arabieren in de wedstrijden?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BabiiVeeraa
Berichten: 1004
Geregistreerd: 11-02-08

Re: arabieren in de wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 21:25

Top Judith! Geniet lekker van je beestje, de ene keer vindt de jury je leuk en de andere keer niet. Zolang jij jullie maar leuk vindt, dat is het belangrijkst!

Ik ben gisteren naar Lille geweest met Cuba! Was erg leuk, duidelijke uitleg en echt een verbetering op de huidige riddenclasses. We hebben de Hunter gereden, daar kregen we de opmerking dat Cuba het best gereden paard was met de beste gangen, maar dat het voor de Hunter te dressuurmatig gereden en dus een 2e plaats. Bij de Classic werden we 1e met ontiegelijk veel complimenten van de jury en ook van mederuiters en toeschouwers :wow: Echt heel leuk en goed voor je zelfvertrouwen hihi :+

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 21:48

Ik heb volgens mij nog foto's van jullie Vera, maar moet ik ff kijken hoor want ze zijn niet zo top ivm licht binnenbak. Zal ik PBen?

BabiiVeeraa
Berichten: 1004
Geregistreerd: 11-02-08

Re: arabieren in de wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 23:01

Ja graag Yildiz! Hoe ging het bij jullie? Van de western heb ik niks meegekregen helaas. Te kort om Cuba terug op de trailer te zetten.

Bimmetje

Berichten: 4772
Geregistreerd: 28-12-07

Re: arabieren in de wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 23:08

Judith wat leuk he!
Ach weet je , met de selecties of kampioenschappen word er altijd wel wat strenger gejureerd.
Maar als je paard voor elkaar is, kunnen ze daar vrij weinig anders van maken. ;)

Vera wat ontzettend gaaf zulke complimenten! Dat geeft een heerlijke boost! :)

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 23:26

BabiiVeeraa schreef:
Ja graag Yildiz! Hoe ging het bij jullie? Van de western heb ik niks meegekregen helaas. Te kort om Cuba terug op de trailer te zetten.


Heb zelf niet gereden maar voor Lisanne en Yentl eerste keer samen. Was nog beetje wennen natuurlijk maar hunter toch nog vierde in die grote klasse (en voor beiden absoluut niet hun ding) en western eerste. En belangrijkste: boel om mee te nemen en verder aan te werken. :D

BabiiVeeraa
Berichten: 1004
Geregistreerd: 11-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 09:01

Bimmetje schreef:
Judith wat leuk he!
Ach weet je , met de selecties of kampioenschappen word er altijd wel wat strenger gejureerd.
Maar als je paard voor elkaar is, kunnen ze daar vrij weinig anders van maken. ;)


Hmm ik wil niemand ontmoedigen, maar heb het zelf helaas wel meegemaakt :+ En dat met Cuba, dus dan rijd je wel echt met een paard tussen de paarden. Zuid-Hollandse, wedstrijd ervoor 200 punten (L2) en voor een gelijkwaardige proef op de kampioenschappen 148 met als opmerking op mn protecol dat de combinatie absoluut nog niet klaar is voor de L dressuur :') Vervolgens door die jury ook nog in een topic op bokt aangevallen dat het er gewoon niet uitzag en dat ik mn punten alleen kon halen op Arabieren wedstrijden waar jury's werden uitgezocht en verteld werd dat ze hoog moesten punten :+
De beste man was denk ik vergeten dat je om naar de Zuid-Hollandse te mogen ook gewoon 4 selectiewedstrijden moest rijden en ik daar als 2e van een hele grote kring (mochten er in de L2 10 door ofzo) uit was gekomen :D

Ik was er ook altijd van overtuigd dat als je je paard maar goed voor elkaar had een jury niet om je heen kon, maar er zijn dus uitzonderingen. Moet er wel bij zeggen dat ik het alleen deze keer zo heb meegemaakt :)

Yildiz ah netjes toch! Lekker die verbeterpunten meepakken en op naar de Tulip Cup!

lilskie
Berichten: 444
Geregistreerd: 25-01-13
Woonplaats: NH

Re: arabieren in de wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 10:15

Ik heb dat (gelukkig) nog niet meegemaakt Vera, maar ik ken inderdaad combinaties (niet eens AV) die dit wel hebben gehad. Ik heb weleens naar een meisje gekeken die bij de ene jury een keurige proef reed en hier rond de 220 voor kreeg, vervolgens bij de andere jury echt exact dezelfde keurige proef reed en 170 punten kreeg. Echt TE absurd.

Soms moeten we er ons maar even bij neerleggen dat het een jurysport is. Bij mij steekt het soms dat er bij iedereen op het protocol staat: 'wat een prachtig paard' en bij mij het leukste commentaar: 'wat kan jouw Arabier (niet eens paard of pony) prachtig verruimen' is. Kan er niks aan doen, ik wil ook een keer lezen hoe leuk mijn pony is *D

Super gedaan trouwens in Lille! Heel gaaf! Af en toe heel goed om een veer in je r**t te krijgen!

joysjuh1987

Berichten: 2843
Geregistreerd: 13-09-09
Woonplaats: Hoge Hexel (overijssel)

Re: arabieren in de wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 14:54

Asal is afgelopen weekend ook weer mee geweest. 1e leer L2. Was super tevreden 2e helft vd proef ging ze enorm klooien anders had ze makkelijk winst kunnen lopen. Nu 175 maar stiekum wel trots op dr

Bimmetje

Berichten: 4772
Geregistreerd: 28-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 16:12

Vera, klopt helemaal!
Het gaat zeker niet altijd op hoor, het goed voor elkaar verhaal. Maar het zou wel zo moeten zijn.
Ik heb het gelukkig ook nog niet echt mee gemaakt. Ja 1 keer, bij zo'n oude mopperkont, die alleen van boerenpaarden hield :')
Waarbij de eerste plaats zelfs nog maar 180 kreeg. Ongelooflijk gewoon. Die man moet echt met pensioen haha :D

Maar verder nog niets te klagen gehad. Zelfs met selectie wedstrijden goed gewaardeerd met winstpunten.
Maar goed, als ik maar plezier heb van mijn meisje, dan vind ik het allang best. <3

Joyce, idd zoals ik al zei, als je zelf maar trots en fijn gereden hebt. Het is jammer dat het dan niet gewaardeerd word. Maar ach, volgende keer beter maar weer. +:)+

Judith_VB

Berichten: 619
Geregistreerd: 01-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 16:29

Op mijn protocollen staat vaak "Leuke pony", "netjes gereden" maar dat zie ik dan weer niet terug in de punten. Niet altijd hoor want er zijn wel juryleden die het waarderen dat je met iets anders binnen komt dan een zweefbener maar als er eentje start dan weet je al bij voorbaat dat je het zeker niet gaat winnen :P :+

Bimmetje

Berichten: 4772
Geregistreerd: 28-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 16:41

Ik krijg steeds te lezen: Mooie combinatie!
Ook leuk om te lezen hihi

joysjuh1987

Berichten: 2843
Geregistreerd: 13-09-09
Woonplaats: Hoge Hexel (overijssel)

Re: arabieren in de wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 20:17

@Bimmetje nou het was meer zo dat ik met 7ens en 6en begon tot ze zogenaamd iets in dr oor kreeg...heeft ze wel eens vaker. Wel erg jammer idd maar goed volgende keer beter. Ik vind commentaar onderaan mn protocol ook altijd super leuk. Vind dat dit ook te weinig gedaan wordt
@Judith iets anders heb ik zowiezo ze is ook nog eens bont haha

Judith_VB

Berichten: 619
Geregistreerd: 01-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 14:59

Vandaag met my Little Pony kring gestart. Ik werd al aan alle kanten gewaarschuwd voor teleurstellingen, super strenge jury's en 25 KWPNers als medestarters. En dan zie je die lopen, dan denk je van wat doe ik hier met mijn rarebiertje. 20 cm kleiner dan de rest en ook nog arabier. Met klotsende oksels ingereden waarbij ze vlak voor we de baan in moesten vreselijk schrok van een ander paard waardoor het stuur en de rem even weg waren. Oepsie, gauw nog even een galopje eruit om de spanning af te vloeien en de baan in. Gelijk tussen 120 meter witte hekjes met plantjes en de hele rattaplan. Beetje geïntimideerd deed ze toch haar best en liet ze zich goed rijden en sturen. Tweede proef in een andere ring met weer andere spannende dingen maar al snel liet ze zich weer goed rijden maar was ze wel wat stout. Verkeerde galop, middendraf/galop maar wel weer goed te regelen. Met pijn in de buik de punten afgewacht en tot mijn grote verbazing 179 en 180. WOW, dat had ik op de kring zeker niet verwacht.
Lekker uitgestapt, naar huis gebracht, ff lekker gerold in ons binnenbakje, bakje slobber erin en nu staat ze heerlijk te genieten van het zonnetje. Ik had er van alles van verwacht maar dit eigenlijk niet. Trots op haar en hoe ze groeit mede door de motiverende lessen van Dominique, Doom onwijs bedankt, zonder jou waren we nog niet zover geweest XXX

Michelle_S

Berichten: 2726
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Zuidveld (Drenthe)

Re: arabieren in de wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 16:20

Super gaaf hoor Judith, jullie hebben het toch maar mooi gedaan! Top!

BabiiVeeraa
Berichten: 1004
Geregistreerd: 11-02-08

Re: arabieren in de wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 16:25

Goedzo Judith! Je moet je niet zo laten intimideren door die "grote bruinen". Je hebt een hartstikke leuk paard en jullie rijden netjes rond. Je hebt net zoveel recht om daar te rijden als die anderen. En slechte ervaringen met juryleden zijn rot en niet goed voor je zelfvertrouwen, maar er zijn zoveel juryleden die gewoon jureren wat ze zien en ook een hoop die het juist leuk vinden om eens wat anders te zien. Lekker zo doorgaan enne, op naar ijzerlo? ;)

Bimmetje

Berichten: 4772
Geregistreerd: 28-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 16:46

BAM!! Goed gedaan Judith!
Je moet je idd niet zo laten intimideren door het kwpn geweld. En gewoon lekker blijven rijden.

Keep up the good work! +:)+

lilskie
Berichten: 444
Geregistreerd: 25-01-13
Woonplaats: NH

Re: arabieren in de wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 13:55

Woop woop, gefeliciteerd Judith! Zie je nou :)!! Echt super gedaan.

Ik mag zondag weer, nu al zin in :). Alhoewel Princesa het tegenwoordig heel leuk vindt al steigerend pirouettes te draaien wanneer ze het er niet mee eens is.. Zit die oefening er in elk geval vast in _O-

Bimmetje

Berichten: 4772
Geregistreerd: 28-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 23:44

Haha appeltje eitje!! :')
Heel veel succes alvast voor zondag!

Judith_VB

Berichten: 619
Geregistreerd: 01-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 12:11

Bedankt allemaal voor de leuke reacties. Ik was in de 1e proef 14de en de 2e proef 20ste en overall 17de. Persoonlijk had ik dat niet verwacht *\o/* .

Leuk Lilian, waar ga je starten met je prinsesje?? Wij mogen nog in Berkhout meedoen. We hebben de smaak te pakken. Hopelijk werkt het weer een beetje mee.

Ijzerloo gaat het niet worden hoor Vera, veel te ver weg en te lang. Ik moet dan iemand voor de paarden regelen en dat is niet zo makkelijk. Dan doe ik al die moeite liever een keer voor Aachen :j :P

joysjuh1987

Berichten: 2843
Geregistreerd: 13-09-09
Woonplaats: Hoge Hexel (overijssel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 14:15

@Judith super goed zeg. Hier is het standaard zeker nu in de L2 een redelijk gro4te rubriek en allemaal grote dressuurpaarden met veel vermogen. Ik ga altijd voor mn plezier zolang mn paardje en ik maar schik hebben en een wp is ook leuk. Toch loopt ze lekker mee tussen al dat geweld wij hebben weer andere talenten denk ik dan; ze is braaf, we rijden netjes op de bordjes en proberen uit te blinken op de punten die we wel goed kunnen.

@Lian succes!!!!

Ik mag zaterdag ook weer 2 proeven en weer te vele concurrentie maar goed we gaan voor de fun en een wp :D

lilskie
Berichten: 444
Geregistreerd: 25-01-13
Woonplaats: NH

Re: arabieren in de wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 15:12

Soms als je iets niet verwacht, is het des te leuker dat het wel zo is :).

Ik weer bij de Beemster Ruiters. Ik vind dat heerlijk starten. Trailertje aan de auto, paardje inladen en binnen 5 minuten sta ik op het terrein, ideaal. Het is alleen buiten losrijden, dus ik ben benieuwd wat de temperaturen nu gaan doen. Maar we gaan het weer zien, ik heb er zin in :).

Hebben jullie de nieuwe regels al een beetje bekeken van de nieuwe KNHS proeven voor 2016? Ik zat middenin de aanvraag voor mijn dispensatiepas (ivm mijn reuma is doorzitten nogal zwaar) maar die hoef ik dit jaar nog niet aan te vragen. Ook in de L2 mag je zelf kiezen of je lichtrijdt of doorzit, ideaal. En een dispensatiepas aanvragen is nog best prijzig ;)!

Ijzerloo ga ik echt proberen dit jaar.

Joyce, jij ook weer lekker starten dit weekend dus. Wat leuk dat jij op zaterdag start, dat is hier echt bijna nooit.

joysjuh1987

Berichten: 2843
Geregistreerd: 13-09-09
Woonplaats: Hoge Hexel (overijssel)

Re: arabieren in de wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 18:46

@Lilian ja hier is vaak beide dagen maar ik vind zaterdag erg fijn dat heb ik de zondag nog met manlief (hij is er door de weeks niet vaak) Anders lopen we de hele zondag op concours das ook niet altijd wat
Ik zie ook tot nu toe alleen maar voordelen in de nieuwe proeven, hopelijk blijf ik dit vinden haha

Bimmetje

Berichten: 4772
Geregistreerd: 28-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 22:12

Vandaag weer sinds 2,5 maand rust en onder behandeling van DA, eindelijk weer aan de slag gemogen met mijn meisje.
En wat deed ze het goed!
Opstappen en weg rijden. Wat ben ik toch gek op haar. :D

Maar goed, ze deed het dus echt heel goed. Dus geen kreupeltjes en geen overgevoeligheid op of aan haar lijf. We gaan nu weer rustig aan opbouwen, maar blijf heel voorzichtig nog.
Ik hoop dat onze pech nu eens klaar is en we weer kunnen gaan knallen samen op wedstrijd en dat we weer van elkaar kunnen genieten tijdens het rijden en zo in de dagelijkse omgang. Want wat heb ik haar ware aard gemist zeg! :)

Eerst even aan de longe
Afbeelding
Daarna erop en uiteindelijk uitstappen na het trainen
Afbeelding

Afgelopen dinsdag was ook de smid weer geweest en zij heeft mijn meisje een ware diva gemaakt :oo
Glitter nagelakje _O- helemaal geweldig gewoon! :D
Afbeelding

Judith_VB

Berichten: 619
Geregistreerd: 01-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 17:06

*\o/* *\o/* *\o/* we mogen naar de L1
Trots op mijn knappe dame. Ze voelde zo goed en dat werd beloond met maar liefst 194 punten en een tweede plek 8-) :j :)) *\%/* :)F .
De tweede proef was ze wel erg stout 8)7 _O- := en dat werd behoorlijk streng beoordeeld maar evengoed nog een WP met 180 punten _/-\o_ :D

Afbeelding

Afbeelding

Michelle_S

Berichten: 2726
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Zuidveld (Drenthe)

Re: arabieren in de wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 19:30

Super goed van jullie! Knap stel! Gefeliciteerd!!!