Waar een AV kopen?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
equineaaron
Berichten: 16
Geregistreerd: 16-09-14

Waar een AV kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-14 08:07

(sorry als hier al iets over staat op bokt) Ik ben plannen aan het maken om een eigen paard te kopen. Ik heb altijd meerdere arabieren gereden en ik wil zelf heel graag een arabier. Ik vroeg me af waar ik het best kijken kan. Ik heb ook ooit een exrenpaard gereden, ook arabier. Heb alleen geen idee hoe je aan een exrenpaard komen kan.. Als iemand een arabier heeft ben ik benieuwd waar hij/zij hem of haar vandaan heeft. Ben benieuwd :)

Tamsin

Berichten: 74
Geregistreerd: 05-08-13

Re: Waar een AV kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 08:16

Je kunt gewoon naar Duindigt gaan en een praatje maken met diverse trainers. Vaak weten die wel of er eentje te koop is. Je moet wel goed oppassen met een ex racepaard, ze kunnen echt een tik hebben. (heb er zelf zo eentje gehad). Als eerste paard zou ik er eentje kopen bij een fokker. :)

dresjoepie

Berichten: 2521
Geregistreerd: 23-11-13

Re: Waar een AV kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 08:45

Een ex race paard kopen WAAROM ??? wrm denk je dat ze niet meer racen Omdat ze met 2 jr al op de baan liepen en nu hoogstwaarschijnlijk kapot gereden zijn Zou vooral niet naar naar zoiets op zoek gaan Arabieren staan overal wel te koop aangeboden Maar de echte met papieren en gezond zijn wel erg prijzig

Princesj

Berichten: 4550
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Almere

Re: Waar een AV kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 08:54

VS Arabians is een betrouwbaar adres.

Onze arabier hebben we gewoon particulier aangeschaft, wij wisten toen zijn verleden nog niet. Hij is ook opgeleid voor de renbaan, inmiddels 15 jaar en mankeert nooit wat. Mooi droog beenwerk voor een paard van zijn leeftijd.

Alvaron

Berichten: 1766
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 09:04

dresjoepie schreef:
Een ex race paard kopen WAAROM ??? wrm denk je dat ze niet meer racen Omdat ze met 2 jr al op de baan liepen en nu hoogstwaarschijnlijk kapot gereden zijn Zou vooral niet naar naar zoiets op zoek gaan Arabieren staan overal wel te koop aangeboden Maar de echte met papieren en gezond zijn wel erg prijzig

Arabieren beginnen pas met 3 jaar te koersen. Verder wordt er met de Arabieren veel minder intensief gekoerst dan met de Engels Volbloeds. Er zijn gewoon veel minder koersen voor.
Veel Arabieren koersen maar een paar seizoenen en gaan dan weer terug naar hun eigenaar die er dan zelf weer mee gaat rijden. Zo'n paard kun je prima kopen hoor. Niks mis mee. Die paarden verdwijnen echt niet uit het renwezen omdat ze allemaal kapot zijn.
Gewoon een DA van eigen keuze het paard laten keuren en die vragen even extra aandacht te geven aan het beenwerk.

dresjoepie

Berichten: 2521
Geregistreerd: 23-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 09:06

Alvaron schreef:
dresjoepie schreef:
Een ex race paard kopen WAAROM ??? wrm denk je dat ze niet meer racen Omdat ze met 2 jr al op de baan liepen en nu hoogstwaarschijnlijk kapot gereden zijn Zou vooral niet naar naar zoiets op zoek gaan Arabieren staan overal wel te koop aangeboden Maar de echte met papieren en gezond zijn wel erg prijzig

Arabieren beginnen pas met 3 jaar te koersen. Verder wordt er met de Arabieren veel minder intensief gekoerst dan met de Engels Volbloeds. Er zijn gewoon veel minder koersen voor.
Veel Arabieren koersen maar een paar seizoenen en gaan dan weer terug naar hun eigenaar die er dan zelf weer mee gaat rijden. Zo'n paard kun je prima kopen hoor. Niks mis mee. Die paarden verdwijnen echt niet uit het renwezen omdat ze allemaal kapot zijn.
Gewoon een DA van eigen keuze het paard laten keuren en die vragen even extra aandacht te geven aan het beenwerk.


Dat wist ik niet ging idd van de volbloed races uit

Letizia

Berichten: 12150
Geregistreerd: 24-04-02

Re: Waar een AV kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 09:27

Wat zoek je precies? Ik weet nog een leuke ruin te koop te staan :)

Moossie90
Berichten: 473
Geregistreerd: 12-01-14

Re: Waar een AV kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 09:31

Ik heb de mijn knappe kanjer gekocht bij de fokster. Ze zit ook op bokt en heeft toevallig er een te koop staan.
Haar bokt naam is Al_Zawraa.

Tieneke

Berichten: 21687
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, Belgiƫ

Re: Waar een AV kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 13:27

Ik kan Nadine Koo erg aanbevelen, van Koo Arabians.

NathalieDC
Berichten: 4
Geregistreerd: 04-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 13:35

Ik ben ook op zoek naar een AV en enkele goede adresjes hiervoor, dus ik volg!

(Hoi Tieneke, ik heb inderdaad al meer goede opmerkingen gehoord over Nadine van Koo Arabians, maar heb nog geen tijd gehad om hier eens langs te gaan. Eerst nog goed wat door sparen! :+ )

amyz

Berichten: 6913
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Heemskerk

Re: Waar een AV kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 14:30

uwarabier.nl bemiddelt in Arabieren. Is wel een vrij recent ''bedrijf'' maar mensen hebben heel veel ervaring, dus daar zou je ook contact mee op kunnen nemen :)

IlonavL

Berichten: 1164
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Waar een AV kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 15:30

Wij hebben er een zelf gefokt en de andere twee particulier gekocht. Kijk gewoon eens op marktplaats, bokt markt en facebook, daar wordt zowel particulier als via grotere bedrijven/tussenpersonen geadverteerd. En lekker rondkijken tot je het paard hebt gevonden die aan jouw eisen voldoet en waar je een klik mee hebt :)

Zahlina

Berichten: 2640
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bandabou Curacao

Re: Waar een AV kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 15:35

Afhankelijk wat Je zoekt kan Je verschillende fokkers een mail sturen om te kijken wat ze te Koop hebben staan.
Er zijn voldoende arabieren te Koop maar het lijkt me wel verstandig dat Je goed weet wat Je zoekt, Je kan zoveel kanten op me arabieren.

Wij hebben onze arabieren van verschillende adressen, fokkers en particulieren.
Onze laatste aanwinst (afgelopen zomer) werd ons aangeboden, crabbet/gsb merrie die in duitsland stond en waar ze een goed adres voor zochten die bekend is met deze lijnen.

equineaaron
Berichten: 16
Geregistreerd: 16-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-14 16:29

floppy001 schreef:
Je kunt gewoon naar Duindigt gaan en een praatje maken met diverse trainers. Vaak weten die wel of er eentje te koop is. Je moet wel goed oppassen met een ex racepaard, ze kunnen echt een tik hebben. (heb er zelf zo eentje gehad). Als eerste paard zou ik er eentje kopen bij een fokker. :)



Dankje!

equineaaron
Berichten: 16
Geregistreerd: 16-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-14 16:30

dresjoepie schreef:
Een ex race paard kopen WAAROM ??? wrm denk je dat ze niet meer racen Omdat ze met 2 jr al op de baan liepen en nu hoogstwaarschijnlijk kapot gereden zijn Zou vooral niet naar naar zoiets op zoek gaan Arabieren staan overal wel te koop aangeboden Maar de echte met papieren en gezond zijn wel erg prijzig


Ik heb ervaring met dat soort paarden. Ik vind dat ieder paard een tweede kans verdient en sommige paarden mogen niet meer racen omdat ze te oud zijn.

equineaaron
Berichten: 16
Geregistreerd: 16-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-14 16:31

Princesj schreef:
VS Arabians is een betrouwbaar adres.

Onze arabier hebben we gewoon particulier aangeschaft, wij wisten toen zijn verleden nog niet. Hij is ook opgeleid voor de renbaan, inmiddels 15 jaar en mankeert nooit wat. Mooi droog beenwerk voor een paard van zijn leeftijd.


Dankjewel!

equineaaron
Berichten: 16
Geregistreerd: 16-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-14 16:33

Letizia schreef:
Wat zoek je precies? Ik weet nog een leuke ruin te koop te staan :)


Ik zoek een pittige arabier waar ik veel kan van leren en aan wie ik veel kan leren, liever niet ouder dan tien maar dat is altijd bespreekbaar :)

equineaaron
Berichten: 16
Geregistreerd: 16-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-14 16:33

Moossie90 schreef:
Ik heb de mijn knappe kanjer gekocht bij de fokster. Ze zit ook op bokt en heeft toevallig er een te koop staan.
Haar bokt naam is Al_Zawraa.


Heel erg bedankt! zal meteen even kijken!

equineaaron
Berichten: 16
Geregistreerd: 16-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-14 16:35

Tieneke schreef:
Ik kan Nadine Koo erg aanbevelen, van Koo Arabians.


dankje!

equineaaron
Berichten: 16
Geregistreerd: 16-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-14 16:36

amyz schreef:
uwarabier.nl bemiddelt in Arabieren. Is wel een vrij recent ''bedrijf'' maar mensen hebben heel veel ervaring, dus daar zou je ook contact mee op kunnen nemen :)


dankje! :)

equineaaron
Berichten: 16
Geregistreerd: 16-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-14 16:38

Zahlina schreef:
Afhankelijk wat Je zoekt kan Je verschillende fokkers een mail sturen om te kijken wat ze te Koop hebben staan.
Er zijn voldoende arabieren te Koop maar het lijkt me wel verstandig dat Je goed weet wat Je zoekt, Je kan zoveel kanten op me arabieren.

Wij hebben onze arabieren van verschillende adressen, fokkers en particulieren.
Onze laatste aanwinst (afgelopen zomer) werd ons aangeboden, crabbet/gsb merrie die in duitsland stond en waar ze een goed adres voor zochten die bekend is met deze lijnen.


Gaaf zeg! heel erg bedankt!

equineaaron
Berichten: 16
Geregistreerd: 16-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-14 16:39

Letizia schreef:
Wat zoek je precies? Ik weet nog een leuke ruin te koop te staan :)


Ben benieuwd!

Karrimh

Berichten: 3528
Geregistreerd: 02-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 15:19


equineaaron
Berichten: 16
Geregistreerd: 16-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-14 17:29


FM_Arabians

Berichten: 121
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: fijnaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 13:42