Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 17 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Wie heeft afstammelingen van Stal Lange Voren??

 
Profiel   

Hallo,
Van de zomer heb ik een 6- jarige merrie gekocht die als afstamming heeft:
vader -Chocolate Cream en als
moeder - Lange Voren Chantal

Het is een mooie aparte pony, maar heeft wel een beetje een terughoudend karakter, maar dit kan ook gegroeid zijn.
En het kan echt een tutje zijn, maar o zo mooi en braaf verder. Ingespannen en al.

Wie heeft er meer afstammelingen van deze stal, en wie heeft een foto van Chocolate Cream zelf?
In het Welsh blad van deze zomer stond de Lange Voren stal een keer beschreven, toen begrepen we dat we toch wel een goed diertje hadden gekocht.
Een foto van haar staat op www.freewebs.com/stalvanriswickfotos (haar naam staat erboven ook Chocolate Cream)

Gr's MeMar
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-06 20:21 



 
Profiel   

Mijn eerste pony was een Lange Voren, in welk Welsh blad stond dat stuk dan want ik ben nooit wat gehad (NWPCS misschien? die krijg ik niet)
De naam Lange Voren Chantal die komt me wel bekend voor maar ik kan niet zo snel zeggen van waar.
Mijnes heette Lange Voren George (Twyford Thunder X Graig Bach Mountain Glory) kon geweldig springen en je kon er veilig mee de weg op en hem voor de koets zetten. Was echt een geweldige pony!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-06 23:01 



 
Profiel   

Ja was inderdaad het NWPCS, heb je geen foto van hem?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-06 07:19 



 
Profiel   

Onze stammoeder stamt af van Lange Voren Carola, zij zal dus zeker familie zijn van jouw merrie, gezien de moeder van jouw merrie Chantal heet. Glenfield Chocolate Cream is de moeder van Carola en komt dus ook terug in onze merries.

Ik heb geen foto, dus ben ook benieuwd of iemand anders misschien een foto kan plaatsen.
JOOOOOOOST? Haha!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-06 10:08 



 
Profiel   

Sorry maar glenfield chocolate Cream is toch een hengst of ben ik nou fout?!? Als het goed is is dat de vader van onze merrie....

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-06 15:52 



 
Profiel   

Ja, sorry... Dat bedoel ik ook Knipoog Was nog niet helemaal wakker vanochtend.

Chocolate Cream komt bij ons terug via Carola.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-06 16:01 



 
Profiel   

Glenfield Chocolate Cream was een merrie. Ze was kampioene op de regionale keuring van 1985 in Deurne en haalde het bijna tot nationaal merriekampioene. Chocolate Cream kan dus niet de vader zijn Knipoog

LV Chantal is trouwens een dochter van Chocolate Cream Knipoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-06 12:23 



 
Profiel   

Sorry ik ben niet echt aan het opletten geweest Knipoog Inderdaad is het niet de vader, de vader van onze merrie is Baledon Firecracker, en de moeder is wel LV Chantal. Nu voel ik me écht dom, maar ja...Knipoog Maar weten jullie toevallig of LV Chantal nog wel op die stal staat toevallig? Ik meen van niet... maar dat weet ik niet zeker....

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-06 19:56 



 
Profiel   

MeMar schreef
Hallo,
Van de zomer heb ik een 6- jarige merrie gekocht die als afstamming heeft:
vader - Baledon Firecracker en als
moeder - Lange Voren Chantal

Het is een mooie aparte pony, maar heeft wel een beetje een terughoudend karakter, maar dit kan ook gegroeid zijn.
En het kan echt een tutje zijn, maar o zo mooi en braaf verder. Ingespannen en al.

Wie heeft er meer afstammelingen van deze stal, en wie heeft een foto van Chocolate Cream zelf?
In het Welsh blad van deze zomer stond de Lange Voren stal een keer beschreven, toen begrepen we dat we toch wel een goed diertje hadden gekocht.
Een foto van haar staat op www.freewebs.com/stalvanriswickfotos (haar naam staat erboven ook Chocolate Cream)

Gr's MeMar

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-06 20:01 



 
Profiel   

God, ik dacht al dat ik gek was geworden Tong uitsteken Toen jij dat zei, keek ik snel nog eens op het papier (met de gedachte, ben ik nou zo stom?) en keek toen blijkbaar zo dat ik dacht dat jij gelijk had omdat ik uitging van m'n eigen ongelijk omdat ik die ochtend echt nog héél duf was Knipoog

Ik weet niet of Chantal nog op stal staat daar. Wie is de vader van Chantal? Lange Voren Carola is van Roman Springlight.
Misschien zijn Chantal en Carola wel volle zussen. In dat geval zijn jouw merrie en onze merries best wel écht familie Knipoog

Heb jij een foto van Chocolate Cream, Joost?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-06 21:45 



 
Profiel   

Hmm. ik denk dat ik het begrijp: de merrie heet Heide's Chocolate Cream, nietwaar? Ik denk dat de stamboom als volgt gaat:

Vader: 't Koetshuis Firecracker
Vadersvader: Vardra Julius
Vadersmoeder: Ross Fancy That
Moeder: Lange Voren Chantal
moedersvader: Baledon Firecracker
moedersmoeder: Glenfield Chocolate Cream

Ook wel verwarrend, met al die Firecrackers in de stamboom Knipoog

Leuk detail is dat Ross Fancy That in 1985 nationaal kampioene was, omdat Chocolate Cream er wat minder uitzag die dag. Ik weet ook nog dat ik de fokster van 't Koetshuis Firecracker indertijd heb geadviseerd om bij Julius te dekken. Toen het veulen kwam was ze er eerst niet zo blij mee (ook omdat hij palomino was, waar ze ook niet zo blij mee was toen). Drie jaar later werd Firecracker toen vrolijk goedgekeurd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-06 08:47 



 
Profiel   

Hey bedankt.. ja sorry, ik kan niet even kijken of het inderdaad zo is. Ik heb deze merrie gekocht en cadeau gedaan aan de eigenaresse van de stal waar ik bij rijdt. Vandaar dat ik het paspoort niet heb om dit na te kijken. Ik heb het even uit het hoofd gezegd..Knipoog Maar ik geloof dat het zo redelijk klopt... Maar ik kijk het nog wel even na van de week...

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-06 17:44 



 
Profiel   

joostvangestel schreef
Hmm. ik denk dat ik het begrijp: de merrie heet Heide's Chocolate Cream, nietwaar?



Als ik het goed heb, dan is deze merrie gefokt door dhr. Piet Geelen in Velden (Stal Heide) , hij kan je waarschijnlijk veel meer informatie verstrekken; voor tel. nr. zie PB

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-06 14:04 



 
Profiel   

MeMar schreef
Ja was inderdaad het NWPCS, heb je geen foto van hem?


heeldere hopen heb ik... heb hem zo een 12 jaar gehad toen ik hem moest laten inslapen (ziekte)
Hier had ik hem net een paar weken/maanden

[ img ]

En hier enkele maanden voor zijn overlijden

[ img ]

Op mijn verlanglijstje staat een Lange Voren merrie, ga er niet meer te lang mee wachten ook want Sjef die wordt volgens mij toch ook al een dagje ouder...
Bovendien heb ik de voorkeur voor een bepaalde bloedlijn waarvan ik geeneens weet heb of hij daar nog mee fokt ja of nee...
Dus binnekort hopelijk een keer langst gaan maar eerst nog even doorsparen

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-06 14:09 



 
Profiel   

Ja ik weet dat ze bij hem gefokt is, adres zat bij de papieren Knipoog hij woont ook niet ver weg. Ik kom wel eens in Velden. Ik zal hem eens vragen ja... Waarschijnlijk is hij nu in het bezit van LV Chantal... aangezien onze merrie daar gefokt is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-06 17:45 



 
Profiel   

Maar de reden dat Geelen haar zelf niet gehouden heeft zal waarschijnlijk zijn dat ze te groot is. Ze kan helaas niet naar de keuring, ze is namelijk 4 centimeter te groot. van de zomer waren we op de keuring met een andere welsh. En we hadden haar ook meegenomen... En vele zeiden dat ze het een goede, mooie merrie vonden, en we hadden haar ook even laten nakijken en daar zeiden ze dat als ze wel gewoon mee had kunnen doen dat ze waarschijnlijk wel naar Kootwijk had gemogen. Maar ja we kunnen nu eenmaal niet 4 centimeter tussen de benen uithalen Knipoog Nu gaan we haar komend jaar laten dekken.. maar we zijn nog op zoek naar een geschikte hengst..

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-06 17:55 



 
Profiel   

[ img ]

Dit is een heel oud topic.....

Maar ik ben sinds van de week de eigenaar van deze prachtige Langevoren pony:

Langevoren Nino.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-20 14:22 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 17 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen