Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 350 van de 357 [ 8924 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 347, 348, 349, 350, 351, 352, 353 ... 357  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

 
Profiel   

Wat voor opleiding doe je dan Miran?

Fuchsen heb ik geen ervaring mee, mijn vriendin heeft er sinds een tijdje eentje, die is echt dood en dood braaf, dat is ook wel eens lekker. Helemaal nu mijn kind het ponyrij virus te pakken heeft, ik heb helaas geen eentje die braaf genoeg is voor haar. Dat is wel jammer, maar eerst maar eens een tijd op de manege voor ik weer gekke ideeen krijg...

Hier ook verharen maar ook geleidelijk gelukkig, wat een natte bende is het weer vandaag...ik wil gewoon lente.

Mijn knappe hengst is vandaag jarig, 24 lentes jong geworden, knap ding!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 08:01 



 
Profiel   

[ img ]

24 jaartjes geworden vandaag!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 09:13 



 
Profiel   

*\o/* Gefeliciteerd!
Ja je kan je kind niet overal zomaar opzetten.
Maar het is wel vaak zo dat paarden die misschien niet zo rustig lijken het met kinderen wel heel braaf doen.
Mijn dochter kon ook op Fuego maar ze ging ook gewoon op de manege paarden lessen, was ook wel heel leuk.

Ik doe de opleiding van Dressuurnatuurlijk, Instructeur Natural Horsemanship.
Superleuk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 18:25 



 
Profiel   

Ik associeer, geheel onterecht, alle Schwarzwälders met een levensgevaarlijke (viel gericht aan) Fuchs op de manege waar ik vroeger als kind reed. Maar dat is meer dan 30 jaar geleden, beest was van eigenaren die ik met geen vinger aan mijn paarden zou laten komen, en zoals alle paarden daar kwam ze bijna niet nooit buiten. Je zou van minder gevaarlijk en vals worden. Weet ik nu, maar als kind was ik echt bang van dat paard. Terwijl het juist zo'n leuke dieren schijnen te zijn. Blijkt maar weer dat je onder de 'juiste' omstandigheden elk paard kunt verpesten.

Ik zei het al in het andere topic, Barbara_Nova, hij ziet er echt heel goed uit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 21:06 



 
Profiel   

BarbaraNova schreef
[ [url=m/Cv60HO.jpg]Afbeelding[/url] ]

24 jaartjes geworden vandaag!



Gefeliciteerd met je knappe paard!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 18:40 



 
Profiel   

Oh ja dan ligt het niet aan het merk maar aan hoe ze behandeld worden.
Lijkt me wel indrukwekkend als zo één je aanvalt.. :=
Deze zijn braaf en worden goed verzorgd, anders zou ik het ook wel vervelend vinden om daar bezig te gaan en ook gewoon niet doen, ik ga niet met een paard aan de gang die er niet goed bij staat.
Toen mijn dochter op de manege ging rijden had ik ook eentje uitgezocht waar de paarden lekker op de wei gaan.



Malik heeft een nieuw trucje geleerd! <3


Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 21:41 



 
Profiel   

ohhhh wat knap!!!

Ik ben niet meer zo van de trucjes! Ik heb mijn nu oudste arabier heel vroeger geleerd te buigen, daarna geleerd voetje te geven met een voorbeen, soort spaanse pas....heel handig als hij denkt dat er wat te snoepen valt en vast zijn hoef op je bovenbeen mept, t gaat ook niet geleidelijk, nee hij gooit ze nog steeds de lucht in, bijna 30 maar dat vergeet hij echt nooit, hij kan ze ook om beurten en in stap, dus idd soort spaanse pas gecreeerd maar wel erg link hahaha

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 08:03 



 
Profiel   

Liggen gaat hij waarschijnlijk niet de hele tijd zomaar doen haha! :D
Maar ik doe met alledrie vrijheidsdressuur, het is idd ook belangrijk dat ze weten wanneer ze het moeten doen en wanneer niet.
Ik begin ook met flemen ofzo omdat je dat veilig kunt oefenen. :D
Zosja kan ook Spaanse pas en soms is er wel eens dat ik wat vraag en hij dat aanbiedt maar dat is dan echt een misverstand, hij doet het niet zomaar.
Die is ook een stuk kleiner dus dat scheelt. _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 11:31 



 
Profiel   

ja dat is meer een keer een blauwe scheen ofzo, ik vindt het verder wel leuk om te zien maar verder dan dat voetje leren lang geleden, nooit wat mee gedaan. Ieder zijn ding gelukkig...

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 11:48 



 
Profiel   

De pony heeft me nog nooit geraakt.
Wat wel een enkele keer gebeurd is dat de andere pony ernaast staat en dan moet ik opletten dat die niet net zijn hoofd naar beneden doet als Zosja zijn trucje laat zien.. :+
Vrijheidsdressuur vind ik leuk omdat het mentale bezigheid is, daar houden ze van!
Malik heeft lang geblesseerd gestaan en dan zijn dit soort dingen heel leuk, want lichamelijk mag er niet veel maar ze willen toch bezig zijn.
En je leert elkaar heel goed kennen, mijn kleinste pony was heel schuw maar hij doet graag trucjes dus dat is ook een positieve manier om dingen te overwinnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 12:46 



 
Profiel   

ja bij mij heeft behalve de oudste niemand interesse in trucjes, nek inbuigen richting heup voor een snoepje is eigenlijk al teveel gevraagd hahaha

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 13:09 



 
Profiel   

Ik heb ook al eens een mep gehad van een paard dat bedacht dat hij wel een snoepje wilde en een mooie Spaanse pas aanbood. Wist niet eens dat het paard in kwestie dat kon. Maar dat gaan liggen op commando vind ik heel knap, Miranda. Doen jullie goed!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 17:21 



 
Profiel   

ik heb geen idee hoe het werkt qua commandos hoor, maar zie het dan al voor me dat je bv buiten aan het rijden bent en kindertjes zijn aan het krijten ofzo en je paard gaat liggen, zou echt wat voor die oude van mij zijn, die is clown eerste klas

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 08:14 



 
Profiel   

Het is ook gewoon een stukje opvoeding denk ik dat ze op moeten passen.
Haha ja ik geef het stem commando 'ga af' er ook bij, net als bij een hond.
Dus als mensen hun hond aan het trainen zijn gaat Malik misschien wel liggen. :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 21:34 



 
Profiel   

nou als iemand maar wat te eten heeft, is alle opvoeding verdwenen hoor, en hij wordt in juni 30, dus denk niet dat ik het er nog in ga krijgen...vreetschuur eerste klas...

Hoe was jullie weekend?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 07:54 



 
Profiel   

Haha ja bij mij houden ze ook van snoepjes. :9

Dit weekend smorgens liveklas gehad dus zat achter de pc en zondag was ik in de war dus was ipv 1 uur eerder twee uur eerder opgestaan. 8)7
Met Malik bezig geweest met de lange lijnen.
Verder nog mooi gewandeld hierachter, het is zo mooi hier, glooiend landschap en een heuse rivier.
Kan niet wachten om straks met Malik daar te rijden! :))

En wat heb jij uitgevroten? :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 20:52 



 
Profiel   

Zal ik eens wat heel ergs bekenen? Ik ben gewoon nog nooit in Groningen geweest, shame on me....

Wij zitten in Zuid Holland, nou ik ben hier niet op mijn plek, veel en veel te druk hier...wordt er niet gelukkiger van...maar ja, verhuizen met je kind enz is ook best heftig maar zit er wel heel hard over te denken.

Zaterdag ochtend de paarden gedaan op mijn gemakkie, daarna met kind en haar vriendinnetje naar de kermis. Dat ging niet helemaal goed haha, die gingen in dingen waar ze nog nooit in geweest waren en waren dus beiden heel misselijk en ziekjes hahahaha

Zondag vroeg de paarden gedaan en daarna als een speer weg, richting Gelredome, kind had voor haar verjaardag kaartjes voor het Snollebolleke familie concert gehad....Was erg leuk maar we stonden net voor het podium, wat dus heel druk en bloedheet was, dus ondanks haar stoere praatjes met net elf jaar, werd ze toch ineens heel stil, was iets teveel van het goede, dus op de tribune gaan zitten, stuk koeler en rustiger...

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 06:42 



 
Profiel   

Wij hebben er nooit spijt van gehad dat we 18 jaar geleden deze kant op zijn gegaan, als we nu soms weer terug komen in Zaandam vinden we het zo druk en onpersoonlijk, hier zegt iedereen elkaar gedag en is het leven wat gemoedelijker.
Haha mijn dochter was ook met een vriendin naar de kermis maar ze is twintig dus ik hoef niet meer mee. :D

Och ja was toch een beetje heftig voor je dochter. :(:)
Mijn man en dochter gaan in mei naar Scott Bradley's postmodern jukebox in de Melkweg, ik dacht, ik blijf lekker thuis. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 20:14 



 
Profiel   

Misschien kunnen jullie mij helpen, mijn dochter rijdt sinds kort op de manege hier in de buurt, ze rijdt daar met haar ariat fatbaby laarzen, want die zitten haar goed omdat ze een hoge wreef heeft, we hebben die vorig jaar gekocht voor haar omdat wij alleen recreatief rijden en soms op de mill ranch wat ook western is. De manege waar ze nu lest, is gewoon dressuur gericht en ik kreeg commentaar dat ze dus niet met die laarzen mag rijden, maar ik kan nergens vinden hoe hoog laarzen behoren te zijn op internet. Weten jullie dit? Wil kijken of er een chapje over kan maar vermoed van niet omdat de schacht breder is als een jophur ofzo...

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 08:16 



 
Profiel   

Zou gewoon ff gaan passen dan voor chaps.
Het gaat er denk om dat de laarzen onder het zweetblad blijven steken, dat kan ook behoorlijk oncomfortabel zijn maar ik weet natuurlijk niet hoe dat uitkomt bij haar lengte.
Hoe hoog het moet zijn zal ongeveer onder de knie zijn zoals alle dressuur laarzen zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 10:52 



 
Profiel   

[ img ]

Daar heeft ze geen last van...wil graag de lengte wat vereist wordt weten van de schacht omdat ze graag western laarsjes heeft ivm haar hoge wreef, ze had dressuur laarzen maar deed haar erg zeer omdat haar voeten soort afklemde

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 10:57 



 
Profiel   

Ze zit nu juist wel precies onder het zweetblad.
Je hebt ook heel veel verschillende soorten laarzen hoor, mijn dochter heeft ook een hoge wreef en pastte sommige laarzen wel en andere kwam ze niet in.
Maar de lengte is gewoon standaard tot vlak onder de knie, zo zijn ze allemaal met hoogstens enkele cm verschil.
Maar ik denk dat je er wel chaps over krijgt, het onderste gedeelte is ook wat wijder van chaps, je hebt daar ook best wel verschillende maten in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 11:05 



 
Profiel   

ga wel eens kijken voor chaps, zie het probleem niet zo dat ze zo rijdt, ze rijdt er al een paar maanden en nu van deze instructrice pas commentaar er op. Maar ja wil niet iedere keer gezeur er over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 11:11 



 
Profiel   

Fatbaby's zijn wel heel breed voor chaps. Ik heb smalle voeten en een hele hoge wreef, en eigenlijk zitten alle modellen van Ariat goed bij mij. Ook die met hoge schacht. Misschien een optie om ook eens te proberen, eventueel tweedehands. En dan de Fatbaby's voor recreatie?

Als ze maat 36 heeft, mag ze altijd mijn hoge Ariat laarzen eens proberen, om te kijken of dat gaat met de wreef.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 11:19 



 
Profiel   

Nou ze heeft al maat 39, kind groeit zo hard...daarom wil ik ook niet een hele berg geld weer uit gaan geven. Deze waren ook al behoorlijk prijzig. Ze zou ook eigenlijk hier in de buurt western gaan lessen maar die zaten nu vol. Vandaar dat ze nu op deze manege terecht kwam. Maar ja, de eigenaresse van de ponys van de manege stuurt me net een apje dat ze het even uit gaat zoeken. Bedankt voor het mee denken iig...en lief dat je aanbood dat ze jouw laarzen mocht passen!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 11:22 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 350 van de 357 [ 8924 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 347, 348, 349, 350, 351, 352, 353 ... 357  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen