Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 344 van de 357 [ 8924 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 341, 342, 343, 344, 345, 346, 347 ... 357  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

 
Profiel   

Ja bij hem is meer het witte voetje / de kogel van zijn achterbeen het probleem. We hebben tijdens een buitenrit een heftig auto ongeluk gehad en hij is met die kogel aan de voorkant over het asfalt gegaan (andere been ook hele heftige blessure btw) waar je echt aan de voorkant met twee vingers breed er in kon gaan. Nu is het witte voetje wat slapper qua pezen / banden dan zijn andere kogel, waardoor de witte kogel wat meer doorhangt / lager bij de grond is. Soms gebeurd er iets waardoor hij een dag soort van op slot slaat waardoor hij op rust blijft staat, dit gebeurd gelukkig niet vaak maar ja dat is wel een erg zwakke plek. Hij kreupelt er niet op, draaft en dribbelt naast me als we gaan wandelen. Maar dat been is wel mijn zorg...
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-22 11:43 



 
Profiel   

BarbaraNova schreef
Ja bij hem is meer het witte voetje / de kogel van zijn achterbeen het probleem. We hebben tijdens een buitenrit een heftig auto ongeluk gehad en hij is met die kogel aan de voorkant over het asfalt gegaan (andere been ook hele heftige blessure btw) waar je echt aan de voorkant met twee vingers breed er in kon gaan. Nu is het witte voetje wat slapper qua pezen / banden dan zijn andere kogel, waardoor de witte kogel wat meer doorhangt / lager bij de grond is. Soms gebeurd er iets waardoor hij een dag soort van op slot slaat waardoor hij op rust blijft staat, dit gebeurd gelukkig niet vaak maar ja dat is wel een erg zwakke plek. Hij kreupelt er niet op, draaft en dribbelt naast me als we gaan wandelen. Maar dat been is wel mijn zorg...



Oo dat klinkt heftig! Ik kan me voorstellen dat je daar zorgen over blijft maken en dit een zwakke plek blijft. Wel fijn dat het over het algemeen redelijk goed gaat dan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-22 11:47 



 
Profiel   

miereneter schreef
Welkom, AM_Arabians. Foto's zijn wel een must :D .
Ik duim voor veulens in buiken, El Camino en goldenarrow. Leuk hoor, die spreekbeurt!



Ik moet nog even uitzoeken hoe het plaatsen van foto's nou precies werkt haha. Maar op instagram heb ik wel wat foto's staan. Naam op insta is ook AM Arabians voor de belangstellende

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-22 11:49 



 
Profiel   

AM_Arabians schreef
BarbaraNova schreef
Ja bij hem is meer het witte voetje / de kogel van zijn achterbeen het probleem. We hebben tijdens een buitenrit een heftig auto ongeluk gehad en hij is met die kogel aan de voorkant over het asfalt gegaan (andere been ook hele heftige blessure btw) waar je echt aan de voorkant met twee vingers breed er in kon gaan. Nu is het witte voetje wat slapper qua pezen / banden dan zijn andere kogel, waardoor de witte kogel wat meer doorhangt / lager bij de grond is. Soms gebeurd er iets waardoor hij een dag soort van op slot slaat waardoor hij op rust blijft staat, dit gebeurd gelukkig niet vaak maar ja dat is wel een erg zwakke plek. Hij kreupelt er niet op, draaft en dribbelt naast me als we gaan wandelen. Maar dat been is wel mijn zorg...



Oo dat klinkt heftig! Ik kan me voorstellen dat je daar zorgen over blijft maken en dit een zwakke plek blijft. Wel fijn dat het over het algemeen redelijk goed gaat dan.


Ja ze hebben overal beschermers en wat dan ook voor, maar dus totaal niets voor een iets doorhangende kogel. Ik bandageer hem nu maar in voor we gaan wandelen, misschien werkt het voor geen meter maar hopelijk geeft het wat extra steun.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-22 11:53 



 
Profiel   

ow dat zijn ook mooie paarden :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-22 13:49 



 
Profiel   

zijn er nog shows of opendagen of wat leuks te doen binnenkort?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-22 07:07 



 
Profiel   

21 en 22 mei is sowieso Arabian Horse Weekend in Schaijk :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-22 07:14 



 
Profiel   

goldenarrow schreef
21 en 22 mei is sowieso Arabian Horse Weekend in Schaijk :)


oh dat is wel erg leuk, effe kijken want het is wel een stukje rijden vanaf Brielle...

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-22 07:53 



 
Profiel   

is er nergens op bokt een evenementen kalender ofzo? Gewoon algemeen dus van alle rassen en disciplines ofzo?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-22 08:50 



 
Profiel   

BarbaraNova schreef
zijn er nog shows of opendagen of wat leuks te doen binnenkort?


De DAWRA heeft ook aantal leuke clinics etc. Hiervoor is op dit rassenforum een apart topic :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-22 19:03 



 
Profiel   

Heb een gruwelijk goed merrie veulen van Fadi al
Shaqab en mijn mooie meisje Nyhla (Yanour Hayati)
staan.
Heb alleen vorig jaar de beslissing genomen nooit meer te showen omdat ik, met mijn NAH, daar geen fijne vibes van krijg en ik alleen nog maar leuke dingen voor mezelf samen met mijn paarden wil ondernemen.
Aangezien we Ghaya toch gaan aanhouden is het ook geen noodzaak haar te showen, dus vanuit hier geen concurrentie ;)
Ze mag lekker spelen met de andere veulentjes en andere uitdagingen gaan we staps gewijs later wel aan. :D

Dus unclipped, ongeborsteld en alleen privé geshowd, mijn grote trots en derde generatie eigen fok:
Yaghaya Hayati:

[ img ]


Succes op AHW! {:}

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-22 22:36 



 
Profiel   

Prachtig veulen Yildiz.
Voor.degenenop de show, succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-22 10:03 



 
Profiel   

O, ze is zo knap Yildiz!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-22 16:24 



 
Profiel   

Wat een lekker ding joh!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-22 06:28 



 
Profiel   

Prachig veulen Yildiz, gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-22 07:11 



 
Profiel   

Knap kind hoor Yildiz! Leuke naam ook :)

Galaria vond het heel erg spannend op show, waardoor ze eigenlijk continu tussen mama en de handler in wilde lopen. Toch nog 90.70 punten gehaald en een Silver medal waar we enorm trots op zijn en ex aequo voor de Best Movement Award :)
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-22 08:40 



 
Profiel   

Gaat er iemand kijken bij Eurozone C- cup in Deurne ?
Dat is 18 juni, een kennisje neemt haar hengstje mee dus ga ze wel aanmoedigen daar
Arabian essence doet weer verslag dus ook op lifestream te volgen

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-22 12:56 



 
Profiel   

Misschien wel, even kijken wat het weer doet, ivm de paarden thuis

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-22 07:03 



 
Profiel   

Goedemorgen, t is weer veel te stil hier.

Hoe gaat het met jullie en de paardjes?

Hier alles zijn gangetje gelukkig. Volgende maand lekker met de jongste twee paarden naar de Veluwe voor een dag of tien. De oudste en zijn shet vriendje blijven thuis. Ik vindt het altijd wel een ding om mijn achterblijvers achter te laten. Ben toch wel tikkie meut met ze...Hoe doen jullie dit soort dingen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-22 06:43 



 
Profiel   

Dat klinkt heerlijk BarbaraNova, naar de Veluwe met de paarden. En je twee anderen hebben elkaar toch, komt vast goed. Het is nu ook weer niet dat je naar Australië gaat, indien nodig ben je zo weer thuis!

Hier gaat het erg goed met paard en mij. Ik zit erop en we doen al los in de bak stappen en draven. Ben zo trots op hem, zo braaf.

Mooie veulens, GoldenArrow en El Camino!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-22 16:08 



 
Profiel   

Ik zorg altijd dat er iemand thuis is voor de dagelijkse verzorging (al laten we ze dan wel vaak gewoon buiten staan), en voor de rest redden ze zich wel die paar dagen hoor :))

Fijn dat het zo goed gaat miereneter!

Hier alles zijn gangetje. De veulens zijn nu allemaal geboren en we hebben 4 van de 6 merries nu drachtig, de laatste twee zijn gisteren geinsemineerd. Ook nog met Liberté naar Deurne geweest voor de Eurozone Cup, waar hij goud is geworden :D Hij deed het echt superbraaf en zelf het opstellen deed hij als een volleerd paard. Daar was ik echt 2 weken van tevoren mee begonnen met hem dat spelenderwijs aanleren, dus ik ben super trots natuurlijk :)
[ img ]

Nu helaas ook bezig met de minst leuke kant van het fokken, het verkopen van de veulens :( Maar als ze dan uiteindelijk bij leuke huisjes staan ben ik toch altijd wel blij en trots dat we iemand gelukkig hebben kunnen maken. Ik zie veel op Facebook voorbij komen en af en toe krijg ik ook via Whatsapp nog foto's en video's, dus dat is altijd leuk :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-22 17:21 



 
Profiel   

Lijkt me zo moeilijk, je veulens verkopen. Ik ken een fokster die het (bijna) nooit over haar hart verkrijgt. Je kudde groeit dan wel zienderogen, natuurlijk.

Liberté heeft zo'n wijs hoofdje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-22 17:57 



 
Profiel   

Ja, met 6 veulens per jaar gaat het wel hard dan :+ Zo snel groeien de stallen helaas niet mee :)) Galaria en Illyana blijven voorlopig, dus gelukkig hoeft niet de hele jaargang weg.

Maar van Neyfir zie ik nu hele leuke inrijfoto's en filmpjes langskomen, dus daar word ik wel heel blij van. Al stond ik bijna te janken toen hij weg ging, haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-22 19:48 



 
Profiel   

Veel te stil weer hier!

Wij zijn net terug van de Veluwe, alhoewel mijn stoere 23 jarige hengst nog steeds denkt dat hij 6 jaar is, is hij nu wel een stuk rustiger als normaal dus merk toch dat hij wel wat bij moet komen van een weekje bos crossen, maar wat is hij toch leuk!

Mijn zusje kwam met haar Haflinger merrie ook een paar dagen daar heen. We hebben denk ik al zeker 15 jaar niet daar samen gereden. Dus het was een lekker emotioneel weekendje maar we hebben genoten. Hengst van mij zo super braaf alle dagen, tot ik na een pittig ritje eerder afstapte om het laatste stuk even mijn stijfheid er uit te lopen naar stal. Toen ik eenmaal er naast stond ging zijn knopje om hahaha, gillen en alles in vol ornaat...patser! Maar met rijden gewoon bijna naast elkaar kunnen rijden met een klein beetje ruimte er tussen...geweldig dier blijft hij toch...

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-22 08:09 



 
Profiel   

Dat klinkt als een heerlijk weekend, BarbaraNova. Leuk dat hij zich nog als een puber gedraagt op zijn 23e.

De mijne had vandaag zijn eerste tandartsbezoek (op zijn 4e :o ). Ging boven verwachting goed. Moest wel extra sedatie, hij geeft zich niet zo makkelijk over :Y) . Nu kunnen we weer een jaar vooruit.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-22 13:23 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 344 van de 357 [ 8924 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 341, 342, 343, 344, 345, 346, 347 ... 357  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen