Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 43 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Gezocht Massalah paarden

 
Profiel   

Hallo allemaal,

Omdat ik toch wel uit diverse hoeken te horen krijg dat mensen op zijn naar Massalah paardjes (gefokt bij Isabel Groot, Massalah Arabians Opdam) Ben ik benieuwd hoeveel mensen hier op bokt een Massalah paardje hebben.

Ik zal zelf beginnen;

Massalah Amirah
Merrie
2-6-1998
V: Cantas
M: Aim
Kleur bruin

Misschien ook leuk om een foto erbij te zetten.
[ img ]

[ img ]



http://i262.photobucket.com/albums/ii11 ... /Mira1.jpg



Laatst bijgewerkt door Hilli op 28-09-09 10:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Max. 2 foto's ter illustratie toegestaan, rest in link svp.

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-09 16:44 



 
Profiel   

Ik meld me hier ook.

Ben in het bezit van 1 merrie, gefokt op deze stal. Ook heb ik, wat vroeger een van de dekhensten was (nu dus ruin) in mijn bezit.

Hier alvast wat gegevens, voor de foto's moet ik even uitzoeken hoe ik die hier op krijg.

Massalah Pharissa
Merrie
26-03-1999
V:Alexander
M: Prosnitsa (MV Amal)
Kleur: Vos

Baikal
Ruin sinds 2005
20-03-1997
V:Kais
M: Shimala (MV Amal)
Kleur: Vos

Baikal is niet van de Massalah fokkerij, maar er lopen wel een aantal massalah nakomelingen met zijn genen.
Ben heel benieuwd hoeveel mensen gaan reageren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-09 20:44 



 
Profiel   

Heb nog wat foto's erop gezet.

De eerste is Cantas, waar heel veel paardjes van afstammen
[ img ]

De tweede is Aim, de moeder van Amirah
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-09 22:14 



 
Profiel   

Het paardje naast cantas is zeer waarschijnlijk Baikal. Helaas is ie niet te zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-09 22:24 



 
Profiel   

hey hey

Ik heb ook een massalah paardje

Massalah robesh
vader Cantas
Moeder Rocharel p
schimmel hengst van 5 jaar

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-09 14:54 



 
Profiel   

Nog een Massalah paardje

Massalah Shamala

M: Shama
MV: Pasch Vacan
V: Cantas

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-09 19:55 



 
Profiel   

Ik heb ook een Massalah arabiertje.
Massalah Ahlisjah
vader: Baikal
moeder:Aim

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-09 16:37 



 
Profiel   

Massalah Ahlisjah is juni 2002 geboren.
Ze is een vosje met dezelfde bles als Kais ( een druppel) en goude manen.
Ik heb haar pas sinds november 2007.
Ze is zeer temperament vol en kan echt een draak onder het zadel zijn.
Ze is een echt dametje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-09 20:20 



 
Profiel   

Massalah Ahlisjah
[ img ]
[ img ]

Baikal (foto van Clementine)
http://i33.photobucket.com/albums/d79/R ... aikal1.jpg



Laatst bijgewerkt door Hilli op 28-09-09 10:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Max. 2 foto's ter illustratie toegestaan, rest in link svp.


Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-09 22:43 



 
Profiel   

wat leuk om foto's te zien. Ik heb enkele jaren geleden daar verzorgt. Ik heb vast nog wel ergens foto's maar weet niet of ik die op de pc kan zetten maar moet maar even zien.

Het is zo'n 7 jaar geleden. Ik heb Pharissa regelmatig verzorgt samen met nog een paardje maar daar weet ik de naam ff niet van. Ik heb er zelfs een keertje opgezeten :D
Ook heb ik Baikel en Cantas wel een gelongeerd.
En die shet verzorgt. bruin of vos hengstje. wat iets van Pluto ofzo.
Mijn favoriet was toen Saisha (weet niet of ik het zo goed schrijf). Was niet daar gefokt maar stond daar toen wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-09 15:57 



 
Profiel   

7 jaar geleden was Pharissa 2 jaar oud, Heb je ook op haar gezeten? Pluto is enkele jaren terug geruint en heeft inmiddels een ander huisje gevonden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-09 17:53 



 
Profiel   

Nee dan heb ik me vergist want er waren 2 paarden waar de naam op elkaar leken. De ene was idd rond 2 jaar en de andere (waar ik op gezeten heb) was ong 4 jaar oud.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-09 19:57 



 
Profiel   

hai ,ik was toen de arabje`s verkocht moesten worden.bezig met een vrij grote vos merrie die geloof ik toen in haar renperiode vast was komen te zitten in het starthek of zoiets,weet helaas haar naam niet meer maarwas geen fokproduct van haar,ze kwam bij christoffel arabians vandaan...was een heel angstig en vreselijk bang in een box...logish natuurlijk....maar heb haar toch uiteindelijk niet gekocht want er was toen geen stalling te vinden met een eventuele loop stal.......maar ik zou toch graag willen weten waar ze uiteindelijk belandt is en haar opzoeken als dat mogelijk is...oh ja ze had van die schattige kleine oortje`s.... groetje`s edith

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-09 22:18 



 
Profiel   

Ik denk dat ik weet welk paard jij bedoeld, vraag me alleen niet naar de naam.... Volgens mij heeft ze deze nog en loopt ze met de overgebleven paarden in Bergen op de wei.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-09 02:32 



 
Profiel   

Bij mijn opstal stonden:

Massalahs Prosjah (Baikal x ?? )
en Massalahs Risjah (Cantas x ??)
Kan zo even niet meer op de moederlijn komen. Iig iets crabets geloof ik. Zijn beide verkocht. Eentje loopt in de endurance in Belgie. De ander is bij een recreatieruiter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-09 09:18 



 
Profiel   

rissa schreef
Ik denk dat ik weet welk paard jij bedoeld, vraag me alleen niet naar de naam.... Volgens mij heeft ze deze nog en loopt ze met de overgebleven paarden in Bergen op de wei.


Ik kom er ook niet op. Ik weet alleen dat de namen op elkaar leken. Maar heeft ze met een paar ook niet tijdje op appelbomenland gestaan bij de brug (weg van heerhugowaard naar broek op langedijk)??

En wat is er met Cantas gebeurd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-09 15:47 



 
Profiel   

Klopt, daar hebben de paarden een aantal jaar gelopen. Maar daar gaat binnenkort gebouwd worden en daarom heeft ze nu de paarden in Bergen staan. Het laatste wat ik weet is dat Cantas volgens mij geruind is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-09 16:02 



 
Profiel   

Ze heet Ljekonia en is verkocht in 2005 naar iemand in Purmerend
rissa schreef
Ik denk dat ik weet welk paard jij bedoeld, vraag me alleen niet naar de naam.... Volgens mij heeft ze deze nog en loopt ze met de overgebleven paarden in Bergen op de wei.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-09 19:59 



 
Profiel   

Prosjah is van Prosnitsa (net als Pharissa)
Risjah is van Ragonka
Chariklia schreef
Bij mijn opstal stonden:

Massalahs Prosjah (Baikal x ?? )
en Massalahs Risjah (Cantas x ??)
Kan zo even niet meer op de moederlijn komen. Iig iets crabets geloof ik. Zijn beide verkocht. Eentje loopt in de endurance in Belgie. De ander is bij een recreatieruiter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-09 20:00 



 
Profiel   

Ljekonia heet ze, haar vader is Naik
arabianwoman schreef
hai ,ik was toen de arabje`s verkocht moesten worden.bezig met een vrij grote vos merrie die geloof ik toen in haar renperiode vast was komen te zitten in het starthek of zoiets,weet helaas haar naam niet meer maarwas geen fokproduct van haar,ze kwam bij christoffel arabians vandaan...was een heel angstig en vreselijk bang in een box...logish natuurlijk....maar heb haar toch uiteindelijk niet gekocht want er was toen geen stalling te vinden met een eventuele loop stal.......maar ik zou toch graag willen weten waar ze uiteindelijk belandt is en haar opzoeken als dat mogelijk is...oh ja ze had van die schattige kleine oortje`s.... groetje`s edith

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-09 20:02 



 
Profiel   

Ze was niet bang in een box maar op de trailer maar dat viel uiteindelijk reuze mee, ze liet zich alleen niet dekken ookal was ze goed hengstig
marianvb schreef
Ljekonia heet ze, haar vader is Naik
arabianwoman schreef
hai ,ik was toen de arabje`s verkocht moesten worden.bezig met een vrij grote vos merrie die geloof ik toen in haar renperiode vast was komen te zitten in het starthek of zoiets,weet helaas haar naam niet meer maarwas geen fokproduct van haar,ze kwam bij christoffel arabians vandaan...was een heel angstig en vreselijk bang in een box...logish natuurlijk....maar heb haar toch uiteindelijk niet gekocht want er was toen geen stalling te vinden met een eventuele loop stal.......maar ik zou toch graag willen weten waar ze uiteindelijk belandt is en haar opzoeken als dat mogelijk is...oh ja ze had van die schattige kleine oortje`s.... groetje`s edith

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-09 20:03 



 
Profiel   

ljekonia..ja,nu weet ik het weer :o maar ook in de box wou ze niet lang in staan...ben wel blij voor haar dat ze een ande baasje heeft ,deze merrie was/isveel te lief om maar buiten te laten staan en er voor de rest er niks mee te doen..maarre is ze toevallig niet van een bokker zou graag willen weten hoe het nu met haar gaat en ook wel te zien :j :j :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-09 20:43 



 
Profiel   

Wat leuk dat je via bokt toch nog heel veel kunt achterhalen over je paard en waar ze vandaan komt.
Weet iemand wat er eigenlijk met Aim is gebeurt?

Groetjes

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-09 23:20 



 
Profiel   

Ik ben de eigenares van Massalah Prosjah (Prosnitsa * Baikal). We hebben haar drie jaar geleden gekocht bij The Shah Arabians als onbeleerde vierjarige en hebben ondertussen al veel plezier aan ons draakje mogen beleven.

Ze is echt geen katje om zonder handschoenen aan te pakken en als ze je niet kent valt er niets mee aan te vangen. :Y)

Ze heeft vorig jaar in Wanroij nog 100 km Endurance uitgelopen, waar ze derde werd. Ondertussen staat ze door onze persoonlijk situatie alweer een klein jaar stil met haar vriendjes in de wei. We waren aan het twijfelen om haar eventueel te verkopen, maar ik krijg toch meer en meer het idee om het niet te doen.


Hier zijn wat foto's van haar:

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-09 20:30 



 
Profiel   

ClementinevS schreef
Wat leuk dat je via bokt toch nog heel veel kunt achterhalen over je paard en waar ze vandaan komt.
Weet iemand wat er eigenlijk met Aim is gebeurt?

Groetjes


Isabel heeft Aim in laten slapen ivm haar peesblessure waar ze steeds meer last van kreeg.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-09 21:27 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 43 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen