zweten op knie gewricht

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
yarabmae
Berichten: 11
Geregistreerd: 14-06-11

zweten op knie gewricht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-14 15:41

Hoi,hoi,

Mijn AV zweet sinds een paar weken zeer plaatselijk op zn rechter achter knie...deze knie is afgelopen winter zwaar geblesseerd geweest maar weer helemaal genezen op dit na. Het begint ook niet altijd op precies dezelfde plek maar wel altijd op die knie. Het is echt zweet,geen nattigheid ofzo.Hij loopt niet echt kreupel maar zeker ook niet 100%.Soms heeft hij het al als ik hem uit de wei haal en soms ontstaat het na lichte arbeid. De dierenarts had hier ook nog nooit van gehoord en adviseerde corrigerende ijzers maar dat wil ik absoluut niet.Heeft iemand hier ervaring mee?

Set_Elkol
Berichten: 14858
Geregistreerd: 06-06-06

Re: zweten op knie gewricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 18:01

Klinkt misschien gek maar ik weet dat merries na de bevalling zenuwen kunnen beknellen waaronder de dingen die verantwoordelijk zijn voor zweten, soms zweten ze dan zonder reden op 1 bil. Dit gaat dan vanzelf weer over. Misschien bij de blessure ook iets bekneld gekomen?

Sizzle

Berichten: 35704
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: zweten op knie gewricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 18:05

Dan zal er toch nog iets niet helemaal goed zitten.
Ik had ook een paard dat ineens ging zweten op de knie, daar bleek achteraf een botwoekering te zitten (die niet de beweging belemmerde).

mirano
Berichten: 281
Geregistreerd: 27-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 07:08

Het heeft met de blessure te maken. Mijn ruintje is ook eens enorm zwaar te vallen gekomen. De huid was niet kapot maar toch wel bekneld of zo. Hierdoor zweet hij snel op die plek. Dit is intussen zo n 4 jaar geleden.

bterlaan
Berichten: 810
Geregistreerd: 30-08-06
Woonplaats: zuidduitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 13:37

Dat kan een soort loslating van de opperhuid zijn, door de blessure. Ik heb verschillende paarden met zulke "natte" plekken, waar ze ooit een zwelling/ bloeduitstorting hadden. Hangt ook van de aard van de blessure af. Maar bij twijfel toch even je DA contacteren, zeker als hij niet rad is.