Western Arabieren

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
claudiaM33
Berichten: 1230
Geregistreerd: 14-09-09
Woonplaats: wilnis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 19:48

Weet niet of je dit nog leest maar blijkbaar ben ik dus de enige die er niets van begrijpt, snap ook niet waaróm je nu zó reageert....
Ik lees gewoon je post dus zal wel het een en ander over het hoofd gezien hebben...
We komen elkaar misschien ooit wel weer eens tegen....Gr clau

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-16 21:33

Ik volg ook niet alles...

Heb destijds (ff gebliekt: in 2009!!! :oo ) dit topic gestart om ervaringen te delen over onze western arabjes. En vooral op n gezellige, positieve manier hey! ~~}>

Dus ff back on topic :D heb wel weer eea te melden!
Gezien t grote aantal tack addicts hier (oa Glenn!!! Waar bén je?!!!!) m'n nieuwste aanwinst die ik dank zij Nance en met wat durf op de kop heb kunnen tikken:

Mn nieuwe zadel <3

Afbeelding

Verder vandaag Nour na week rust nja... Met wat speelmomentjes dan...

Afbeelding

Heeeeerlijk gereden! Ik heb toch zon zin om te starten met hem!

Ook Tie gaat super in de opbouw naar Endurance (zo blij mee en toch ook wel spannend na haar peesblessure) en morgen mag ze mee naar Lille om met Lisanne de pleasure clinic van t BAPS/AVS te volgen.
Vandaag heeft ze voor t eerst een full body clip gehad. Ze bleef steeds zo nat na het trainen met die berevacht en tijdens het scheren (en voorafgaand het wassen) schrokken we eigenlijk best wel hoeveel vuiligheid die vacht vasthoudt! :oo
Voor mij echt wel n eyeopener want elk jaar kampt ze met rainrot, schimmel etc! Dus ja die gaat elke winter geschoren worden.
Ze was ook mega braaf! Had ik echt niet verwacht hoor, normaal vindt ze d'r derde oor scheren als best spannend.
En nu d'r body gedaan met ja... Een koeiescheermachine!!!! _O- Het geluid van n bladblazer is er niks bij! :')
Dus ja zonder praam, zonder gedoe hoppa 3 uur scheren en zo braaf! Kai trots op d'r! Gouwen meidje! <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27978
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 21:37

Oooh Yil prachtig! Echt supermooi! En oak leaf tooling zo te zien? Waar heb je die vandaan getoverd?

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-16 21:43

Oak leaf ja? Ik heb geen idee hoor? In iedere geval n tooling die ik heul knap vind. Kreeg de tip van Nance... Stond op MP.
Kwam totaal niet uit omdat ik net n vrij dure dekking had gekocht en eigenlijk zowiezo altijd blut ben met dat giga gat in m'n hand :'), maar goed, dit is wel wat écht m'n smaak is en Nour loopt zo super op boomloos/BM. Dus stoute schoenen aangetrokken en voorstel gedaan. Waarmee dus uiteindelijk akkoord, lucky me! {:}

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27978
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 23:20

Yil hoe was Lille? Verder nog iemand geweest?

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-16 07:27

Ja was leuk en gezellig!
Voor mij was het weinig nieuws (was natuurlijk afgelopen zomer al geweest in Houten) maar voor Lisanne totaal nieuw en natuurlijk eerste keer met Tie in de arena dus heeft er veel van opgestoken. En viel heel niet tegen zon eerste keer! Zo braaf in de hunter met 13 combinaties wat resulteerde in een, voor de oefen, vierde plek en in de western pleasure eerste keer ever eenhandig gereden eerste van de 2 (jammer dat er geen Belgische combinaties meededen en de klasse zo klein was).

Afbeelding

Afbeelding

En nog even Zahra spam, western pony in wording. Ze droogt zo leuk op <3
Foto ook van gisterenochtend

Afbeelding

canisia

Berichten: 788
Geregistreerd: 13-10-12
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 23:34

Haa ik heb echt te weinig tijd om uberhaupt nog 's avonds een laptop open te klappen of zelfs bijlezen op een telefoon vaak geen puf meer voor.

Maarrr ga me beste doen! :Y)

Ten eerste +1 voor Clau, je bent mijn held _O-

Ah jammer Jes, wij volgde jullie ook altijd vol interesse! Wellicht idd tot ooit, als je de reining weer in gaat? Of de quarabs fokken? Of waren het de paints?

Whooopwhooop Yil kickuhh zadeltje!! Tis dat ik toch niet voor BM ga anders had die van mij er ook aardig zo uitgezien <3
Tie zag er zaterdag echt gaaf uit zo geschoren zeg! Veel chiquer dan mijn uit de modder getrokken teddybeer :=

Hier dus vooral druk, 50u pweek weg door fulltime baan (wel heule leuke baan dus dat scheelt ;) ) Dan proberen 5x per week ponylief te doen en dan nog ergens social time met de hondjes trainen, leren voor tentamens en iets van een huishouden 8)7
Probeer vooral wat minder tijd achter schermpjes door te brengen om zo wat tijd en rust te winnen.

Horsies gaan goeee, veel aan het lessen en zaterdag Raff meegenomen naar Lille. Was zijn vuurdoop en het was letterlijk zwemmen in het diepe zondere zwembandjes voor hem := De 12 andere arabjes in de ring (met een aantal stuiterende hengsten) de mega krakende spannende speakers en vooral alle mensen langs de bakrand waren doodeng haha. Hij had ogen op steeltjes en wist niet waar die moest kijken, arme gup :P
Zei al van te voren tegen Ro, als die hier setteled, dan kan die alles aan! haha

Qua info niks nieuws, maar reed er ook echt puur mee om gebruik te maken van de situatie. We gingen dan ook soms zijwaarts in galop als we moesten stappen of stilstaan voor een speaker als we moesten galloperen := Maaaar ondanks een hoop gejump, gesnork, gespook, getegendribbel, kwam hij er uiteindelijk heeeul netjes doorheen. Zelfs nog tijdens de hunter hele fijne stukjes draf gehad. De galop was echt nog to much (heb ook nog nooit op een rechte lijn gegaloppeerd met hem, dus was ook niet zo raar :P ) Probeerde telkens na een paar oke galop sprongen hem terug naar draf te halen om het zo positief mogeljk te houden.
Bij de hunter geheel boven verwachting niet eens als laatste 'geplaatst', maar zelfs als 5e :oo

De pleasure reed ik alleen met Lisanne en Tie, was heel fijn om na al het arabieren geweld even rust in de bak te krijgen. Tussen de hunter en pleasure wat oefeningetjes kunnen rijden en erna eigenlijk een boven verwachting fijne jog gekregen. Tuurlijk niks met wat we thuis doen, maar daar gaat het niet om. Kreeg de complimenten over zijn nette gangen en het waren puur foutjes als het schrikken, uit gangen vallen e.d.

De classic erna hebben we maar niet gedaan, hij was bekaf en was zo ontspannen na de pleasure dat ik hem niet nog een keer de chaos mee in wilde nemen.

Iig blij dat ik er toch heen ben gegaan en weer even bijgekletst met Yildiz :D
(We komen echt in febr/maart een dagje jou kant op hoor voor een ritje in LDD! )

raven

Berichten: 1897
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 12:31

Zo nu ga ik ook maar eens reageren en zal niet gewaardeerd worden. :n

Ik vindt zoals het hier nu geschreven staat ronduit WALGELIJK :roll: . Het afzeiken van mensen Bah. -:(- Laat iemand in zijn waarde. En veroordeel niet zo snel als je niet een heel verhaal kent. We zijn allemaal volwassen en kunnen dan toch ook als volwassenen met elkaar blijven praten :? :? ??

Verder snap ik de reactie zowel van Jes als van Clau.

Canisia gaaf dat het zo goed ging zal vast een grote uitdaging voor hem geweest zijn, het zwemmen in het diepe.

Yil gaaf zadel :wow: ik had hem ook gezien. Erg mooi. Tie ziet er goed uit, en monster blijft gewoon een gave merrie.

Verder nog niet echt veel te vertellen, paarden staan rondom met mok. Verder nog steeds uitgeschakeld door me knie.

claudiaM33
Berichten: 1230
Geregistreerd: 14-09-09
Woonplaats: wilnis

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 19:05

Uhmmm.... Ja dan wil ik tóch nog even reageren.... Er is hier niemand afgezeken hoor in dit topic.... Als het er al 1 is afgezeken dan ben ik dat wel...vroeg gewoon om opheldering omdat ik het verhaal écht niet begrijp en ik geloof inmiddels dat ik niet de enige ben die het niet begrijpt.....en nee nooit oordelen als je het hele verhaal niet kent, maar als je dan om uitleg vraagt en je krijgt zulke antwoorden....nogmaals als je niet het héle verhaal wilt vertellen is je goed recht maar ga dan niet kleine stukjes van het verhaal melden en dan mensen verwijten dat ze het hele verhaal niet kennen....als je geen reacties wilt kun je beter helemaal niks schrijven is mijn mening....maar goed jammer van dit alles, was niet nodig geweest en zeker niet mijn bedoeling geweest mensen te kwetsen. Ook Jessica had volwassen kunnen reageren door mij een antwoord te geven op mijn vraag. Beetje jammer allemaal....

Ondertussen lees ik stilletjes mee en reageer niet zo vaak. Maar over dat mok Joyce, ben met Nadra ook al een jaar in de weer en heb t nu eindelijk onder controle. Is uiteindelijk weggegaan door wassen met betadine, korsten er zo veel mogelijk af zien te krijgen, goed drogen, dan hydrocortiderm smeren, met dikke lappen (of watten) bandageren en om de 3 dagen verschonen. Veel werk maar met 2 maanden was het eindelijk weg!
En sterkte met je knie, klote dat je weer geopereerd moet worden.

Canisia wel stoer dat je het gedaan hebt met je puppie paard!

Ja en Yildiz dat zadel........ Ben zoooooo jaloers.... Hahahhahah.... Past ie wel????

raven

Berichten: 1897
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 19:40

Bedoel ook in t algemeen. Niemand persoonlijk. Het is jammer dat het zo gaat en had niet nodig geweest. Maar we gaan t nu graag weer gezellig houden. Ik reageer ook niet vaak.

Thanks clau voor je tip. Normaal als t dikke kosten zijn zet ik ze in de alimelintex ( of hoe je dat ook schrijft) maar ze hebben niet echt korsten. Is heel schraal en ruw. Denk door de bagger. Had alles onder controle tot het zo nat werd.

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-16 20:27

Haha, geen idee of ie past! Kwam zo niet uit dat ie op m'n pad kwam dus zwaar triest een afbetalingsregeling voorgesteld waarmee ze akkoord gingen.
Het zadel is opgemeten (ook n vrij hilarisch verhaal maar zal ik jullie besparen) en hij is vrij lang 68 cm voor een BM maar die DC die ik eerst had was 75 cm en was net te lang. Heb gemeten en gemeten en t zou moeten passen op Nour. Net. Dus wel beetje spannend... T zadel ligt nu in Friesland, noordelijker kan niet dus zou betekenen dat ik 8 uur in totaal zou moeten traileren. Gaat ik nie doen... :D Dus call me loony, tis krek wat ik zoek...
En ze komen m brengen ok mooi...

Werkt MTG niet geweldig voor mok? Hier geen serieuze mok problemen maar wel ooit licht en zwaaaaar last elke winter van rainrot (zelfde bacterie) en werkt echt top! Niks nie wassen en bandageren, gewoon fles goed schudden en op de plekken gooien. Werkt voor mij top! *\o/*

Je werd toch deze week (donderdag?) geopereerd Joyce? Veel sterkte en hopelijk komt t goed! +:)+

Omdat ik nu zo lekker met Tie in opbouw voor K2 zit ff overlegt met m'n begeleider wat betreft schema en kan nu om de drie weken Tie weekje vrij af geven. Deze week dus. Wel fijn want ik hou dan weer ruimte en tijd voor de andere horsies. Nour heeft vorige week vrij gehad en is deze week de klos. En dan pakt ie t zo lekker op he. Hij begint echt wedstrijd klaar te raken zo met de lessen van Irene erbij. Zaterdag gaan we, samen met Tie en Lisanne, traillesje doen. Heb ik nooit gestart en weet ook niet helemaal of t mijn ding is, maar we gaan t gewoon proberen! :o

Oh en ja monster, draakje, heks danwel Zahra.... Sommigen zeggen mafste dier ooit, anderen zeggen me dat we daar een heul tof dier aan gaan krijgen. Hoe dan ook, ze is vreselijk dominant (heeft moeders al bijna onder de plak :x ) en heb serieus meer moeite met haar steeds discussie aan te gaan dan met Nour als hengst zijnde ooit.
Echt n alpha merrie maar is ook n knuffelkont hoor, wat ik bv van Tie weer niet zo ken.
Ach ja, we zullen t zien lol! Al geloof ik niet dat we binnen 3 maanden een rustig in hand class zullen uitvoeren hihi! :P

raven

Berichten: 1897
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 20:36

Spannend yil. Hoop dat die past en wat een mazzel dat ze hem ook nog eens komen brengen.

Maandag wordt ik geholpen zal mij benieuwen hoe t gaat verlopen. Hoop net zo goed als de andere 4 x.

Ik heb een les gewonnen op fb van Bo kasbergen op fb. Echt kicke. Nu alleen ff vragen binnen welke tijd die gedaan moet worden aangezien ze nog op de vakantie modus staan.

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-16 20:38

Ooooh wat cool Joyce!!!! Proficiat!

En maandag duimen dus! +:)+ Hoe lang moet je dan weer revalideren?

raven

Berichten: 1897
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 10:28

Ik heb nog geen idee hoe lang het revalideren wordt ze hebben het over 6 weken zeker niet sporten of zwaar belasten maar maandag na de operatie hoor ik wat ze gedaan hebben en wat het plan wordt.

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-16 22:00

Pfoe das best lang toch? Maar je gaat je er wel aan houden hoor!!! ~~}> :P :D

raven

Berichten: 1897
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 00:30

Hi hi ik moet ook wel. Denk niet dat ze t hierna nog een keer openmaken

CounTree

Berichten: 3921
Geregistreerd: 31-07-03
Woonplaats: simonshaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 23:42

Jeetje Joyce, ben je weer lekker mee. Yup ik kruip weer eens onder mijn fb steen vandaan. Hoeveel jaar ben je al niet zoet met die knie zeg.....pfff

En Yildiz keep the faith... Met gestoorde Scarlett is het ook goed gekomen.

raven

Berichten: 1897
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 12:45

Vanaf me 12e. Dus valt wel mee .

CounTree

Berichten: 3921
Geregistreerd: 31-07-03
Woonplaats: simonshaven

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 13:45

Jeetje ik ken je al lang maar das nog langer dan ik dacht pfffff.

CounTree

Berichten: 3921
Geregistreerd: 31-07-03
Woonplaats: simonshaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 13:51

Hihi die Yildiz... Met der bm. Hoeveel mensen ik al niet getipt heb. En ik doe t graag. Soms voel ik me wel de bm goeroe . Van de week nog...werd ik benaderd door n wild vreemde ivm advies voor bm.... Waar te koop etc....diegene was getipt door mensen van wnl waar ik vroeger heb gelest. Haha best geinig. Dus als ik dan ergens weer iets zie....kan t zomaar zijn dat ik die persoon dan ff tip. Altijd leuk mensen zo te helpen

CounTree

Berichten: 3921
Geregistreerd: 31-07-03
Woonplaats: simonshaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 15:30

Rije schreef:
Oooh Yil prachtig! Echt supermooi! En oak leaf tooling zo te zien? Waar heb je die vandaan getoverd?


Het lijkt erop. Maar ik zie geen eikblad of eikeltjes als je inzoomt. Volgens mij flower tooling.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27978
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 18:22

Ja dacht ik later ook. Maar deze is wel totaal anders dan die van mij want ik heb ook flower tooling. Zo zie je maar, echt elk zadel is uniek! :)

CounTree

Berichten: 3921
Geregistreerd: 31-07-03
Woonplaats: simonshaven

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 18:41

Die tooling is idd apart. Op de site kan ik hem ook niet vinden. En idd ik heb ook wel andere flower tooling gezien. Deze is aan de grove kant. Het zal dan waarschijnlijk toch wel n andere benaming hebben...wie t weet mag t zeggen hihi

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27978
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 18:47

Ik ga morgen weer lekker knutselen tijdens een trailclinic! Zin in! En ook gelijk onze nieuwe auto als trekauto testen, hebben we nog niet eerder gedaan. Ben benieuwd!

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-16 19:07

Oh cool! Waar ga je trailclinic doen? Alice?
Veel plezier!

Hier ging de trailles helaas niet door vanwege de natte meuk bak, blegh... Wel n lekkere rit met Tie gemaakt, whoop whoop op naar K2! *\o/*

Jee Joyce, wist ik niet, dus al zon beetje je hele leven drama?

Ik heb de tooling vraag ff bij de expert neergelegd want word nu toch wel erg nieuwsgierig. Ja vond die tooling echt zo gaaf, juist omdat ie wat grover is voor floral tooling. Met zoveel zilver is dat mooi in balans!

Hoe is t weer bij jullie? Tis volgens mij overal anders? Hier bijna hele dag zonnetje gehad. En ik zou toch echt graag sneeuw willen (voor 1 dag aangezien Reindert komt morgen *\o/* )