[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MirandaMalik

Berichten: 9884
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 22:56

Voor de natural horsemanship opleiding. :)
Ze hebben bij mij de winter geen deken op gehad en ze hebben ook nog wel wat vacht dus dat scheelt.
Maar hangt er ook af of het koukleumen zijn.
Zelf had ik wel mijn dikke jas aan. _O-
Hier hebben ze ook grasjes gehad vandaag. :9

miereneter

Berichten: 2534
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 02:45

MirandaMalik schreef:
Voor de natural horsemanship opleiding.

Ah :)* . Goed bezig! Bij wie doe je de opleiding?

Citaat:
Maar hangt er ook af of het koukleumen zijn. Zelf had ik wel mijn dikke jas aan. _O-

Ja, dat is zo. Je moet kijken naar de behoeften van het individuele paard. Dat gezegd zijnde: bij dit tussenweer weet ik echt niet meer wat goed is. Hij zou waarschijnlijk ook prima al zonder kunnen staan, hij is jong en gezond. Waarschijnlijk laat ik hem vanaf dit weekend af.

MirandaMalik

Berichten: 9884
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 11:01

Hier wordt het rond de 20 graden dus ik verwacht dat ze het zonder deken al behoorlijk warm krijgen, wel ook wat regen.
Ik doe de opleiding Natural Horsemanship Instructeur bij Dressuurnatuurlijk, heb er wel veel lol in!

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 12:40

Nou hier wordt het geloof ik maar 14 ofzo, ik ben hard toen aan beetje warmere dagen, niet te warm dan weer wel hahaha

Is dat meer grondwerk of ook onder het zadel Miran?

MirandaMalik

Berichten: 9884
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 14:40

We hadden buiten geluncht maar was bloedheet nu. :=
De opleiding is ook rijden, eerst veel grondwerk en nu langzamerhand rijden erbij.

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 15:25

MirandaMalik schreef:
We hadden buiten geluncht maar was bloedheet nu. :=
De opleiding is ook rijden, eerst veel grondwerk en nu langzamerhand rijden erbij.



En dan met je eigen paardje of een paardje van daar ofzo?

ik zou graag wat met paarden gaan doen qua beleren, opvoeden, problemen enz maar ik ben zo slecht met mensen :Y)

MirandaMalik

Berichten: 9884
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 18:47

Met je eigen paard en een trainingspaard.
Dat trainingspaard moet je zelf regelen al kunnen ze wel bemiddelen als het niet lukt, maar als je het in de dressuurnatuurlijk community vraagt wordt er genoeg aangeboden.
Mijn trainingspaard staat praktisch aan de overkant, ik had de vraag gesteld in onze dorpsgroep op fb en er zijn hier veel mensen met paarden dus er was genoeg animo.
Ja je hebt altijd wel met mensen te maken, die moeten er ook voor betalen natuurlijk. :D
Je krijgt daar wel ook lessen over hoe je dat aanpakt en de zakelijke kant.

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 07:36

Dat omgaan met mensen en een zakelijke kant ben ik inderdaad verre van goed in. Heb me hier nu in de buurt aangeboden als paardenoppas voor mensen die op vakantie gaan. Heel benieuwd hoe dat gaat lopen al vindt ik het moeilijk een tarief af te geven. Heb zelf vier paarden en merk dat het toch heel moeilijk is een weekje weg te kunnen ofzo, ik heb ook een hengst en ex hengst die pas met 14 geruind is en geen verandering heeft gehad in gedrag, dus die staan naast de andere twee maar wel bij elkaar uit de buurt en apart, dus dat zijn altijd wel dingen die je niet zomaar aan anderen overlaat...

MirandaMalik

Berichten: 9884
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 22:43

Ja wij gaan ook bijna nooit weg en als we een keer gaan niet lang.
Blijf dat toch lastig vinden, als je je paarden goed kent weet je ook direct dat er iets niet in orde is met ze.
Dat vind ik ook het lastige met vreemde paarden, veel moeilijker inschatten hoe ze zich voelen.
Het enige wat bij ons lastig is, is de weidegang, vooral in deze tijd wanneer ze kort mogen, ook verschillend qua fructaan enzo.
Verder is het denk hier heel makkelijk, ze lopen samen los en ik doe een baal hooi in de bak en een hooinet en ze hebben weer tot de volgende dag eten.
Ze krijgen één keer per dag een emmertje en verder is het gewoon poep opruimen en elke drie dagen water geven.

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 07:55

Oh nou dan heb jij gewoon een makkie toch Miran, qua verzorging...maar ben het met je eens dat je zelf altijd het beste ziet dat er wat met je paarden is...maar ik zie het wel ook vaak bij andere paarden.
Behalve laatst op de manege, lag een manege paard in stal, en die ademde heel zwaar en kreunde iedere keer heel hard, echt uhhhhhhh uhhhhhhh, dus ik naar de eigenaresse toe, bleek dat meneer altijd zo sliep / lag...eehhhh oke, whahaha nou ik had de veearts laten komen, wat een ding joh...dacht echt dat hij koliek had...

MirandaMalik

Berichten: 9884
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 17:16

Ja als het heel duidelijk is zie ik het ook wel, maar juist die subtiele dingetjes die niet kloppen zie je alleen als je ze goed kent.
Dat van het slapen kan ook wel iets zijn, lichte koliek wordt vaak afgedaan als lui paard.
Met paarden is het gewoon zóó lastig..

Vanmorgen op tijd de paarden op de wei gehad, daarna even met Malik getraind aan de hand, hij doet het goed de knapperd.
Daarna na de gamma geweest voor sierlijsten, heb ik de deurpost mee afgewerkt. Die waren ook flink duur, ben nog steeds niet gewend aan die nieuwe prijzen. :=
De boodschappen zijn ook niet normaal, kan beter niet kijken wat je daar elke maand aan uit geeft. :x

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 07:54

Hebben jullie nog wat leuks gedaan met Koningsdag? Ik ben nooit zo van de hoempapa en mensen massa's dus wij zijn lekker bij het tuincentrum geweest en op stal. Verder met kind samen in de tuin bezig geweest...we waren met de honden bij de brielse maas wezen wandelen en ze had pinksterbloemetjes geplukt, met wortel en al, die in onze moestuinbak in de aarde gezet, hopelijk doen ze het nog. Daarna dus zaadjes gekocht bij tuincentrum met stekgrond, kan ze lekker freubelen...

Boodschappen zijn echt bizar duur geworden he, maar ook paardenvoer is echt een stuk duurder hier...

Lymoncello

Berichten: 212
Geregistreerd: 25-06-15
Woonplaats: Schuilstal met Wifi

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 16:32

Afbeelding

Hier naar de vrijmarkt geweest in Leeuwarden, was prima en na een paar uurtjes ook wel genoeg :')

Iemand tips voor een fijne vliegendeken voor de rarebier? Odys zit alweer onder de muggenbulten..

MirandaMalik

Berichten: 9884
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 18:21

Als je niet van drukte houdt is het wel juist heel rustig op andere plekken met Koningsdag!
Leuk ook om wat dingetjes te planten!
Ik had bloemenzaden gekocht maar nog niks mee gedaan.
Paardenvoer idd ook duurder, maar ik voer erg weinig dus daar doe ik weer lang mee, vooral het konijnenvoer viel me op, zulke kleine zakjes zag ik voor 17 euro, ik dacht, klopt het wel? :+

Geen idee qua dekens, ik heb een rsi hoody nog van Fuego, die past Malik ook maar gebruik het bijna nooit.
Alleen vliegenkappen.
Wij waren de avond voor koningsdag naar Leeuwarden, wat ophalen wat mijn man had gekocht op mp.

We zijn gisteren naar Stadskanaal geweest, daar is altijd een grote vrijmarkt, maar ik heb alleen twee zelfgemaakte kaartjes gekocht, ik wil juist spullen kwijt. :')
Mijn dochter had deze mooie koperen lamp gekocht voor een prikkie.

Afbeelding

Ik wilde smiddags met Malik trainen maar hij haalde een stuntelige actie uit, ik dacht eerst maar afwachten of hij nog in orde is.
Zijn pezen zijn dun gebleven, nu morgen maar even kijken hoe hij loopt op de volte.


miereneter

Berichten: 2534
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 19:49

Lymoncello schreef:
[ [url=m/DiQL7W.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier naar de vrijmarkt geweest in Leeuwarden, was prima en na een paar uurtjes ook wel genoeg :')

Iemand tips voor een fijne vliegendeken voor de rarebier? Odys zit alweer onder de muggenbulten..


Odys is knap <3 .

Och Malik toch. Ze kunnen zichzelf zoveel aandoen. Gelukkig zijn de pezen dun, hoop met je mee dat het zo blijft. Ik heb het opgegeven om me druk te maken om de capriolen van Amir in de kudde. Fingers crossed hoor, tot nu toe houdt hij zichzelf heel (behalve wondjes van het spelen met zijn beste vriend en hele plukken haar uit de vacht :') ).

Hier gewerkt op Koningsdag, dus de vrijmarkt alleen gezien in het voorbijfietsen. Zag er een gezellige boel uit.

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 10:34

Hoe gaat het met Malik? Soms zou je ze he....

T regent hier maar weer eens voor de verandering...

JustOneBite

Berichten: 824
Geregistreerd: 28-01-07
Woonplaats: Nieuw-lekkerland

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 10:52

Sorry hele slechte meelezer hier die letterlijk onder een steen leeft haha.

Maar vind het wel heel leuk om jullie verhalen te lezen! Hopelijk is Malik oké Miranda!

Wilde hier ook even delen dat mijn knappe ventje Bahir een nieuw huisje zoekt, bijna 2 jaar oud. M: Bayesa V:Yanour Hayati.

Mocht iemand een fijn huisje weten hoor ik het graag O:)

Afbeelding

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 11:18

Zo!!! Die is wel heel knap joh. Je mag best vaker onder je steen vandaan komen zo hahaha

MirandaMalik

Berichten: 9884
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 13:14

Hoi Es ja ik zag het, je knapperd te koop!
Hopelijk komt er een superhuisje voor hem.

Malik is oké gelukkig!
Vraag me af hoe vaak hij zulke dingen doet want hij had van weer een andere keer allemaal schaven op zijn onderbenen. :roll:
Het weekend was flink vol gepland dus nu weer uitrusten. :D

Vanmorgen op een gouden paard gereden! :))

Afbeelding

Was heel leuk om een keer te doen en leerzaam.
En gelukkig zit ik ook best goed. :))

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 13:37

oeehhh denk dat dat heel confronterend kan zijn zon paard!!! Ik heb geloof al 300 jaar geen les meer gehad hahaha

MirandaMalik

Berichten: 9884
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 13:50

Ja ik heb al lang niet gereden, alleen een beetje stap op Malik, daarvoor op Fu begin 2016 voor het laatst en les gehad alleen op een vorig paard nog voor mijn 30e dus 23 jaar geleden.
Maar er was niet veel aan te merken op mijn houding, was ik heel blij mee!

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 14:03

Nou top dan toch? Ik heb wel paar jaar terug een zadel gepast met een drukverdelings pad bij Country Mill in Nijkerk met mijn hengst, dan kan je van de ruiter wel zien of je goed in balans bent. Werkt dit ook zoiets?

MirandaMalik

Berichten: 9884
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 15:18

Ze geeft zitles en ze bekijkt zelf hoe je zit en je merkt het direct als je teveel één kant op zit, het is nl heel wiebelig dus je moet echt goed zitten.
Ze kijkt dan of je vanaf de achterkant recht zit en niet meer druk op één zitbeen knobbel hebt en vanaf de zijkant of je goed in het zadel zit met je bekken en je bovenlichaam.
En je arm en handhouding.
Je kan daar zo heel bewust mee bezig zijn, echt een aanrader!
Ik ga zeker nog een keer, neem ik mijn eigen zadel mee.

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 15:24

Ik ben scheef want ik het een verdraaiing in mijn ruggegraat dus moet er heel erg op letten inderdaad. Hang vaak naar links met mijn heup, sta veel te veel op mijn rechterbeen, dus dit is altijd wel een grote uitdaging voor mij. Maar wel heel interessant ja, voelde je het zelf ook goed?

MirandaMalik

Berichten: 9884
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 15:50

Ja ik ben me wel heel bewust van mijn lichaam al is dat natuurlijk zo makkelijker omdat je niks met je paard hoeft te doen.
Waar ik wel nog moeite mee heb en dat weet ik ook al, is met mijn ademhaling.
Dat is ook iets wat met grondwerk heel belangrijk is dus daar ben ik al een tijdje mee bezig. Dat is ook erg lastig! _O-