Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 61 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

AV merrie X Pintabian

 
Profiel   

hoi,
Mijn OX merrie Dakhilah [donkere vos] heeft in 1999 een prachtig bont merrie veulen gegeven van een [vosbont kleurige] paint hengst , ze was echt super chique ....mooi arabisch hoofdje/halsje en het gespierde lijf van d'r papa !
Was bij Dakhilah's d'r vorige eigenaar en jammer genoeg ben ik dat merrie veulen uit het oog verloren, ze was echt SUPER mooi :)) :+: _/-\o_ .....ik had haar er namelijk toendertijd bij willen kopen maar was helaas te laat %)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-10 20:26 



 
Profiel   

jorik schreef
Pardon?!
Hoeveelheid arabisch bloed heeft niks met type te maken!! Al heb je een 100% arabisch volbloed hoeft hij niet typisch te zijn!
Ik geef op dit moment mijn mening over dat ik hem niet typisch genoeg vind als je een typevolle bonte arabier wilt, ook ik heb picasso eens in het echt gezien, en ook met een showhalsterzal het geen showkanon worden. Juist sporttype, en als je je merrie meer type
mee wilt geven dan zij zelf heeft zul je meer type erin moeten fokken. Ik snap dat mensen altijd weg zijn van hun eiegn hengst maar je kan ook realistisch kijken en erkennen dat er andere hengsten eventueel beter in aanmerking komen.

Net wat ik zeg, ik vind het geen lelijk paard, ik zou hem zo op mijn nrps merrie gezet hebben, maar niet om mijn arabische merrie te verbeteren en de bonte kleur mee te geven.

Ik lees nergens dat het veulen een showkanon moet worden. Bovendien heb ik de foto's van Apache bekeken en die vind ik eerlijk gezegd ook niet veel type hebben. Als het haar vooral om type zou gaan zou ze naar mijn mening genoegen moeten nemen met een ander kleurtje.

Als ik het goed begrijp wil ze graag een bont veulen met veel Arabisch bloed en een aangenaam karakter om later mee te rijden (haar moeder dan). Daarbij zal ze er rekening mee moeten houden dat de kans vrij groot is dat het veulen niet bont wordt. Een NRPS sporttype verkoopt dan makkelijker dan een op een Arabier lijkende kruising uit showlijnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-10 20:27 



 
Profiel   

Daar heb jij weer gelijk in.
Heb jaren een neron zoon gereden en die verkochten als zoete broodjes over de toonbank.
Wat dat betreft zou solo van Paola een betere keus zijn, daar heb je meer kans op een bont veulentje.
Maar het is altijd de keus van de ts. En niet de mijne.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-10 21:06 



 
Profiel   

ik ga zowieso de hengst in het echt bekijken ja voordat ik echt 100% officieel ervoor kies.

en dat typische discussie hierboven.
mijn merrie heeft van haar eigen veel type ( zi eje ok foto alleen niet zo goed door wintervacht) en het veulen hoeft echt niet typischer te worden,
het moet inderdaad bereden kunnen worden dus een goed karakter en goede beweging.
mijn merrie bezit goede beweging, maar dat karakter is een verbeter puntje wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-10 05:18 



 
Profiel   

Ik vind Solo ook enorm gaaf, hele mooie uitstraling.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-10 11:54 



 
Profiel   

Arabier17 schreef
ik ga zowieso de hengst in het echt bekijken ja voordat ik echt 100% officieel ervoor kies.

Als ik jou was ging ik meerdere hengsten bekijken, want dan kun je tenminste ook een beetje vergelijken. Daarnaast is het denk ik verstandig om nu ook al aan de toekomst te denken. Als het veulen niet bont wordt moet je hem verkopen en je wilt niet voor de slager fokken neem ik aan. Houd daar dan wel alvast een beetje rekening mee.

Solo vind ik ook een mooi paard, maar wel van een compleet ander type, waardoor het minder voorspelbaar is wat voor veulen je krijgt. Als het veulen niet helemaal in verhouding is (goed mogelijk) en ook nog niet bont (ook goed mogelijk) raak je hem aan de straatstenen niet meer kwijt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-10 12:55 



 
Profiel   

Kijk eens op www.coloured-arabians.de

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-10 13:07 



 
Profiel   

Nikie van the Al Shama Stables vader is Netron.
http://www.thealshamastables.com/stallions.asp?langue=NL&DocID=72861

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-10 14:21 



 
Profiel   

ik weet oud topic is maar ik kan helemaal niks vinden over dit ras Pinta pinto arabian ?
ja plaatjes zat gezien veel uit de usa maar beetje duur om daar te kopen :D
zou graag meer informatie willen ook evt een goede fokker ? iemand ?

dank je

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-19 15:25 



 
Profiel   

LiesbethBL schreef
ik weet oud topic is maar ik kan helemaal niks vinden over dit ras Pinta pinto arabian ?
ja plaatjes zat gezien veel uit de usa maar beetje duur om daar te kopen :D
zou graag meer informatie willen ook evt een goede fokker ? iemand ?

dank je

Je noemt het verkeerd. Je moet zoeken op Pintabian.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-19 15:30 



 
Profiel   

janderegelaa schreef
LiesbethBL schreef
ik weet oud topic is maar ik kan helemaal niks vinden over dit ras Pinta pinto arabian ?
ja plaatjes zat gezien veel uit de usa maar beetje duur om daar te kopen :D
zou graag meer informatie willen ook evt een goede fokker ? iemand ?

dank je

Je noemt het verkeerd. Je moet zoeken op Pintabian.


Oke top ik ga zoeken _/-\o_ dank je
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-19 16:13 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 61 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen