Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 349 van de 358 [ 8941 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 346, 347, 348, 349, 350, 351, 352 ... 358  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

 
Profiel   

Eh oke, ik heb een vreemde vraag, verwijderen jullie wel eens de bonen bij jullie paarden uit hun geslachtsdelen? Zo ja doe je dat zelf of laat je dat doen?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-23 10:32 



 
Profiel   

Yep, hier altijd zelf gedaan, maar mijn ruin was er super makkelijk mee. Is even een truukje, beetje uiteinde van de piemel vastpakken n de binnenkant naar buiten vouwen zeg maar, voor de plasbuis zit een holte waar ze de boon verstoppen.... je moet het even weten, dan is het de volgende keer makkelijker.
Als je paard je er niet bij laat is sedatie een optie ivm uitschachten....misschien combineren een keertje als de dierenarts toch komt of tandarts....

En er is een dame die dit als werk doet, schijnt er erg handig in te zijn....ze heet Leen Willems en heeft een website

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-23 10:55 



 
Profiel   

Nou ze zijn niet heel moeilijk dus ga maar eens kijken of ik iets zie en kan doen...

Tandarts sedeert nooit dus ze worden verder eigenlijk nooit verdoofd...

Ik zal eens op haar site kijken, dank je...t zal je beroep maar zijn hahahaha

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-23 11:01 



 
Profiel   

Ja ik heb drie jongens paarden en vooral mijn oudste pony moet ik vaak schoonmaken want dat lijkt anders wel een boomstronk. :=
Ik doe plastic handschoenen aan en gebruik gebruik glijmiddel wat neutraal is, (koop ik gewoon bij de kruidvat) goed je handen insmeren en dan voorzichtig schoonmaken, het gaat er door de glijmiddel makkelijk af.
Je kan je hand gewoon in de koker doen en een beetje beginnen te smeren en dan schachten ze meestal wel uit of met een beetje voorzichtige hulp.
Malik vond het toen ik hem net had niet leuk maar ik raakte hem gewoon elke keer even aan en belonen dan was hij er zo aan gewend.
Mijn pony vindt het helemaal geweldig en tilt zelfs zijn achterbeen op zodat ik er goed bij kan. _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-23 16:15 



 
Profiel   

Heb vanmorgen wat leuke foto's gemaakt! <3

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-23 16:18 



 
Profiel   

Mooie foto's! Zoveel sneeuw. Hier (regio Amsterdam) blijft het nu ook liggen. Prachtig gezicht. Maar ik moet er nog doorheen vannacht, nachtdienst ;( .

Ik denk dat ik de mijne ook eens moet checken op bonen. Het enige klusje bij paarden waar ik nou niet echt naar uitkijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-23 18:25 



 
Profiel   

Bij jou is denk ik wel goed gepekeld?
Moet je op de fiets?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-23 18:36 



 
Profiel   

Ik woon in een dorp van ca. 400 inwoners. Was vroeger een zelfstandig dorp maar nu officieel deel van Amsterdam. Ik ga met de auto, is tien kilometer maar allemaal open polder en ik ben van suiker. Geen ov hier, zelfs geen bus. En ik ben van suiker :o . Ik fiets graag, maar vind het nu te guur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-23 18:45 



 
Profiel   

Ja als het heel heftig sneeuwt is het ook lastig door te komen. Ik kom uit Zaandam voordat ik naar Groningen ben verhuisd en mijn paard stond in de Wijdewormer, ik weet nog dat toen het een keer erg sneeuwde de auto's zo de dijk af gleden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-23 20:18 



 
Profiel   

Het stelde gelukkig niets voor. Was allemaal gesmolten en net nog niet koud genoeg om aangevroren te zijn. Misschien morgenochtend wat lastiger, maar dan rijd ik gewoon wat langzamer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-23 01:45 



 
Profiel   

Oh gelukkig. :)
Ja gewoon rustig aan!

Ik heb net maar een topic gemaakt want ik had vanmorgen ook nog wat foto's gemaakt.
[ITP] Sneeuw!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-23 15:45 



 
Profiel   

Had ik gezien ja, leuk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-23 17:31 



 
Profiel   

Oh hier was het alleen maar natte drek, dus bleef niets liggen. Jammer. Mooie fotos Miran!!

Oh nou dan moet ik ook maar eens me er aan gaan wagen, de twee oudste staan soms beetje met plak aan hun binnenkant achterbeen dus denk dat het erg nodig is, nu nog moed verzamelen hahaha voelt als ongewenste intimiteit ofzo

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-23 10:13 



 
Profiel   

Zo voelt het voor mij ook, BarbaraNova ;( . Maar goed, als het moet, dan moet het.

Eindelijk wat rijfoto's van ons, stalgenoot had een nieuwe camera en stond bij onze les. We zijn dus allebei nog heel groen, dus vergeef ons de schoonheidsfoutjes. Hij doet zo zijn best, mijn knapperd.
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-23 19:43 



 
Profiel   

Wat een mooi stel zijn jullie! <3
Heel groen vind ik het er niet uitzien, eerder rood! :D
Nee zonder dollen, heel netjes. :j

BarbaraNova schreef
Oh hier was het alleen maar natte drek, dus bleef niets liggen. Jammer. Mooie fotos Miran!!

Oh nou dan moet ik ook maar eens me er aan gaan wagen, de twee oudste staan soms beetje met plak aan hun binnenkant achterbeen dus denk dat het erg nodig is, nu nog moed verzamelen hahaha voelt als ongewenste intimiteit ofzo

Thanks!
Ja het hoort gewoon bij de verzorging, ik heb daar helemaal geen problemen mee.
Vroeger heb ik nog wel eens vreselijk gelachen met mijn moeder, haar hond had een ontstoken piemel en ze moest dat spoelen, dan moest ze wat middel in de koker spuiten en dichthouden en heen en weer halen. Het leek dus net of ze sexueel bezig was met dat beest. :+
En omdat het een natte troep werd deed ze dat in de tuin waar een weg voor langs liep.
Dus wij zeiden al dat ze binnenkort wel opgepakt zou kunnen worden. _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-23 20:12 



 
Profiel   

dubbel post


Laatst bijgewerkt door ElCamino op 13-03-23 13:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-23 13:36 



 
Profiel   

Misschien ben ik een beetje vroeg..... maar gaan er mensen naar Schaick dit jaar ?Met of zonder paarden?
Wij zijn er weer het weekend en er gaat in elk geval 1 jaarling mee als het goed is, en misschien nog een merrie...en als ze thuisblijven komen wij wel in elk geval.

Mirandamalik, WHAHHAHAHAHA zie je moeder al gaan...

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-23 13:36 



 
Profiel   

Miranda_Malik, je arme moeder :D !

ElCamino, misschien wel leuk ja, weekend Arabieren kijken. Leuk dat je meedoet. Als ik kom, is het zonder paard in ieder geval. Effe kijken hoe het zit met mijn rooster.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-23 17:49 



 
Profiel   

Wij zijn sowieso aanwezig, waarschijnlijk ook met paarden. Beetje afhankelijk ook wat voor veulens er geboren gaan worden :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-23 18:21 



 
Profiel   

Miranda _O- _O-

Ik heb gehoord dat Schaijk helaas geen SE klasses meer heeft dit jaar, en daarnaast is het voor mij eigenlijk te vroeg in het jaar, anders had mijn merrie mee gedaan. Ik ga nu ook sowieso niet heen, mijn merries zijn allebei rond die datum uitgerekend (23 en 25 mei).

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-23 19:35 



 
Profiel   

Goedemorgen allemaal,

Zijn er nog ergens open dagen of hengstenshows in NL/BE of duitsland op stoeterijen? Heb die van Jadem weer gemist...

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-23 09:14 



 
Profiel   

T is weer stil hier....hoe was jullie weekend? Ik ben zaterdag met de friese merrie van mijn baas bezig geweest weer, ondanks dat ik geen friezen liefhebber ben, is het echt een heel leuk paardje om mee te werken, ze kan echt nog niets, zijn nu vier keer samen bezig geweest en ze loopt nu netjes mee en longeren stap en draf beide kanten gaat ook goed, toch echt wel heel leuk met dat jonge spul werken....

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 15:22 



 
Profiel   

Ja wel even wat anders een Fries!
Zelf heb ik nu Schwartzwalder Fuchs om mee te werken als tweede paard voor m'n opleiding.
Ook heel wat anders. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 16:27 



 
Profiel   

Leuk MirandaMalik, ik heb vroeger ook Fuchsen gehad :) geweldige paarden, nergens bang voor. Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik het lompige niet mis bij Odys :=

Ik heb aankomende vrijdag mijn eerste les met Odys, erg veel zin in. (Al durft hij op dit moment de bak nog niet in..) we oefenen rustig verder dus het komt vast goed. Verder zit hij gelukkig goed in zijn vel!

Zijn jullie paarden ook al lekker aan het verharen? Hier komen de plukken er vanaf. Hopelijk gaat het nu niet meer heel hard vriezen..

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 17:32 



 
Profiel   

Lymoncello wat grappig!
Ja het zijn wel heel andere types dan Arabieren maar vind het ook wel leuk om met iets anders te oefenen.

Leuk je eerste les, komt vast goed en anders wordt de eerste les hoe krijg ik mijn paard in de bak. :D

Hier zijn ze ook aan het verharen maar geleidelijk dus niet in ene ontploft. :')

Wat heel leuk is, ik ben met Malik bezig gegaan om liggen te oefenen en hij doet het heel goed! :))
Hij snapt alles zo snel en is ook heel relaxed als hij ligt.
Toppertje.. <3
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 22:26 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 349 van de 358 [ 8941 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 346, 347, 348, 349, 350, 351, 352 ... 358  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen