Vernieuwing Arabischevolbloeden.nl!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
easygoing

Berichten: 3592
Geregistreerd: 26-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 15:01

Een laagdrempelig forum lijkt mij ideaal, het hoeft allemaal niet zo uitgebreid.
Een lay out zoals bokt en ook het oude forum was is in mijn ogen het meest overzichtelijk.
Het is toch mogelijk een gratis forum op te zetten?

Calimero_

Berichten: 4013
Geregistreerd: 25-12-07
Woonplaats: In het hoge noorden :)

Re: Vernieuwing Arabischevolbloeden.nl!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 15:08

Forum kost op de hosting kosten na niks en personeel lijkt me eerst zeker niet nodig. Ik heb via pb al hulp aangeboden gekregen en wil er zelf ook wel tijd in steken.

Natuurlijk begin ik niet meteen met een nieuw forum. Maar ik moet wel weten hoe iedereen erover denkt en vandaar dat ik voor stel hier een apart topic over te maken omdat dit hier niet hoort.

Ik doe niet zomaar iets in mijn eentje maar probeer erachter te komen wat iedereen wil en dat kan alleen door mijn ideeën uit te leggen en jullie meningen te vragen.

easygoing

Berichten: 3592
Geregistreerd: 26-02-09

Re: Vernieuwing Arabischevolbloeden.nl!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 15:20

Gelijk heb je

claudiaM33
Berichten: 1230
Geregistreerd: 14-09-09
Woonplaats: wilnis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 18:29

Nou ja gewoon het 'oude' forum weer terug, was overzichtelijk en makkelijk in het gebruik....

sherif

Berichten: 2831
Geregistreerd: 31-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 17:23

claudiaM33 schreef:
Nou ja gewoon het 'oude' forum weer terug, was overzichtelijk en makkelijk in het gebruik....


amen _/-\o_ ..anders mij niet meer gezien |(

easygoing

Berichten: 3592
Geregistreerd: 26-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 21:08

Inderdaad de opzet zoals het oude forum lijkt mij super.
Het daadwerkelijke oude forum zal helaas niet meer terug te krijgen zijn ben ik bang.

miriam1
Berichten: 10
Geregistreerd: 13-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 21:32

claudiaM33 schreef:
Nou ja gewoon het 'oude' forum weer terug, was overzichtelijk en makkelijk in het gebruik....


Sluit ik mij ook bij aan!!

daniellekas
Berichten: 442
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 18:51

Ik vond het oude forum ook veel fijner kom er nu nooit meer voorheen keek ik elke dag .

SaskiaLucia

Berichten: 118
Geregistreerd: 22-02-10
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-14 18:53

Wat jammer om te lezen dat jullie nog niet happy zijn. Ondanks dat ik bijna nooit op bokt zit, wil ik toch graag nog even reageren aangezien jullie heel erg belangrijk zijn voor ons. Toen de site te koop werd aangeboden destijds was ik enthousiast maar ik had wel zo mijn vraagtekens aangezien het alles behalve gratis was om de site over te nemen. Wat mij destijds al opviel was dat er nauwelijks tot geen topics meer werden gemaakt en dat veel leden elkaar als vrienden op facebook hebben. Ik zie niets liever dan een forum vol met leuke topics. Het forum is eigenlijk best gemakkelijk te gebruiken en het liefst ga ik even met elk van jullie samen achter de computer. Dit is niet zo realistisch en daarom heb ik een stukje gemaakt met ‘veel gestelde vragen’ (http://www.arabischevolbloeden.com/veel ... de-vragen/). Al in het oude forum is er een topic geweest waarom er bijna geen topics en reacties worden geplaatst en ook hier zie ik dat er gevraagd word naar de ‘oude gezellige’ topics. Wij zouden het heel erg fijn vinden als jullie het forum zo een kans geven en met z’n allen gaan posten. Zo komen ook vanzelf weer die ‘oude gezellige’ topics terug. Daar geloof ik in! Als forumgebruiker vinden wij het ook altijd leuk om iedereen te volgen en vinden het mooi om te zien hoe het met iedereen gaat. Ondertussen hebben wij ook aan puntjes gewerkt die jullie anders willen, zoals: letterkleur, je kunt elkaar pb sturen, bij de topics kun je de laatste post zien, je kunt nu zo van topic naar topic. Natuurlijk moet de site goed werken. Dat is een voorwaarde wij hard mee bezig zijn. Een van de dingen waar wij mee bezig zijn is om alles snel te krijgen. Het lijkt erop dat het niet goed laden door de provider komt. Om hier zeker van te zijn, zijn we nog het een en ander aan het testen en in overleg met de provider en ga ik ook deze vraag neerleggen bij iemand die een expert hierin is. Wij zijn ook aan het nadenken over hoe facebook bijvoorbeeld meer te integreren met het forum, maar horen ook graag hoe jullie hier over denken. Het is trouwens ook bijvoorbeeld mogelijk om gelijk naar het forum te gaan (http://www.arabischevolbloeden.com/arabierenforum/).
Wil je modje van het forum zijn, of wil je bijvoorbeeld artikelen schrijven? Dat vinden we alleen maar leuk. Je kunt ons altijd een berichtje sturen via het arabischevolbloeden@outlook.com, het contactformulier, een privébericht via het forum of een bericht via onze facebookpagina.

Tieneke

Berichten: 21686
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Vernieuwing Arabischevolbloeden.nl!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 18:55

Ik vraag me af of de leegloop nog omkeerbaar is, eigenlijk...

IlonavL

Berichten: 1164
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Vernieuwing Arabischevolbloeden.nl!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 20:02

Ik stoor me eigenlijk toch inderdaad het meest aan de lay-out en de traagheid van het forum. Ik denk ook niet dat het forum te moeilijk is in gebruik, ik vind het gewoon onoverzichtelijk en dat leest niet prettig.

Elmars_Floor

Berichten: 1770
Geregistreerd: 21-12-04
Woonplaats: lelystad

Re: Vernieuwing Arabischevolbloeden.nl!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 20:26

Ja en daar kan ik me gewoon voorledig bij aansluiten.. De layout leest niet prettig, beetje pennyachtig te noemen. Teveel knoppen, kleuren, plaatjes etc. Gewoon te veel van het goede..
Maar het grootste probleem waar ik mee zit is traagheid. Na het wachten van het openen van 1 topic ben ik er al klaar mee en sluit het af..

easygoing

Berichten: 3592
Geregistreerd: 26-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 20:46

Ook ik struikel over de layout al ben (nog) niet echt een fanatieke poster. Ben nieuw in het AVwereldje dus moet mensen nog leren kennen. De oudgedienden hebben elkaar wellicht allemaal op facebook maar de nieuwelingen moeten hun draai nog vinden en dat is op deze manier een stuk lastiger. Het oude forum las ik vaak mee maar dat doe ik nu amper meer. Vind het onoverzichtelijk. Doe het meeste via mobiel en dat is nu echt niet te doen.

Elmars_Floor

Berichten: 1770
Geregistreerd: 21-12-04
Woonplaats: lelystad

Re: Vernieuwing Arabischevolbloeden.nl!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 20:59

Ik wil overigens best helpen daar waar ik kan zoals een modje zijn maar dan moet wel alles werken.
Misschien een beetje raar te noemen maar is een bokt layout niet iets? Gewoon simpel.. Zal zo wel ff een mail sturen voor het geval je dit niet leest hier ;)

Elmars_Floor

Berichten: 1770
Geregistreerd: 21-12-04
Woonplaats: lelystad

Re: Vernieuwing Arabischevolbloeden.nl!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 21:00

Ik wil overigens best helpen daar waar ik kan zoals een modje zijn maar dan moet wel alles werken.
Misschien een beetje raar te noemen maar is een bokt layout niet iets? Gewoon simpel.. Zal zo wel ff een mail sturen voor het geval je dit niet leest hier ;)

Ik denk dat leegloop best omkeerbaar is.. maar het zal tijd duren voordat het weer rolt.. en om te beginnen heb je dan toch een goed werkend, prettig leesbaar, makkelijk zoekend, snel werkend forum nodig. :P

silversomali

Berichten: 758
Geregistreerd: 21-09-10
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 21:02

Als je wilt dat het forum weer meer gebruikt wordt, moet je écht iets doen aan de LAYOUT, KLEUREN en SNELHEID van het forum. Ik zou dus niet gaan voor kleine aanpassingen maar een drastische verandering van het forum want anders gaat het niet meer lopen.

easygoing

Berichten: 3592
Geregistreerd: 26-02-09

Re: Vernieuwing Arabischevolbloeden.nl!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 21:09

Een bokt layout lijkt mij super.
Simpel en overzichtelijk

amyz

Berichten: 6913
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Heemskerk

Re: Vernieuwing Arabischevolbloeden.nl!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 22:42

Als je met iedereen achter de computer moet gaan zitten om uit te leggen hoe het werkt gaat er natuurlijk al iets mis. Een forum moet idiot-proof zijn. :+

Ik geloof beslist dat het allemaal geen rocket science is maar het nodigt gewoon niet uit tot browsen... net de directe link aangeklikt en dan ben ik er toch gelijk weer klaar mee. Ik heb geen zin om forum voor forum te gaan bekijken wat actief is. Wat juist zo fijn was (en ook aan bokt is), is de mogelijkheid om 'actieve topics' te bekijken. Zo zie je in een oogopslag wat leeft... Bovendien wordt de nieuwsgierigheid gewekt en nodigt het uit tot lezen en tot gewoon rommelen op het forum. Hier op bokt kijk ik ook niet onderwerp voor onderwerp, ik klik gewoon aan wat ik zie en wat interessant lijkt.

Ik pleit ook voor de oude indeling. :)

easygoing

Berichten: 3592
Geregistreerd: 26-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 00:07

Is er ondertussen al iets gedaan met de suggesties voor het forum?

DMHorses

Berichten: 1881
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Alkmaar

Re: Vernieuwing Arabischevolbloeden.nl!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 12:39

Ik dacht laat ik weer eens kijken of er al wat veranderd is maar dan duurt het laden weer zo lang en moet ik alles apart aanklikken om te zien of er nieuwe berichten zijn. Nee het houdt echt op zo...

Elmars_Floor

Berichten: 1770
Geregistreerd: 21-12-04
Woonplaats: lelystad

Re: Vernieuwing Arabischevolbloeden.nl!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 00:55

Ik zit zo juist op de pagina (zocht email van Reindert mocht iemand die hebben) maar zowaar laden de pagina's bij mij veel sneller.. of dit komt omdat ik op de vaste pc zit weet ik niet ;)

silversomali

Berichten: 758
Geregistreerd: 21-09-10
Woonplaats: Amstelveen

Re: Vernieuwing Arabischevolbloeden.nl!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 21:51

Klopt het dat er ook geen verkoop subforum meer is? Of kan ik het gewoon niet vinden..

Rianne_E
Berichten: 534
Geregistreerd: 17-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 10:36

Klopt het dat de site nu helemaal niet meer werkt? Ik open hem maar hij wil hem niet meer laden.

IlonavL

Berichten: 1164
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Vernieuwing Arabischevolbloeden.nl!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 14:53

Hij werkt hier ook sneller nu, fijn!

Calimero_

Berichten: 4013
Geregistreerd: 25-12-07
Woonplaats: In het hoge noorden :)

Re: Vernieuwing Arabischevolbloeden.nl!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 15:18

Hij werkt hier ook sneller. En de achtergrond is niet meer zo vervelend.
Fijn dat er wat mee gedaan wordt!