arabieren niet springen???

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XMandylover

Berichten: 3173
Geregistreerd: 11-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 21:29

Arabieren niet springen?Nee tuurlijk wel!
Wij hebben een arabier als manegepony en die springt altijd leuk mee!

Naomi001
Berichten: 15
Geregistreerd: 26-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 21:31

Net als mijn fries, die 1 m hoog springt :D

Manon262

Berichten: 1332
Geregistreerd: 02-03-09
Woonplaats: België

Re: arabieren niet springen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 04:19

Niet kunnen springen, bullshit, zoals men zegt, ene heeft er aanleg vr, andere komt er met veel oefenen en nog een andere heeft er geen interesse/aanleg vr, net als bij de andere rassen, het zijn alleskunners.

Moet je één van onze hengsten is zien, als 2jarige Shoukran bvb is niet bij de mini's staat, sprint meneer met gemak over een bekaert omheining van 1.40 om toch bij die vriendjes te kunnen staan, stond er de 1ste keer wel bij te kijken,had hem net bij een andere 2jarige gezet, stond hem blijkbaar niet zo aan, intussen komen ze wel beter overéén ;)

B_r_e_n

Berichten: 1446
Geregistreerd: 03-04-09
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 01:01

Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar wil ook ff zeggen dat ze zeker wel kunnen springen!
Dat moet je altijd per paard bekijken en niet per ras.
Sowieso is de arabier 1 van de meest veelzijdige rassen!

"Vroeger" heel wat sprongen gemaakt hoor met mijn arabiertje.
In mn profiel staat een filmpje van onze 10 jaar samen,
daarin zijn ook wat foto's van het springen verwerkt.
Ik had les van Michiel Brons (onder de springruiters vast een bekende naam :P )
en hij was altijd vol lof over mijn merrie *\o/* :o

Jolindaa
Berichten: 1363
Geregistreerd: 12-06-07

Re: arabieren niet springen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 01:05

Ondanks alle lovende berichten hier over arabieren die springen, vertikt de mijnes het nogsteeds :(

Iemand tips hoe je dit het beste aan kunt leren? Volgens mij snapt hij het niet zo allemaal...
Balkjes draven, geen probleem, maar zodra hij echt moet gaan springen, gaat hij in de ankers, gooit het balkje eraf en vervolgt dan zijn pas.... Heel hilarisch, maar praktisch is anders :Y)

Inngge
Berichten: 214
Geregistreerd: 18-05-11

Re: arabieren niet springen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 13:39

Tuurlijk, ieder paad kan toch springen?
Die van mij wil niet, maar kan het wel.

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 22:08

mijn meisje springt als een vlo..
Afbeelding

Brainfail

Berichten: 1438
Geregistreerd: 24-01-11

Re: arabieren niet springen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 19:31

Mijn haflo-arabier kan ook goed springen, hij is dan wel geen hele arabier maar het springen heeft hij denk niet van dikke haffemama. :P

Isala_x
Berichten: 6
Geregistreerd: 21-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 21:51

Tuurlijk kunnen arabieren springen..
Ik rijd een Anglo'Arabier en dat is een super springpaardje !
Dus je vriend moet zn' mondje houden xd.

piepelie
Berichten: 93
Geregistreerd: 03-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 12:29

Dit is mijn arabier en ondanks dat wij nog niet zolang springen, kan hij het behoorlijk goed :D . Daarnaast loopt hij Z1 dressuur tussen de paarden! *D .

Afbeelding

elisedcl

Berichten: 1500
Geregistreerd: 14-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-12 20:06

maar 1 m zouden ze dus wel kunnen halen?

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Re: arabieren niet springen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 12:49

Elk paard moet in elk geval tot schouderhoogte kunnen springen. Dus 1m is echt niet zo hoog...

Julez

Berichten: 719
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 14:10

Mijne kan ook best aardig springen
Afbeelding

Voor kleine huppeltjes neemt hij amper de moeite om zijn benen op te tillen, maar zodra het een beetje de hoogte in gaat wordt hij enthousiast!
Met een ervaren ruiter kan hij onder de man best hoog (1.20m geloof ik) maar omdat ik zelf geen held ben met springen maak ik hem onzeker voor een hoge sprong en stopt hij meestal.

x_ankieee

Berichten: 1299
Geregistreerd: 23-02-11
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 15:59

Eigenlijk snap ik niet wat mensen zeuren over Arabieren, dat ze 'zogenaamd' niet kunnen springen, of 'zogenaamd' overgefokt zijn
en dus helemaal geen dressuur kunnen! Echt man, houd je mond gewoon.
Ik heb zelf een paar Arab's gereden, en ook met ze gesprongen. Deden ze gewoon super! En met springen bedoel ik dus niet
1.60, maar gewoon sprongetjes van 80cm of 1m. Jammer genoeg geen foto's bij de hand, anders had ik ze er zeker bij gedaan.
En het ligt ook gewoon aan de bouw en gedrag van je paardje, Ze vinden springen niet allemaal even leuk.
Mijn vader werkt nu op een stal met veel Arabieren, en hij zegt ook dat er daar een paar zijn die echt wel goed kunnen springen,
waarmee je zeker wat mee kan bereiken!
Zelf heb ik een kruising tussen Arabier x KWPN en nog wat anders, en die springt echt als de beste,
en is erg enthousiast! Hij springt er rond, en heeft zeker aanleg.
http://tinypic.com/view.php?pic=112ad7n&s=5
Hier een linkje van 2 jaar geleden, kweet niet meer hoe hoog dat was, iets van 30/40 cm.
Maar dat was ook met allemaal zeiltjes, hooibalen en vuilnisbakken, dus hij was iets heter dan normaal.
Nog 1tje:
http://tinypic.com/view.php?pic=15rz4ic&s=5
Ik zou zeggen tegen je vriendje dat 'ie niet gelijk heeft!
xx

evelien1971
Berichten: 5
Geregistreerd: 12-05-12
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 19:27

De mijne is erg beledigd als ze moet springen. Dat vindt ze helemaal niks en heeft ze ook geen zin in. Een cavaletti gaat dan nog wel als het dan per se van mij moet, maar zodra er staanders bijkomen en het iets hoger wordt dan 40 cm. gaat ze gek doen en heel hard rondjes galopperen rondom de hindernis. }>

Waves
Berichten: 3871
Geregistreerd: 01-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 20:13

Woogy schreef:
mijn meisje springt als een vlo..
[img]http://pic20.picturetrail.com/VOL1318/4833910/17655570/230726817.jpg[/im


Dit is éxact hoe mijn bijrijdpaardje springt. Die heeft een hele vlakke rug dus moet ook eerst van achteren zakken om zich er dan overheen te werpen. :')
Zolang hij erover heen of doorheen kan stappen doet hij dat liever trouwens. :')

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re: arabieren niet springen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 21:55

mijn pony gaat gewoon echt zitten voor de sprong, die lanceert zichzelf vanuit d'r achterbenen. Je voelt dan ook zo'n kracht uit d'r achterhand komen

wienkecarlo
Berichten: 192
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 13:53

Arabieren kunnen inderdaad weldegelijk springen!
Hier een foto van mij:
Afbeelding
Hij springt niet echt,maar hij kan het wel!

merrylegs

Berichten: 1770
Geregistreerd: 19-05-10
Woonplaats: Leuven, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 13:58

_Pleasure_ schreef:
Sasje_ schreef:
Amika is een Arabier? :+
Sorry, ik kan hier niet veel over zinnigs zeggen, maar waarom niet?
Heb hem wel vaker gehoord.. Maar volgens mij kunnen ze net zo goed springen als andere niet-springgefokte dieren?



Amika gaat ook maar over 60 cm!! Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat je met 'n arabier ver (lees: hoog) komt in de springsport, een uitzondering daargelaten!!

-:) amika wordt bij het springen vervangen door een kwpn'er versie

Barcelano

Berichten: 3724
Geregistreerd: 21-10-04
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 14:24

merrylegs schreef:
Amika gaat ook maar over 60 cm!! Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat je met 'n arabier ver (lees: hoog) komt in de springsport, een uitzondering daargelaten!!

-:) amika wordt bij het springen vervangen door een kwpn'er versie[/quote]

Dat heeft misschien meer te maken met het feit dat ze een specifieke kleur schimmel nodig hadden.
Er zijn er namelijk een aantal binnen het stamboek die gewoon binnen de paarden uitkomen in de ring.

Het feit net zoals in de dressuur is dat die ook op grote schaal ervoor gefokt worden.
Hierdoor lijk de Kwpner bijv in de meerderheid omdat ons stamboek ook kleiner is.

Maar over het algemeen genomen doet ons ras het helemaal niet slecht tussen de grote warmbloeden..

joysjuh1987

Berichten: 2843
Geregistreerd: 13-09-09
Woonplaats: Hoge Hexel (overijssel)

Re: arabieren niet springen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 15:31

Asal heeft erg veel talent met het spring alleen ik niet dus doen we het maar niet af en toe een kruisje thuis is mooi zat.
Afbeelding

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Re: arabieren niet springen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 23:21

Maar asal is geen arabier zo te zien...

wizewo

Berichten: 2603
Geregistreerd: 09-04-05
Woonplaats: regio Antwerpen

Re: arabieren niet springen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 23:44

Wat hebben ze me ooit gezegd:"Ieder paard kan de hoogte aan van de knie (bedoelende voorbenen, polsgewricht), de meeste paarden de echte knie, de goede tegen de schofthoogte, de topppers daarover. Dat is het leuke aan springen, alleen het resultaat telt, niet hoe het eruit ziet of welk ras,...

Zoolgangster

Berichten: 9598
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 23:45

Ik heb wel eens op een arabier gereden (eventing paard), zelfs ìk vond springen daarmee leuk (en dat wil wat zeggen, normaal gesproken sprong ik niet graag met een paard dat ik niet ken)en dat paard zou nog bijna over een soortgenoot zijn heengesprongen, toen het beestje in de loop van de les wat àl te enthousiast begon te worden...
En zo ken ik nog wel wat arabieren die makkelijk springen. Dus hoezo arabieren springen niet? :+

Ik ken eigenlijk meer arabieren die wèl springen dan niet... ik ken persoonlijk zelfs geen enkele arabier die nooit heeft gesprongen. Nu zal niet elke arabier even goed kunnen springen maar datzelfde geldt ook voor KWPN-ers, Westfalers, Holsteiners, Hannoveranen enz enz... :D

joysjuh1987

Berichten: 2843
Geregistreerd: 13-09-09
Woonplaats: Hoge Hexel (overijssel)

Re: arabieren niet springen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 11:35

Asal is een quarab mama is av en papa paint