[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
goldenarrow

Berichten: 8660
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 11:39

miereneter schreef:
Citaat:
Wij zitten nu in Parijs voor het WK :D Dus dat is best een wild weekend plan :))

Wat gaaf, veel plezier! Daar zal wel flink wat moois voorbijkomen.

Citaat:
I wish :+ Misschien ooit, haha.

Jij fokt toch best hele mooie paarden, waarom niet!

Lief! Dankjewel :D Het is ook wel echt een droom om daar een paard van ons te hebben lopen, maar het moet eerst nog geboren worden. Maar we hebben dit jaar wel een paar spannende combinaties, dus wie weet!

Vandaag is Estonia 270 dagen en ze begint echt wel rond te worden nu. Dit is 1 van de merries waar ik echt heel benieuwd naar ben wat ze ervan bakt. Ze is gedekt met Aj Yas. En het is haar allereerste veulen, dus we hebben sowieso nog geen idee hoe ze het gaat doen.
Afbeelding

miereneter

Berichten: 2528
Geregistreerd: 25-05-17

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 16:16

Mooie merrie. Zo moeilijk te voorspellen hé. Hij is wel heel showy, dat zou een toffe combi kunnen zijn.

BarbaraNova

Berichten: 4202
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 09:16

Goedemorgen,

Ja snap ik dat dat je droom is. Hoe geweldig zou dat zijn!

Hoe gaat het met het vuurwerk bij jullie? Hier is het al zo veel dat ik niet meer naar buiten wil met de paarden...echt balen gewoon, al zo vroeg

divided
Berichten: 838
Geregistreerd: 07-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 09:57

Vuurwerk valt bij ons op stal in de buurt gelukkig nog wel mee. Bij mij thuis in de buurt daarentegen zijn ze fanatiek bezig al.

Ik vroeg mij af of iemand hier ervaring heeft met de amateurrubrieken bij shows van het AVS? Mij lijkt het leuk om eentje te proberen komend seizoen of het seizoen erna. Beetje afhankelijk hoe het aanvoelt.
Natuurlijk ga ik voor die tijd zelf een paar keer wat shows bij wonen, maar wat zijn nou dingen waar ze naar kijken en wat is eigenlijk de bedoeling? Kan mij voorstellen dat het er bij de amateurrubrieken net iets anders aan toe gaat dan bij de shows met professionele voorbrengers. (als iemand een handige link heeft waar het uitgelegd staat is dat ook welkom, ik kon 'm zo niet vinden :D).

goldenarrow

Berichten: 8660
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 11:48

Hier wel wat vuurwerk, maar de paarden geven er gelukkig niks om.

De amateurrubrieken zijn leuk! Heb zelf nu 2x meegedaan. Eigenlijk letten ze op dezelfde dingen als in de gewone shows, maar krijg je ook punten voor harmonie en presentatie. Meestal kom je in stap binnen en begin je eerst met het opstellen en daarna ren je je rondje. Paard hoeft niet perse een showclip te hebben (al wordt het wel gewaardeerd). Verder gaat het puntensysteem tot 100 ipv 20.

Dit is tijdens een amateurklasse met mijn veulen toendertijd (normaal is het pas vanaf jaarling, maar toen maakten ze een uitzondering). Wij waren hier tweede geworden.


De regels kan je hier vinden: http://www.aljassimya-amateur-challenge ... organizers

Ik heb net weer even met Armando gespeeld, hij vindt het zo leuk om te dansen :D Echt een heerlijk paard. Mocht hij niet verkocht zijn ga ik hem volgend jaar zelf een keer voorbrengen in een amateurklasse :)

divided
Berichten: 838
Geregistreerd: 07-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 09:26

Bedankt voor de informatie! Leuk ook om het filmpje te zien. Het is ook de bedoeling om op te stellen zoals ze dat bij de professionele shows ook doen?

Ik vind Armando zooo leuk. Hij heeft echt een prethoofd. Zou wel leuk staan naast X. :+

Die overigens echt een karaktertje begint te worden. De merries worden langzamerhand toch wel hééél erg interessant en hij laat zich graag zien en horen.
Laatst bijgewerkt door divided op 19-06-23 11:02, in het totaal 1 keer bewerkt

divided
Berichten: 838
Geregistreerd: 07-03-21

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 10:58

Ik zit nu wel enthousiast over een showtje etc. maar volgens mij heb ik mijn vaccinaties helemaal niet op orde volgens de regels van het AVS? Is er iemand die met mij mee kan kijken?

goldenarrow

Berichten: 8660
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 11:54

Ja, opstellen moet je doen zoals op een professionele show ja :j Ik wil trouwens best wel even meekijken naar je entingen.

Armando is inderdaad echt ontzettend leuk! Die gaat iemand echt heel erg blij maken :)

Hoe oud is Etnaf nu?

divided
Berichten: 838
Geregistreerd: 07-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 12:10

X is nu 1,5 jaar. En dankjewel, ik zal je straks even een PB sturen :)
Laatst bijgewerkt door divided op 19-06-23 11:02, in het totaal 1 keer bewerkt

miereneter

Berichten: 2528
Geregistreerd: 25-05-17

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 14:44

Leuk filmpje goldenarrow. Voor zo'n jonge loopt ze best braaf. Moet toch indrukwekkend geweest zijn.

goldenarrow

Berichten: 8660
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 16:17

Ja, hij was heel braaf! Hij was 1 keer eerder meegeweest naar een show, maar dit was de eerste keer zonder moeder. Nu kwam hij thuis ook wel echt veel in de hand, dus hij durfde ook echt wel op mij te vertrouwen. En bij een amateurshow zit er toch wat minder druk op allemaal, dus dat scheelt ook wel.

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 10:47

LunarEclipse schreef:
Ik zit nu wel enthousiast over een showtje etc. maar volgens mij heb ik mijn vaccinaties helemaal niet op orde volgens de regels van het AVS? Is er iemand die met mij mee kan kijken?


De regels van ECAHO zijn terug te vinden op AVSweb. Volgens mij vanaf komend jaar hanteert KNHS ook de boosterprik?

Afbeelding


Afbeelding

De Amateur rubrieken zijn echt onwijs leuk om te doen! AJF organiseert echt leuke shows en heeft ook leuke prijsjes! Aantal jaar terug een hartstikke gezellig uitje en verblijf naar WK Parijs gewonnen en daar waren zelfs gelukkigen die een reis naar stoeterijen in US wonnen! <<)

Er zijn verschillende professionele handlers en trainers die voor de amateur rubrieken (hier zitten ook in hand en rijrubrieken bij) clinics organiseren. Bv Juan Murillo of Johanna Ullstrom. Zo kun je je mooi voorbereiden op zo een show en kom je goed beslagen ten ijs.

Een ziljoen jaar geleden heb ik meegedaan aan de rijrubrieken Western (Hunter en Western Pleasure) en heb me zelfs laten verleiden om mijn hengst zelf voor te brengen. Hier ook echt voor moeten trainen qua hardlopen en conditie. Man man, respect voor de pro’s hoor! _/-\o_

Voor te lachen: iemand die dacht snoei hard te lopen maar gewoon NIET kon bijhouden en erna aan het zuurstof kon! _O- :')


divided
Berichten: 838
Geregistreerd: 07-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 11:17

@YildizArabians:
Dankjewel!
Die eerste booster mist bij mij dus, die had hij van de zomer moeten krijgen. Dus ik ga het even met m'n dierenarts checken. En goed om te weten dat er clinics georganiseerd worden, leuk!

Ja niet normaal hoe hard die voorbrengers moeten kunnen lopen joh. Mijn conditie mag ik ook wel vast aan werken. Laatst ging ik even een stukje buiten draven, x gas erop, staart in de lucht, die had het wel naar z'n zin die dacht eindelijk eens een goed tempo, ik kon ook aan het zuurstof :')
Laatst bijgewerkt door divided op 19-06-23 11:05, in het totaal 1 keer bewerkt

miereneter

Berichten: 2528
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 13:08

Goed muziekje Yildiz! Ik zie je gelukkig nog lachen. Ja, hulde aan de voorbrengers. Ik draaf ook wel eens een stukje met paard aan de hand en ben altijd de eerste die het (naar adem snakkend) opgeeft. Kan hem ook niet bijhouden :o .

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 17:25

miereneter schreef:
Goed muziekje Yildiz! Ik zie je gelukkig nog lachen. Ja, hulde aan de voorbrengers. Ik draaf ook wel eens een stukje met paard aan de hand en ben altijd de eerste die het (naar adem snakkend) opgeeft. Kan hem ook niet bijhouden :o .


Hahaha ja lachen hè, moest ik ook om lachen toen ik de ring inkwam! Had Sander van het geluid ingezet :D

Het was ook hartstikke leuk en Nour was, zoals altijd, ook echt lief voor me door zich netjes in te houden zodat ik niet als een waterskiër er achter aan hing.
Het is ook echt wel heel leuk om te doen! Nour is uitgeshowd maar ik denk dat ik met mijn nieuwe merrie misschien wel weer een poging ga wagen in de amateur. Wil haar zwz ook gewoon gaan showen komend seizoen maar dat laat ik liever aan de pro over :')

ElCamino

Berichten: 8930
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 15:02

Mag ik meepraten ?
Ik heb geen Arabier maar rij er eentje van vrienden van mij.

Ze heet MonaMira, is uit 2011, een witte merrie van Simeon Sharav x Monet KA
Ze is vorig jaar zadelmak gemaakt en ik rij haar nu een paar maanden.
Wel een echte Diva....

We rijden lekker recreatief....

(let niet op mijn hoofd)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

In 2020 is ze kampioen in Schaik geworden.
Afbeelding

En haar zoon is Mansour KS
Afbeelding

miereneter

Berichten: 2528
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 08:39

Zo, dat is een showy merrie. Western-stijl staat jullie goed! Leuk dat je zo'n knappe onder je kont hebt.

ElCamino schreef:
(let niet op mijn hoofd)

:D

PS: mijn paard staat áltijd beter op de foto dan ik.

ElCamino

Berichten: 8930
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 09:09

Ja gaat met een presentatie op stal ook echt "aan" zeg maar... en longeren idem.

Mijn hoofd is de reden dat ik meestal de foto's maak :D :D

goldenarrow

Berichten: 8660
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 10:10

Wat een rust hier. Bij jullie ook zo'n vies weer?

Hier hadden we gisteren Farasha even gepakt om wat foto's en video's te maken. We hebben namelijk besloten om haar toch te verkopen. Ze is echt heel leuk, maar ze mist voor ons toch net een paar puntjes die we graag zien om mee door te fokken. Ze is wel showy (ondanks dat ze het spannend vond om bij haar vriendjes weg te zijn) en ze is ook al groot! Ze is de jongste, maar toch al zeker 5cm groter dan de andere jaarling.

Afbeelding

Afbeelding

En verder staat Estonia (RFI Farid) op springen. Die hebben we gedekt met Aj Yas en ze had gisteren al heel iets verandering van uier. Nog bij lange na niet genoeg, maar het begint nu wel spannend te worden!

En we zijn hier druk bezig op het terrein met verbouwen. We willen graag een grote loopstal met uitloop naar paddock realiseren. En we zijn bezig met meer paddocks bouwen.

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 18:55

Hier in Zeeland ook flink storm! Vanmiddag nog wel even gereden (we hebben een binnenbak) en Djuun was wel wakker van de wind, maar eigenlijk best fijn kunnen rijden :)

miereneter

Berichten: 2528
Geregistreerd: 25-05-17

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 19:17

Farasha is wel heel knap!

Hier veel wind, was zigzaggen tussen het weggewaaide huisvuil en de afgewaaide boomtakken. Paard haat regen, dus op zo'n dagen is werken echt een uitdaging. Woestijnpaard hé :Y) . Wil ofwel achter mij schuilen, ofwel met de kont in de regen. Wil daar wel een beetje op gaan trainen, maar op een dag als vandaag hoeft het niet.

BarbaraNova

Berichten: 4202
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 14:43

Oh wat een wind he, de paarden vinden het niet erg na een paar uur buiten gestaan te hebben, weer naar binnen te mogen. Zelfs de kippen waaien over het erf :D

T is maar even niet rijden komende dagen, heb geen bak dus ga met dit weer niet de straat op.

Hebben jullie de luxe van een binnenbak of hebben jullie paardjes ook even een vakantie?

Daarnaast probeer ik mezelf weer te motiveren af te gaan vallen, blijft toch altijd een ding hier...

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 15:16

Wij hebben een binnenbak, maar kraakt als een gek met harde wind :+

goldenarrow

Berichten: 8660
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 15:21

Ik rij zo goed als niet. Alle dames zijn lekker dik en drachtig. Maar ze hebben nog niet zo'n haast met bevallen met dit weer :)) Al moet ik zeggen dat ze het zo met alleen wind niet zo erg vinden buiten.

MirandaMalik

Berichten: 9882
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 15:29

Ik wou net zeggen, een binnenbak met die storm is ook drama. :D
Tot nu toe alle spullen nog vast hier, de paarden nog steeds los, vrijdagavond wordt het nog wat erger. -O-