Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 351 van de 357 [ 8924 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 348, 349, 350, 351, 352, 353, 354 ... 357  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

 
Profiel   

Ik zou gewoon eens vragen wat de manege verwacht, zij zijn erover begonnen dus zullen ze ook wel weten wat ze dan wel willen zien :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 16:19 



 
Profiel   

Snap ik hoor, is allemaal duur zat. Fijn dat het even uitgezocht wordt, wie weet mag ze gewoon met de Fatbaby's blijven rijden. En anders toch maar chaps erover sjorren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 16:23 



 
Profiel   

Ja ik weet ook niet waarom ze zo moeilijk doen hoor, het belangrijkste is dat er een hak onder zit.
Maar weet je zeker dat ze geen rubber laarzen past anders?
Of heeft ze geen bergschoenen of zoiets met een hak?
Die kunnen zeker met chaps.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 16:23 



 
Profiel   

ik weet dat ik vaak wat eigenwijs ben, maar ik ga niet zomaar weer wat anders kopen zonder enige fatsoenlijke reden of wat dan ook...maar ja, voorlopig hoefde ik er niets mee te doen, ze ging het uitzoeken, van de vier instructrices had er maar 1 de opmerking er over....kan ook echt nergens een richtlijn vinden over het hoe en waarom op internet, ja dat gladde zool en hak verplicht is, dat is logisch idd, maar over chaps en lengte schacht is niets te vinden waarom. Dan wil ik dat gewoon graag weten hahaha

Maar ja, t wordt vandaag en morgen weer geweldig weer, niet dus! Hoop dat het morgen mee valt want moet morgen ochtend even paardje van mijn collegaatje verhuizen, Dat is gelukkig niet ver maar is toch altijd fijner als het niet zo waait...

Voor de rest ben ik echt zo erg verkouden, maar hoorde dat het behoorlijk heerst. Jullie nog geen last?

Zondag gaan we het veewagentje ophalen waar we maandag de driejarige fries van mijn werkgever in gaan vervoeren naar Ede. we hebben voor de zekerheid zon magnesium magic spuit gekocht. Ze is miepje ongeduld en ook niet verkeersmak, dus hoop dat ze het gaat redden 2 uur op de wagen. Mensen nog tips?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 06:30 



 
Profiel   

Als je eenmaal rijdt gaat het meestal wel goed.
Verder als je op de snelweg rijdt zorg dat je dan niet zo langzaam gaat dat er vrachtwagens vlak achter je zitten.
En een camera is geen overbodige luxe.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 18:04 



 
Profiel   

Goedemorgen! Nou gisteren poging gedaan maar we kregen haar niet eens op de klep van het veewagentje...t is ook heel onhandig dat het schot zo recht richting paard uitsteekt eigenlijk met een flapper zeil....Ze moet vandaag op de veewagen weg gebracht worden dus we gaan zo weer verder proberen met een spuit instant magic er in, hopelijk geeft dat wat rust want gisteren stond ze te bibberen als een rietje, ze bibbert heel snel bij nieuwe dingen maar blijft dan wel met los touwtje bij me staan maar deed geen stap, ook niet met wel wat druk of met een halstertouwtje achter haar billen...dat wordt wat zo....

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-23 06:29 



 
Profiel   

Wel zielig dat het zo moet want ze is zwaar in de stress als ze staat te trillen. Het zou zo fijn zijn als ze gewoon eerst even getraind kon worden maarja dat kan helaas niet altijd.

Was blij dat ik voor verhuizing lekker de tijd had om te oefenen, zo heerlijk zonder te veel stress.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-23 11:44 



 
Profiel   

Ach, wat lastig dat ze er niet op wilde. Hoop ook maar dat de magic werkt dan, je hebt nu inderdaad geen gelegenheid om rustig te oefenen. Hebben jullie wel ruim de tijd morgen? Het helpt al een boel als de mensen in ieder geval geen tijdsdruk (= stress) hebben. Succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-23 18:27 



 
Profiel   

Nou we leven nog....

Ze trilde bij ieder ding wat nieuw is, dat is echt een kind van haar moeder. Dan denk je dat arabieren paniekzaaiers zijn, nou niet dus, deze friezen die zo modern gefokt zijn, die kunnen er ook wat van...

Maar we konden haar gisteren ochtend met wat stro op de klep en in de veewagen redelijk relaxt laden eigenlijk, daarna kwam pas de paniek....auto gestart, dat ging goed, maar het rijden zelf, alles wat langzaam ging, bochtjes of stoppen, was drama...dus ze zijn na 100 meter weer gestopt en ben ik er bij gaan staan, ja ik weet het, mag niet enz, maar toen was ze wel een heel stuk rustiger, wel erg zweten en veel met haar voorbenen maaien, maar dat doet ze eigenlijk altijd dat maaien, ze kan erg slecht stil staan...dus de instant magic deed helaas niet wat we er van verwachten...maar ze is heel aangekomen en in juli wordt ze gekeurd....daarna zien we wel verder. Maar met ophalen, nemen we wel een extra paard mee, hopelijk heeft ze daar wat steun aan...

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-23 06:32 



 
Profiel   

Kun je dan nu ook niet oefenen voordat ze terug gaat want meestal als ze weten wat hun te wachten staat na zo'n angstige ervaring gaan ze er niet zo makkelijk op.
Je kan ook vragen of de dierenarts een verdoving zet, die helpt wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-23 12:43 



 
Profiel   

Nou ze staat nu in Ede in training dus dat gaat niet, terug kan ze misschien met een ander paard wat hier uit de buurt komt mee op transport...dat zal ook schelen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-23 06:24 



 
Profiel   

Ja meestal scheelt dat wel hoor.
Jammer dat ze geen trailerlaadtraining kan krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-23 18:54 



 
Profiel   

Nou ze is helemaal niets gewend, dat is ook het grootste probleem geweest. Ze kon nog niet eens fatsoenlijk mee lopen aan een halster...t is een heel fijn paard maar ook erg sensibel dus t is gewoon zonde dat ze niet meer in de hand geweest is qua ervaringen. Maar ja, t is niet mijn paard dus hoe moeilijk ook, t is niet mijn verantwoording...

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-23 14:40 



 
Profiel   

Nee dat is altijd lastig met andere paarden. Zo zonde hè want die basis scheelt zoveel stress.. :(:)

Net gebeurde er wat grappigs, ik was de paarden waterbakken aan het vullen, zie ik op de wei een raaf met een kleine pion in de weer, en ermee wegvliegen. _O-
Ik had die pionnen in gaten gezet waar ik palen eruit gehaald had dus hopelijk kan ik die nog terugvinden. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-23 17:43 



 
Profiel   

Wel gezellig he, met zijn tweeen hier hahaha....

Oh dat wordt zoeken naar je gat, pion gejat, ook wel heel apart weer, wat moet hij er mee hahaha?

Hier zijn de kauwtjes weer druk met de paarden plukken, fijn wat extra hulp, ben zo allergisch, dat is tijdens verharen nog erger...

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-23 06:31 



 
Profiel   

Ik lees stilletjes mee hoor, BarbaraNova. Alleen niet veel te melden, lig met een griep op de bank.

Jattende raaf MirandaMalik, hilarisch!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-23 08:57 



 
Profiel   

oh dat is niet fijn, ik loop ook al een tijd met griepverschijnselen, beterschap! Geloof dat er weer eens iets heerst...mijn keel zit heel erg dicht en last van spierpijn enz...

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-23 09:41 



 
Profiel   

Beterschap miereneter!

Ik denk dat ze het voor hun nest willen gebruiken ze hebben er al meerdere gestolen. :=
Maar of het handig is... :')

Barbaranova oh ja ik ben ook allergisch en ook voor paardenhaar dus in deze tijd ook wel last van dichte ogen en neus.
Ik vind het wel altijd op griepverschijnselen lijken dus misschien is dat het gewoon?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-23 10:13 



 
Profiel   

ja denk dat ik maar weer even kuurtje moet gaan doen...handig he, allergisch zijn voor je dieren hahaha

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-23 10:40 



 
Profiel   

Ik ben licht allergisch aan hooi, ook handig met paarden. Maar niet allergisch genoeg om uit de paarden te gaan. En hooikoortsig ook. Griep heerst inderdaad. Werk in de zorg en de ene bewoner en collega na de ander wordt geveld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-23 11:27 



 
Profiel   

Ja maar duurt deze griep ook een stuk langer dan normaal? Want ben al twee weken niet fit met spierpijn en tussendoor verhoging...

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-23 14:14 



 
Profiel   

Er zijn wel mensen die er vrij lang mee sukkelen, ja. Voelen zich een paar dagen weer wat beter en dan gaat het weer bergafwaarts. Ik hoop wel dat ik niet een van die mensen ben, ik hoop donderdag weer aan het werk te kunnen :Y) .

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-23 15:32 



 
Profiel   

Er zijn wel van die rare griepjes ja, wij hadden een tijdje geleden zoiets en dat duurde best lang.

Ja ik ben ook allergisch voor stofmijt en bepaalde pollen, ik heb vroeger wel eens gehad dat mijn ogen twee dagen dicht zaten van het hooi en ik niks meer zag, ook heel stom want je kan niks dan. :=
Van de meeste dingen ook geen erge klachten maar juist dat verharen is wel lastiger.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-23 15:34 



 
Profiel   

Ja en ben ook laatste weken met andere paarden bezig geweest...mijn eigen paarden heb ik normaal geen last van, behalve tijdens verharen...

Vrouwtje van onze dierenwinkel was twee maanden aan t tobben geweest met een griep. Heftig hoor, zo lang...

Beterschap miereneter!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-23 15:37 



 
Profiel   

Dank je wel. Het gaat al stukken beter vandaag. Gelukkig woon ik op het erf bij mijn paard (niet mijn erf, heb het geluk dat ik een stukje van de boerderij mag huren waar mijn paard staat) en heb ik 'm vandaag een aai kunnen geven. Zo'n zin om weer een ritje te maken.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-23 15:42 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 351 van de 357 [ 8924 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 348, 349, 350, 351, 352, 353, 354 ... 357  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen