[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MirandaMalik

Berichten: 9882
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 17:59

miereneter schreef:
Dank jullie wel! Heb net even op jullie profielen gespiekt, wat een mooie dieren. Nou ja, in jouw geval een heerlijke beestenbende, Miranda!

Ja haha hier een soort gemengde kudde. :D
Zelf ben ik ook nog op de grond bezig met af een toe een keer erop.
Ik ben nu eerst even bezig met een passend zadel voordat ik er verder op ga, Malik bouwt er nog wat spanning van op dus we nemen lekker de tijd.
En er valt genoeg te beleven zo ook!

Moossie90
Berichten: 473
Geregistreerd: 12-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 18:11

MirandaMalik schreef:
miereneter schreef:
Dank jullie wel! Heb net even op jullie profielen gespiekt, wat een mooie dieren. Nou ja, in jouw geval een heerlijke beestenbende, Miranda!

Ja haha hier een soort gemengde kudde. :D
Zelf ben ik ook nog op de grond bezig met af een toe een keer erop.
Ik ben nu eerst even bezig met een passend zadel voordat ik er verder op ga, Malik bouwt er nog wat spanning van op dus we nemen lekker de tijd.
En er valt genoeg te beleven zo ook!


Wil je nabs zijn inrijzadel lenen?

MirandaMalik

Berichten: 9882
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 14:53

Moossie90 schreef:
Wil je nabs zijn inrijzadel lenen?


Wat lief! <3
We hebben een heel mooi kort zadel (42 cm) maar de boom moet op maat gemaakt, dinsdag komt de zadelmaker daarvoor!
Kan met dit zadel heel makkelijk, is thermoplastisch.
Ik heb wel wat zadels die allemaal net niet passen en Malik pikt dat niet dus ik moet echt iets perfects passends hebben, anders wordt het rodeo. :=

Moossie90
Berichten: 473
Geregistreerd: 12-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 14:59

MirandaMalik schreef:
Moossie90 schreef:
Wil je nabs zijn inrijzadel lenen?


Wat lief! <3
We hebben een heel mooi kort zadel (42 cm) maar de boom moet op maat gemaakt, dinsdag komt de zadelmaker daarvoor!
Kan met dit zadel heel makkelijk, is thermoplastisch.
Ik heb wel wat zadels die allemaal net niet passen en Malik pikt dat niet dus ik moet echt iets perfects passends hebben, anders wordt het rodeo. :=


Zo herkenbaar! Hier moet ook alles perfect passen en hij is zelfs met dekjes en singels erg zinnig.

MirandaMalik

Berichten: 9882
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 15:16

Ja Malik ook, dus ik doe liever voorzichtig dan dat hij straks slechte ervaring heeft.
Evengoed wel prettig want het is wel gelijk duidelijk wanneer het niet goed zit.

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 15:40

Joep was ook echt superduidelijk toen ik hem ging beleren. Hij is ruitermak gemaakt zonder zadel en toen ik uiteindelijk een zadel uit ging zoeken met een boomloos-passer ging hij bij het eerste zadel niet stilstaan. Hij bleef maar wiebelen en stampen. Hij voelde niet onveilig maar ook niet 'normaal'.

Toen ik uiteindelijk de Ghost pakte en ging zitten slaakte hij een diepe zucht en kon hij ook sturen, remmen etc. Heel bijzonder. :)

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 15:52

Djuun is precies het zelfde, die raakt over de kook als een zadel niet goed ligt. Heel handig eigenlijk :)

MirandaMalik

Berichten: 9882
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 16:47

Ja, het is ook handig als ze laten zien dat ze oncomfortabel zijn. :j
Bij Malik zit ik nu ook zonder zadel maar ik heb het idee dat hij dat ook niet prettig vind met lopen, dat wiebelt wat meer en daar wordt hij onrustig van.
Stilstaan vindt hij geen enkel probleem. _O-
Dus daarom wil ik het met zadel gaan proberen, ik wil wel meer dan stilstaan. :D

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 17:23

Ja? Snap ik niet :')

miereneter

Berichten: 2528
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 18:28

Isabel_k schreef:
Joep was ook echt superduidelijk toen ik hem ging beleren. Hij is ruitermak gemaakt zonder zadel en toen ik uiteindelijk een zadel uit ging zoeken met een boomloos-passer ging hij bij het eerste zadel niet stilstaan. Hij bleef maar wiebelen en stampen. Hij voelde niet onveilig maar ook niet 'normaal'.

Toen ik uiteindelijk de Ghost pakte en ging zitten slaakte hij een diepe zucht en kon hij ook sturen, remmen etc. Heel bijzonder. :)


Ik wil ook graag boomloos straks, hoop dat paard het met me eens is. Hij bepaalt uiteindelijk wat erop komt!

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 18:51

miereneter schreef:
Isabel_k schreef:
Joep was ook echt superduidelijk toen ik hem ging beleren. Hij is ruitermak gemaakt zonder zadel en toen ik uiteindelijk een zadel uit ging zoeken met een boomloos-passer ging hij bij het eerste zadel niet stilstaan. Hij bleef maar wiebelen en stampen. Hij voelde niet onveilig maar ook niet 'normaal'.

Toen ik uiteindelijk de Ghost pakte en ging zitten slaakte hij een diepe zucht en kon hij ook sturen, remmen etc. Heel bijzonder. :)


Ik wil ook graag boomloos straks, hoop dat paard het met me eens is. Hij bepaalt uiteindelijk wat erop komt!


Ja dat laatste vond ik ook heel belangrijk. Ik heb recent mijn ghost met veel pijn in mijn hart verkocht, maar ik vond het echt een fantastisch zadel.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier op mijn fjord en arabier.

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 19:41

Fingers crossed dat je zadel goed aan te passen is Miran! Tis altijd wel weer een vreselijke zoektocht een passend zadel. En met die jonkies die nog zoveel gaan veranderen helemaal steeds kijken en aanpassen en kijken en aanpassen... :')

Was en ben enorm blij met mn Bob Marshall die echt overal op past. Maar voor Nyhla was een boomloos te kriebelig. En voor de Endurance vond mijn rug een boomzadel not done (niet dat ik natuurlijk dat BM showzadel er dan op slingerde maar had nog gewoon boomloos zadeltje).

En nu met de reining en Nour is eigenlijk die BM ook niet heel fantastisch met de stops. Maar ja, om daar nu al speciaal een reiner voor te gaan aanschaffen. Ik moet mn vaste lasten ook nog kunnen betalen zeg maar |(

Mn knappe pown met de BM <3
Afbeelding

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 19:43

Prachtig zadel! Ik denk dat als Joep nog bereden zou kunnen worden dat ik uiteindelijk misschien ook wel overgestapt zou zijn. Ik zou toch niet echt serieus dressuurmatig willen rijden en op buitenrit zit het toch wel heel erg lekker. O:)

miereneter

Berichten: 2528
Geregistreerd: 25-05-17

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 20:02

Mooie zadels, Isabel_k en YildizArabians. Vind westernzadels heel tof, maar wil ook graag springen en dan zit die knop echt in de weg (ervaring mee, was tricky). Dus wordt waarschijnlijk veelzijdigheids. Och ja, in mijn geval kan ik nog minstens anderhalf jaar zoeken naar mooie zadels.

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 20:13

Ik zou echt gaan buitenrijden met mijn paard. Dat vind ik het leukste en hij ook. Althans dat was de verwachting, ik heb er uiteindelijk niet meer echt op kunnen rijden, maar wandelen kunnen we nog wel. :D

MirandaMalik

Berichten: 9882
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 15:09

Letizia schreef:
Ja? Snap ik niet :')


Als de hoefsmid komt ga ik overleggen of er wieltjes onder kunnen, dan worden buitenritjes een optie!

Isabel ik doe nu ook verder alles er nog naast en dat is ook hartstikke leuk.

Miereneter ik wil vooral gaan buitenrijden maar ik wissel dat het liefst af met wat dressuur en springen, gewoon van alles wat en nog meer wat we kunnen bedenken. :D

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 15:26

MirandaMalik schreef:
Letizia schreef:
Ja? Snap ik niet :')


Als de hoefsmid komt ga ik overleggen of er wieltjes onder kunnen, dan worden buitenritjes een optie!


Mss kan hij er gelijk een motortje onder zetten :')

goldenarrow

Berichten: 8660
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 16:28

Ik heb een Ludomar op mijn merrie liggen, moet zeggen dat ik dat toch ook wel heel erg lekker vind zitten hoor. Je zit heel opgesloten, zonder vast te zitten en hebt volledige bewegingsvrijheid. En de kussens zijn veel breder dan een gewoon Engels zadel waardoor de drukverdeling optimaler is. En daarnaast is er ook nog extra ruimte voor de ruggengraat.

Afbeelding
Afbeelding

miereneter

Berichten: 2528
Geregistreerd: 25-05-17

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 17:29

Ook een mooi zadel, staat jullie goed. Ik denk dat het voor mij te opgesloten is en voor een sprongetje minder ideaal. Dat wordt nog keuzestress straks. Tegelijk een luxe dat er zoveel aan boomloos en flexibele boom is ondertussen.

MirandaMalik

Berichten: 9882
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 19:18

Ja mooi zadel goldenarrow maar dat lijkt me nog wel wat groot voor Malik, jouw merrie lijkt niet zo'n korte rug te hebben?
De prijs staat me ook niet zo aan. :D
Wel heel mooi zo jullie!

Miereneter ik denk dat je met een zadel kopen weinig keuzestress hebt, meestal past er niet al te veel op je paard en dan kun je daaruit kiezen wat zelf fijn zit.
De stress zit 'm vooral in wat passends te vinden.

Letiz ja ik dacht zelf gewoon mijn man laten duwen, beter voor het milieu. :D

goldenarrow

Berichten: 8660
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 20:31

Nee hoor! Is een heel kort zadel. Brown heeft een lange rug, maar een heel kort draagvlak en vooral flink lange lendenen. Het zadel lijkt wel lang, maar draagt dus niet helemaal tot het einde van de kussens, deze lopen iets terug omhoog. Ik heb hem 2e hands gekocht voor €500. Je hebt wel soortgelijke (ander merk) zadels die nieuw en aangepast op het paard in de prijsklasse 1300-1500 vallen. Dus dat valt nog wel mee.

Echt hoge sprongen zou ik er niet mee doen nee, maar ze worden ook gebruikt in de WE en daar moet er ook een sprongetje gemaakt worden. Maar het zijn wel dressuur en werkzadels.

MirandaMalik

Berichten: 9882
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 21:17

Golden dan zou ik het wel leuk vinden om het precies te weten, misschien wil je het gedeelte wat op de rug komt opmeten voor me!
Ik zag deze zadels voor 4000 en dat vind ik te gek, omdat het ook niet zo heel veel aangepast kan worden.

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 22:30

Afbeelding
Wij hebben een maat gemaakt hulsebos, maar dat zou ik noet aanraden voor een jong ding. Die veranderen nog zo veel :)

MirandaMalik

Berichten: 9882
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 14:14

Het zadel wat ik nu heb is ook een kwaliteitszadel, maar ook goed aan te passen!
Hoe lang is jullie zadel op de rug Letiz?

miereneter

Berichten: 2528
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 14:18

MirandaMalik schreef:
Ik zag deze zadels voor 4000 en dat vind ik te gek, omdat het ook niet zo heel veel aangepast kan worden.
:wow: Nee, dat is ietsiepietsie heul veel boven mijn budget ;(