Fokken van arabische paarden..

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fvansan
Berichten: 37
Geregistreerd: 23-08-05

Re: Fokken van arabische paarden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 14:48

griebels schreef:
H_surprise schreef:
Yep mijn merrie is nu 4 maanden grachtig van Gazir het is de 1e x voor haar is toch heel wat waar je over na moet denken en de juiste hengst voor je merrie mijn merrie is alles voor mij _/-o_
dus wie zal het zeggen of zij geschikt is.
ik zou als ik jou was eerst even goed om je heen kijken voor dat je een merrie koopt.


Ik vond Gasir ook een heel mooie hengst, totdat ik daar op stal kwam en zijn sjaggie karakter zag. Miss had ik een slechte dag getroffen van hem, maar toen wist ik wel dat hij niet op mijn merrie komt later

Wat!!!!! Sjaggie ??? Dan had hij echt een slechte dag want het is een heel vriendelijk paard. Ik heb dit jaar een merrieveulen van hem gekregen uit een Russische moeder. en.....heeeeeel goed gelukt ! Ze heeft maat, veel Arabisch type, beweging en ook nog eens een bijzonder rustig en lief karakter. De moeder is ook een erg lief paard hoor maar met Gasir is nix mis ! Lobeke is trouwens ook een super hengst om mee te fokken die raar genoeg veel te weinig merries krijgt. Wij krijgen in maart het derde veulen van hem!

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Re: Fokken van arabische paarden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 19:52

Lobeke is trouwens ook een super hengst om mee te fokken die raar genoeg veel te weinig merries krijgt. Wij krijgen in maart het derde veulen van hem!


Euhmm misschien mist hij type? En hebben een aantal ponyfokkers dat opgemerkt?

Anoniem

Re: Fokken van arabische paarden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 19:57

horseranch; dat lippie...met die grassprietjes...ik kan ze wel zoenen! wat een lekker bekkie joh! mooi hoofdje! ben gek op jonge veulentjes, heerlijk, dat dartelen en onbezorgd gek doen in de wei

magic84331

Berichten: 134
Geregistreerd: 18-04-05
Woonplaats: belgie

Re: Fokken van arabische paarden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 21:06

phannie schreef:
horseranch; dat lippie...met die grassprietjes...ik kan ze wel zoenen! wat een lekker bekkie joh! mooi hoofdje! ben gek op jonge veulentjes, heerlijk, dat dartelen en onbezorgd gek doen in de wei


Wat houd u tegen ?? Hint : hij is te koop

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Re: Fokken van arabische paarden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 21:49

magic84331 schreef:
phannie schreef:
horseranch; dat lippie...met die grassprietjes...ik kan ze wel zoenen! wat een lekker bekkie joh! mooi hoofdje! ben gek op jonge veulentjes, heerlijk, dat dartelen en onbezorgd gek doen in de wei


Wat houd u tegen ?? Hint : hij is te koop


Niet meer, Raheem is verkocht

@Phannie: Ik zoen hem ook regelmatig. Raheem is een veulen met een zeer hoog knuffelgehalte, hij is heel makkelijk, cool, enorm sexy Heb nog wel een foto van hem in één van zijn gekke buien.

Hier was hij een paar dagies oud

Afbeelding

4 mnd. oud

Afbeelding

Foto van vorige week

Afbeelding

Zie ook mijn onderschrift, je kan op hem stemmen voor de bokt hengstveulencompetitie 2005

Anoniem

Re: Fokken van arabische paarden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 00:08

@horseranch; wat een mooie foto`s, die momenten, prachtig hoor, en dat vreselijke mooie hoofdje....wow.
ik heb net zelf mijn nakomeling verkocht en mijn super mooie fokmerrie, ik moet pauze houden, hoe verleidelijk het ook is om weer iets moois te kopen (hij is verkocht, ik las het). door mijn zware rugproblemen kan ik dit even niet meer aan, wie weet mocht het beter met me gaan

fvansan
Berichten: 37
Geregistreerd: 23-08-05

Re: Fokken van arabische paarden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 13:19

gabrycha schreef:
Lobeke is trouwens ook een super hengst om mee te fokken die raar genoeg veel te weinig merries krijgt. Wij krijgen in maart het derde veulen van hem!


Euhmm misschien mist hij type? En hebben een aantal ponyfokkers dat opgemerkt?

Lobeke heeft wel veel arabisch type maar niet erg veel dish. Zijn nakomelingen (tenminste die van ons) hebben wel dish en ook nog een eens een correcte bouw en enorme bewegingen! En hele leuke karakters. Het is een goed vaderpaard. Hij is goedgekeurd voor het AVS (def. 1e pr), NRPS, is Z2 dressuur, Z springen en ZZ SGW. En heeft goede punten gekregen op shows. oa. in Aken. Nja ...duidelijk dat wij wel fan van hem zijn toch?

H_surprise

Berichten: 152
Geregistreerd: 06-02-05

Re: Fokken van arabische paarden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 23:28

Yep allebij lekkere ventjesss ben benieuwd sup 5 maanden

pintara
Berichten: 30
Geregistreerd: 03-11-05
Woonplaats: rijkevorsel- belgium

Re: Fokken van arabische paarden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 15:38

PaolaPromise schreef:
Dat zal ik zeker doen, en hypes weet ik eigenlijk ook niets van... Ik kijk meer naar wat ik mooi vind en welk type mij trekt, dan naar wat 'in' is.. Ik wil niet puur voor de verkoop gaan fokken.. Ik wil gewoon een mooi 'tijdloos' type fokken, ik doe het immers voor mij eigen lol en niet voor de handel..

waarom zou je niet gewoon een paardje kopen voor jezelf ? iplv te gaan kweken
ik wil je niet bang maken maar er lopen eigenlijkzo al veel te veel matige arabiertjes rond en er zijn voor zinnige prijzen correcte paarden te koop

als je als eens een bevalling hebt meegemaakt die niet perfect verleip, en de bijhorende miserie kent denk je wel na voordat je als kweker begint
vaak is het zelfs goedkoper een 3jarige ruin als rijpaard te kopen dan om een veulen te kweken en bij te houden tot ie 3 is
groeten van een pinto-arabieren kweker

pintara
Berichten: 30
Geregistreerd: 03-11-05
Woonplaats: rijkevorsel- belgium

Re: Fokken van arabische paarden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 15:44

Nanne schreef:
Ik fok zelf ook met arabieren, ik heb een dochter van Balaton, Vyrubka, m'n vader is mede eigenaar van haar halfbroer van balaton, Kubinec!
Ja DE Kubinec
Heb een van de laatste arabieren gefokt door de spaanse cavalarie en heb een dochter van elton en een dochter van Karat en een dochter van Prismen
Ik heb een veulen van dit jaar van Yamesco, Hele mooie hengst!
Volgend jaar krijg ik Psytadel en Kubinec veulentjes.. En natuurlijk van me friesjes nog drie!!
Maar ik kan je Psytadel aanraden en Gomel
En karat en Madras Kossack..
Kijk maar eens op http://www.kossack.com/
Beloof me alleen dat je geen familie op familie zet!!

Succes met zoeken!!

ik weet het niet zeker maar in belgei en op internationale show zie ik precies alleen jonge psytadels rondlopen en die zijn prachtig maar als ze een jaar of 4 zijn is't mooie eraf vindt ik

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Re: Fokken van arabische paarden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 21:55

Lobeke heeft wel veel arabisch type maar niet erg veel dish. Zijn nakomelingen (tenminste die van ons) hebben wel dish en ook nog een eens een correcte bouw en enorme bewegingen! En hele leuke karakters. Het is een goed vaderpaard. Hij is goedgekeurd voor het AVS (def. 1e pr), NRPS, is Z2 dressuur, Z springen en ZZ SGW. En heeft goede punten gekregen op shows. oa. in Aken. Nja ...duidelijk dat wij wel fan van hem zijn toch?

Ik vind t prima hoor dat de hengst aanhang heeft zal voor de sport wel beter zijn. Ik kijk zelf niet naar de dish, dat is voor mij niet het meetpunt voor (arabisch) type, ik zie liever een hengst die meer in het rechthoeksmodel staat en een wat langere hals heeft. En die hengsten zijn er zeker onder de arabieren (veelal type kuhaylan) vandaar dat Lobeke niet geheel in mijn smaak valt. Wat geen afbreuk doet aan de hengst is louter mijn persoonlijke mening.

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 21:59

Ach ja, ieder zijn smaak toch ?

mirjamvd

Berichten: 985
Geregistreerd: 09-04-05
Woonplaats: Woerden

Re: Fokken van arabische paarden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 22:09

pintara schreef:
Nanne schreef:
Ik fok zelf ook met arabieren, ik heb een dochter van Balaton, Vyrubka, m'n vader is mede eigenaar van haar halfbroer van balaton, Kubinec!
Ja DE Kubinec
Heb een van de laatste arabieren gefokt door de spaanse cavalarie en heb een dochter van elton en een dochter van Karat en een dochter van Prismen
Ik heb een veulen van dit jaar van Yamesco, Hele mooie hengst!
Volgend jaar krijg ik Psytadel en Kubinec veulentjes.. En natuurlijk van me friesjes nog drie!!
Maar ik kan je Psytadel aanraden en Gomel
En karat en Madras Kossack..
Kijk maar eens op http://www.kossack.com/
Beloof me alleen dat je geen familie op familie zet!!

Succes met zoeken!!


Mijn kwpn'er staat op een arabieren fokkerij waarvan de eigenaar OOK een mede-eigenaar van kubi is. geweldig dier...
Op dit moment staat er ook nog 1 veulen van psytadel die het afgelopen jaar heel goed heeft gedaan op de keuringen. (reserve kampioen nk ermelo) En er zijn 2 of 3 merries drachtig van kubi.

