Western Arabieren

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27985
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 12:08

Jaaa was gezellig. Ook nog even in het donker door de stallen gelopen. Mooooi! (Ook wat erin staat trouwens :))) Staan jouw paarden daar nou in die buitenstallen Joyce?

raven

Berichten: 1897
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 17:21

Het veulen wat in de achterste stallen bij die (woeste) hengsten staat is van ons, en idd 3 paarden buiten de achterste stallen min dat kleine bruine jaarlingetje (die overigens ook wel bij ons mag komen wonen hoor). Boy en Raven kun je bijna niet gemist hebben Raven zeker niet das de enige niet Arabier op stal. En het kleine rooie duiveltje wat helemaal achterin staat hoort er ook bij

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27985
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 18:53

Ja precies dan hadden we het toch goed! Raven valt idd goed op :))

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-15 19:09

Zijn echt giga mooie stallen Joyce!!! Wauw!
Was ook erg leuk jou, Pat en heel kort maar krachtig Marije te zien!
Super leuke dag gehad! :)

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 20:32

Wat was er te beleven bij Forelocks? :) Paar jaar terug geweest toen we met het AV-topic een meeting daar hadden geregeld; toen deden ze een workshop paard showklaar maken :) Mooie stallen hoor, heel chique.

Vandaag weer een primeur gehad. Voor het allereerst Mish helemaal zelf van begin tot eind aan de longe gehad. <3 Desiree heeft een paar weekjes terug de knopjes erop gezet omdat die net iets handiger is met longeren dan ik. En nu houden we het bij door haar zo af en toe een keertje te longeren. Ik merk dat Mish echt rust krijgt in haar koppie van het iets mogen doen, wat een pleaser is dat.
Dus vandaag helemaal zelf :D Jeetje wat gaaf. Ze staat zoo licht aan de hulpen; een enkel woord is genoeg. Zo gevoelig, zo lief, doet zo hard haar best, geen stap verkeerd.

Wat een droompaard <3

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-15 20:45

Fokkerijdag AVS Eline. Was super interessant:
Uitleg jury adh verschillende paarden exterieur, ET presentatie van Prof Daels vd universiteit van Gent, presentatie paarden forelock's, forumdiscussie AVS met bestuur en daarna nog borrel DAWRA. Top dag! :D

Gaaf Eline! Zo bijzonder he om na al dat wachten en groot groeien steeds meer arbeid te vragen en te voelen dat je t zo goed hebt voorbereid! Heel tof hoe jullie dat stapje voor stapje voorbereiden. :j

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 20:50

Klinkt als een hele leuke interessante dag!

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 20:52

Ooh dat is wel echt heel erg leuk, wat tof dat ze daar toch zoveel leuke dingen organiseren altijd. :) Klinkt goed, fijn dat jullie allemaal ook zo'n leuke dag gehad hebben.

Ja fantastisch hoor, echt zo mooi om te merken :) Het is mijn allereerste keer natuurlijk om dit pad echt met een paardje te bewandelen, maar ben echt trots op wat een fijn paard ze aan het worden is <3
Vandaag was ook haar allereerste keer in de bak in het donker (het was al donker en we hadden de grote lamp aangedaan in de bak) en mevrouw vond het ook helemaal niet eng ofzo, niks aan de hand.

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 20:57

Hebben jullie tips voor Nederlandse boeken/dvd's/linkjes om jonge paarden op te voeden/leiden?

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 20:58


YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-15 21:04

Ik vond/vind die dvd van Emiel Voest wel heel fijn, zat heel stuk jonge paarden in.
En dat boekje voor opvoeden van veulens, maar ja die van jou in natuurlijk geen veulen meer haha Marlijn!
Tot slot, mijn juf, Irene Smeets van Kings Crossing, is echt heel fijn wat betreft les of clinics voor jonge paarden. Is haar specialiteit en een beter (relaxed en vanzelfsprekend) begin van een jong paardenleven kan ik niet bedenken. En dat betekent grondwerk op zoveel verschillende gebieden, van in hand trail tot rechtrichten tot Emiel Voest tot Parelli.

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 20:22

Dank jullie!!
Ik ben wel fan van emiel voest. Ik had al een dvd gezien met het veulen van hun geloof ik. Ik heb op hun Facebook ook aangegeven graag meer info te krijgen van het opletten van jonge paarden alleen verwezen ze toen naar het beleren van hun 3 jarige, niet het mak maken voor vreemde en dagelijkse enge dingen :D

Ik zal de link even bekijken!

Bimmetje

Berichten: 4772
Geregistreerd: 28-12-07

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 22:13

En gaat er nog iemand naar arthur's XXL sale dit jaar?

Kimvicious
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Nijmegen

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 22:28

Maar natuuuuuurlijk !!! Wel inkopen doen hè haha.
Ik ga voor chaps en een zadelbontje.(Misschien witte beenbeschermers). En voor Max hoofdstel en correctional. En blanket+beenbeschermers die matchen :)

Bimmetje

Berichten: 4772
Geregistreerd: 28-12-07

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 23:57

Ik ga met vriendin samen.
Zij doet inkopen en ik doe struinen hihi
Misschien een leuk fleecedeken ofzo scoren. ;)

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-15 08:13

Ja wij gaan de 30e met hele bups van stal

raven

Berichten: 1897
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 11:19

Wij gaan helaas niet. Moet sparen

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-15 18:53

Heel verstandig Joyce! Ik denk dat ik beetje klein geld meeneem maar m'n pinpas thuis laat, te verleidelijk.. :P

Kimvicious
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Nijmegen

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 14:39

Ja pinpas gaat echt niet mee haha. Dat is gedoemd te mislukken !

Vandaag kom ik aan op stal, heeft Gucci zn neus en lip helemaal kapot... Alweer "blikschade" zoals ik het tegenwoordig maar noem. Dierenarts gebeld en de situatie uitgelegd. Nou die komt niet eens meer langs want weet precies waar hij op let. Dus dagelijks schoonmaken, desinfecteren en zalven... Daar gaaaaaan we weer. Af en toe word ik er zo moedeloos van zo vaak als Gucci iets heeft. En het is nog zijn eigen schuld ook. Hij wilt non stop spelen met alle paarden en tsjah niet iedereen heeft daar heel de dag zin in...

Dus om mezelf maar even op te vrolijken een nieuw topic aan gemaakt met ons 2015. Wat zijn we ver gekomen ! Op naar 2016!
2015 met Gucci

Kimvicious
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Nijmegen

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 18:44

Och wat heb ik toch een fijne knol. Gisteren heerlijk met Gucci gereden in de grote binnenbak en vriendlief was zo aardig om te filmen. Altijd eens fijn om te kijken hoe het gaat ook. Normaal viel het nog wel eens tegen hoe de verdeling goed vs mindere momenten was maar nu was alles gaaf om te zien! Gucci was heerlijk subtiel aan de hulpen en zo braaf dat ik maar even een showtje gegeven heb zonder hoofdstel! :)

Bimmetje

Berichten: 4772
Geregistreerd: 28-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 22:15

Wauw kim wat gaaf!!
Kan me voorstellen dat dat genieten is. :)

Ik wens voor iedereen alvast een fijne feestdagen.


Afbeelding

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 23:04

Wow, wat netjes zeg!!
Ziet er goed uit +:)+

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27985
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 23:12

Wat is ie toch braaaaaaf Kim! Heerlijk!

Thanks Jes, jij net zo!

Vanochtend flink afgebeuld door Alice. Conclusie: ik ben te lief ^) Daan vindt het al gauw goed en is liever lui dan moe. En dan moet ik aan het werk. Stadium braaf en relaxed hebben we nu wel behaald, nu moet het vlotter en krachtiger. En das best een grote stap, vooral voor mij := Maar we gaan lekker door!

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 23:18

Dat wordt dus spierpijn!

Vond ik een heeeeeel goedkoop mooi Pools zadel.. Is het nèt verkocht -O- verdikkie.. Ik had de gok wel willen nemen, kon het altijd wel weer inruilen als het niet past. Had ik er in ieder geval nog even leuk naar kunnen kijken :D

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27985
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 23:20

He jammer Marlijn... doorzoeken weer?

Neuh geen spierpijn. Is puur mentaal doorzetten wat ik moet leren . Niet te gauw meer tevreden zijn, Daan kan inmiddels best wel wat meer aan en das de enige manier om nu verder te komen. Net ietsje verder, meer, sneller, krachtiger, langer dan ik normaal zou doen. En das zo ingesleten, moet echt even behoorlijk omdenken :D