Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 347 van de 357 [ 8924 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 344, 345, 346, 347, 348, 349, 350 ... 357  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

 
Profiel   

T mag niet meer maar ik doe het toch:

Beste wensen iedereen!!!

Wat een weer he, er is niet veel te doen nu hier helaas, veel te veel wind en regen. Hebben geen bak dus t is alleen op de paddock en soms als het gaat een rondje wandelen.

Ik heb erge last van ratten op stal, hebben jullie tips?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-23 12:19 



 
Profiel   

Voor de ratten geen tips, hier lopen drie katers die geweldig goed vangen.

Het weer is echt ruk, hier in de polder waait alles weg. Ik heb me er nu maar bij neergelegd en heb paard een week vrij gegeven (en mezelf :Y) ).

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-23 17:41 



 
Profiel   

De beste wensen, ik vind dat dat gewoon mag. :D
Ratten zijn heel slim en laten zich niet makkelijk pakken.
Onze buren op het vorige adres hadden enorme overlast omdat ze de kippen teveel voerden. Daar hebben ze toen een proffesioneel bedrijf voor laten komen.
Dan worden ze vergiftigd, dat vind ik wel heel zielig maar als je er niks aan doet heb je er uiteindelijk nog meer en een andere goede oplossing is er niet, want als er zoveel zijn kunnen de katten het ook niet meer aan.

Het is idd erg herfstachtig.
Malik was ook hyper dus ik dacht, laat maar tot het weer een beetje normaal is. :')
We hadden vanmorgen vier knotwilgen geplant in de regen dus ik hoefde ook niet zo nodig. :')
Gelukkig staan de paarden nu precies in de luwte van de schuur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-23 20:31 



 
Profiel   

Ik kom ook maar weer eens binnen vallen :+

Ratten, ja lastig.. Ik gebruik ook gif, al vind ik het zelf vreselijk zielig, maar ja, anders worden het er steeds meer.. Als je er echt veel hebt is het ook nog een optie om iemand te laten komen die ze afschiet, ook sneu, maar dan zijn ze wel in 1x dood.. Mijn collega doet dat bij meerdere boeren.

Wat een vreselijk weer ja! Al ben ik blij dat het dit weekend is, want ik ben al bijna een week ziek/niet fit van een ingreep bij de kaakchirurg, ik krijg daar op één of andere manier altijd heel veel last van :( Dus meer dan het gebruikelijke werk doen bij de paarden zit er sowieso niet in en met dit weer voel ik me daar iets minder schuldig over :+

Voor wie het leuk vind wel 2 fotootjes van de drachtige dames vorige week :D

Nadjarah
[ img ]

Mishrikah
[ img ]

Nadjarah heb ik de laatste maanden ook onder het zadel weer een beetje opgepakt (2 jaar geleden keer of 10 onder het zadel geweest), maar ja nog 6 weken en dan gaat ze met zwangerschapsverlof. En aangezien ik maar 1x per week met haar rij, en het regelmatig slecht weer is, zal dat nog een keer of 3 zijn ben ik bang :')
Gelukkig is ze net zo braaf als haar oma en kun je na 2 jaar zo weer opstappen en naar buiten.

[ img ]

En gewoon omdat ik het zo'n gave foto vind, deze nog even van Rakizah <3
Laatst op een winterse ochtend tijdens de zonsopkomst gemaakt.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-23 16:53 



 
Profiel   

Al_Zawraa schreef
Ik kom ook maar weer eens binnen vallen :+


Knappe paarden!

Leuk dat je zo op kunt stappen en wegrijden bij Nadjarah. Denk dat de mijne ook zo'n type is. Tenminste: als hij iets oké vindt, is het ook echt goed en is hij best braaf. Als hij iets echt niet wilt, dan is het een ander paar mouwen. Gelukkig is rijden oké bevonden :Y) .

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-23 20:03 



 
Profiel   

Wat een lekkere dikkerds zijn het! :))
Leuk dat je toch nog even kunt hobbelen!
Braaf hoor. <3
Beterschap, echt rottig als je zo'n last hebt. :(:)
Het weer is verschrikkelijk. :=

Miereneter wel fijn dat hij rijden oké vindt! :D

Malik wil ik ook weer gaan oppakken, hij heeft net een nieuw zadel, maar ik heb er nog niet op gezeten.
Maar hij vindt het vast niet erg als ik erop ga, hij parkeert fanatiek in en staat dan helemaal klaar. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-23 21:56 



 
Profiel   

Haha, wat goed MirandaMalik.

Ik wacht nog steeds op mijn zadel. Zou minstens drie maanden duren, dus ik hoop in februari. Rijden gaat prima met de barebackpad, maar ik zou graag ietsje intensiever aan het werk willen. En dan wil ik wel een zadel. Nou ja, het weer is nu toch snert. Hopelijk komt mijn zadel samen met de zon.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-23 07:51 



 
Profiel   

Ah wat hebben de dames al een mooi buikje, wanneer zijn ze uitgerekend?

Ik moet echt met spoed afvallen...durf niet meer te rijden op mijn arabier, echt te erg, te veel stress gehad en echt geen erge veranderingen qua eten maar ik hou echt alles vast op het moment...dus we zijn nu aan de wandel...

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-23 11:18 



 
Profiel   

Het siert je wel, BarbaraNova, dat je zo goed naar het welzijn van je paard kijkt. Vond zelf wandelen met paard ook heel erg leuk om te doen. En goed voor de eigen conditie!

Vandaag is mijn instructrice (tevens staleigenaar) even op paard gegaan. Hij stond echt met ogen op schoteltjes te kijken, snapte echt niet dat ik op de grond stond en een ander mens erop ging. Maar hij deed het weer braaf. Vandaag echt fijne les gehad, hij doet zo zijn best om lang en laag op te zoeken, al vindt hij het nog heel moeilijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-23 16:36 



 
Profiel   

Barbaranova lastig hè, ik ben ook aan het afvallen, lukt opzich wel maar ik moet ook echt oppassen want het komt er tien keer makkelijker aan dan dat het eraf gaat.

Miereneter oh wel spannend hoor je nieuwe zadel!
Haha een ander erop dat is wel vreemd maar wel een goede oefening.
Ik vond het ook wel leuk (bij eerder paard) als de instructeur erop ging, kon ik ook eens zien hoe het eruit zag vanaf de zijkant! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-23 22:00 



 
Profiel   

Ja ik vindt het gewoon niet eerlijk dan, dus dan maar aan de wandel. Alleen mijn mafklapper van bijna 24 die denkt nog steeds dat hij moet koersen (ex renpaard) dus zijn tempo is nogal heel pittig. Dus ik ga er vaak als een soort van hijgend hertje achter aan hahaha...maar ja blij dat hij nog zo fit is...heerlijk dier.

mijn welsh cob is knetter gek met dit weer dus echt niet te rijden, dus ik wandel alle paardjes meerder keren per week mits het niet heel hard regent. Want autos komen hier behoorlijk dicht langs en met regen vaak ook veel meer herrie vindt mijn cob...

Ja ik vond het ook altijd erg leuk om te zien als mijn instructeur op mijn arabier ging met wester rijden. Mijn paard zelf vond het wat minder want dan moest hij ineens toch wel iets te veel aan het werk. De week erna kwam de instructeur dus ook niet meer in de buurt bij hem want dan dacht hij: ja daagg. Nadyn wilde altijd wel heel hard werken maar hoe ik train en hoe hij quarters trainde was toch net even ietsje harder zeg maar...

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-23 10:52 



 
Profiel   

Poeh dan is het pittig doorlopen..maar dan val je wel snel af haha!
Met regen in het verkeer is idd nog lastiger, ik moest met Malik altijd langs de weg waar veel vrachtverkeer ook langs kwam en daar kwam altijd een hele sproei regen en wind vanaf.

Bij mijn paard was het vooral dat hij voor mij alles deed en voor een ander niet, vooral niet als het teveel gedwongen werd.
Je kon er wel een kindje opzetten dan deed hij keurig zijn best. <3

Ze vroegen bij de opleiding of je je paardenstek wilde laten zien dus had ik gisteravond nog net voor donker een filmpje kunnen maken.
Ik vind het nu nog een kale boel maar we hebben net vier knotwilgen geplaatst en zo langzamerhand zal het steeds wat mooier worden. :))


Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-23 12:27 



 
Profiel   

Wauw netjes joh!

Gaan er hier nog mensen het weekend ook naar de western experience?

Ben wel blij dat het deze week een stuk droger is, t was echt niet te doen gewoon. Paarden wilden liever niet eens naar de paddock ivm de blub. Dan ben ik wel jaloers op zon heel droog groot stuk hoor...ziet er heel goed uit bij jou

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-23 13:01 



 
Profiel   

Ik ben ook blij dat het weer even wat droger is, hoor. Niet alleen voor de paarden, maar ook omdat ik zelf van suiker ben en niet houd van rijden in de regen :o .

Western experience zou ik wel willen, maar vriend is jarig dit weekend en heeft niets met paarden, dus dit jaar niet voor mij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-23 16:00 



 
Profiel   

Ik ben wel heel erg, van mij mag de lente al wel weer komen. Gelukkig is het vaak in maart laatste jaren al weer redelijk weer. Ik hou zo niet van de winter...

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-23 10:46 



 
Profiel   

Jaah dat is heerlijk hier met die zandgrond, eerder heb ik ook heel vaak gebubberd dus nu op mijn 53e kan ik dan eindelijk genieten van een droge bak! :D
Ik vind deze winter prima, is hier in Groningen ook best goed weer geweest.
Maar de lente heb ik natuurlijk ook wel weer zin in.
Alleen hete zomerdagen dat vind ik niks.

Hier ook geen western experience, ik ga naar een verjaardag maar kom verder niet veel bij evenementen :=
Hier thuis al evenement genoeg. _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-23 00:26 



 
Profiel   

Nou mijn auto heeft kuren dus ik hoop dat western exp door gaat voor mij...

T is hier heerlijk zonnig vandaag! Paardjes lekker buiten, paddock is redelijk droog eyhhh

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-23 12:35 



 
Profiel   

Ah fijn dat het weer wat droger is!
Balen van je auto, is ook geen pretje om onderweg stil te staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-23 21:04 



 
Profiel   

Ben best wel trots hoor, Malik is een echt rijpaard nu! :))

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-23 22:14 



 
Profiel   

MirandaMalik schreef
Ben best wel trots hoor, Malik is een echt rijpaard nu! :))

[ [url=m/5C2zpx.jpg]Afbeelding[/url] ]



Wat super leuk zeg, staat hem goed!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-23 23:31 



 
Profiel   

Dank je Limoncello! *D

Hoe gaat het met iedereen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-23 16:39 



 
Profiel   

Leuk Miranda!

Vandaag na werk nog even een korte buitenrit gemaakt, met ons nieuwe zadel, én een fluoriscerende uitrijdeken. Meneer gaf geen krimp (alleen op het erf toen we terug kwamen, daar was blijkbaar iets om enorm van te schrikken). Hij staat opeens ook braaf stil bij het opstappen, ik ben zo trots.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-23 17:14 



 
Profiel   

Wat goed miereneter!
Haha grappig dat hij juist schrikt op de bekende plek.. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-23 18:25 



 
Profiel   

Wat voor zadel had je ook weer miereneter?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-23 14:05 



 
Profiel   

Een Deuber (de El Campo Shorty).

Heerlijk zacht, ik heb nog nooit op zoiets comfortabels gereden (nu heb ik ook wel grotendeels op ouderwetse harde en platte zadels, óf boomloos, gereden, maar toch).
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-23 17:24 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 347 van de 357 [ 8924 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 344, 345, 346, 347, 348, 349, 350 ... 357  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen