Afstamming Mushu

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ishasmom
Berichten: 6
Geregistreerd: 23-02-13

Afstamming Mushu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-13 00:29

Ik heb mij dit weekend een schat van een arabiertje gekocht. Graag was ik wat meer te weten gekomen over zijn afstamming. Of er hier mensen zijn die een paardje uit dezelfde lijn hebben, hoe hun gezondheid en karakter is enz. Is wel leuk om te weten van wie hij dit rustige en lieve karakter geërfd heeft bv :)
Mushu is een 7-jarige bruinschimmel hengst (of was dat tot gisteren :o )
Vader: Warandes Sultan (Plakat x Baranta)
Moeder: Ffalisa (Jaro D'Eversam x La-Shaklisa)
Misschien dat iemand hier mij even kan verduidelijken waarom Mushu een BC registratienummer heeft en geen BA? :)

amyz

Berichten: 6914
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Heemskerk

Re: Afstamming Mushu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 00:23

Gefeliciteerd!
Ik heb even zitten spitten.. bc geeft aan dat het om een halfbloed gaat (wat vreemd is, want beide ouders zijn volbloed..) ik heb weinig kennis van het baps maar wellicht weet iemand of het goedkoper is om te registreren als bc ipv ba?

De lijnen zijn mij, op plakat na, onbekend. Over warandes sultan heb ik niets kunnen vinden... kan je helaas niet echt verder helpen dus, los van de betekenis van bc..

Ishasmom
Berichten: 6
Geregistreerd: 23-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-13 12:17

Ondertussen heb ik een antwoord op mijn vraag gekregen via mijn zadelmaker alias eigenaresse van arabiertjes.
Beide ouders zijn inderdaad volbloed. Alano (Mushu) werd als bc geregistreerd omdat het dna van zijn mama niet geregistreerd/gecontroleerd werd. Daardoor kon hij niet worden opgenomen in het volbloed register.
Had ik nu gewild dat hij wel in het volbloed register zou opgenomen worden kan ik zijn mama opsporen, dna-test laten doen, doorgeven aan het baps en zo de administratieve molen weer in gang zetten om hem als volbloed te laten registreren. Gezien er toch geen fokplannen (meer mogelijk) zijn, maakt het mij totaal niet uit als wat hij geregistreerd staat.