arabieren in de wedstrijden?

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 19:12

Even tussendoor:

Proficiat Mies en Jet!!!!! *\o/* K2 Endurance kampioen!!!! Goed gedaan! +:)+

BabiiVeeraa
Berichten: 1005
Geregistreerd: 11-02-08

Re: arabieren in de wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 19:18

Wauw mooie prestatie, gefeliciteerd!

@lilian; klopt het is best een eind rijden, maar wel voor 4 dagen volledig verzorgd en qua gezelligheid ongeveer 3 shows bij elkaar :D En dat uit de mond van iemand die alle shows af gaat voor de gezelligheid ;)
@Jeanette jaaaaaa jij en je mooie man gezellig mee naar Ijzerlo! Ik bedoel natuurlijk Azim he, hoewel het wel heel erg leuk is als Fred ook komt!

cindybijl

Berichten: 2584
Geregistreerd: 11-03-07
Woonplaats: Noord-Holland

Re: arabieren in de wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 22:28

gefeliciteerd michelle!!

jaaaaa jeanette, leuk dat je ook naar ijzerloo gaat :D
Lilian: we kunnen afspreken om achter elkaar aan te rijden hoor, hebben wij wel vaker gedaan want snap dat je het alleen spannend vind. wij komen ook uit NH

Jeannette
Berichten: 1045
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Purmerend

Re: arabieren in de wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 11:46

Fred gaat ook mee. :j

lilskie
Berichten: 444
Geregistreerd: 25-01-13
Woonplaats: NH

Re: arabieren in de wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 12:12

Ik ga er even over nadenken :). Ik moet tegenwoordig met zoveel dingen rekening houden, ook qua accommodatie etc. Ik kan niet meer zomaar op een matrasje of luchtbed slapen. Dat heb ik wel gemerkt in Raalte, 1 nacht op een luchtbed en ik heb anderhalve week amper kunnen lopen. Lijkt me wel heel gezellig hoor :).

BabiiVeeraa
Berichten: 1005
Geregistreerd: 11-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 19:08

lilskie schreef:
Ik ga er even over nadenken :). Ik moet tegenwoordig met zoveel dingen rekening houden, ook qua accommodatie etc. Ik kan niet meer zomaar op een matrasje of luchtbed slapen. Dat heb ik wel gemerkt in Raalte, 1 nacht op een luchtbed en ik heb anderhalve week amper kunnen lopen. Lijkt me wel heel gezellig hoor :).


Dat is rot ja! Voor je beeldvorming, in Ijzerlo slapen we op een slaapzaal met stapelbedden :) Maar je kan ook met tent/caravan/camper op het veld.

DeniiSee

Berichten: 1319
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: s'-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 22:08

Ola allemaal,

Even terug van weg geweest. Erg druk gehad afgelopen tijd.
Ook wij zijn naar Aachen geweest, wat een enorme ervaring was.
Alles mogen zien en mogen meemaken, Aram heeft zelfs nog los gelopen in de hoofdpiste.... :o
Maar ook een mooie 2e plaats en omdat we de laatste dat de hoogste score hadden van de Nederlands mochten we nederland vertegenwoordigen in de landenuitslag/ereronde.

Onwijs gaaf, we reden daar in de daar hoogst gereden klasse mee wat hier overeenkomt met Z1/Z2 niveau.
Aram was ook nog eens de jongste in zijn klasse, dus ik ben nogsteeds apetrots op hem!

Thuis hebben we lekker doorgepakt, en zijn we weer een aantal keer op wedstrijd geweest, wat ook zeker de goede kant op gaat! We zijn nu Z2+7, dus we trainen thuis al fijn door voor het ZZ-licht
Heb dit weekend nog een wedstrijd staan. Ik wil het aller liefst voor eind van het jaar ZZ-licht startgerechtigd zijn, en dan even rustig aan en doortrainen, merk dat het gewoon heel zwaar is voor hem en hij er echt even de tijdvoor moet krijgen alles te verwerken. Hij is pas 7,5 dus hij doet het al super voor zijn leeftijd!

Afbeelding

BabiiVeeraa
Berichten: 1005
Geregistreerd: 11-02-08

Re: arabieren in de wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 10:03

Topteam Denise!! We gaan nog veel van jullie horen, Aram is nog lang niet op zn top en jij ook niet!

lilskie
Berichten: 444
Geregistreerd: 25-01-13
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 12:11

BabiiVeeraa schreef:
lilskie schreef:
Ik ga er even over nadenken :). Ik moet tegenwoordig met zoveel dingen rekening houden, ook qua accommodatie etc. Ik kan niet meer zomaar op een matrasje of luchtbed slapen. Dat heb ik wel gemerkt in Raalte, 1 nacht op een luchtbed en ik heb anderhalve week amper kunnen lopen. Lijkt me wel heel gezellig hoor :).


Dat is rot ja! Voor je beeldvorming, in Ijzerlo slapen we op een slaapzaal met stapelbedden :) Maar je kan ook met tent/caravan/camper op het veld.



Ik neem gewoon mijn Tempurtje mee naar de slaapzaal :D

BabiiVeeraa
Berichten: 1005
Geregistreerd: 11-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 13:14

lilskie schreef:
Ik neem gewoon mijn Tempurtje mee naar de slaapzaal :D


Dat klinkt alsof je er bij bent *\o/*

lilskie
Berichten: 444
Geregistreerd: 25-01-13
Woonplaats: NH

Re: arabieren in de wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 15:10

Inmiddels hoor ik elk jaar alle mooie verhalen van Silvia, het wordt eigenlijk na ongeveer vier jaar weleens tijd..

jacqueline_Y

Berichten: 437
Geregistreerd: 14-10-10
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 15:33

Hi! Pars en ik gaan in het nieuwe jaar ook weer starten! De afgelopen 2/3 maanden alleen maar getraind. zijn aanleuning was nog te instabiel vond ik zelf, dus werk nu veel aan van achter naar voren rijden, nette overgangen en zelf heel goed letten op mijn handen. ik laat onbewust de teugels langzaam langer worden en dat wekt bij Pars onrust op in zijn aanleuning. Ook zijn galop blijft aandacht nodig hebben, ging erg goed maar nu met die kou is hij super fris en heeft nog al eens een explosie in de galop :P .
@DeniiSee heb je misschien foto's/filmpje van jullie samen in het Z? Lijkt mij super leuk om te zien :o ik hoop uiteindelijk ook naar het Z te rijden met mijn arabiertje :D toekomst muziek :P

Michelle_S

Berichten: 2727
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Zuidveld (Drenthe)

Re: arabieren in de wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 15:09

Dankjulliewel, zie nu pas de reacties :) hihi!

Wauw Denise, ik vind het zo ontzettend knap van jullie! Toppers! Filmpjes lijken mij ook interessant! :)

Jacqueline, wat een geweldig mooi beestje heb je zeg!

Bimmetje

Berichten: 4772
Geregistreerd: 28-12-07

Re: arabieren in de wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 10:15

Hallo....
Mag ik me hier ook aansluiten?

Ik ben Jessica en heb western reining gereden met mijn arab en nu actief in de dressuursport.
Momenteel zit ze in de lappenmand dus nu even rust voor haar.

Michelle_S

Berichten: 2727
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Zuidveld (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 11:25

Wat een overstap Jessica, bevalt het goed? :) Die overstap is nog niet zo lang geleden gemaakt toch? Gaaf hoor! Fotootje? :)

edit: even je topic gekeken, wat een prachtige merrie heb je toch! <3

Bimmetje

Berichten: 4772
Geregistreerd: 28-12-07

Re: arabieren in de wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 19:31

Dank je Michelle? :)
Ben ook heel blij met haar.

Ja hoor het dressuren bevalt me prima.
Ik ben altijd een dressuur ruiter geweest dus voor mij was het zo'n verstap. Alleen weer even wennen :D
Ik had in 2010 de overstap gemaakt naar western. Ook dat bevalt me erg goed! Erg leuk! Ik ben dan wel een echte reiner hoor. Love the speed en wendbaarheid. Ook nadya beviel het goed hoor en ze deed het zo goed!
Maar toch op een of andere manier voelde ze zich in de dresuur toch net wat meer op haar gemak. Je rijd een paard dan meer bij elkaar en het paard heeft dan ook meer steun van jou. Meer geborgen? Aangezien mijn paardje niet echt veel zelfvertrouwen heeft denk ik dat dat de grootste rede is waarom ze hier zo fijn loopt.
En dit doet ze goed hoor! Sinds begin juli de overstap gemaakt. September onze eerste wedstrijd mee gepakt en nu inmiddels alweer 7 wp rijker. Oktober niet gestart, maandje rustig aan en ze was niet helemaal lekker. November nog gereden en toen weer terug in de lappenmand. Dus nu liggen we er voorlopig weer even uit.

Eerst me paardje maar weer eens beter maken en dan zien we wel weer verder. Er is afgelopen donderdag bloed afgenomen en nu wachten we op de uitslagen van de gehele binnenkant. Maandag de uitslagen van de gewone bloeduitslagen en dan nog een week of 4-5 wachten voor de belangrijkste uitslagen.
Tot die tijd heb ik besloten haar op rust te zetten. Lekker bijkomen en even niks tot ik hopelijk meer weet.

Hoop dat als alles mee zit dan in augustus ook in ermelo te kunnen starten voor het EK.
Iemand een idee hoe het precies zit of je mee kan doen met enkel een knhs lidmaatschap en een bij het avs geregistreerde arab?
Of heb je persee dan ook een avs lidmaatschap nodig? Lijkt me niet toch?

Bimmetje

Berichten: 4772
Geregistreerd: 28-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 19:40

Owja fotootje :D

Western
Afbeelding

Dressuur
Afbeelding

Michelle_S

Berichten: 2727
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Zuidveld (Drenthe)

Re: arabieren in de wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 11:18

Oh dan is de overstap inderdaad niet zo heel erg groot voor jullie, beide outfits staan mooi. Wel vind ik bij de dressuur dat ze mooi compact loopt! ;) Gaaf dat jullie al 7 wp hebben! Gaat lekker dus! Blijven jullie naast de dressuur wel nog western starten of? Gave plannen heb je in ieder geval, top!

Ik heb gisteren met Jet getraind in de binnenbak, daar kunnen we voor een klein bedragje gebruik van maken, ideaal! Gisteren twee kleine sprongetjes neergezet en wat loopbalkjes. Jet word steeds enthousiaster, maar hierdoor word ik juist weer angstig voor springen. Voor de sprong sprint ze er op af, gooit haar hoofd omhoog en springt vervolgens enorm wild. Juist nu ik mijn vertrouwen terug wilde krijgen in het springen gaat het nu de verkeerde kant op waardoor ze de volgende sprong zelfs al weigerde. Nu heb ik het gelukkig wel goed kunnen afronden door de sprong uiteindelijk wel te nemen en ben ik gestopt. Ik ga toch maar weer wat hulp vragen, ik wil dat Jet gecontroleerd en rustig springt zodat ik t ook niet eng vind en het geen ongecontroleerde racepartij word.

Nog ff een fotootje gemaakt van Jettie :P knappe pony

Afbeelding

Vervolgens door het bos uitgestapt, kom ik thuis ben ik mijn zweetdeken onderweg verloren :O haha typisch iets voor mij, dus weer terug naar het bos gewandeld en gevonden haha!

BabiiVeeraa
Berichten: 1005
Geregistreerd: 11-02-08

Re: arabieren in de wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 13:55

Welkom Jessica! Beide outfits staan top inderdaad!!
Wat betreft het EK is er nog heel veel onduidelijk, het is ook echt net pas bekend dat het door gaat. Het Hoe en wat wordt nu dus nog bekeken :)

Michelle oei pas op dat je straks niet weer al je vertrouwen kwijt bent! Springen is zo'n leuke afwisseling :) Goed dat je hulp hebt gevraagd!

Bimmetje

Berichten: 4772
Geregistreerd: 28-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 14:06

Michelle probeer idd die rust erin te houden. Naar de hindernis toe rijden en dan weer terug naar draf en naar het halt houden werken en niet springen. Ze moet leren te wachten op jou.
Hulp daarbij is altijd wel prettig.
Leuk dier trouwens!

Ik start geen western wedstrijden meer met nadya.
Maar de kans bestaat wel dat ik het EK in beide outfits zou willen starten. Maar dat zie ik dan tegen die tijd wel. :)
We doen wel als afwisseling het western in de training. Vinden we beide erg leuk. En goed voor het koppie. ;)

BV, dank je.
Dat het nog maar net bekend is van het ek klopt idd. Maar een ek is natuurlijk elk jaar. Dus dacht misschien dat iemand het toch wel zou weten omtrent de ek internationale regels. ;)

Tammy_

Berichten: 5265
Geregistreerd: 20-09-10
Woonplaats: Houten

Re: arabieren in de wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 12:38

Die overstap zie ik juist vaak de andere kant op Jessica :P beterschap voor je paardje, duimen dat jullie wat kunnen met de uitslag.

Ik ben ook heel erg benieuwd naar de regels (en de kosten) van het EK, wil graag meedoen met het springen als we op onze gewone wedstrijdhoogte mee kunnen doen :D pony is tegen die tijd alweer 17 jaar, de tijd vliegt!

Dit weekend gaan we in ieder geval weer een poging wagen tot een indoor concours :Y)

Bimmetje

Berichten: 4772
Geregistreerd: 28-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 12:57

Ik heb iig al te horen gekregen, dat je zowiezo geen lid van het AVS hoeft te zijn.
Maar je paard dient er wel ingeschreven te staan.
Kosten zal wel later pas een keer bekend worden, is nu nog erg vroeg.

Ja de overstap is vaak andersom. Maar goed niet ieder paard is hetzelfde.
Die van mij is gewoon een beetje apart haha :P

lilskie
Berichten: 444
Geregistreerd: 25-01-13
Woonplaats: NH

Re: arabieren in de wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 16:50

Even een klein wedstrijdverslagje van mijn kant, we zijn inmiddels bijna L2, maar poehhhh wat zit er nog een werk in.
Gister mochten we weer, ik had er al een week onwijs zin in. Wedstrijdspanning heb ik gelukkig niet meer, dat is omgeslagen naar irritant enthousiasme :).
Zaterdagochtend schrok Princesa helaas van, ja..eh, het geluid van klittenband van haar beschermer geloof ik. Mevrouw schrok zo dat ze op haar kont zat en haar voorste ijzer heeft haar achterbeen aangeraakt, klein wondje, verder niks.
Hoe dan ook, zondag dus echt een mega dik been (*&*&%^*). Half uurtje in de molen, gelukkig geslonken. Besloten toch te gaan starten in de middag.

Losrijden liet ze zich aansteken door een nogal onstuimig paard, madame vond dat zij veeeel harder kon rennen. En dat klopte, dat won ze wel. Rechtsom inbuigen was een eitje, linksom buiten was alsof haar kaak was vastgeschroefd, en aan mijn been, dat been had zij geen last van hoor..

Proef 1...ik had echt het idee dat ik haar vooruit moest duwen, muntjes erin gooien, extra batterijen, red bull... Impuls was er niet, wijken voor mijn been was echt een dieptrieste poging tot een zijgang.
Proef 2..toch maar even wat heter gemaakt, want dat geschop en getrek had ik geen zin in. Meer impuls en een 8 voor het wijken, he he...

Al met al nog redelijk keurige punten gescoord en zelfs bijna 3 winstpunten. Wij trainen nog even flink door. Het is altijd zo'n domper dat je thuis heerlijk aan het rijden bent en je zijgangen geweldig gaan en dan kom je op wedstrijd en heb ik het gevoel dat ik eigenlijk moet afstappen om haar om te DUWEN :D.

Al met al, GO ARABIANS :D

BabiiVeeraa
Berichten: 1005
Geregistreerd: 11-02-08

Re: arabieren in de wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 19:28

Las het op Facebook Lilian! Soms ligt je gevoel en het beeld zo ver uit elkaar, toch fijn dat het ook een keer in je voordeel is :D

Gaan er hier nog mensen naar de clinic pleasure in Lille? Ik was vorige x in Houten een van de weinige Engelse ruiters, maar het is echt heel interessant en naar mijn mening zeker een verbetering op hoe we nu de Riddenclass hebben in NL :)
Ik ga iig weer kijken en misschien ook mee rijden.

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 13:06

Yup! Ik ben er weer met de hengst en ook met de merrie dit keer. Rijden alles mee behalve classic, maar verwacht vanuit de Belgen daar wel deelname.