Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 61 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

AV merrie X Pintabian

 
Profiel   

[ img ]

Ik heb een 3 jarige Av merrie
grotendeels AHRA

nou ben ik gek van bonte paarden

en wou ik haar laten dekken door een zogenoemde pintabian,.. dus een bonte met veen av bloed

kennen jullie goede niet al te grote hengsten in nederland?

heb eens gegoogled maar vind ze aleen tot nu toe in duitsland.

(edit) een foto
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-10 09:52 



 
Profiel   

niemand?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-10 12:16 



 
Profiel   

Mooi paard.
Ik heb helaas geen idee,
maar misschien kun je eens kijken op google en dan gewoon intypen bonte paint abian dekhensten nederland.
Of misschien op een paintabian fokkerij...

Maar als je redelijk dicht bij de duitse grens woont kun je hem ook in duitsland laten dekken tog?
als het niet te ver is in duitsland

Hoop dat je iets kunt vinden !!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-10 12:20 



 
Profiel   

In NL zou je dan bji het NRPS moeten kijken denk ik. In België en Dld hebben ze er wel specifiekere benamingen voor.
Op het AVforum (niet het AVforum hier op Bokt) zit ook iemand die bonte paarden met véél arabisch bloed fokt.


Laatst bijgewerkt door Djilna op 04-02-10 12:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-10 12:21 



 
Profiel   

Ik denk dat dit meer bekend zal zijn op het AV forum, ik verplaats even

EHK -> AV

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-10 12:23 



 
Profiel   

Waarom wil je een Pintabian als vaderdier en geen Paint of Pinto? Als je een homozygote Tobiano Paint uitkiest, krijg je gegarandeerd vlekken, en voldoende body. Ik weet niet hoe het temperament van je merrie is? Wil je iets rustiger, of vergelijkbaar?

Als je voor een Pintabian wilt gaan, moet je hier kijken, misschien zit er wel wat bij dat bij je merrie past.
[AV] Araberpintos


Laatst bijgewerkt door Cassidy op 04-02-10 12:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-10 12:26 



 
Profiel   

Ik denk om het aandeel arabisch bloed zo hoog mogelijk te houden?
Zelf zou ik ook wel een bonte 'arabier' willen met minimaal 90% arabisch bloed. Zo'n mooie bruin of zwartbonte, prachtig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-10 12:28 



 
Profiel   

Een Pintabian met Overo Patroon gaat dat niet altijd doorgeven. Homozygoot Frame Overo gaat namelijk niet, dat wordt een OLWS veulen. Als je voor een Overo als vaderdier gaat, zou ik sowieso mijn merrie laten testen of ze OLWS drager is of niet (niet waarschijnlijk bij AV, maar better safe than sorry).

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-10 12:30 



 
Profiel   

Hai ik had nog even gekeken en er staat er 1 in Belgie.
Een zwartbonte, harlekin arabian via google opgezocht.
Wel mooie paardjes die pintabians :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-10 12:32 



 
Profiel   

wellicht heeft dit iets van je interesse:

Picasso

http://www.allbreedpedigree.com/picasso61


[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-10 12:39 



 
Profiel   

Misschien vind je dit wel een leuke hengst?

http://www.cphorses.com/id108.htm

Gegarandeerd vlekken, en hij is OLWS vrij.

Mocht je niet weten wat OLWS inhoudt, moet je hier even kijken:

[VN] OLWS: de nachtmerrie van iedere paardenfokker

[WN-FA] OLW syndroom

OLWS niet verwarren met extreme Sabino (dat wel bij AV voor kan komen). Dus niet meteen een witgeboren veulen laten inslapen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-10 12:41 



 
Profiel   

Misschien is Apache ibn Sidi iets voor jou merrie,
hij staat wel in België gestald.
Echt een schoonheid! :o

http://pintostallion.webs.com/

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-10 12:51 



 
Profiel   

Cassidy schreef
Waarom wil je een Pintabian als vaderdier en geen Paint of Pinto? Als je een homozygote Tobiano Paint uitkiest, krijg je gegarandeerd vlekken, en voldoende body. Ik weet niet hoe het temperament van je merrie is? Wil je iets rustiger, of vergelijkbaar?

Als je voor een Pintabian wilt gaan, moet je hier kijken, misschien zit er wel wat bij dat bij je merrie past.
[AV] Araberpintos



ja het gaat me dat het Av bloed zo hoog mogelijk blijft.

me merrie is zeer temperament vol dus zou wel voordeliger zijn om een rustiger paard te fokken. maar ben een volle paint ben ik bang dat het veulen dan te zwaar word. mijn merrie is zoals je ziet heel erg rank. en ik weet niet precies hoe dat zit maar dat je dan een paard met beetje rare verhoudingen krijgt.


en verder iedereen ik zal dalijk even op me gemak de hengsten kijken en eens onder nrps zoeken.. bij een homozygote bonte hengst heb je dus altijd bont? vind ik wel belangrijk om te weten. aangezien ik me paarden voor de hobby heb , heb ik niet het geld om zomaar lukraak een goeie hengst te gaan kiezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-10 15:40 



 
Profiel   

Cassidy schreef
Misschien vind je dit wel een leuke hengst?

http://www.cphorses.com/id108.htm

Gegarandeerd vlekken, en hij is OLWS vrij.

Mocht je niet weten wat OLWS inhoudt, moet je hier even kijken:

[VN] OLWS: de nachtmerrie van iedere paardenfokker

[WN-FA] OLW syndroom

OLWS niet verwarren met extreme Sabino (dat wel bij AV voor kan komen). Dus niet meteen een witgeboren veulen laten inslapen!


bedankt voor de waarschuwing van OLWS.. !!

de hengst wat je me gaf vind ik persoonlijk te zwaar.. ze past niet bij mij ranke hoog opwaartse gebouwde merrie

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-10 15:53 



 
Profiel   

Arabier17 schreef
ja het gaat me dat het Av bloed zo hoog mogelijk blijft.

me merrie is zeer temperament vol dus zou wel voordeliger zijn om een rustiger paard te fokken. maar ben een volle paint ben ik bang dat het veulen dan te zwaar word. mijn merrie is zoals je ziet heel erg rank. en ik weet niet precies hoe dat zit maar dat je dan een paard met beetje rare verhoudingen krijgt.


en verder iedereen ik zal dalijk even op me gemak de hengsten kijken en eens onder nrps zoeken.. bij een homozygote bonte hengst heb je dus altijd bont? vind ik wel belangrijk om te weten. aangezien ik me paarden voor de hobby heb , heb ik niet het geld om zomaar lukraak een goeie hengst te gaan kiezen.


Denk ik toch dat onze Picasso vooralsnog aan de meeste van je behoeften voldoet: Meer dan 90% ox bloed, rustig, vriendelijk doch meewerkend en meedenkend karakter.

Welke afstamming heeft je merrie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-10 15:56 



 
Profiel   

KnedoStables schreef
wellicht heeft dit iets van je interesse:

Picasso

http://www.allbreedpedigree.com/picasso61

*knip*


is deze hengst van jou zelf?

hij is vrij jong dus neem aan dat hij nog geen nakomelingen heeft, is hij ook al gekeurd voor dekhengst?, is hij homozygoot bont? en wat is zijn stokmaat. (sorry voor de vele vragen)
zijn conformatie vind ik goed in elkaar zitten, en mooi voor front!



Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 04-02-10 17:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Geen foto's quoten aub!


Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-10 15:57 



 
Profiel   

ik zie dat we tegelijk plaatsen, de afstamming van me merrie is

vader: Amalfi VV: Padron Spyche
Moeder: Sharifa K.S.I VM: Black Phantom

bij het register is me merrie te vinden onder de naam BADIHA K.S.I voor verder stamboom gegevens

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-10 15:58 



 
Profiel   

Arabier17 schreef
is deze hengst van jou zelf?

hij is vrij jong dus neem aan dat hij nog geen nakomelingen heeft, is hij ook al gekeurd voor dekhengst?, is hij homozygoot bont? en wat is zijn stokmaat. (sorry voor de vele vragen)
zijn conformatie vind ik goed in elkaar zitten, en mooi voor front!


Klopt!
Hengst is geboren 03-04-2007 en heeft Duitse papieren, hij is heterozygoot voor bont en meet rond de 150 cm. Hij is (nog) niet goedgekeurd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-10 16:28 



 
Profiel   

TE Pharenheit
Araberpinto 93,75 % ox
Black tovero
Trägt das Tobiano und das Overo Gen
Stm. 1,53 m
HB1/*PRÄMIENHENGST
SCID frei

[ img ]

Nahbay ibn Tishyno
Quarab/Araberpinto 75% ox
Fuchsschecke
Stm. 1,56
Gekört und Leistungsgeprüft
SCID frei

[ img ]

Mehr Infos unter http://www.most-colorful.com

Deze hengsten zijn echt heel mooi, wel in Duitsland..
Maar voor een goede hengst is het geen probleem wat te reizen toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-10 17:11 



 
Profiel   

Wow die eerste is echt waanzinnig! Wat een pracht dier zeg, als et veulen op hem gaat lijken heb je echt een bloedmooi ding.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-10 17:17 



 
Profiel   

ik kan niet zo goed duits. zou je die info stukjes mischien beetje kunnen vertalen:$

zijn inderdaad mooie hengsten.. hoe ver duitsland is het in vanaf zuid limburg?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-10 17:20 



 
Profiel   

Ik ook niet, maar zal een poging doen:P

Hengst 1:
93.75% (arabisch bloed neem ik aan)
Zwart bont
Draagt bont en helemaal wit gen
Stokmaat: 1.53
Premiehengst
Scid vrij

2e hengst:
Quarab x Pintabian 75%
Bruinbont?
Stokmaat: 1.56
Gekeurd en ?
Scid vrij

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-10 17:27 



 
Profiel   

Van jou stad/dorp tot die stoeterij is bijna 3uur

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-10 17:29 



 
Profiel   

oke dankje:P

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-10 17:37 



 
Profiel   

Arabier17 schreef
Cassidy schreef
Waarom wil je een Pintabian als vaderdier en geen Paint of Pinto? Als je een homozygote Tobiano Paint uitkiest, krijg je gegarandeerd vlekken, en voldoende body. Ik weet niet hoe het temperament van je merrie is? Wil je iets rustiger, of vergelijkbaar?

Als je voor een Pintabian wilt gaan, moet je hier kijken, misschien zit er wel wat bij dat bij je merrie past.
[EA-CO] Araberpintos



ja het gaat me dat het Av bloed zo hoog mogelijk blijft.

me merrie is zeer temperament vol dus zou wel voordeliger zijn om een rustiger paard te fokken. maar ben een volle paint ben ik bang dat het veulen dan te zwaar word. mijn merrie is zoals je ziet heel erg rank. en ik weet niet precies hoe dat zit maar dat je dan een paard met beetje rare verhoudingen krijgt.

en verder iedereen ik zal dalijk even op me gemak de hengsten kijken en eens onder nrps zoeken.. bij een homozygote bonte hengst heb je dus altijd bont? vind ik wel belangrijk om te weten. aangezien ik me paarden voor de hobby heb , heb ik niet het geld om zomaar lukraak een goeie hengst te gaan kiezen.


Ik heb een Paint hengst met Arabische looks :+ niet homozyghoot voor bont want hij is overo, maar dus wel een prachtig patroon :9 ;)

Omdat hij niet vreselijk zwaar is zal dat 'rare verhoudingen' best meevallen denk ik, buiten dat is jouw merrie zo rank omdat ze nog zo jong is. Ze zal waarschijnlijk nog wel wat zwaarder worden.

Je kan het veulen dan als Quarab inschrijven! Een Paint heeft een wat cooler karakter dan aan Arabier, een Pintabian niet, die hebben vaak ook veel temperament.

Meet Solo
[ img ]
[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-10 13:35 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 61 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen