Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 355 van de 357 [ 8924 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 352, 353, 354, 355, 356, 357  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

 
Profiel   

Het is inderdaad geen zachte singel maar wel dun dus dat is wel fijn bij de oksels ook.
Bij mij duurt het hele opzadelen en aansingelen drie keer zo lang als het rijden. _O-
Maar ik ben wel tevreden over mijn zadel en singel en Malik ook. :j

Ik heb niet zo'n hele scherpe foto maar zo ziet het eruit.

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-23 13:58 



 
Profiel   

Oh absoluut hoor, dat is ook het allerbelangrijkst: dat paard het prettig vindt. Nou ja, en dat het zadel op zijn plek blijft. Daarom is er hier een hele serie singels voorbij gekomen en ben ik heel blij dat deze ok is bevonden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-23 20:21 



 
Profiel   

Ja dat is weer het lastigste, dat je meestal niet gelijk de goeie hebt. :=
Ik heb inmiddels ook een aardige verzameling. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-23 20:28 



 
Profiel   

Ik gooi ze op Marktplaats, was ze meteen kwijt allemaal. Ik ga gewoon onder de vraagprijs van anderen zitten. Anders slingert het hier maar rond, ik heb toch maar één paard. Of ik geef het weg, als een stalgenoot het kan gebruiken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-23 07:30 



 
Profiel   

ja hier gaat alle overschot of miskopen naar de manege waar mijn dochter rijdt. Diegene waar daar de ponys van zijn, ben ik vroeger samen mee begonnen ook daar op de manege toen we 6 en 9 jaar waren, dus dat is wel heel grappig.

Ik rij zelf met Barefoot zadels, was er zo klaar mee dat iedere keer niet passend enz, nu totaal geen problemen meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-23 11:04 



 
Profiel   

Ja ik moet eigenlijk ook eens een grote opruiming doen.
Gelukkig heb ik een grote schuur. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-23 10:06 



 
Profiel   

O God, als ik een grote schuur zou hebben, zou dat hier helemaal misgaan :D .

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-23 10:25 



 
Profiel   

Ja toen we vorig jaar gingen verhuizen had mijn man de meeste paarden spullen in dozen en kratten gedaan en toen we hier waren kwam ik erachter dat het best veel is.
Het moet ook uitgezocht want veel is niet veel soeps, maar ik kan dan de ringen en gespen gebruiken als ik nieuwe dingen maak van biothane.
Maar het ligt niet in de weg zo. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 10:00 



 
Profiel   

wat een hitte, gaat het een beetje met jullie en de paardjes met deze temperaturen?

Hier zet ik ze overdag rond twaalf op stal na een douche, tot een uur of 20h00...helaas geen schaduwpuntjes hier op de wei, wel behoorlijk windje maar mijn erg donker bruine welsh cob heeft het wel erg zwaar hoor...

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-23 11:41 



 
Profiel   

Ja veel te warm hè..
Bij mij gaan ze sowieso niet dag en nacht op de wei, ik zet ze er smorgens vroeg op en rond twaalf druipen ze zelf af naar de stal. Ze kunnen ook in de schaduw van een boom staan maar ze hebben in de stal denk minder last van vliegen. Malik heeft vooral veel last van de warmte. Maar lijkt de laatste dagen iets beter te gaan. Van mij hoeft het ook niet. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-23 19:40 



 
Profiel   

Amir lijkt er goed tegen te kunnen. Stond gisteren gelukkig een briesje op het land, dat scheelde enorm. Ook tegen de steekbeesten. Heb hem in de middag afgesponsd en laten paneren. Verder hoeft hij helemaal niets en staat te luilakken op het land.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-23 05:41 



 
Profiel   

Mijn arabiertjes kunnen het wel goed hebben eigenlijk, het zijn meer de andere twee die er veel moeite mee hebben...gelukkig wordt het nu weer iets minder hoog, geloof alleen zondag hier nog en daarna richting 23 graden...hoop op een paar fikse buien, t is hier gewoon woestijn geel

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-23 07:46 



 
Profiel   

Hele vreemde vraag maar denk dat de fokkers hier dit wel weten, als een merrie voor het eerst geinsemineerd wordt, kan ze dan daardoor wat bloeden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-23 11:51 



 
Profiel   

Nee Malik hoeft ook niet te werken maar is een nep woestijn paard. :=
De pony's geen drupje zweet.
Maar nu gaat het iets beter, met het windje en ook gewenning denk ik.
Hier blijft het nog best warm. Ik sproei alles alleen de achterste wei moest gemaaid dus ik had die laten zitten maar na het maaien was hij ook geel. Het begint nu weer wat groener te worden maar zal nog wel ff duren voordat het weer helemaal mooi is.

Barbara ik ben geen fokker en heb er niet ervaring mee maar kan we voorstellen dat als een bloedvaatje geraakt wordt dat kan gebeuren.
Misschien even in zo'n andere groep vragen met fokkers.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-23 14:01 



 
Profiel   

Ja denk ook eerder dat hij wat geraakt heeft, hij zei dat het kwam omdat ze nog nooit geinsemineerd was...

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-23 14:34 



 
Profiel   

BarbaraNova schreef
Hele vreemde vraag maar denk dat de fokkers hier dit wel weten, als een merrie voor het eerst geinsemineerd wordt, kan ze dan daardoor wat bloeden?


Ja dat kan. Ook merries hebben een maagdenvliesje.
Paar weken terug nog meegemaakt bij inseminatie van een maiden merrie. Behoorlijk bloederig maar ziet er heftiger uit dan het is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-23 14:10 



 
Profiel   

Ah dus het kan wel! Ze was bij de hengstenboer geweest om te insemineren maar thuis niet drachtig gescant dus wederom geinsemineerd door eigen dierenarts, die zei dat hij dacht dat ze hier voor nog niet geinsemineerd was omdat hij dit dus voelde en ze ging bloeden...

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-23 10:46 



 
Profiel   

Maar hebben ze dan gezegd dat ze haar geinsemineerd hebben maar het niet gedaan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-23 22:14 



 
Profiel   

Ze zeiden dat ze geinsemineerd was inderdaad en thuis met scannen was ze dus niet drachtig, dus toen heeft de dierenarts van hunzelf haar opnieuw geinsemineerd en hij zei dus dat hij dat dacht omdat ze heel nauw is en ging bloeden,

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-23 06:20 



 
Profiel   

Je zal er waarschijnlijk toch niet achter komen of er iets mis is gegaan..
Heb je haar alweer laten scannen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-23 11:59 



 
Profiel   

Ja, ze is vorige week weer gescant en wederom niet drachtig dus we laten haar leeg voor dit jaar...

Ze is namelijk ook in het voorjaar eens flink gevallen in de wei en daarna toen we begonnen met haar oppakken voor trainen voor stamboek opname, bleek dat ze met voornamelijk 1 achterbeen, bij spanning en bochten soort van hanentred had. Ze is toen toch weg gegaan voor training maar terug gekomen omdat het verergerde. Dus osteo er bij gehaald en ze verbeterd nu beetje bij beetje dus eerst maar zorgen dat het met haar goed komt en ze in het stamboek opgenomen wordt...

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-23 07:09 



 
Profiel   

Beetje late reactie maar waren even kort weekje naar Turkije...heeeeeeerlijk! en veel te kort...

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-23 07:10 



 
Profiel   

Oh lekker even op vakantie!
Was het niet bloedheet?
Ik was ook een keer in Turkije maar dat was niet te doen. Wel mooi!

Ach ja als ze nog moet revalideren is dat ook het belangrijkste, eerst maar ff kijken hoe dat gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-23 15:22 



 
Profiel   

Jammer dat ze niet draagt. Maar inderdaad misschien ook wel fijn dat je je dan helemaal op de revalidatie kunt storten.

Heerlijke vakanties zijn altijd te kort |( .

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-23 22:58 



 
Profiel   

T was 36 graden en lekker koel zeebriesje heel de tijd, dus was best te doen. Waren er maar een paar dagen (tja je kunt moeilijk verwachten dat iemand mijn 4 paarden even 2 weken, 3 x per dag doet) dus hebben niet heel veel gedaan behalve een dagje varen. Voor de rest heerlijk gerelaxt en heul veul gegeten hahaha...lang leve de all in...beviel me best
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-23 06:44 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 355 van de 357 [ 8924 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 352, 353, 354, 355, 356, 357  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen