Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 24 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Gezocht nakomlingen van Orchard d'Avaranches

 
Profiel   

Sinds december hebben wij een nieuwe opvolger gevonden voor onze A-pony Sida. Haha!

Het is een welsh NWR van Orchard d'Avaranches X Valentino.
13 jaar en 1.47,5 m hoog en wordt nu gereden door mijn dochter Britt van 9 jaar.
Het is de bedoeling dat zij dit jaar met hem gaat starten. Clown

Ik ben heel benieuwd wie er nog meer een nakomeling van Orchard d'Avaranches heeft en hoe je pony is en wat je ermee doet.

Dit is onze Woldhoeve's Lucky Boy
[ img ]

Ik ben benieuwd naar de reakties Knipoog
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-08 17:31 



 
Profiel   

Ik schreef afgelopen zaterdag een Orchard in het L1,Beauty.
Sprekend Boy,alleen met een grotere kol en 4 witte voetjes *LOL*

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-08 19:12 



 
Profiel   

Mariska89 schreef
Ik schreef afgelopen zaterdag een Orchard in het L1,Beauty.
Sprekend Boy,alleen met een grotere kol en 4 witte voetjes *LOL*


Ik heb even op site van dubbeldam gekeken Knipoog Volgens mij heeft die nog bij ons op stal gestaan met een andere eigenaar.
Ik wist niet dat Beauty ook van Orchard d'Avaranches was. Gaaf ding die Beauty Haha!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-08 20:48 



 
Profiel   

djoeka schreef
Mariska89 schreef
Ik schreef afgelopen zaterdag een Orchard in het L1,Beauty.
Sprekend Boy,alleen met een grotere kol en 4 witte voetjes *LOL*


Ik heb even op site van dubbeldam gekeken Knipoog Volgens mij heeft die nog bij ons op stal gestaan met een andere eigenaar.
Ik wist niet dat Beauty ook van Orchard d'Avaranches was. Gaaf ding die Beauty Haha!


Ik zag het eigenlijk al voordat ik op de coupons keek,heel leuk ding ja,loopt alleen wat opgekropt. (persoonlijke mening Knipoog )

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-08 13:03 



 
Profiel   

Ik heb zelf 2 merries van D'avranches gehad. De eerste zelf gefokt en had het karakter van haar moeder, was echt een schatje en nooit geen problemen mee gehad. De eerste keer dat ik haar uit de wei haalde, liep ze zo mee, terwijl moeder in het land bleef staan, geweldig dier. Deze zomer krijg ik uit dezelfde merrie weer een veulen van D'avranches.
2 jaar geleden heb ik nog een andere merrie gehad, die heb ik jaarling gekocht. Ze was nooit in handen geweest en ben er ook een jaar mee zoet geweest om haar in het gareel te krijgen. Voetjes geven was in het begin een probleem, later ging dat beter, maar ze heeft nooit kunnen wennen aan de hoefsmid.
Ze was enorm koppig, maar toen ik haar beter leerde kennen, ging ze wel steeds meer voor me doen. Deze pony was trouwens een echte goedzak, hoe koppig ze ook kon doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-08 13:32 



 
Profiel   

Wat leuk dat je er 2 van d'Avaranches hebt gehad en leuk om te horen hoe ze waren. Dat koppige herken ik niet in onze pony. Hij is erg meewerkend maar kijkerig. Bokken of steigeren zal hij niet doen.
Heb je foto's, ben wel benieuwd of er gelijkenis in zit. Haha!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-08 21:06 



 
Profiel   

Mijn vriendin heeft er 1.. Ik zal wel een keer vragen hoe hij is..
Hij is wel druk in het hoofd.
Maar Loopt wel heel graag. Echt een toekomstpaardje. Is nu L2 met haar in anderhalf jaar.. Ze moet nu nog 2 winstpunten voor het M.

In het begin kon hij echt alleen maar aan de kletter gaan.. Maar dat is nu echt verleden tijd. Hij is nu super braaf.

Het is een ruin van ik dacht 1.53m.
En is 12 dacht ik.
Donkerbruin

Heet Harrem.. maar heeft een luxe stamboeknaam.. die zal ik wel een keer vragen aan der..
Ik ga ook wel een keer foto's vragen van haar paardje.

Hij is dressuurmatig heel erg geschikt. En wilt graag leren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-08 21:12 



 
Profiel   

peehtje schreef
Mijn vriendin heeft er 1.. Ik zal wel een keer vragen hoe hij is..
Hij is wel druk in het hoofd.
Maar Loopt wel heel graag. Echt een toekomstpaardje. Is nu L2 met haar in anderhalf jaar.. Ze moet nu nog 2 winstpunten voor het M.

In het begin kon hij echt alleen maar aan de kletter gaan.. Maar dat is nu echt verleden tijd. Hij is nu super braaf.

..
Ik ga ook wel een keer foto's vragen van haar paardje.

Hij is dressuurmatig heel erg geschikt. En wilt graag leren.


Dank je,
Deze pony komt qua karakter wel erg overeen met die van ons. Hoewel hij niet aan de kletter gaat, hooguit een een klein stukje. Maar ik weet natuurlijk niet hoe hij vroeger was.
Ben heeeeeel erg benieuwd naar foto's Haha!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-08 21:28 



 
Profiel   

djoeka schreef
Wat leuk dat je er 2 van d'Avaranches hebt gehad en leuk om te horen hoe ze waren. Dat koppige herken ik niet in onze pony. Hij is erg meewerkend maar kijkerig. Bokken of steigeren zal hij niet doen.
Heb je foto's, ben wel benieuwd of er gelijkenis in zit. Haha!


Ik heb geen digitale fotos helaas. Zal even proberen of ik met mijn camera een foto van een foto kan maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-08 14:04 



 
Profiel   

stipje

edit:
Ik heb bij de fokker van de hengst gelopen.

Ik was in groep 6 helemaal blij want toen zou er een nieuw meisje in mijn klas komen. Ze was het nichtje van een andere klasgenoot. Dus ik legde contact met haar en ben vriendinnen geworden, ook wel hartsvriendinnen. Haar ouders waren gescheiden en moeder moest geld verdienen dus het meisje, E, was vaak bij haar opa en oma die dan op haar paste. Als ik bij haar ging spelen was het ook bij die opa en oma. Daar stonden een aantal paarden en ik als paardengek heb samen met E wat geborsteld, veulens vertroeteld en vrijgepsrongen enz.. E kreeg op een gegeven moment ook een eigen pony en daar gingen we ook vaak mee "spelen". Toen E ging verhuizen naar Limburg ben ik eigenlijk af en toe nog eens bij die opa en oma gekomen. Ik kwam er toen E nog in mijn dorp woonde steeds vaker zonder E maar toen E verhuisde kwam ik er niet meer. Behalve als E hier is in de vakanties kom ik langs.

Toen ik later op bokt in een welshkeuringen topic aan 't kijken was vond ik Jonica. Van een bokker. Jonica was een veulen die daar op stal is geboren en ik was haar kwijt geraakt toen haar 2e eigenaar overleed. De eigenaar van Jonica vertelde mij dat de stallen Orchard heette enz..
Toen ben ik begonnen met een stamboom. Ik ben d'r toen ook achter gekomen hoe alles in me kaar zit Knipoog

(echt onzin verhaal eigenlijk)

Waar het omgaat:
Ik heb vaak zat de volle zus en moeder van de hengst vertroeteld enz.. en ook de veulens die er elk jaar van hem kwamen. en z'n kleindochter Kwijl

nogmaals edit:
TS, wat een super mooie pony in je profiel, Sida!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-08 15:00 



 
Profiel   

Hier nog een HAW topic: [HAW] Voor het eerst op bokt Keizer's Santa!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-08 18:13 



 
Profiel   

xXLiekeXx schreef
stipje

edit:
Ik heb bij de fokker van de hengst gelopen.

Ik was in groep 6 helemaal blij want toen zou er een nieuw meisje in mijn klas komen. Ze was het nichtje van een andere klasgenoot. Dus ik legde contact met haar en ben vriendinnen geworden, ook wel hartsvriendinnen. Haar ouders waren gescheiden en moeder moest geld verdienen dus het meisje, E, was vaak bij haar opa en oma die dan op haar paste. Als ik bij haar ging spelen was het ook bij die opa en oma. Daar stonden een aantal paarden en ik als paardengek heb samen met E wat geborsteld, veulens vertroeteld en vrijgepsrongen enz.. E kreeg op een gegeven moment ook een eigen pony en daar gingen we ook vaak mee "spelen". Toen E ging verhuizen naar Limburg ben ik eigenlijk af en toe nog eens bij die opa en oma gekomen. Ik kwam er toen E nog in mijn dorp woonde steeds vaker zonder E maar toen E verhuisde kwam ik er niet meer. Behalve als E hier is in de vakanties kom ik langs.

Toen ik later op bokt in een welshkeuringen topic aan 't kijken was vond ik Jonica. Van een bokker. Jonica was een veulen die daar op stal is geboren en ik was haar kwijt geraakt toen haar 2e eigenaar overleed. De eigenaar van Jonica vertelde mij dat de stallen Orchard heette enz..
Toen ben ik begonnen met een stamboom. Ik ben d'r toen ook achter gekomen hoe alles in me kaar zit Knipoog

(echt onzin verhaal eigenlijk)

Waar het omgaat:
Ik heb vaak zat de volle zus en moeder van de hengst vertroeteld enz.. en ook de veulens die er elk jaar van hem kwamen. en z'n kleindochter Kwijl

nogmaals edit:
TS, wat een super mooie pony in je profiel, Sida!


Dank je en Sida is inderdaad een superpony'tje
Knipoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-08 16:16 



 
Profiel   

Hoi,
ik heb vorig jaar een veulen gefokt van d'avranche, inmiddels dus een jaarling. Als veulen was ze al geweldig, kwam altijd meteen naar je toe in de wei. Dol op aandacht. Nu is ze wat eigenwijzer maar ik kan niet wachten tot ze 3 is!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-08 16:08 



 
Profiel   

kylenniekje schreef
Hoi,
ik heb vorig jaar een veulen gefokt van d'avranche, inmiddels dus een jaarling. Als veulen was ze al geweldig, kwam altijd meteen naar je toe in de wei. Dol op aandacht. Nu is ze wat eigenwijzer maar ik kan niet wachten tot ze 3 is!


Heb je een foto van je merrie. Boy is ook ontzettend aanhankelijk en dol op aandacht. Hij komt ook altijd uit zichzelf naar je toe. Haha!
Ben heel benieuwd naar een foto Knipoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-08 21:04 



 
Profiel   

Hoi,
ja ik heb foto's, maar die kan ik niet plaatsen, ze hebben niet het goede formaat. Als je intresse hebt kan ik ze eventueel wel mailen

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-08 21:13 



 
Profiel   

Ik heb ook een afstammeling van Orchard Bloos
Is een schimmel van 11 jaar, meet 1.55 en ik start hem in het Z1.. Pling
Super fijn te rijden en een echte goedzak Knipoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-08 19:47 



 
Profiel   

Kijk eens op onze site; www.stalheidehofs.nl
Onder 'Merries' moet je even kijken naar Heidehof's Nathalie. Knipoog Ook een dochter van d' Avranches.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-08 20:41 



 
Profiel   

kylenniekje schreef
Hoi,
ja ik heb foto's, maar die kan ik niet plaatsen, ze hebben niet het goede formaat. Als je intresse hebt kan ik ze eventueel wel mailen


Sorry voor mijn late reaktie, maar ik heb de foto's ontvangen.
Wat een plaatje zeg Ja Ze heeft een heel sprekend koppie.

Mistral wat goed dat je Z1 met hem rijd en springen wil hij geloof ik ook wel als ik zo in je profiel kijk Knipoog

Muzefee bedankt, ik heb op de site gekeken. Mooie site trouwens en mooie merrie natuurlijk Haha! . Nu komen er ook andere kleuren voorbij van Orchard d'avaranches. Ik had alleen nog maar donkerbruine gezien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-08 09:15 



 
Profiel   

Ik heb er 1 gereden, genaamd Monique, geboren in 1997. Heb haar tot 2002 gereden geloof ik, daarna schijnt ze verkocht te zijn naar Zweden. Moeder was een Welsh B (?) schimmel, vader Orchard d'Avranches dus. Er zat wel een kop op die pony zeg. Nagelbijten / Gniffelen

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-08 09:16 



 
Profiel   

Ik had ook een orchard d' avranches merrie.
Ze is eind december verkocht, omdat ik 18 ben en we zijn op het hoogste niveau geindigd.
Pony heeft echt een gouden karakter, heel eerlijk, heel netjes.
Ze was wel een heethoofd en kon op tribunes of speakers wat gespanenn reageren als ze zulke dingen voor het eerst zag.
Het is echt een droompony en had echt een fantastische draf. Voor foto's zie mijn profiel Haha!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-08 22:55 



 
Profiel   

Marieke__ schreef
Ik had ook een orchard d' avranches merrie.
Ze is eind december verkocht, omdat ik 18 ben en we zijn op het hoogste niveau geindigd.
Pony heeft echt een gouden karakter, heel eerlijk, heel netjes.
Ze was wel een heethoofd en kon op tribunes of speakers wat gespanenn reageren als ze zulke dingen voor het eerst zag.
Het is echt een droompony en had echt een fantastische draf. Voor foto's zie mijn profiel Haha!


Wauw Marieke, wat een pony zeg en idd wat een fantastische draf. Ik kan mij voorstellen dat je haar mist.
Qua karakter is ze zoals je omschrijft precies onze Boy. Qua bouw is Kimberley is alleen een stuk steviger om te zien. Maar wat een mooie pony zeg Ja.
Dank je voor je reaktie Haha!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-08 09:51 



 
Profiel   

http://www.jkstables.nl » staat hij Lachen

edit: link deed het niet Knipoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-08 12:07 



 
Profiel   

djoeka: Ja opzich kon ik haar zo starten bij de paarden, maar ik vond altijd dat een ander meisje het ook verdiend om zoveel geluk met haar te hebben!
Ja kimberley is totaal anders dan Boy!
Zijn echt super fijne ponys! Haha!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-08 12:41 



 
Profiel   

Ik heb een pony Valentino ( joskin is zn officiële naam) nakomeling van orchard d’avranches x Sanne hij is echt een super leuke maar wel pittige actieve pony
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-21 23:30 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 24 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen