arabieren in de wedstrijden?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lilskie
Berichten: 444
Geregistreerd: 25-01-13
Woonplaats: NH

Re: arabieren in de wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 13:28

Ik was eerst ook altijd mega nerveus, echt overgeven en alles.. Inmiddels ga ik lekker zitten en zie ik wel wat er van komt. Denk maar zo, je leven hangt niet van een proefje af en paardrijden is onwijs leuk om te doen. En gaat het niet, dan kan je bijna elke zondag wel weer ergens starten :).

Gewoon doen, grote glimlach op zetten en gaan met die banaan!

BabiiVeeraa
Berichten: 1005
Geregistreerd: 11-02-08

Re: arabieren in de wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 13:46

Relax, komt goed! Wat Lilian zegt, het is hobby, je leven hangt er niet van af :) Wees blij met de stukken die goed gaan en lach om de stukjes die niet helemaal gaan zoals je wilt. Kan je alleen maar van leren!

talithaa_0

Berichten: 226
Geregistreerd: 25-09-12
Woonplaats: Zeeland

Re: arabieren in de wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 13:34

Ja dat bedacht ik ook steeds, kon er toch niet van slapen. Maar het is erg goed gegaan zo voor de eerste keer. Hij was na het inrijden de rust zelve en heeft braaf zijn proefjes gelopen. Heb zelfs 1 winstpunt wat ik totaal niet verwacht had :D

BabiiVeeraa
Berichten: 1005
Geregistreerd: 11-02-08

Re: arabieren in de wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 18:46

Goedzo, gefeliciteerd!

Judith_VB

Berichten: 619
Geregistreerd: 01-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 00:12

Joehoe, na ons (slecht beoordeelde) debuut hebben we vandaag onze tweede wedstrijd gereden.
Een groot stuk van de spanning was weg en ze was goed te regelen en te sturen. Zo hebben Aeshah en ik onze eerste winstpuntjes (187/182) gescoord. Ik zit er net een maand op en we hebben de weg samen gevonden.

@ Vera, gefeliciteerd met je Nederlandse kampioenschap Arabische volbloeden. Jullie zijn zo'n gaaf setje. Op naar Aachen.

jacqueline_Y

Berichten: 437
Geregistreerd: 14-10-10
Woonplaats: Barendrecht

Re: arabieren in de wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 15:44

Ik meld mij ook graag weer! Parsifal en ik zijn vorige maand L1 gestart, nu 2 winstpuntjes, helaas de laatste paar wedsrijden net naast het winstpunten-net gevist.. of te veel spanning wat resulteert in een mooie bokpartij in galop of juist te veel in zichzelf gekeerd en komen de hulpen maar mondjesmaat binnen. zal vast aan mij liggen als ruiter, gewoon maar verder trainen dus. herkennen jullie dit?? heb kleine spoortjes geprobeert maar hier reageert hij heel heftig op.

BabiiVeeraa
Berichten: 1005
Geregistreerd: 11-02-08

Re: arabieren in de wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 16:50

Super Judith! Ik zei het nog zaterdag, gewoon gaan, vind het een heel aansprekend paard :D

En bedankt *\%/* Was echt zo blij, knappe Cubbels! Hij was zelfs relaxed, tussen het opstellen en de uitslag gewoon zonder de teugels vast te houden rond gestapt! Wie had dat ooit gedacht, het wordt nog eens wat met de mafkees <3
En bedankt voor de prachtige foto's, er komt er zeker 1 op mijn stalbordje in Aachen :)F

Jacqueline, hoe oud is Parsifal? Misschien is hij aan het puberen? Of heb jij onbewust spanning omdat je in de hogere klasse ook weer goed wil rijden, zelfs het kleinste beetje kunnen ze overnemen en met een beetje pech ook nog eens ontzettend uitvergroten.
Met spoortjes los je geen spanning op, als je normaal niet met spoortjes rijdt kunnen ze zelfs voor meer spanning zorgen.
Wat bij mij altijd helpt, ga opzoek naar iets waar je paard van ontspant. Bijvoorbeeld een bepaalde beloning (kriebel naast de schoft, lieve woordjes etc) of bepaalde gang of oefening. Als voorbeeld Cuba, ondanks dat hij toen ik met hem begon ontzettend veel moeite met de galop had, vindt hij dit nu juist heel fijn. Als ik merk dat hij spanning opbouwt bij het losrijden, ga ik even een rondje galopperen, lekker laag over de rug en ruim in de pas, soms zelfs in verlichte zit. Dan gaat hij proesten als een gek en is het vaak weer oké. Ook als hij kijkerig is in het eerste rondje in de bak, gewoon even lekker galopperen, de jury is vaak toch niet meteen klaar voor je proef :)

Natuurlijk kan je in je proef niet zomaar je ontspanningsoefening doen, maar ontspannen beginnen helpt vaak al veel :)
En verder inderdaad gewoon doorgaan met trainen en vooral ook doorgaan met wedstrijden rijden. Desnoods start je een paar x HC om te kijken of de spanning bij jou of bij je paard ligt. Ligt het bij jou kan het misschien ook helpen om je instructeur een keer mee te nemen, zodat die je kan helpen om oo dezelfde manier te rijden als thuis.

Sharonfaya
Berichten: 2
Geregistreerd: 30-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 10:30


Michelle_S

Berichten: 2727
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Zuidveld (Drenthe)

Re: arabieren in de wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 12:55

Sharon, ik kan je filmpje helaas niet bekijken, ben erg benieuwd :P

BabiiVeeraa
Berichten: 1005
Geregistreerd: 11-02-08

Re: arabieren in de wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 17:09

Oei lang stil geweest hier!
Sharon welkom, ook ik kan je foto/filmpje niet zien helaas.

Jacqueline Hoe gaat het met de wedstrijden in de L? Al wat minder spanning?

Hier een zeer succesvol Aachen gehad (3e en 5e plaats :D ) em sindsdien richting het Z aan het trainen. Verzameling wordt steeds beter en makkelijker, we hopen in januari/februari over te gaan :)

Michelle_S

Berichten: 2727
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Zuidveld (Drenthe)

Re: arabieren in de wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 21:04

Wat goed Vera! Gaaf dat jullie richting het Z gaan trainen!

joysjuh1987

Berichten: 2843
Geregistreerd: 13-09-09
Woonplaats: Hoge Hexel (overijssel)

Re: arabieren in de wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 10:23

Hier gaat ook fijn. Assie loopt mooi dr puntjes in de L1 bij elkaar, we mogen over maar een paard prijsjes tussen door is ook we leuk

BabiiVeeraa
Berichten: 1005
Geregistreerd: 11-02-08

Re: arabieren in de wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 11:01

Gelijk heb je hoor! Lekker de tijd nemen en goed voorbereid aan de volgende klasse beginnen, daar heb je veel meer aan dan iedere keer bij 10 wp's gelijk over te gaan :)

Michelle_S

Berichten: 2727
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Zuidveld (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 18:59

Ondanks dat springen een angst van mij is, wil ik het toch gaan proberen. Dinsdag ons eerste lesje gehad. Eerst tussen twee staanders draven, toen balkjes ertussen, sprongetje vanuit draf, iets hoger kruisje en uiteindelijk vanuit galop! Wat ben ik trots! *\o/*

https://www.facebook.com/michelle.schou ... 5836294710

Hopelijk kunnen jullie het zien :D

joysjuh1987

Berichten: 2843
Geregistreerd: 13-09-09
Woonplaats: Hoge Hexel (overijssel)

Re: arabieren in de wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 21:43

@Michelle stoer hoor, ik doe het je niet na

BabiiVeeraa
Berichten: 1005
Geregistreerd: 11-02-08

Re: arabieren in de wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 21:58

Goed hoor Michelle! Ijzerlo volgend jaar? Daar heb ik voor het eerst "gesprongen" :+ Ongeveer dezelfde hoogte als jij, met een groepje onervaren springers, echt super leuk :D

Michelle_S

Berichten: 2727
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Zuidveld (Drenthe)

Re: arabieren in de wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 23:49

Dankjulliewel! :)

En Vera, ik denk er inderdaad over na! Lijkt me super leuk! Zag dat je dan ook gewoon dressuur wedstrijden kon rijden die mee tellen voor het KNHS. Daarnaast lijken me de springlessen dan ook erg leuk! Ga je dit jaar ook weer? En ga je nu ook springen haha :P

lilskie
Berichten: 444
Geregistreerd: 25-01-13
Woonplaats: NH

Re: arabieren in de wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 10:32

Veelzijdige dieren toch ook he :). Princesa en ik hebben ook samen gesprongen, ze vind dat onwijs leuk. Haalde met aardig wat gemak de 1.10 onder het zadel, zo'n leuk gevoel. Begin dit jaar zelfs nog een wedstrijdje gereden en ook gewoon door naar de barrage, zo gaaf. Helaas kan ik het niet meer, mijn lichaam zit me helaas enorm tegen qua gezondheid.

Ijzerloo kun je inderdaad meerijden voor KNHS punten, ideaal om in een weekendje even wat punten bij elkaar te rijden :)

BabiiVeeraa
Berichten: 1005
Geregistreerd: 11-02-08

Re: arabieren in de wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 16:08

En ijzerlo is dit jaar nog veelzijdige dan normaal, want ook de Arabissimo vind daar plaats :D

Ik hoop wel mee te kunnen springen dit jaar! 2 jaar terug had ik mijn pink uit de kom en mocht ik eigenlijk niet eens dressuur en O:) en afgelopen jaar heb ik na 2 proefjes eerst een paar uur moeten slapen omdat het lichamelijk nog heel zwaar was.

Dus komend jaar ff inhalen :D

Michelle_S

Berichten: 2727
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Zuidveld (Drenthe)

Re: arabieren in de wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 19:11

Ja het zijn echt veelzijdige paardjes :) Zo fijn hé! En wat leuk, jij bent de eigenaresse van Princesa dus, ik hoorde dat jullie het goed deden op de laatste show, kan dat kloppen? :) Gaaf dat ze zo hoog kan springen, jammer dat je lichaam en gezondheid tegen zitten.. Ga jij ook naar IJzerlo?

Ik hoorde het inderdaad van Cindy, Vera wauwie! Daar moet ik bij zijn haha! Ik zou graag de speed, dressuur, springen en liberty dan mee willen pakken :) Wat zijn jou plannen daar? Gaaf dat je het sportweekend ook wilt gaan springen. :D Gaat het nu weer beter met je? Verschrikkelijk he hoe de gezondheid in de weg kan zitten.. bleghh

BabiiVeeraa
Berichten: 1005
Geregistreerd: 11-02-08

Re: arabieren in de wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 20:50

Daar moet je inderdaad bij zijn :D
Naast dat het gewoon ontzettend leuk is om dingen te doen die je normaal niet (zo snel) doet, is het ook nog eens super gezellig *\o/*

Ik ga iig de dressuur en liberty doen, "speed" doen we voor de lol :+ Cuba kan niet hard en snapt het niet. Foto's van onze speed zijn echt hilarisch, zijn hoofd staat echt zo van whoeiiii ik ga keihard :# terwijl hij in een heel beschaafd galopje rondhupst, je kon het zelfs geen middengalop noemen _O-
Springen en evt crossen doe ik de puppyles, dus telt niet mee voor de arabissimo.

Gezondheid gaat een stuk beter, eindelijk! 2014 was een rotjaar, was ik niet geblesseerd dan had Cuubs wel wat. Met als klap op de vuurpijl heel ziek, wat 2015 ook niet heeft gemaakt wat ik voor ogen had. Maar vanaf half september voel ik me eindelijk weer gezond, energie is terug enzo, dus we kunnen het nu lekker achter ons laten ;)

lilskie
Berichten: 444
Geregistreerd: 25-01-13
Woonplaats: NH

Re: arabieren in de wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 10:06

Hi Michelle. Alkmaar ging best ok inderdaad, vind het vooral gewoon leuk om mee te doen, of we iets winnen is een leuke bijkomstigheid maar het zijn vooral gewoon super gezellige dagen :). Ijzerloo weet ik nog niet, ga ik nog even over nadenken. Ik vind het telkens zo ver weg en ik rij niet heel graag in mijn eentje zo'n mega stuk met de trailer.

Jeannette
Berichten: 1045
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Purmerend

Re: arabieren in de wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 11:40

Ik ga dit jaar wel naar IJzerlo. Dan zal mijn vrachtwagen toch echt wel een keer klaar zijn.

lilskie
Berichten: 444
Geregistreerd: 25-01-13
Woonplaats: NH

Re: arabieren in de wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 11:41

Zal toch wel Jeannette :)

Jeannette
Berichten: 1045
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Purmerend

Re: arabieren in de wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 13:46

Zou wel heel erg zijn als die dan nog niet klaar is. Ik sta te popelen om ermee op pad te gaan.