Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 336 van de 358 [ 8941 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 333, 334, 335, 336, 337, 338, 339 ... 358  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

 
Profiel   

Wat een mooie foto!

Ik heb Joep een paar weken geleden verhuisd naar een nieuwe stal. Helaas wel weg uit de grote kudde, maar hij staat nu met een shetlander. Hij loopt ook gelijk pakken beter en komt weer aan. Je kan bijna niet meer geloven dat hij van de zomer zo ontzettend kreupel liep.

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-20 10:06 



 
Profiel   

Wauw! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-20 10:46 



 
Profiel   

En het topic met de rest van de foto's <3
[ITP] Stoere AV-hengst Prazani

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-20 10:51 



 
Profiel   

Super he van Joep! *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-20 17:00 



 
Profiel   

Superblij met ons hengstveulen van dit jaar :D Azerbeidjan x Lady Brown (v. Psytadel)
[ img ]

[KS-ITP] Zamazenta S in het zonnetje

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-20 12:14 



 
Profiel   

Wat een attitude Goldenarrow.

Ik kreeg zojuist deze gave foto van Vis en mij opgestuurd nog van SGW Neede.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-20 21:36 



 
Profiel   

Gave foto!

Wij zijn maar een beetje aan het oefenen voor een showseizoen dat toch niet doorgaat :') Maar alles wat hij nu al kent blijft wel plakken zeggen we dan maar :))
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-20 21:41 



 
Profiel   

Hallo :wave:

Nieuw hier maar niet op bokt uiteraard .
Ik ben sinds vandaag de eigenaar van een bijna 2 jarige Arabisch volbloed ruin.
Mijn draver van 19 heeft cushing.
Ik heb hem al meer dan 15 jaar in mijn bezit en hij is echt mijn buddy, mijn alles...
Maar doordat hij echt flink achteruit gegaan is hebben we al zeker 2 jaar niet meer gereden, nu is dat niet het belangrijkste uiteraard maar wilde toch op zoek naar een opvolger van hem.
En zo is Nazir op ons pad gekomen, we waren bewust op zoek naar Arabisch volbloed of iets met veel Arabisch bloed .
Nu stond Nazir op 10 km afstand van ons dus gaan kijken en verliefd geworden <3
Hij is nog wel heel voorzichtig met benaderen, wel gewend aan het halster en hoefsmid dus heb er alle vertrouwen in dat dit goed komt.
Bedoeling is komende jaren om vertrouwen op te bouwen, veel wandelen en grondwerk alvorens hij beleerd moet worden.

Verder hebben we nog 5 andere paarden,
Top Victory is mijn draver van 19,
Pasja en Sofie, dit zijn twee D pony’s , moeder en dochter , Pasja kan alleen niet meer bereden worden wegens artrose in haar been , en Sofie is nu 7 en heeft wel al een zadel opgehad maar we vonden haar te lang nog puppy ogen om echt door te rijden.
Dan mini Shetlander Max van 1,5 jaar en Cancellara een 10 jarige springgefokte ruin.

Enige jammere is dat we niet de afstamming van Nazir weten , zijn oude paspoort was vernietigd bij verlaten van de fokker en Nazir geruind.
Hij is geboren op 07-07-2018 en zou dus Nazir HB heten volgens de chip gegevens.

Nu wat foto’s , kan niet kiezen want hij is zo mooi <3

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-20 14:07 



 
Profiel   

Wat een knapperd! Veel plezier ermee :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-20 14:10 



 
Profiel   

Afstamming kun je met de gegevens van de chip toch wel opvragen bij het AVS?
Leuk beestje trouwens. Heel veel plezier ermee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-20 11:36 



 
Profiel   

Proficiat met je knappe man!
Komt hij uit België want dan kan ik de afstamming wel raden? :roll:

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-20 13:39 



 
Profiel   

Gefeliciteerd! Wat een knapperd is het!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-20 13:42 



 
Profiel   

Mooi dier Inge!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-20 16:31 



 
Profiel   

YildizArabs schreef
Proficiat met je knappe man!
Komt hij uit België want dan kan ik de afstamming wel raden? :roll:


Ja hij komt uit België :j


En dank je wel allemaal , morgen komen ze hem brengen, ben echt benieuwd hoe hij zich gaat aanpassen, gelukkig hebben we veel tijd .
Ik vind dat ook echt wel fijn, zo zit er niet zo die druk op om te moeten rijden al met een nieuw paard en heb je echt de tijd elkaar te leren kennen en een band op te bouwen.
Mensen snappen ook nooit zo goed waarom we zoveel paarden hebben als we haast niet rijden :') .
Wij halen echt heel veel plezier uit het verzorgen van ze en gewoon ze gelukkig te zien, zo echt de bijtankmomentjes van de dag om tijd met hun te hebben.

Uiteindelijk hoop ik een recreatiepaard eraan heb en misschien toch ook de endurance droom eens te verwezenlijken.

Wat doen jullie allemaal met jullie AV’s ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-20 23:03 



 
Profiel   

Ik heb je een PB gestuurd Inge ;)
Waarschijnlijk heb je een paard gekocht met een fantastische stamboom! Geniet hard van hem!

Het ís ook gewoon heerlijk om een arab te verzorgen en eigenlijk is dat alleen al zo fijn omdat ze zo mensgericht en enorm innemend zijn! <3
Ik doe helaas de afgelopen jaren wat minder met ze omdat ik hersenletsel heb opgelopen maar hoop dit wel weer te gaan doen. Endurance waar ik merrie en vooral hengst in heb uitgebracht en getraind heb naar internationaal CEI niveau, zit er helaas niet meer in. Maar dat was echt een heel gaaf, leerzaam en leuk avontuur de afgelopen jaren:

[ img ]


[ img ]


Daarnaast veel shows gelopen, meestal wel 1 per jaar:


[ img ]


[ img ]

Fokken met GGK hengst maar ook voor mezelf, inmiddels derde generatie eigen fok waar ik best trots op ben:

[ img ]

Natuurlijk de Western en dan met name pleasure, horsemanship, showmanship en hunter:


[ img ]


[ img ]


[ img ]

Reinen heb ik ook gedaan en nu Endurance einde verhaal hoop ik met m’n knappe man Yanour dit weer te gaan oppakken. Foto’s van gisteren:


[ img ]


[ img ]

Mijn zoontje heeft een tijdje gesprongen met de stammerrie maar dat was niet zo een succes. Mevrouw vond er niks aan :D

[ img ]

Een sleetje achter binden bleek echter geen probleem:

[ img ]

Dus best boel gedaan als ik het nu zo onder elkaar zie. Ik hou zo van de veelzijdigheid van de Arabisch Volbloed! Doet ook wel beetje pijn hoor dat het niet meer zo kan. Maar of je nu “veel” of “weinig” doet, ze excelleren in mensgerichtheid. Ik heb nooit zo een relatie gehad met welk ander ras dan ook.
Ze horen echt bij ons gezin

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-20 07:39 



 
Profiel   

Ik knuffel en wandel vooral met mijn Arabier. :D Hij heeft een blijvende blessure (sinds een jaar) en hij is zich nu nog aan het herstellen voor zo ver dat mogelijk is. We zijn nu rustig de wandel-kilometers aan het opbouwen. Daarvoor heb ik hem getraind in NH en een paar keer gereden. Dat kon heel lang niet door verschillende trauma’s.

Hij is mega lief en grappig dus ik vind het helemaal niet erg dat we niet meer écht kunnen trainen.

[ img ]

Alleen jammer dat het geen merrie is. :+ Ik had er nog best een veulen uit willen halen. :))

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-20 07:51 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Inge, wat een leukje <3

Hier doen we van alles, we zijn 'n jaar geleden officieel dressuur gestart, maar door omstandigheden (stormen en corona :roll: ) 1 december m'n laatste wedstrijd gehad.
Hopelijk kunnen we binnenkort een online event starten :) We zijn nu L1 + 8
Verder dit jaar begonnen met springlessen, wat ze echt super leuk vind, ik vind vrnl haar enthousiasme leuk, het springen zelf niet persé :')
Buitenritten, zwemmen, grondwerk, vrijheidsdressuur ehh, name it en ze is wel voor in :D

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-20 08:18 



 
Profiel   

Wij hebben onze arabieren voornamelijk voor de fok. Daarnaast gaan we ook geregeld naar shows (om te kijken en als we iets moois gefokt hebben ook om te showen). Ik heb daarnaast nog een merrie waar ik mee dressuur en die ik af en toe verkleed voor fotoshoots.

[ img ]

Ze staat nu met een veulen aan de voet, dus rijden zit er even niet in. Ik ben nu echter twee van onze jonge paarden zadelmak aan het maken, dus binnenkort kan ik weer gaan rijden :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-20 08:38 



 
Profiel   

Wat een omzettende leuke foto’s!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-20 22:22 



 
Profiel   

Idd wel weer leuk om al die foto's zo te zien :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-20 23:06 



 
Profiel   

Yildizarabs, prachtige foto’s en zoveel gedaan met ze , hoop dat je hersenletsel niet te ernstig was/is?

Vroeger als jong meisje heb ik een tijdje een Arabier gehuurd op een manege , daar zo verliefd geworden op het ras , toen ik later mijn eerste eigen paard ging kopen heb ik ook bij een Arabier gekeken maar die was zo gehecht aan zijn baasje dat ik geen klik kon krijgen ermee, erna bij mijn draver van 3 en alleen een zadel op gehad had gaan kijken en die klik was direct aanwezig, dus zo had ik ipv een Arabisch volbloed een draver gekocht :+



Isabel, zo een schatje <3 , wat voor blessure heeft hij?

Letizia, Die van jullie is ook wel echt een erg mooi meisje, ik vind haar zo echt zo een sprekend hoofdje hebben.
Jammer van de Corona nu , maar jullie gaan wel goed met de wedstrijdjes :j

Goldenarrow, ook al zo een mooie foto , fokken en shows lijken me ook echt wel heel leuk , elke keer die ontzettend mooie veulentjes mogen zien opgroeien <3

Wat ik ook echt erg leuk is , ik vind oprecht al jullie Arabieren mooi, het is gewoon een erg mooi ras , en natuurlijk heb je uitblinkers qua mooiheid maar echt een lelijke heb ik nog niet gezien.
Terwijl bij bijvoorbeeld een draver er toch echt ook wel (uiterlijk gezien) minder mooie tussen zitten :+



Hier verder een drukke week gehad met de zaak en de paarden en zo elke keer pas laat even rondje bokt kijken maar niet de fut om te posten.


Woensdag is Nazir gebracht, het laden ging heel goed eigenlijk zeiden ze en toen ineens was mijn Penny pony er *\o/* .
Hij was nog erg op zijn hoede , maar als je eenmaal het halster aan hebt is hij wel braaf.
Alleen is hij erg hoofdschuw , vooral bovenop zijn hoofd en bij de oren. Halster doe ik nu ook losmaken helemaal ipv over de oren, hij lijkt echt oprecht bang / traumatisch te zijn ervoor .

Je merkt wel met de dag echt vooruitgang in zijn vertrouwen naar ons .

Nu alleen vandaag was hij op het paddock buiten, hij pakt een tak met bladeren van de grond , dit komt tegen de bovenkant van zijn hoofd doordat het hard waaide en hij rent in blinde paniek weg, knalt tegen het hek met zijn borst, rent weer weg met tak nog bij hem en loopt aan de andere kant tegen het hek , valt op de grond en de tak valt en hij is iets rustiger , hem pakken konden we nog niet , na veel geduld en een bak voer hem uiteindelijk kunnen beetnemen.
Zijn oog heeft een lelijke wonde , dierenarts gelijk laten komen , geen grote schade volgens hun, het zou normaal zo moeten helen.
Hechten van zoiets doen ze soms ook maar omdat hij zo hoofdschuw is leek het haar beter van niet .
Dus aan de antibiotica en pijnstilling .
We zijn echt zo enorm hard geschrokken nu en hoop echt wel dat hij er niks aan over gaat houden .
Vind het echt wel sneu voor hem dat hij zo hoofdschuw is, verder op zijn hoofd/neus wil hij graag aangeraakt worden, duwt ook echt zijn neus tegen je aan maar bovenop is echt blinde paniek .

En nog wat foto’s :

Samen met mijn draver :
[ img ]

[ img ]


En met onze mini Max :


[ img ]

[ img ]



[ img ]


En dan zijn oog ;(
Spoiler:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-20 00:03 



 
Profiel   

Aaah kereltje toch.... ;( Zul je net zien dat bij zo een kopschuwe dag 1 iets aan zijn koppie gebeurd. Echt super oliebol...
Hopelijk geneest t zo ook mooi en kun je t wel een beetje schoon houden? Gelukkig nu wat frisser weer zodat er hopelijk minder vliegen zijn.

Dat kopschuwe komt wel goed. Strakjes, als wond helemaal genezen is, kun je dat gaan desensibiliseren. T-touch heb ik goede ervaringen mee, misschien werkt dat voor jullie?

Ik heb licht hersenletsel (NIet aangeboren hersenletsel). Het is niet zo erg, je kunt niks aan me zien, en wel erg: ik kan mijn eigen werk niet meer verrichten en ik moet elke dag 1 of meerdere keren rusten/slapen en heb veel problemen met mijn zicht, concentratie en een verstoorde prikkelverwerking. Ik wacht op een behandeling in Amerika in juli. Maar de kliniek is nu dicht en er kan niet gevlogen worden dus ja.... geen idee of het door kan gaan. -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-20 07:09 



 
Profiel   

Ach arme pony. Balen zeg zo precies op zijn oog.

Joep is ook een keer zo in paniek geraakt toen er boven zich/bij zijn oren iets gebeurde. Ik was er niet bij maar ik hoorde een vergelijkbaar verhaal als wat er met Nazir is gebeurd. Nog steeds doe ik het halster aan de zijkant los omdat hij soms opeens weer gaat panikeren. Het is een poosje beter geweest door heel veel oefenen met clicker training maar weer enorm verslechterd toen hij vast zat in een hooiruif en een stukje oor van zijn oor trok. %)

Hij heeft een oude breuk in zijn koot waar een chip uit is. Dat gaat redelijk :+ Maar aan datzelfde been is zijn peesbandje kapot gescheurd (waarschijnlijk op hetzelfde moment) en dat zit vol littekenweefsel. Dat gaat sommige dagen goed en sommige dagen (als hij te gek heeft gedaan) loopt hij er niet helemaal goed op. Het gaat nog steeds weer iets beter gelukkig, maar het gaat nooit meer helemaal over. Gelukkig is het weer een blij ei. Dat was vorig jaar niet zo. Toen kwam de blessure aan het licht.

[ img ]


Laatst bijgewerkt door Isabel_k op 11-05-20 08:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-20 08:16 



 
Profiel   

Het was ook zo sneu voor hem, hij is echt nog erg jong van gedrag, in stal kwam hij met zijn neusje tegen me aanstaan. :(:)
Ben er helemaal emo van, dat beestje heeft zo snel een plekje veroverd in ons hart :o
Gisteren ging schoonmaken echt nog niet, hij was enorm panisch als je er in de buurt wilde komen.
Met heel veel moeite zelfs zijn lange voorpluk aan de kant kunnen krijgen.
Dierenarts zei ook normaal geen antibiotica te geven hiervoor maar ze wil zeker geen ontsteking omdat hij erg schuw is aan zijn hoofd en behandeling dan echt niet makkelijk zou zijn.

T-Touch ken ik niet , ga het zo eens even opzoeken.

Hersenletsel dat je niet kan zien is erg vervelend , dat je wel kan zien ook natuurlijk maar iets wat je niet ziet is voor anderen soms zo moeilijk te begrijpen.
Is toch een flinke beperking op je leven zo, en echt rot dat dan naar Amerika gaan voor behandeling zo in het gedrang kan komen.
kan komen door Corona.
Hoop dat iedereen zich een beetje aan de regels kan houden en de crisis zo toch beperkt kan blijven , wij hebben ook leuke uitjes moeten verzetten en hebben een jaarabonnement op Disneyland Parijs -O- , maar houden ons nu toch echt strikt aan de regels.
Want ook de gewone zorg moet weer opgepakt kunnen worden en dat gaat alleen als het overal stabiliseert.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-20 08:16 



 
Profiel   

Isabel, ja ik doe het ook zo met het halster van Nazir, het geeft zoveel stress om het gewoon te proberen doen .
Auw... stukje van zijn oor af , pijnlijk :(:)
Vervelende blessure , wel fijn dat het hij terug vrolijk is .
Dat is ook altijd een graadmeter voor ons, niet of ze niet meer kunnen bereden worden maar dat hun levenskwaliteit voldoende is.
Eens een mindere dag kan altijd maar over het algemeen moeten ze toch zich goed voelen .
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-20 08:25 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 336 van de 358 [ 8941 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 333, 334, 335, 336, 337, 338, 339 ... 358  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen