arabieren in de wedstrijden?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
saskia1989
Berichten: 263
Geregistreerd: 27-05-11
Woonplaats: haarlem

Re: arabieren in de wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 15:49

ik heb wel foto's maar hoe plaats he die??

Barcelano

Berichten: 3724
Geregistreerd: 21-10-04
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 15:53

Uploaden via een site en dan tussen dit zetten en dan krijg je de foto s te zien.
Weet niet of je bijv op hyves wat heb staan?

jouke_h
Berichten: 1353
Geregistreerd: 15-11-07
Woonplaats: Bennekom

Re: arabieren in de wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 15:56

Bijrijdarabiertje is met haar eigenaresse in de M1 gestart. Heeft het niet altijd makkelijk gehad met de beoordelingen helaas

saskia1989
Berichten: 263
Geregistreerd: 27-05-11
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 15:56

Afbeelding

saskia1989
Berichten: 263
Geregistreerd: 27-05-11
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 15:56

jaa gelukt!

saskia1989
Berichten: 263
Geregistreerd: 27-05-11
Woonplaats: haarlem

Re: arabieren in de wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 15:57

dit was op de nationale c show zuid, waar hij trouwens super heet was! komt omdat hij vroeger op de renbaan heb gelopen, dus met hele grote events, is ie niet te houden!

Barcelano

Berichten: 3724
Geregistreerd: 21-10-04
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 15:59

Zo als ik kan zien heeft hij best wel ruim gang werk.
Voor het mooie zou je zijn hals wat langer maken en het neusje er iets meer uit waardoor hij meer ruimte krijgt.
dus iets meer vanuit de schoft laten zaken inplaats van achter zijn kaak laten inbuigen,dat is mischien wel waardoor hij wat terug komt.

vw/nw oef helpen hierbij..

saskia1989
Berichten: 263
Geregistreerd: 27-05-11
Woonplaats: haarlem

Re: arabieren in de wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 16:04

is misschien wel zo maar dan vind ik dat het zo op de voorhand word.. en arabieren zijn vaak al zo op de voorhand gebouwd.. maar ik ga het toch wel proberen! en anders maar een keer hc dan schop ik m de baan door!

Marlies1996

Berichten: 177
Geregistreerd: 04-01-08

Re: arabieren in de wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 16:10

HC is idd wel een slim idee om een keer te proberen!

Barcelano

Berichten: 3724
Geregistreerd: 21-10-04
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 16:10

saskia1989 schreef:
is misschien wel zo maar dan vind ik dat het zo op de voorhand word.. en arabieren zijn vaak al zo op de voorhand gebouwd.. maar ik ga het toch wel proberen! en anders maar een keer hc dan schop ik m de baan door!



Dat is juist de truc,en als je hem even rot gezegt voorwaarts schopt komt die motor vanuit achter vanzelf.
Je voelt dan ook heel duidelijk het verschil in gang werk.
Je moet zoiets wel doorzetten.

Ik ben hier namelijk ook mee bezig met een van me arabs juist omdat ze dan op de voorhand duiken rijd ik nu nog alleen maar als een draver op de baan door de bak te draven en dan met de zijne tijd langzaam naar je hand toe rijden.

In het begin kantelen ze gaan struikelen sommigen gaan teugel kreupel lopen etc.
ik leer dus om los te laten en voorwaarts te rijden en het werk super..

In welke regio woon je eigelijk?

saskia1989
Berichten: 263
Geregistreerd: 27-05-11
Woonplaats: haarlem

Re: arabieren in de wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 16:15

ja ik ben daar ook mee bezig. maar het werd hem op een gegeven moment toch te zwaar want hij had elke keer als ik hem uit ze box haalde super dikke stalbenen! dus ik doe nu toch maar een tempo lager. helaas want het werkte wel heel goed! maar ja consequent zijn is gewoon het beste. ook al is dat super moeilijk!

ik woon in haarlem en jij?

Marlies1996

Berichten: 177
Geregistreerd: 04-01-08

Re: arabieren in de wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 16:16

Helpt ook om hem na het rijden elke dag zijn benen af te spuiten met koud water.. Helpt tegen stalbenen

saskia1989
Berichten: 263
Geregistreerd: 27-05-11
Woonplaats: haarlem

Re: arabieren in de wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 16:20

haha nou dat doe ik al;) toch bedankt voor de tip;)

Barcelano

Berichten: 3724
Geregistreerd: 21-10-04
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 16:29

saskia1989 schreef:
ja ik ben daar ook mee bezig. maar het werd hem op een gegeven moment toch te zwaar want hij had elke keer als ik hem uit ze box haalde super dikke stalbenen! dus ik doe nu toch maar een tempo lager. helaas want het werkte wel heel goed! maar ja consequent zijn is gewoon het beste. ook al is dat super moeilijk!

ik woon in haarlem en jij?



Nou laten we zeggen dat me paarden in brabant staan.

Er is namelijk 3 september een clinic in dordrecht.
Op het avs forum staat het.
Wordt gegeven door illona.

saskia1989
Berichten: 263
Geregistreerd: 27-05-11
Woonplaats: haarlem

Re: arabieren in de wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 16:32

welke illona?

Barcelano

Berichten: 3724
Geregistreerd: 21-10-04
Woonplaats: Dordrecht

Re: arabieren in de wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 16:47

illona ibax van siv

Barcelano

Berichten: 3724
Geregistreerd: 21-10-04
Woonplaats: Dordrecht

Re: arabieren in de wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 16:48

En volgens mij wordt er bij elzarabia arabians een binnekort door aurid muskee clinic gegeven

saskia1989
Berichten: 263
Geregistreerd: 27-05-11
Woonplaats: haarlem

Re: arabieren in de wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 16:58

nou ik wil niet banketstaaf zijn maar daar heb ik niet echt behoefte aan.. doe mij dan maar een clinic van Anky of Edward;)

Barcelano

Berichten: 3724
Geregistreerd: 21-10-04
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 17:14

saskia1989 schreef:
nou ik wil niet banketstaaf zijn maar daar heb ik niet echt behoefte aan.. doe mij dan maar een clinic van Anky of Edward;)


Ieder zijn ding....

Maar dat brengt mij op de vraag....Wil jij je arabier in de zelfde houding brengen als een kwpner.
Wees bewust van het kunnen van het ras,je zal nog technischer nog bewuster moeten gaan rijden.

Mischien komen hier dan dus je problemen uit voort....


En wie zegt dat er in de clinic niet hetzelfde wordt gezegt als anky en Edward verschil is het tarief alleen al.

Ik ken iemand die er al een paar keer heeft gereden...conclusie....ze zeggen niet veel andere dingen dan haar instructeur zei.

En aurid heeft zich al bewezen met kwpners en met arabieren.
Illona doet het super met siv....

saskia1989
Berichten: 263
Geregistreerd: 27-05-11
Woonplaats: haarlem

Re: arabieren in de wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 17:26

Je zegt net zelf ieder zijn ding, en waarom kan een arabier niet in de houding lopen zoals kwpners dat doen?

Ik weet zeker dat mijn paard dat prima aan kan alleen duurt het gewoon iets langer. het is maar hoe je je paard traint. Dus je hoeft me niet meteen aan te vallen als ik zeg dat ik liever van iemand anders een clinic heb hoor.

BabiiVeeraa
Berichten: 1005
Geregistreerd: 11-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 17:37

Barcelano schreef:
Marlies1996 schreef:
de lijn is nu eenmaal bij 18 getrokken :D :D



:D Lekker gebruik van maken:) zo doe je ervaring.
Als je bij de paarden gaat starten moet je geloof ik een niveau er onder starten dan dat men bij de pony s reed:)


Nee dat is niet waar, heel veel mensen maken die vergissing ;)
Als je met hetzelfde paard overgaat (dus eerst in bij de pony's en dan met datzelfde paard naar de paarden) blijf je in dezelfde klasse EN je behoudt je gereden winstpunten, ik kwam dus in de M2+1 :P

Het is anders wanneer je met een ander paard overgaat.
Als je een 'ervaren' paard koopt, ben je verplicht op wedstrijden in de voor jullie gezamelijk hoogste klasse te starten. Maar, als je van pony naar paard gaat (met een ander dier dus), wordt je wel een niveau lager gezet.
Stel, ik reed bij de pony's M2 en ik koop een Z-paard, dan is onze gezamelijk hoogste klasse M1.
Als ik nu (nadat ik dus met mijn pony bij de paarden M2 heb gereden) een Z-paard koop, is onze gezamelijk hoogste klasse M2, omdat ik dus bij de paarden al M2 heb gereden :)

Tis een lastige uitleg, maar ik hoop dat het zo duidelijk is!

@Saskia; Jou paardje is toch dat ruintje van Madiar? In dat geval heb ik namelijk een halfzus van hem! Je reed dan ook in Alkmaar, en daar was ik heel erg onder de indruk, wat een lekker paardje zeg. In Sint Oedenrode was inderdaad wat minder, je zag dat hij gespannen was. Hoewel dat in mijn ogen weinig te maken heeft met een verleden op de renbaan, aangezien alle paarden weleens last hebben van spanning, en ongeveer de helft van mijn paarden hebben op de baan gestaan, en die zijn niet drukker of rustiger dan de rest :)
Je probleem met de wedstrijden.. Hmm, lastig. Misschien doe je teveel met losrijden? Of juist te weinig thuis (conditieprobleem?). Als ik met Pirouette op wedstrijd ga, rijd ik ook alleen laag en rond los. Rondje om de ring pak ik haar op en dan verzameld de ring in. Dat werkt voor haar het beste.

Barcelano

Berichten: 3724
Geregistreerd: 21-10-04
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 17:39

Omdat ze een andere bouw hebben .....
Een kwpner is al opwaarts met een knik in de hals gefokt.
Net als in je foto heeft hij net te weinig`´lucht´´waardoor je waarschijnlijk hier tegen aan loopt
Een kwpner heeft een andere hals op bouw dus rijd je die opgericht heeft die meer ruimte.
En ook dan wordt er helaas vaak te kort gereden.
En het is fijn om tips te krijgen van mensen met ervaring in dit ras.
Je kan ook komen kijken zonder paard.
Wie weet steek je er van op.

En wat ik bedoel is pin je niet vast aan namen zoals de subtop ruiters.
Dat zegt niet altijd alles....

BabiiVeeraa
Berichten: 1005
Geregistreerd: 11-02-08

Re: arabieren in de wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 17:45

Hier nog even snel een fotootje van mijn toppertje.
Afbeelding
Dit is een foto van vorig jaar, een van onze laatste wedstrijden voor 'de stop'. Mijn houding is hier nogal prut, dat komt door een rugblessure, inmiddels een stuk beter :)
Ik ben zaterdag weer begonnen met 'echt' rijden, tussen de geboorte van haar veulen en zaterdag heb ik gehobbeld :P
Ze pakt het weer super op, ik hoop eind van de zomer weer een x een wedstrijdje mee te pakken. Wie weet wel de nationale, dat is ook de laatste wedstrijd waar we zijn gestart voor de stop, dus dat zou een mooie comeback zijn :P

Calimero_

Berichten: 4013
Geregistreerd: 25-12-07
Woonplaats: In het hoge noorden :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-11 20:58

saskia1989 schreef:
nou ik wil niet banketstaaf zijn maar daar heb ik niet echt behoefte aan.. doe mij dan maar een clinic van Anky of Edward;)


Dat zou ik niet te snel zeggen.
Zoals hier al gezegd word is een arabier natuurlijk wel anders dan en kwpn'r.
En ze zullen hoe dan ook nooit precies zo als een kwpn'r lopen. kan ook niet want ze hebben een hele andere bouw.
En daarbij ook een heel ander karakter. Ik denk dat je een arabier snel beledigd zeg maar. Als je hem een schop geef (bij wijze van) en het was niet nodig zal hij zich beledigd voelen..

En Ilona Bax is helemaal ingespeeld op arabieren. Die weet hoe je ze moet rijden.
Ze heeft voordat ik die van mij kocht hem doorgereden, en hij is gewoon super fijn te rijden!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27987
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: arabieren in de wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 21:49

Hier nog twee fotootjes van afgelopen zondag:
Afbeelding

Afbeelding