Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 61 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

AV merrie X Pintabian

 
Profiel   

Mijn Minimal White Tobiano staat ook ter dekking ( foto's zie profiel en website). Ik krijg binnenkort te horen hoe zijn bontpatroon precies in elkaar zit ( moeder was Tobiano/ vader Splash Overo).
Ik heb vele leuke combi's paint/ arabier gezien ( of quarter/ arabier ) beide worden Quarab genoemd, vaak goed gebouwde paarden met iets meer massa dan de gemiddelde Arabier, mooie hoofdjes en enorm veel power!

http://images.google.nl/images?gbv=2&hl ... ra&start=0
http://images.google.nl/imgres?imgurl=h ... %26hl%3Dnl
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-10 13:45 



 
Profiel   

Paola: ik hou jou hengst zeker even in gedachten!
vind zijn nakomelingen er goed uitzien ook.

zijn alle nakomelingen tevens uit paints? of ook uit andere rassen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-10 15:03 



 
Profiel   

http://www.thealshamastables.com

Nikie is 90% arabisch.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-10 15:51 



 
Profiel   

Even voor de goede orde: Een paint x arab levert niet automatisch een pintabian op:



Colored Division
Horses registered in this division are Pintabians. They possess the desired tobiano markings and are over 99%
Arabian in blood (but are less than 100% Arabian as purebred Arabians do not come in the tobiano pattern).
To qualify for registration in this division, at least one parent must be a tobiano. Four colored photos (one
each of the front, rear, right and left sides) must be submitted to the PHRI along with a completed
Application for Colored Division Registration form and appropriate fee when registering Pintabian horses.

Breeding Stock Division
Horses in this division are over 99% Arabian in blood (but are less than 100% Arabian) and, unlike those
registered in the Colored Division, were born solid without the desired tobiano markings. Horses registered
in this division are capable of producing Pintabians when bred to horses in the Colored Division. A
completed Application for Breeding Stock Registration form and appropriate fee must be submitted to the
PHRI office to register Breeding Stock horses.

Arabian Outcross Division
Horses in this division are of purebred Arabian heritage and are used to infuse important outcross bloodlines
into the Pintabian breed. They are generally solid (with no spots) but may possess overo markings or
characteristics. Arabian horses are capable of producing Pintabians when bred to horses in the Colored
Division. A completed Application for Arabian Outcross Registration form, along with a copy of the Arabian
Horse Association certificate of registration and appropriate fee, must be submitted to the PHRI office to
register Arabian Outcross horses.

Please note that the Pintabian Horse Registry, Inc. has the right to reclassify according to color, pattern, division, etc.

It is understood that the ruling of the Pintabian Horse Registry, Inc. is final.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-10 15:58 



 
Profiel   

stef schreef
Even voor de goede orde: Een paint x arab levert niet automatisch een pintabian op:



Colored Division
Horses registered in this division are Pintabians. They possess the desired tobiano markings and are over 99%
Arabian in blood (but are less than 100% Arabian as purebred Arabians do not come in the tobiano pattern).
To qualify for registration in this division, at least one parent must be a tobiano. Four colored photos (one
each of the front, rear, right and left sides) must be submitted to the PHRI along with a completed
Application for Colored Division Registration form and appropriate fee when registering Pintabian horses.

Breeding Stock Division
Horses in this division are over 99% Arabian in blood (but are less than 100% Arabian) and, unlike those
registered in the Colored Division, were born solid without the desired tobiano markings. Horses registered
in this division are capable of producing Pintabians when bred to horses in the Colored Division. A
completed Application for Breeding Stock Registration form and appropriate fee must be submitted to the
PHRI office to register Breeding Stock horses.

Arabian Outcross Division
Horses in this division are of purebred Arabian heritage and are used to infuse important outcross bloodlines
into the Pintabian breed. They are generally solid (with no spots) but may possess overo markings or
characteristics. Arabian horses are capable of producing Pintabians when bred to horses in the Colored
Division. A completed Application for Arabian Outcross Registration form, along with a copy of the Arabian
Horse Association certificate of registration and appropriate fee, must be submitted to the PHRI office to
register Arabian Outcross horses.

Please note that the Pintabian Horse Registry, Inc. has the right to reclassify according to color, pattern, division, etc.

It is understood that the ruling of the Pintabian Horse Registry, Inc. is final.


dat was me ondertussen duidelijk;)

het gaat me in iedergeval erom dat er uit mijn bruine merrie hopelijk een bont veulen komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-10 17:06 



 
Profiel   

sanneb schreef
http://www.thealshamastables.com

Nikie is 90% arabisch.


ken je deze hengst beter.. enige wat ik zie op de site is dus een foto van die hengst.? verder niks over zijn genen, stokmaat, welke nakomelingen precies van hem zijn etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-10 17:18 



 
Profiel   

De kans op een bont veulen is, als je kruist met een homozygooth bonte hengst ( kan dus alleen een Tobiano zijn, want Overo's zijn altijd heterozygooth) is 50%, maar ook een genetisch "bont" paard hoeft niet bont te zijn!
Er bestaan reguliere paints ( dus "bonte" paints) die maar 1 vlek hebben, zoals mijn hengst. Overigens is hij wel het product van 2 "coloured" ( gevlekte) ouders. Je kan dus ook een veulen krijgen wat bont is, maar het niet toont.
Ofwel, de kans op een gevlekt veulen is minder dan 50%. In halter lopen heel veel paints rond die op het 1e gezicht effen gekleurd zijn, maar die wel bont zijn!
Ga dus niet teveel op kleur af maar kijk ook naar type, etc. Als het bont wordt is het leuk, maar met een effen moeder is er kans dat het veulen ook effen wordt, mogelijk wel genetisch bont maar mogelijk ook een "solid".

http://www.horsetesting.com/CCalculator1.asp hier kan je een kansberekening maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-10 17:24 



 
Profiel   

ElCid schreef
De kans op een bont veulen is, als je kruist met een homozygooth bonte hengst ( kan dus alleen een Tobiano zijn, want Overo's zijn altijd heterozygooth) is 50%, maar ook een genetisch "bont" paard hoeft niet bont te zijn!
Er bestaan reguliere paints ( dus "bonte" paints) die maar 1 vlek hebben, zoals mijn hengst. Overigens is hij wel het product van 2 "coloured" ( gevlekte) ouders. Je kan dus ook een veulen krijgen wat bont is, maar het niet toont.
Ofwel, de kans op een gevlekt veulen is minder dan 50%. In halter lopen heel veel paints rond die op het 1e gezicht effen gekleurd zijn, maar die wel bont zijn!
Ga dus niet teveel op kleur af maar kijk ook naar type, etc. Als het bont wordt is het leuk, maar met een effen moeder is er kans dat het veulen ook effen wordt, mogelijk wel genetisch bont maar mogelijk ook een "solid".

http://www.horsetesting.com/CCalculator1.asp hier kan je een kansberekening maken.

Huh, als de hengst homozygoot bont is krijg je toch altijd een bont veulen? :o? Dat komt tenminste ook uit die Color Calculator.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-10 18:53 



 
Profiel   

Ja en nee; zoals ik al schreef kan een genetisch bont veulen dus effen zijn, met een vlek onder de buik. Ik had het wat raar omschreven, het is dus een fifty/ fifty kans op een echt "loud coloured" veulen.
Dus wel bont, alleen zie je het niet!
De moeder van mijn hengst was homzygooth Tobiano, vader was Splash Overo ( heterozygooth). Spot heeft 1 vlek op zijn schoft, wit in zijn staart en 1 hoog wit been, maar is een regular paint.
Als de vlek onder zijn buik had gezeten was hij ook regular geweest en had je het niet gezien, behalve als je er onder gaat liggen.'

2e paard van beneden is een black overo; helemaal zwart.
http://images.google.nl/imgres?imgurl=h ... l%26sa%3DG


Laatst bijgewerkt door ElCid op 05-02-10 19:14, in het totaal 3 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-10 18:59 



 
Profiel   

Haha, alsof de kansberekening (zoals die kleurencalculator) op zichzelf al niet ingewikkeld genoeg is. :+ Het zit dus toch nog weer even anders. Ik begrijp nu wat je bedoelde, bedankt! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-10 19:04 



 
Profiel   

goeroe schreef
Haha, alsof de kansberekening (zoals die kleurencalculator) op zichzelf al niet ingewikkeld genoeg is. :+ Het zit dus toch nog weer even anders. Ik begrijp nu wat je bedoelde, bedankt! :)


De genetische kleur hoeft dus niet zichtbaar te zijn, er bestaan ook schimmels die homozygooth zwart zijn, maar door het schimmelgen, wat dominant is, is de kleur die je ziet dus schimmel, dus een wit zwart paard ;) .

Minimal white Tobiano:
http://www.evenhavenhorses.com/Images/tn_foals_foxy.jpg
http://media.photobucket.com/image/mini ... toMini.jpg

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-10 19:12 



 
Profiel   

Ik weet niet veel van zijn genen/homozygoot etc, maar ik vind Apache ibn Sidi een prachtige bonte hengst, met wel wat Arabisch bloed!

http://lh4.ggpht.com/_RHgF_eK-z1c/SKiFb3_YjLI/AAAAAAAAAGw/AwzwYXj0QVU/HPIM8234.JPG
http://www.arabhorsenews.com/new/pix/success/ApacheIbnSidi21.jpg

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-10 19:40 



 
Profiel   

wow mij duizelen die gens ondertussen ook allemaal.

enige wat ik kan zeggen is dus maar hopen dat het veulen er bont uitziet.. is het niet zo dan mag ik het niet houden.
is het een bont veulen koopt me moeder hem van me over ( en blijft hij dus gedeeltelijk ook van mij)
me moeders paard is ernstig ziek en zal zo 3 jaar nog mee kunnen gaan en dan wou ze het veulen om daarna mee verder te gaan. maar moeders zijn lastig en wil perse een bont veulen:P
ik vind het overigens ook heel mooi.

nou ik laat jullie snel weten wat me hengstenkeuzen word. en dan hopen op een mooi veulen voor me moeder en anders voor de verkoop.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-10 20:15 



 
Profiel   

Arabier17 schreef
Paola: ik hou jou hengst zeker even in gedachten!
vind zijn nakomelingen er goed uitzien ook.

zijn alle nakomelingen tevens uit paints? of ook uit andere rassen?


De nakomelingen op mijn site zijn volle Paints, hij heeft vorig jaar ook een Arabier gedekt bij de vorige eigenaar. Ik ga hem dit jaar waarschijnlijk zelf ook voor 1 van mijn Arabische merries gebruiken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-10 23:42 



 
Profiel   

stef schreef
Even voor de goede orde: Een paint x arab levert niet automatisch een pintabian op:



Uhh een Pintabian is toch een pinto (dus gewoon bont) x Arabier ?? Een bont paard met zoveel mogelijk Arabisch bloed? Een Paint x Arabier is gewoon een Quarab..

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-10 23:45 



 
Profiel   

Heb je al eens aan de hengst Nowie gedacht. Deze top hengst is van Colourd Aarabians. Nowie is inmiddels "Elite" hengst bij het VZAP
http://www.coloured-arabians.com/arabians/home_de.html

Kijk ook eens bij de merries die zij hebben!!!! :9 :9 :9

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-10 06:47 



 
Profiel   

al eens aan Picasso gedacht ? Heeft een goede duitse afstamming maar staat in NL. Is mooi getekend en ook nog eens sporttypisch gebouwd.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-10 08:46 



 
Profiel   

Als je 100% zeker een bont ( gevlekt) veulen wil hebben is er eigenlijk maar 1 manier; er 1 kopen. Fokken is en blijft gokken, zeker als het om kleur gaat!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-10 10:00 



 
Profiel   

Sorry, aar ik vind picasso geen pony met veel arabische uitraling die de ts volgens mij wel zoekt.
Apache ibn sidi voerd zoveel arabisch bloed dat hij meer type heeft dan menig arabier maar toch een tricolor is.

Ik wil absoluut niet neerbuigend doen over Picasso want vind het een mooi paard, absoluut, maar geen goed voorbeeld van een typische bonte arabier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-10 22:20 



 
Profiel   

jorik schreef
Sorry, aar ik vind picasso geen pony met veel arabische uitraling die de ts volgens mij wel zoekt.
Apache ibn sidi voerd zoveel arabisch bloed dat hij meer type heeft dan menig arabier maar toch een tricolor is.

Ik wil absoluut niet neerbuigend doen over Picasso want vind het een mooi paard, absoluut, maar geen goed voorbeeld van een typische bonte arabier.



Dat is je geraden ook!
Picasso voert meer dan 90% Arabisch bloed en dan wel te verstaan het oude degelijke bloed van weleer en niet van sommige huidige buitenlandse krabbelaars...
Bovendien wordt hij op de foto's als sportpony gepresenteerd, laat zijn manen groeien, doe hem een showhalster om en zet hem in showstand neer en je hebt een totaal ander dier. Kortom: multifunctioneel is hij ook nog!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-10 22:44 



 
Profiel   

als alles goed is word het de hengst Apache

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-10 13:47 



 
Profiel   

Joepie, leuke keuze :D Ik ben nu al benieuwd naar het veulen! Het wordt zeker en vast een prachtje! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-10 14:50 



 
Profiel   

Arabier17 schreef
als alles goed is word het de hengst Apache

Heb je al wel een paar hengsten in levende lijve bekeken dan? Dat raad ik je anders zeker aan. Een hengst kan zo tegenvallen (of meevallen natuurlijk) in het echt! Vooral als het je bedoeling is om er later op te rijden is zijn de bewegingen en het karakter veel belangrijker dan het hoofd om maar iets te noemen. Op basis van een paar foto's en misschien een filmpje kun je naar mijn mening echt geen weloverwogen keuze maken. :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-10 15:28 



 
Profiel   

KnedoStables schreef
jorik schreef
Sorry, aar ik vind picasso geen pony met veel arabische uitraling die de ts volgens mij wel zoekt.
Apache ibn sidi voerd zoveel arabisch bloed dat hij meer type heeft dan menig arabier maar toch een tricolor is.

Ik wil absoluut niet neerbuigend doen over Picasso want vind het een mooi paard, absoluut, maar geen goed voorbeeld van een typische bonte arabier.



Dat is je geraden ook!
Picasso voert meer dan 90% Arabisch bloed en dan wel te verstaan het oude degelijke bloed van weleer en niet van sommige huidige buitenlandse krabbelaars...
Bovendien wordt hij op de foto's als sportpony gepresenteerd, laat zijn manen groeien, doe hem een showhalster om en zet hem in showstand neer en je hebt een totaal ander dier. Kortom: multifunctioneel is hij ook nog!


Pardon?!
Hoeveelheid arabisch bloed heeft niks met type te maken!! Al heb je een 100% arabisch volbloed hoeft hij niet typisch te zijn!
Ik geef op dit moment mijn mening over dat ik hem niet typisch genoeg vind als je een typevolle bonte arabier wilt, ook ik heb picasso eens in het echt gezien, en ook met een showhalsterzal het geen showkanon worden. Juist sporttype, en als je je merrie meer type
mee wilt geven dan zij zelf heeft zul je meer type erin moeten fokken. Ik snap dat mensen altijd weg zijn van hun eiegn hengst maar je kan ook realistisch kijken en erkennen dat er andere hengsten eventueel beter in aanmerking komen.

Net wat ik zeg, ik vind het geen lelijk paard, ik zou hem zo op mijn nrps merrie gezet hebben, maar niet om mijn arabische merrie te verbeteren en de bonte kleur mee te geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-10 19:18 



 
Profiel   

Arabier17 schreef
sanneb schreef
http://www.thealshamastables.com

Nikie is 90% arabisch.


ken je deze hengst beter.. enige wat ik zie op de site is dus een foto van die hengst.? verder niks over zijn genen, stokmaat, welke nakomelingen precies van hem zijn etc.


http://www.allbreedpedigree.com/nikie4 is zijn pedigree, daar kan je ook zijn nakomelingen vinden of een aantal iig. Voor meer info zou ik zijn eigenaar contacteren. Hij staat tevens te koop, daar staat ook een mooie foto van hem.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-10 19:34 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 61 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen