Arabier kopen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wild_Fire
Berichten: 51
Geregistreerd: 12-10-09

Arabier kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-11 10:39

Hey Ya'll,

Waar hebben jullie je arabier gekocht.

Ik ben van plan een arabisch volbloed te kopen van 3,4,5 jaar oud. Het moet dan een merrie zijn die bruin is. Ik heb een beetje op internet gekijken en ik kan vrij weinig vinden. De meeste paarden die ik vind zijn of nog veulens, ruin of hengsten. En als ik dan een merrie tegen kom dan is ze ouder of heel erg duur.

Ik had verwacht dat het in deze wel makkelijker zou zijn.

Any tips?

Set_Elkol
Berichten: 14858
Geregistreerd: 06-06-06

Re: Arabier kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 10:41

www.arabischevolbloeden.com

het arabische volbloeden forum waar vele fokkers op zitten en ook een apart verkoopforum is. En ik denk dat je er rekening mee moet houden dat een arabisch volbloed van die leeftijd sowieso wat kost, ik weet niet wat je prijsklasse is.

Wild_Fire
Berichten: 51
Geregistreerd: 12-10-09

Re: Arabier kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-11 10:44

Prijsklasse is zo rond de 2000

mairead

Berichten: 3215
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Op de grens tussen Noord- en Zuid-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 10:45

Ik heb geen ervaring met Arabische Volbloeden; maar merries, ongeacht het ras, zijn over het algemeen sowieso al wat duurder...
En zoals mijn voorganger al zegt: in die leeftijdscategorie zijn paarden ook al wat duurder. Zeker als ze al beleerd zijn.
Als je dat echt wilt, moet je dus bereid zijn wat meer te willen betalen.

En waarom weet je nu al zeker dat je persé die ene kleur wilt? Ik ken zat mensen die thuis kwamen met heel iets anders dan ze aanvankelijk in gedachten hadden, omdat de klik er nou eenmaal was (en da's veel belangrijker dan kleur!). ;) Hier geldt zeker: 'Try to keep an open mind'

Set_Elkol
Berichten: 14858
Geregistreerd: 06-06-06

Re: Arabier kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 10:47

ik denk dat je voor 2000 euro niet aan een volbloed merrie met papieren komt van die leeftijd. Mijn niet heel rastypische merrie van 5 die nauwelijks was ingereden kwam al uit boven de 2000...

Wild_Fire
Berichten: 51
Geregistreerd: 12-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-11 10:52

Er hoeven niet perse papieren bij te zitten en paard hoeft ook niet ingereden te zijn. Ik ga haar toch gebruiken als recreatie paard en hier en daar een dressuur wedstrijd.

Kleur is meer indicatie waar ik naar zoek. Stel ik wordt verliefd op een andere kleur is het geen probleem.

Letizia

Berichten: 12152
Geregistreerd: 24-04-02

Re: Arabier kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 13:04

Het beste is om gewoon te gaan kijken en ervaring op doen.
Wij wilde toen bij voorkeur een merrie, maar zijn ook bij 'n ruin en zelfs een hengst wezen kijken, alle twee zeer leuke paarden, uiteindelijk is het een 2,5 jarige merrie geworden, maar zelfs die was al boven jouw prijsklasse :)

Mistic

Berichten: 4380
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Arabier kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 18:26

Ik heb Shah toen bij Arabian Fantasie gekocht in Rijssen. Misschien dat je op de site kan kijken of anders even bellen om te vragen of ze iets voor je weten.

XXkimberly
Berichten: 28
Geregistreerd: 23-11-11

Re: Arabier kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 18:31

je gaat geen arabies volbloed vinden voor die prijsklasse en al helemaal geen merrie van 3 dan kan je nog beter naar een jaarling gaan kijken ofje burget gaan verhogen als dat niet kan dan zou je rond moeten gaan bellen misschien dat iemand toch nog voor een redelijke prijs zo een arabies volbloed voor je heb

faroush

Berichten: 88
Geregistreerd: 14-09-09

Re: Arabier kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 18:40

je zou kunnen kijken bij de Kossack stud in zuid oost beemster.

aikon

Berichten: 3767
Geregistreerd: 11-12-09
Woonplaats: Bijna in drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 18:45


Mistic

Berichten: 4380
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 18:50


aikon

Berichten: 3767
Geregistreerd: 11-12-09
Woonplaats: Bijna in drenthe

Re: Arabier kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 18:59

Weet niet, de mijne had ik voor 800 gulden (15 jaar geleden). 2e premie GGK volbloed AVS dekhengst met papier. Als ik hem niet kocht ging ie naar de slager. Dier was zogenaamd staats gevaarlijk, nooit geen probleem met hem gehad. Was een schat van een beest.

350 euro is toch iets meer dan de slager geeft voor een arab. Kan een geld kwestie zijn dat ze er van af moeten en haar niet voor de dood weg willen doen.

Barcelano

Berichten: 3724
Geregistreerd: 21-10-04
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 19:39

De mark ligt op zijn gat, maar let wel op met wat je koopt.
Wil je een volbloed Arabier dus een Arabisch volbloed zou ik wel voor het papier gaan of beide ouders aan toon baar.
Worden zat zogenaamde arabieren verkocht die er wat ras typisch uitzien

Over de kleur.......men zegt een goed paard heeft geen kleur.
Wilde perse een schimmel en het zijn steeds vossen geworden :D

Ik zelf heb alle drie mijn arabieren van de fokker vandaan.

En weet je ook wat voor type arabier je wilt?
Wat wil je met hem/haar gaan doen

Dilan1993

Berichten: 1747
Geregistreerd: 04-02-10
Woonplaats: Vlimmeren (België)

Re: Arabier kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 20:04

Ik had ook een plaatje in gedachten toen ik mijn paard ging zoeken :') De realiteit was alleen héél anders.

Maar ik denk dat je voor die prijs nog niet zo gauw een merrie vind van die leeftijd :n Mijn paard was 4, nog hengst en werd verkocht als 'zadelmak', daar heb ik dan iets minder voor betaald. Maarja, die moest ook nog geruind worden, want voor de fok was ie niet echt bijzonder

jacqueline_Y

Berichten: 437
Geregistreerd: 14-10-10
Woonplaats: Barendrecht

Re: Arabier kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 20:07

aurid muskee verkoopt ook arabische volbloed paarden zowel hengsten als merries, je kan je het beste even voorstellen op het arabischvolbloedforum en zeggen dat je op zoek bent en wat je budget is. zo ben ik ook aan mijn arabiertje gekomen!

Barcelano

Berichten: 3724
Geregistreerd: 21-10-04
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 20:11

Arabian fantasie
Zenith Arabians
F-M Arabians
Bratz Arabians
Arabian Ranch
Koo-Arabians

En hier op het forum zijn nog meer fokker die zo nu en dan wat te koop hebben...
Als je ze rond de 1,5 a 2 jaar koopt scheelt het soms ook kwa prijs

Hier staan zowel hengstenhouders als fokkers

[AV] Links van AV stoeterijen, hengstenhouders ed

Wild_Fire
Berichten: 51
Geregistreerd: 12-10-09

Re: Arabier kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-11 22:04

Het paardje ga ik gebruiken om recreactief mee te rijden en zo af en toe een dressuur wedstrijd. Ik moet zelf beginnen in de B, dus wil ook graag een paardje dat bij mijn niveau past. Het type arabier maakt niet zoveel uit. Wil idd wel weten wie de ouders zijn, maar paard hoeft niet perse papieren te hebben.

Ik ben idd ook bezig bij het arabische volbloed forum.

Barcelano

Berichten: 3724
Geregistreerd: 21-10-04
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 23:03

Wild_Fire schreef:
Het paardje ga ik gebruiken om recreactief mee te rijden en zo af en toe een dressuur wedstrijd. Ik moet zelf beginnen in de B, dus wil ook graag een paardje dat bij mijn niveau past. Het type arabier maakt niet zoveel uit. Wil idd wel weten wie de ouders zijn, maar paard hoeft niet perse papieren te hebben.

Ik ben idd ook bezig bij het arabische volbloed forum.


Zag het inderdaad op het forum:)
Ik zou zeggen verschillende arabieren bekijken :)

Mijn 1e arab was een spaanse koffie vos.
Ik ben nu in het bezit van 2 Russiche arabieren.
Bij alle drie niet perse opzoek gegaan naar het type maar er tegen aan gelopen.
Toch kriebel het soms een beetje om weer een spaanse arabier in het bezit te krijgen :+

Rawaat

Berichten: 663
Geregistreerd: 11-08-05

Re: Arabier kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 16:04


amyz

Berichten: 6914
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Heemskerk

Re: Arabier kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 16:24

Mijn hengstveulen kostte al meer :=

Denk dat je het beste particulier kunt kijken. Arabian Fantasie heeft denk ik niet wat je zoekt binnen t budget, wss zitten de meeste fokkers wel vrij hoog met wat je zoekt. Ik weet nog wel een enorm leuke bruine merrie te koop maar die is ook prijzig dus daar schiet je niks mee op :+ Goed zoeken en dan moet het wel lukken hoor :) Zou anders zijn als papier erg belangrijk was maar een leuke voor recreatie moet te doen zijn voor dat bedrag..

FM_Arabians

Berichten: 121
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: fijnaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 23:27

En, ben je nog opzoek? Misschien kan ik je een tip geven?

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 01:52

Ik lees op het arabierenforum dit over AF Aristo:

Hij is super aanhankelijk, sociaal naar mens en dier, super geschikt voor natural horsemanship al met al gewoon een lieverd.
Hij heeft met rijden opstap problemen daarbij is hij gespannen. Buiten is hij super uiteraard schrikt elk paard wel eens.
Hij heeft wel wat consequentie nodig in het rijden, en voor een zekere ruiter heeft hij zeker potentie in de sport.

Zijn vader is MIR KHAN en moeder is verdjina haar vader is BALATON. Hij is 8 jaar en meet 1,53.

Hopelijk gunt iemand hem een fijn thuis als rij/ gezelschapspaard. Ik heb van mijn bron gehoord dat de handelaar snel van hem af wil dus de prijs zal ook wel gunstig zijn.

Hij staat in Heerde bij een handelaar en is een vos.

Okee geen merrie en geen bruine maar wie weet is het wat voor je?

Akhal_Teke

Berichten: 2535
Geregistreerd: 22-08-08

Re: Arabier kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 01:56

Ik heb daar ook jaren naar gezocht. Ik dacht jaren terug dat ik er eindelijk een gevonden had in Belgie. 2 jarige merrie, mooi bruin.
Na een paar maanden kwamen toch de eerste witte haren door. Nu is ze aardig schimmel. Op afstand lijkt ze nog bruin terwijl ze toch al 6 is gaat het erg langzaam de witte kant op.
Bruine arabische merries zijn gewoonweg niet te betalen (voor mij dan)

amyz

Berichten: 6914
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Heemskerk

Re: Arabier kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 11:16

AF Aristo zit iets meer werk in voor wat ik begrepen heb... AF is nog wezen kijken bij hem maar zij zeiden dat je er zowat niet op komt, en als je dan eenmaal zit kom je er niet meer met goed fatsoen af. Zal een hoop werk in zitten voor wat ik van hun begreep, maar als je daar zin in hebt is het denk ik wel de moeite waard :)