Barcelano

Berichten: 3724
Geregistreerd: 21-10-04
Woonplaats: Dordrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 01:00

Maar lobeke is een spanjaard die hebben tog 9 van de 10 keer minder dish en meer body

H_surprise

Berichten: 152
Geregistreerd: 06-02-05

Re: Fokken van arabische paarden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 13:45

zeker ieder zijn eigen smaak terwijl ik ook de Egypt ook zeer mooi vint,
je ziet alleen niet zo veel spanjaarden meer, ben toch wel benieuwd naar E.k. in parijs

Afbeelding

Barcelano

Berichten: 3724
Geregistreerd: 21-10-04
Woonplaats: Dordrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 14:44

suprise vind het een leuke merrie:) en vind de spanjaard zeer fijne paarden in het werk en de omgang....maar ja heb er dan ook zelf een;)

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 14:46

Hier wat kiekjes van mijn Rus M.A. Sudar!
viewtopic.php?f=53&t=501937

Kwa karakter is hij precies zoals ik een Arabier graag zie, hij kan zich grootmaken als hij iet svreemds ziet, maar gaat er wel altijd op af en is uiteindelijk nergens (tot nu toe) bang voor. Verder heerlijk lief en eenkenning zat.

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Re: Fokken van arabische paarden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 14:59

H_surprise schreef:
je ziet alleen niet zo veel spanjaarden meer, ben toch wel benieuwd naar E.k. in parijs



Je bedoelt waarschijnlijk het WK

Afbeelding

Onze kanjer
Hij staat nu in Veldhoven, bij iemand die hem optimaal gaat uitbrengen op dressuurwedstrijden

H_surprise

Berichten: 152
Geregistreerd: 06-02-05

Re: Fokken van arabische paarden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 18:59

yep W.K hihih

ohw die is ook mooi

Barcelano

Berichten: 3724
Geregistreerd: 21-10-04
Woonplaats: Dordrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 19:39

Hoe bedoel je arabier niet geschikt voor dresuur:D hij is moooi horseranch!!!:D

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Re: Fokken van arabische paarden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 19:46

Thanks

fvansan
Berichten: 37
Geregistreerd: 23-08-05

Re: Fokken van arabische paarden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 18:52

gabrycha schreef:
Lobeke heeft wel veel arabisch type maar niet erg veel dish. Zijn nakomelingen (tenminste die van ons) hebben wel dish en ook nog een eens een correcte bouw en enorme bewegingen! En hele leuke karakters. Het is een goed vaderpaard. Hij is goedgekeurd voor het AVS (def. 1e pr), NRPS, is Z2 dressuur, Z springen en ZZ SGW. En heeft goede punten gekregen op shows. oa. in Aken. Nja ...duidelijk dat wij wel fan van hem zijn toch?

Ik vind t prima hoor dat de hengst aanhang heeft zal voor de sport wel beter zijn. Ik kijk zelf niet naar de dish, dat is voor mij niet het meetpunt voor (arabisch) type, ik zie liever een hengst die meer in het rechthoeksmodel staat en een wat langere hals heeft. En die hengsten zijn er zeker onder de arabieren (veelal type kuhaylan) vandaar dat Lobeke niet geheel in mijn smaak valt. Wat geen afbreuk doet aan de hengst is louter mijn persoonlijke mening.



En nu is heeft hij een 5 e plaats gehaald op de WERELDKAMPIOENSCHAPPEN in Parijs. Wat een sport EN show toppertje. Over smaak valt niet te twisten hoor! En je moet ook proberen te fokken wat je zelf mooi vind. Maar ik wil wel even benadrukken dat deze prestaties erg bijzonder zijn en dat Lobeke ondergewaardeerd wordt!!

fvansan
Berichten: 37
Geregistreerd: 23-08-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 18:59

Barcelano schreef:
Maar lobeke is een spanjaard die hebben tog 9 van de 10 keer minder dish en meer body


TJA...maar toch heeft hij ruim voldoende Arabisch type. Hij heeft een 5 e plaats op het WK 2005 gehaald! Show en sport topper. Wie kent er nog zo eentje? En Gasir ( 4 e plaats WK 2004) is ook zuiver Spaans ...met veel dish!!

H_surprise

Berichten: 152
Geregistreerd: 06-02-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 19:01

Barcelano schreef:
suprise vind het een leuke merrie:) en vind de spanjaard zeer fijne paarden in het werk en de omgang....maar ja heb er dan ook zelf een;)


_/-o_ dank je yep ze zijn rustig en trouw zou niks anders meer willen

doom

Berichten: 5148
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Sint Pancras

Re: Fokken van arabische paarden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 19:05

kijk op de kossack stud op de site daar staan een heleboel dekhengsten die zonen zijn van balaton eentje lijkt er sprekend op ben even zijn naam kwijt

soms staan er ook merries van balaton te koop

mijn pony komt ook uit balaton die had je wel moegen gebruiken alleen helaas is die nu een ruin haha

groetjes dominique en galaxy