arabier past bij mij?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
elisedcl

Berichten: 1500
Geregistreerd: 14-08-10

Re: arabier past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-13 10:17

Dankuwel voor u reactie :)

Ja, ik vind ze super want ik kijk veel naar fimpjes en foto's en ik vind ze prachtig :D
Ik kan er uren naar kijken, ik heb al eens gereden op eentje en ik vond ze super omdat ze
zo gevoelig was :) Ik ben rustig met paarden als het moet, maar ik ben ook wat ruwer als
dat nodig is. Ik pas mij meestal wel aan het paard aan. :)

Groeten

elisedcl

Berichten: 1500
Geregistreerd: 14-08-10

Re: arabier past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-13 10:25

Enja, ik weet het.
Ik heb al heel veel verschillende rassen als lieveling gehad en daardoor
zoek ik die rassen dan ook tot de puntjes op maar altijd opnieuw
is er iets dat mij doet twijfelen en elke keer zeggen de mensen dat ik
me niet moet blind staren op 1 ras en dat weet ik ook, maar je moet toch
een beetje een idee hebben van waar je moet zoeken, enja ik ben nog niet
van plan om een paardje te kopen, ik koop geen paard als ik weet dat
ik het financieel niet aankan. Ik wil gewoon eindelijk uit mijn twijfels geraken en
mij eindelijk kunnen focussen op één ras. Sorry hoor, ik ben geen penny! Gewoon opzoek
naar eindelijk is een beetje duidelijkheid bij mijn eigen! Het is een droom om mijn eigen paard
te hebben maar ik ben dan ook super graag bezig met het vinden van mijn "perfecte" ras,
ik denk dat jullie vroeger toen jullie nog geen paard hadden jullie ook niet konden wachten
tot het eindelijk zover was, jullie eigen paard ! Ik ben net hetzelfde als jullie toen !

Freya6

Berichten: 2473
Geregistreerd: 27-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 10:48

Er zijn ook hele leuke kruisingen met arabieren!
En als je bij een fokker langsgaat hoef je toch ook niet perse meteen te rijden? Je kunt eerst eens gaan orienteren, mensen vragen wat hun ervaringen zijn, paardjes bekijken etc. Rijden zegt niet alles, zeker niet als je ook NH wilt doen.

Kijk eens bij horsenalities op google afbeeldingen, dan vind je een overzicht van de verschillende type karakters van paarden.
Waarschijnlijk vind jij een van de types het meest aansprekend en kun je dat meenemen in je zoektocht naar een paardje, deze karakter eigenschappen zijn in allerlei soorten rassen te vinden. Net zoals ook arabieren alle verschillende karakters kunnen hebben.

http://www.google.nl/search?hl=nl&qscrl ... B430%3B337

Nickyyyy

Berichten: 1834
Geregistreerd: 27-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 10:54

Voordat ik mijn arabier heb gekocht ben ik bij verschillende fokkers langs gegaan. Gewoon om verhalen te horen, wat hun ervaringen met het ras zijn etc. Als je van te voren even een belletje of een mailtje eruit doet zijn de fokkers, waar ik ben geweest, bereid om je te ontvangen en je het een en ander te vertellen. Dan heb je daar al een beeld van.

Daarbij, zoals andere mij al voor zijn, is niet elke arabier hetzelfde. Zo is mijn arabier zeker geen heethoofd/pittig. Hij is juist heel koel in zijn hoofd, niet snel onder de indruk maar wil daarintegen wel graag voor je werken. Zeker niet lui, maar ook geen hittepit.

Die van mij staat met een tinker en soms roepen wij wel is dat de arabier een tinker is van binnen en dat de tinker de arabier is van binnen. Tuurlijk kan het zijn dat je door bepaalde raskenmerken getrokken ben tot dit ras, ik wilde ook perse een arabier, maar ga eerst land bij fokkers die kunnen je de meeste informatie geven.

Als je daar goed oplet kan je ook de verschillen zien tussen de paarden :j

Veel succes met je zoektocht!

elisedcl

Berichten: 1500
Geregistreerd: 14-08-10

Re: arabier past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-13 11:05

dankje, maar is het niet een beetje raar om bij een fokker langs te gaan en te zeggen:
"Ik wil wat meer te weten komen over de Arabier om te weten of het een goed ras voor
mij zou zijn." ? niet?

Groetjes

catzkillz

Berichten: 988
Geregistreerd: 20-10-10
Woonplaats: Antwerpen - België

Re: arabier past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 11:07

Nee hoor, toont juist aan dat je je eerst goed wilt informeren alvorens over te gaan tot de effectieve koop. Moest ik een fokker zijn, zou ik het niet erg vinden als je me daarvoor belt om eens langs te komen :)

Nickyyyy

Berichten: 1834
Geregistreerd: 27-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 11:09

Zoals catskillz zegt, je wil eerst goed geïnformeerd worden voor je tot een eventuele koop van een arabier overgaat.

Ik wist 100% zeker dat ik een arabier wilde maar ben ondanks dat toch eerst langs fokkers gegaan.
Of wat je ook kan doen, is nog harstikke leuk ook, naar een AVS dag komen!

Als ej naar de avs site gaat staat daar de agenda van welke evenementen er waar zijn. Zo kan je iniedergeval de arabier obseveren en de veelzijdigheid ervan inzien :j

elisedcl

Berichten: 1500
Geregistreerd: 14-08-10

Re: arabier past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-13 11:12

ok, ik zal eens kijken, mijn grote probleem natuurlijk dan is dat ik nog maar 17 ben en dus nog niet met de auto kan rijden.

Ik moet dan kijken of ik er op een andere manier geraak ;)

Groetjes ;)

Nickyyyy

Berichten: 1834
Geregistreerd: 27-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 11:14

Dan vraag je of een vriendin met een rijbewijs of je ouders meegaan?
Ik ben met mijn toenmalige vriend gegaan die de balle verstand ervan had, ik heb ook nog steeds geen rijbewijs.
Of kijken of er iets redelijk in de buurt zit waar je met het openbaar verrvoer heen kan, scooter als je die hebt of eventueel fiets?

elisedcl

Berichten: 1500
Geregistreerd: 14-08-10

Re: arabier past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-13 11:15

Jaah, ik zal eens kijken :)

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Re: arabier past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 11:16

Ik heb een kruising arabier en een volle tinker. Ik moet echt zeggen dat mijn tinker met rijden een stuk pitter is dan mijn rarebier hoor :P

elisedcl

Berichten: 1500
Geregistreerd: 14-08-10

Re: arabier past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-13 11:20

Ok dan :)

zoutenootjes

Berichten: 1799
Geregistreerd: 19-04-11
Woonplaats: Ja

Re: arabier past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 11:27

Binnenkort is er een show in Raalte, Overijssel. Het NK voor arabieren. Er is een treinstation in Raalte. Misschien is het een optie om met de trein te komen en dan met een bokker af te spreken. Er zijn in ieder geval zeker bokkers, die met een hele mooie hengst langskomt (Barcelano, met Montoyo), en er zijn er zeker nog meer. Kun je alles vragen wat je wil, rondkijken, mensen en paarden in actie zien. Er zijn standjes met allerlei paarden artikelen.

elisedcl

Berichten: 1500
Geregistreerd: 14-08-10

Re: arabier past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-13 11:30

Ligt dat in Nederland? Want ik woon wel in Belgie ;s

zoutenootjes

Berichten: 1799
Geregistreerd: 19-04-11
Woonplaats: Ja

Re: arabier past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 11:33

Ja, dat ligt in Nederland, sorry. Is dus wel een eindje reizen. Er is een bokker in Belgie die ook naar Raalte gaat, moet ik even zoeken. In het arabierentopic, bij C-show Raalte wordt het wel genoemd.

elisedcl

Berichten: 1500
Geregistreerd: 14-08-10

Re: arabier past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-13 11:35

Hu, wat bedoel je?

catzkillz

Berichten: 988
Geregistreerd: 20-10-10
Woonplaats: Antwerpen - België

Re: arabier past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 11:36


zoutenootjes

Berichten: 1799
Geregistreerd: 19-04-11
Woonplaats: Ja

Re: arabier past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 11:40

Ja, dank je wel. Dat is hem. Het is Sherif die er heen gaat vanuit Belgie.

elisedcl

Berichten: 1500
Geregistreerd: 14-08-10

Re: arabier past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-13 11:44

Ah ok, dankje :)

Sieltjuh

Berichten: 11644
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Re: arabier past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 12:50

Je hebt in Belgie ook verschillende Arabische Shows :) En verschillende fokkers. Misschien kan je meer info vinden op de site vh BAPS.