk voor de fok maar een ritje door de polder is wel leuk hoor Knipoog

Heb jij toevallig foto's van die veulens ?
Ik heb een afstammelingenoverzicht gekregen maar daar staan de nieuwe eigenaren uiteraard niet op.
Ze heeft in totaal 5 veulens gekregen zag ik: Barry, Willow Tree's Alyssa, Willow Tree's Whisper, Beauty en Spirit.
De laatste 2 bij haar vorige eigenaar, daar krijg ik de foto's nog van maar ik zou graag weten waar ze alle 5 gebleven zijn.

@ Lolapalooza : ik zoek nog een zwart hengstveulen met 4 witte benen en een brede bles, no s h i t Knipoog weet jij er een ?? hahahaha.
Nee geintje hoor, ik ben nog in een conflictje over een merrie die wij gekocht hebben maar niet op mogen halen ( advokaat werkt er aan ) en verder zoek ik eigenlijk niet. ( bij mij komt het altijd toevallig op mijn pad en als het me bevalt dan kan ik altijd nog kopen)
Eerst maar eens kijken wat voor veulens ik volgend jaar zelf krijg en dan zien we verder.
Het je al gekeken bij stal Ysselvliedt? die hebben vaak leuke merries te koop staan.
http://www.ysselvliedt.com/

Leuk dat we een beetje familie hebben staan in de wei Knipoog

Groetjes, Kitty.

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Re: Nieuwe welsh B merrie erbij.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 18:16

op Ysselvliedt heb ik zeker al gekeken en er staat er 1'tje op die me zéér interesseerd... Haha!

Maar no s h i t, die zwarte met 4 witte benen en bles die gaat voorlopig echt nog niet weg Tong uitsteken

swiffer

Berichten: 347
Geregistreerd: 23-06-06

Re: Nieuwe welsh B merrie erbij.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 18:23

Ik heb inderdaad foto's van de veulens. Redelijk wat van Barry, ook als jaarling. Alyssa een stuk of twee, en eentje van Whisper. Die was toen net geboren en een buffel! Verder heb ik er nog van Wiecher zelf als drie -en vierjarige. Misschien ook leuk voor jou. Ik moet ze nog zoeken en inscannen. O, misschien ook handig om te weten. Wiecher leek het fijn te vinden haar veulens overdag in het land te krijgen zodra de zon zich laat zien. Ze kegelt ook niet zo lang. Dus de kans dat je erbij kan zijn is groot. Ik was er iedere keer bij. En het ging ook elke keer prima. Ik weet natuurlijk niet hoe het met haar laatste veulens ging, maar ik vond het toen erg typisch in ieder geval.
Leuk ook om te weten dat ze nu zo lief en onverstoorbaar is. Vroeger kon ze echt een draak zijn. Vork Ik wil je heel veel plezier met haar wensen en ben ook erg benieuwd naar haar veulen van 2007. (en of ze die in het land krijgt). Laat je ook wat weten als je haar eens gereden hebt? (foto's.. Haha! )

shadowflower

Berichten: 5385
Geregistreerd: 09-08-04
Woonplaats: zeeland

Re: Nieuwe welsh B merrie erbij.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 19:43

maybe heb ik volgend jaar een ponytje te koop . welsh b ... bruinschimmel en gangen om van te kwijlen . lief en aanhankelijk . zie mijn profiel voor een foto ... en als je meer info wilt kun je altijd pben

Twinklestar

Berichten: 1768
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Provincie Zeeland

Re: Nieuwe welsh B merrie erbij.......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-06 16:22

@ loolapelooza : je hebt groot gelijk hoor meid ! Haha! geniet maar van dat ventje en als die nog eens als dekhengst beschikbaar komt dan kom ik graag voor een dekking Knipoog Tong uitsteken
Welke merrie van Ysselvliedt vind jij leuk dan ? ( zomaar effe nieuwsgierig Knipoog )

@ swiffer : geweldig dat jij foto's hebt ! Ik zou ze heel graag willen zien ! Tong uitsteken

Die mensen waar ze toen van was ( toen jij haar ingereden hebt ) heb je daar nog contact mee?
Ik zou ze graag eens willen bellen en vragen of ze weten waar de veulens gebleven zijn.

Alvast heeeeeeeeeeeel hartelijk dank dat je die foto's wil scannen en opsturen ( stuur maar een pb als je ze hebt voor mijn emailadres), echt super van je Afgod

Groetjes, Kitty.

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Re: Nieuwe welsh B merrie erbij.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 16:54

die schimmel sectie B Winderton Golden Rose, helemaal mijn type! Lachen

Overigens heb ik nog wel een jaarling hengst sectie B in de aanbieding, zelfde moeder als Hudson, koffievos met een bloedmooi hoofd. Had als veulen een 1B premie op de NWPCS keuring, vader is Criccieth Caradus. Wilde hem eigenlijk zelf aanhouden maar ik heb er nou 7 lopen en moet toch echt een keer wat weg doen... aangezien Hudson al blijft en ook hengst moet blijven wordt het puzzelen hoe ik alles ga weiden en heb ik besloten om deze weg te doen.

als veulen

Afbeelding

als je interesse hebt hoor ik het wel Knipoog

Twinklestar

Berichten: 1768
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Provincie Zeeland

Re: Nieuwe welsh B merrie erbij.......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-06 11:08

Schimmels hebben idd vaak prachtige type's maar ik val meer op kleurtjes Knipoog

Super mooi hengstje heb je daar joh !
Ik vind alleen de vader wat eenvoudig in het hoofd, ligt misschien aan de foto hoor, en ik weet natuurlijk niet of jouw hengstje zijn ( en moeders) prachtige koppie door gaat geven.
De kleur, koffievos , is in ieder geval een van mijn favo's samen met zwart. Knipoog
Ik moet eerst eens even afwachten hoe het met die merrie af gaat lopen die we misschien toch nog op gaan halen ( deurwaarderswerk dus helemaal niet leuk zo Boos! maar goed )
en dan kijk ik even hoe ik verder ga.

Heb je toevallig nog wat recentere foto's ?

groetjes.

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Re: Nieuwe welsh B merrie erbij.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 11:39

Hoofd heeft ie inderdaad van de moeder, al haar nakomelingen hebben een klein fijn hoofdje al dan niet met enorm voorhoofd (denk aan Hudson Tong uitsteken )

Ik moet nodig fatsoendelijke nieuwe foto's maken, ik doe dat niet zo graag van naarlingen. Haha! Hier alvast een paar van 9 juni geleden

Afbeelding

Afbeelding

Twinklestar

Berichten: 1768
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Provincie Zeeland

Re: Nieuwe welsh B merrie erbij.......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-06 10:23

Het valt wel mee hoor met deze "naarling " Knipoog
Ziet er heel goed uit !

Deze wilde je toch eerst ook aanhouden en opfokken voor de hengstenkeuring of ben ik nou in de war ?
Wat vind Harold Zoet van hem?

Ik vind het in ieder geval een plaatje ! *LOL*

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Re: Nieuwe welsh B merrie erbij.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 10:55

Harold was degene die in eerste instantie zei dat ik hem moest opfokken tot dekhengst. Was ook eerst het plan (al zou ik hem dan alsnog verkopen, al dan niet na een paar jaar) maar omdat ik nu met Hudson zit moest ik gaan kiezen en die keuze was snel gemaakt Haha!
Harold vroeg laatst ook nog foto's, die moet ik nog steeds maken Bloos