Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 340 van de 357 [ 8924 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 337, 338, 339, 340, 341, 342, 343 ... 357  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

 
Profiel   

Barbara wat leuk die foto's!
Je ziet wel aan dat mooie hoofd dat hij graag zijn eigen plan trekt en je dochter heeft er dan wel werk aan.
Haha dat was hier vroeger met de shet die vergat helemaal dat er nog iemand bij was dan zijn de arabjes nog gelukkig wat voorzichtiger.

Golden Arrow niet voetballen maar apporteren, Malik zijn favo trucje! :))
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-21 22:33 



 
Profiel   

We hebben gisteren avond ratten geschoten, wordt niet goed van die beesten...vorige week sneed ik een pak vlas open en sprong er 1 vol op mijn bovenarm. Ik ben geen meut maar moest er gewoon van gillen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-21 11:56 



 
Profiel   

Wat een leuke foto's allemaal. Ik heb zelf mijn arabier verloren bij een ongeluk afgelopen zomer, maar ik blijf jullie graag volgen. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-21 08:54 



 
Profiel   

Mag ik mij hier ook melden? Ben sinds mei 2020 trotse eigenaresse van mijn arabiertje :)
Zijn naam is B.A. Odys, vader is Magic mon Cheri.

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-21 09:28 



 
Profiel   

Isabel_k schreef
Wat een leuke foto's allemaal. Ik heb zelf mijn arabier verloren bij een ongeluk afgelopen zomer, maar ik blijf jullie graag volgen. <3


Oh wat erg! Gezellig dat je blijft volgen

@lymoncello, knap paardje joh

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-21 10:13 



 
Profiel   

Ratten schieten, dat klinkt wild. :=
Schrikken de paarden dan niet?
Wij hebben wel eens ratten door de kippen van de buren, maar onze kat is een hele goede jager.

Hoi Isabel, hoe gaat het?
Denk nog wel aan Joep hoor, soms zie ik een paard die op hem lijkt, vind het nog steeds vreemd dat hij er niet meer is.

Lymoncello wat een schatje! :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-21 15:02 



 
Profiel   

BarbaraNova en MirandaMalik dankjewel!

Ben wel benieuwd, voor de mensen met een jonge arabier: Wanneer kregen die van jullie hun groeispurt? En op welke leeftijd waren ze puppy-af? Odys staat tussen de KWPNers, en er zit toch wel duidelijk verschil in hun groei.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 10:50 



 
Profiel   

Malik kreeg ik toen hij bijna twee was en bij hem is het geleidelijk gegaan.
De hoogte is hij niet meer in gegaan, misschien een paar mm.
Maar dat kan onder arabieren ook erg verschillen dus het blijft lastig in te schatten.
Ze zeggen wel dat kleinere paarden iets eerder volgroeid zijn dus misschien daarom het verschil met de kwpn maar das gewoon een idee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 11:54 



 
Profiel   

Ik vind dat ook moeilijk, de twee jaarlingen beginnen nu wel echt iets volwassener te worden hier, maar voor ze 3 zijn veranderen ze ook weer heel erg. Maar ik heb ook een 3-jarige die we bewust niet gedekt hebben dit jaar omdat die nog heel erg puppy oogde. Die begint nu eigenlijk pas wat volwassener te worden, terwijl haar leeftijdsgenootjes al een hele volwassen uitstraling hebben.

De meeste groei vindt wel de eerste twee jaar plaats, vanaf de 2 groeien ze wel nog een paar cm de lucht in, maar is het voornamelijk uitzwaren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 11:59 



 
Profiel   

Hier de ervaring dat ze gewoon tot 7 jaar doorgroeien haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 15:52 



 
Profiel   

Dat sowieso, maar die laatste paar jaar zit er niet meer echt een groeispurt in :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 16:23 



 
Profiel   

Leuk om te horen. Odys is nu 1.5 jaar oud, ik ben heel benieuwd hoe hij uit gaat groeien. Hij is niet de grootste dus ik hoop dat hij het komende half jaar nog een beetje de lucht in gaat. De KWPNers zijn echt al giga kastelen geworden ondertussen haha. Hij is de enige arab op de opfok dus ik kan hem niet echt vergelijken met een andere arabier.

Zo moeilijk om geduld te hebben, ik wil nu al zien hoe hij wordt :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 17:32 



 
Profiel   

Wij hebben Djuun met 2,5 jaar gekocht en ze is daarna nog zo'n 5cm gegroeid. Maar als je je paard vaak ziet, merk je dat niet zo. Ze is ook een stuk breder geworden, als ik foto's zag van toen wij haar net hadden, was het zo'n soepkipje :+

@YMJArabians, wat is er eigenlijk met Yusraa gebeurt? Ik kan met niet herinneren daar over iets te hebben gelezen op social media?
Jammer hoor, dat je niks meer hebt, zo sneu van Munir :\

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 18:32 



 
Profiel   

.


Laatst bijgewerkt door divided op 19-06-23 10:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 08:28 



 
Profiel   

Wat een knap dier LunarEclipse! Sjiek hoofdje zit erop

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 11:00 



 
Profiel   

Hoi allemaal,
Ik meld me ook, heb een 3 jarige nu van Nijem IBN Eternity VI uit moeder Ezia.

[ img ]


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 12:28 



 
Profiel   

Wat een knappe paardjes, ik geloof dat ik nog erg achter loop met bloedlijnen, mijn paardjes zijn ook al 28 + 22 jaar, russisch en frans gefokt...leuk weer wat beweging te krijgen in dit topic.

Vindt er geen bal aan dat het weer zo donker en koud is, ik huur een stalletje en doe alles zelf, heb geen bak dus rij altijd buiten of ga wandelen of fietsen met ze, maar t is hier gruwelijk druk dus in de winter altijd wat lager pitje met alles.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 08:01 



 
Profiel   

Leuk paardje Lunar! Wij hebben afgelopen jaar ook naar Aj Elaf gekeken om mee te dekken, maar zijn uiteindelijk toch voor zijn halfbroer Aj Yas gegaan :)

Racinggirl: Die van jou is ook echt een knapperd zeg!

Ik vind het ook niks dat het weer zo vroeg donker is. Het enige leuke aan de winter vind ik de kerst :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 08:10 



 
Profiel   

Knap paardje racinggirl, leuk een vosje!

BarbaraNova, dat klinkt wel herkenbaar, zeker het weer zoals nu. Voor mij het dan wel iets anders want m'n paard is nog jong en ik sta op halfpension, maar goed het is nu donker als ik klaar ben met werken en dat motiveert überhaupt niet zo. Wat vervelend dat het ook zo druk is bij jou.

Bloedlijnen heb ik nog niet heel veel verstand van. Etnaf is Pools gefokt maar heeft volgens mij gemixte bloedlijnen. Moeders kant is wel overwegend Pools. AJ Elaf weet ik eigenlijk niet, maar die heeft wel z'n lange benen overgeërfd :D.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 08:28 



 
Profiel   

MirandaMalik schreef
Ratten schieten, dat klinkt wild. :=
Schrikken de paarden dan niet?
Wij hebben wel eens ratten door de kippen van de buren, maar onze kat is een hele goede jager.

Hoi Isabel, hoe gaat het?
Denk nog wel aan Joep hoor, soms zie ik een paard die op hem lijkt, vind het nog steeds vreemd dat hij er niet meer is.

Lymoncello wat een schatje! :))


Lief dat je het vraagt. Ik ben gelukkig niet meer dagelijks verdrietig. Daar ben ik blij mee maar ook niet. Het zijn van die kleine dingen waar ik nog heel verdrietig van ben. Maar dat heeft tijd nodig. Laatst had ik bijna een deken gekocht want goede deal pas toen ik ging betalen besefte ik dat ik die niet nodig had. Zo raar. :+ Ik moest er gelukkig ook wel om lachen.

Ik zie allemaal prachtige paardjes langskomen. Arabieren blijven echt de mooiste.


[ img ]
Deze prachtige foto is gemaakt door Made By Robin voor haar boek 29 paarden verhalen. Joepie staat daar ook in. Zo raar hoe dat zo'n toekomst gericht verhaal is. Ik vond het zo erg om dat boek binnen te krijgen. Het is prachtig maar ook erg verdrietig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 19:49 



 
Profiel   

Hey allemaal, wat leuk dat er weer wat leven in dit topic is! <3 Welkom aan alle nieuwe mensjes!

Ik heb van de week een Facebook herinnering gekregen die me eraan liet denken dat Sadira inmiddels al ruim twee jaar geleden is goedgekeurd door de dierenarts, en ze is inmiddels al 2,5 jaar oud. Ze behoort dus al weer een aardig poosje tot onze familie :D

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Dit is inmiddels mijn knappe tante. Nu een paar maanden later is ze wel veel wolliger overigens. Ik geniet ontzettend van haar, we zijn regelmatig met wat grondwerk bezig, en we gaan 1x per 1 a 2 weken meestal lekker een wandeling maken, wat ze ontzettend goed doet. Ze is enorm dapper en vindt letterlijk ALLES leuk.

Overmorgen heb ik met haar een clinic, voor het allereerst, waarbij ze op de trailer een stukje mee gaat. Dat vind ik best spannend, ergens vind ik het nog wel een beetje veel voor zo'n ukje, maar we houden veel rekening met haar en ik denk dat het wel goed moet komen. Het is al een hele toffe ervaring voor haar om eens zo samen op pad te gaan, en ik denk dat ze dat alleen maar hartstikke leuk vindt. Alles wat we dan op de locatie nog samen bereiken, is alleen maar mooi meegenomen :D



@Isabel, ik vind het nog steeds zo rot voor je hoe je sprookje met Joepie geëindigd is :( Wat fijn dat je het langzaam een plekje begint te kunnen geven. Prachtige foto is dat.

@Joyce, ik heb het verhaal met Yusraa inderdaad ook gemist! Wat bizar dat je ineens paardloos bent, zeg... Nog zo iemand voor wie ik echt plaatsvervangend verdrietig was dat het je moest overkomen, met Munir. Vind het heel erg voor je ;(

@Samantha, ik vind het nog steeds grappig dat jij nu ook helemaal in de arabieren zit :D Helemaal leuk dat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 21:25 



 
Profiel   

Wat een plaatje is ze toch! <3
Fijn dat het zo goed gaat. En succes met de clinic morgen, dat zal vast een hele ervaring zijn! Bij wie ga je een clinic volgen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-21 08:36 



 
Profiel   

@Sadira, hoe ging je clinic en eerste ritje trailer?

Wat een weer he, mijn paddock staat half onder water, zo niet fijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 08:40 



 
Profiel   

Wat lief dat je er naar vraagt <3

@LunarEclipse: Een clinic bij Irene Smeets!
@BarbaraNova: Het was gewéldig. Ik kan niet anders zeggen. Wat een top paard heb ik. Binnen 5 minuten op de trailer (en het was pas haar vierde trailerritje ooit), relaxt er vanaf, ze had zelfs flink veel hooi gegeten. Voor het eerst in een binnenbak, voor het eerst les op een vreemde locatie, en ze bleef gewoon gericht op mij. Ze vond het wel spannend maar op een beetje rondscharrelen en rondkijken na deed ze daar niks op uit. We hebben heel rustig aan gedaan, telkens korte sessies van 5 a 10 minuten met daarna weer een kwartiertje pauze ongeveer, tot ze weer mentaal ruimte had voor iets nieuws. Ze bleef zo gefocust en deed het zo onwijs braaf <3 Daarna weer terug naar huis en toen ze eenmaal in de paddock stond was ze wel een beetje munt, maar dat mocht ook wel hihi. Trots op die gekke pony.

Vreselijk, al die regen, wat vervelend dat je paddock zo nat is. Bij ons is het ook niet geinig, maar gelukkig zijn er wel gewoon droge stukken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 17:20 



 
Profiel   

Das toch ook wel echt typisch een arabier he, heerlijke dieren.

Ik heb ook een welsh cob sinds een paar jaar, die kan nog wat leren van hun gedrag hoor...das echt een blinde tank soms
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 07:59 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 340 van de 357 [ 8924 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 337, 338, 339, 340, 341, 342, 343 ... 357  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen