Western Arabieren

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27985
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 11:22

Zou leuk zijn Joyce, nog één keer schitteren!

Marlijn: dat zijn inderdaad pool noodles. Lekker zacht dus veilig. Maar Daan heeft liever echte balken. Die bewegen niet zo eng als je erachter blijft haken met je pootjes :')

We hebben weer een superdag gehad idd Eline! Clinics van Alice pak ik altijd graag mee en ik wil toch een beetje in beweging blijven nu het showseizoen voorbij is. We gaan best aardig, maar moet nog steeds veel beter hoor. Hoewel ik gisteren mijn eigen verwachtingen alweer heb overtroffen. Ik dacht 'die lope overs doe ik maar niet vandaag' maar toch gedaan :D

raven

Berichten: 1897
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 15:40

Hoop het wel Marije dat het gaat lukken. Verder heel rustig aan beginnen met Mini om in hand te gaan starten.

Leuke foto's van een leerzame dag zie ik . Heerlijk.

Bimmetje

Berichten: 4772
Geregistreerd: 28-12-07

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 12:30

ja joyce het is hier idd wel aardig duur.
Maar wel gezellig! :P

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27985
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 22:31

Daan vloog me net over de kop :\ was aan het longeren, enkele lijn godzijdank, en na een serie vrolijke bokken landt ie niet op z'n pootjes maar op z'n knieën en hij rolt zo over z'n hoofd/nek over de kop. En niet eens geschrokken, even zand afschudden, gewoon verder draven en niks aan de hand. Zag er niks aan dus nog eventjes verder gelongeerd en even spierspul opgesmeerd. Morgen maar 's kijken of ik er dan wat aan zie. Gelukkig staat ie in de paddock dus hij kan een beetje rondscharrelen tegen de stijfheid. Gek dier...

Bimmetje

Berichten: 4772
Geregistreerd: 28-12-07

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 22:52

Altijd schrikken marije als ze van die rariteiten uithalen. Bezorgen ons mooi weer eens een hartverzakking. Blehh

Gelukkig niks aan de hand.
Morgen zal hij vast wat spierpijn hebben, maar dat is gelukkig maar tijdelijk. ;)
Straks weer lekker aan de slag met m.

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 23:05

Oeh! Dat is wel schrikken dan ja! Hopelijk valt het mee.
Die rare paarden ook altijd .. >;)

raven

Berichten: 1897
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 10:40

Oh Marije dat is altijd schrikken idd hoop dat die nergens last van heeft.

Jes klopt braboland is gezellig maar in Groningen is het ook gezellig hoor.

Bimmetje

Berichten: 4772
Geregistreerd: 28-12-07

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 11:36

geloof ik niks van! :P

Ik vanmorgen ook de schrik goed in me schoenen heb staan.
Zojuist te horen gekregen dat er brand is geweest op stal.
Gelukkig niks aan de hand met de paarden. Brand was in de grote kantine, tussen de twee grote rijhallen in. Kantine heeft behoorlijk schade.
Toch geeft het me onrust en gaan we zo eens even kijken hoe het met me meisje is.

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-15 12:56

Oef! Ja dat is ook een van mijn worst nightmares brand op stal! :oo Gelukkig heeft t zich tot daar beperkt en hebben de paarden er weinig van meegekregen? Alles goed met Naad?

Daan de acrobaat! Was ie stijf vandaag? Die Arabs zijn gelukkig rete lenig dus vaak ziet t er heftiger uit dan t lijkt. Doet me denken aan filmpje van een showende arab in de paddock die op een of andere manier zó onderuit schuift dat ie onder het hek door glijdt! _O-

Tja, ik ben bevooroordeeld! :P Zou ook niet gauw mijn geliefde Braboland verlaten! Maar Grunningers zijn ook leuk! Rete eigenwijs dus je zult wel snel aarden Joyce! }> :P :D

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27985
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 12:59

Jeetje da's idd schrikken Jessica. Zit hopelijk flink wat afstand tussen kantine en stallen?

Ga vanavond even bij de acrobaat kijken. Wel in het donker dus, maar met baklicht aan kan ik nog wel wat zien denk ik. Valt wel mee denk ik en idd Yil hij was zelf ook totaal niet onder de indruk. Gewoon even dom om zich heen kijken, schudden en weer door :') Toch maar even kallem an vanaaf.

Kimvicious
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Nijmegen

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 13:18

Dat is schrikken Jes! Poownies helemaal oké?

Hahahah marije wat een clown zeg! Ben benieuwd hoe het vanavond met hem gaat.

Drumroll....
Ik mocht zowaar woensdag Max uitstappen van vriendlief! Wat was hij trots dat hij dat nu eens kon vragen hahaha. Braaf dier doet het zo goed. Helaas pas ik alleen niet op zijn zadel dus vd week eens kijken hoe die van mij ligt op Max dan kan ik ook eens echt een rondje rijden. Als ik dat met deze zou doen heb ik 10x mn heup uit de kom dus maar niet riskeren :P .
Gucci was ook al zo'n blije gup van de week. Even gelongeerd omdat mijn lijf niet mee wilde werken. Staart omhoog, neus in de lucht en huppelen als een hertje. Ik dacht dat ik het niet meer had. Gek ding. Na een paar minuten was die dat beu en ging neusje naar de grond en kontje er weer onder en toen was hij toch wel weer een western poownie.

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-15 14:18

Nice Kim! Zo leuk dat jullie dat samen kunnen delen. <3
Wat voor zadel is dat dan, of beter waar zit het verschil m dan in dat je daar zoveel last krijgt?

Ja lekker rustig an Marije. Misschien een lekkere massage voor Danekind?
Deze bedoelde ik: :=
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 6560911%2F

The Side Slide...! _O-

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27985
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 14:21

Pfff die is goed gemikt! Deed ie het er niet gewoon om? Aan de overkant stond gras :D

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 14:31

brand op stal.. vreselijk! Al was het in de kantine.. bah! Was alles goed met je paardje?

Yildiz, dat filmpje _O- :')

Groningen :oo dat is gewoon een emigratie :Y) Ken je de taal een beetje? Het echte gronings kan ik niet volgen..
Ik ben van uit friesland naar overijssel geëmigreerd :o


Ik bedenk me ineens dat ik ergens nog een verloren foto moet hebben waar ik op de arab hengst van mijn zus zat. Zij reed ook western :o Ik zal het eens zoeken

Kimvicious
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Nijmegen

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 14:32

Dat is wel heel goed gemikt. Poeh zou toch even stoppen met ademhalen...

Het is een billy cook allround Yil. Zowieso is de zitmaat voor mij iets te groot maar grootste probleem is waarschijnlijk het allround model. Doordat ik met een reiner meer in het zadel gedrukt word zit mijn heup stabieler ingesloten. Heb eerst altijd een billy cook reiner gehad en nooit geen problemen dus dat moet het wel zijn. Maar volgens Dominique van Eurohorse zou mijn zadel bijna zeker wel op Max passen dus dat scheelt!

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 14:33

Wat klinkt dat naar zeg, je heup.. Zou mooi zijn als je zadel (waar je wel goed op kan zitten neem ik aan) past max.

Bimmetje

Berichten: 4772
Geregistreerd: 28-12-07

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 14:45

Even egopost sorry.

We zijn net op stal geweest. En de paardjes zijn allen ok.
De kantine is er zeer slecht aan toe. Helemaal niks meer van over. Experts waren er nu nog mee bezig.
Maar oh wat een bende.

Vlammen zijn in de grote bak naar buiten geslagen dus ook daar is schade te zien.

Heb het met ze te doen
We hebben onze hulp ook aangeboden te helpen waar nodig.
Vele handjes maken licht werk.

Alle ramen van de kantine zijn ook allemaal stuk en gescheurd. Moet ook allemaal vervangen worden. De bar is weg. Plafond is naar de klote. Etc.

Maar goed. Dan nog hebben ze geluk gehad dat het hierbij is gebleven. Als er zuurstof bij gekomen was, dan was waarshijnlijk de schade enorm geweest en hadden de 2 rijbakken dat ook niet overleefd.

Dus al met al toch nog een beetje geluk bij een ongeluk.

Nu weer opbouwen dan maar.

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 15:13

Jeetje Bimmeltje wat een verhaal :oo Superveel geluk eigenlijk nog gehad dus, maar wat erg dat er uberhaupt zo'n fik is ontstaan. Hebben ze enig idee hoe het gekomen is? Heftig joh, succes met het weer moeten opbouwen straks. Gelukkig zijn de paarden wel in orde.

Marije, koprol van Daantje, ook niet niks zeg, hopelijk valt het allemaal mee en houdt hij er niks aan over. Even afwachten dus maar hoe het de komende dagen zal gaan.

Kimvicious
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Nijmegen

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 15:46

Nee Jes wat erg!!! Super fijn dat de paarden oké zijn maar nondeju... ben eigenlijk ook wel benieuwd of ze al een idee hebben hoe het kon gebeuren.
Maar dat gaat al met al nog een hele klus worden om alles te fixen....

Bimmetje

Berichten: 4772
Geregistreerd: 28-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 16:03

Nee er is nog niets bekend over de oorzaak. Daar zijn de brand experts nog steeds mee bezig.
Het wss wel om kortsluiting, maar waar......

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 16:19

Jeetje zeg.. wat erg..
Alleen materiële schade? Klinkt heel heftig, bah!

Bimmetje

Berichten: 4772
Geregistreerd: 28-12-07

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 16:36

ja gelukkig alleen maar materiële schade. Dus is alles gelukkig vervangbaar.
Maar k*t blijft het wel natuurlijk.

Yilidz, met naad is gelukkig alles ok. Met alle paarden overigens. Ze stonden allemaal lekker buiten heel rustig.

Marije, ja er zit wel een stukje tussen de stallen en de kantine/rijhallen.
De rijhallen zijn ook gewoon berijdbaar. :)

Kim, wat zal vriendlief dat leuk hebben gevonden zeg hihi
Jammer dat je niet in dat zadel past. Hopelijk past de jouwe ook op max.
Wat heerlijk he als die huppelpaardjes zo lekker uit hun dak gaan. Heerlijk!

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-15 20:20

Nou gelukkig alleen materieel maar blijft klote natuurlijk, weer hoop gedoe om alles weer goed te krijgen. Hopelijk zijn ze goed verzekerd?
In ieder geval fijn dat de bakken gespaard zijn gebleven en gelukkig staan de stallen er eindje van af. Je moet er toch niet aan denken.
Wonen er eigenlijk mensen/eigenaar aan stal? Vind ik ook altijd hele geruststelling ook met bv nieuwjaar wat er weer aankomt...

Bimmetje

Berichten: 4772
Geregistreerd: 28-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 23:10

En hoe was het vandaag bij forelocks?
Interessant?

Dawra borrel ook weer gezellig geweest?

Ik ben gister heerlijk mijn hart weer gaan ophalen bij de schietberg reining. Heb er weer van genoten en tja.... Ik mis het!!

raven

Berichten: 1897
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 11:35

De dag bij Forelocks was interessant. Zeker het stuk over E.T. Embryo transplantatie, bij de dawra borrel zijn wij niet geweest