[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 07:33

Oh dat is wel een super mooie woon locatie dan zeg! Ik heb mijn paarden bij mijn werk staan, dus kijk vanuit kantoor naar stal en weitje. Maar ik zou er ook wel dolgraag bij wonen. Gaat het vandaag al wat beter?

MirandaMalik

Berichten: 9884
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 11:41

Fijn miereneter zo'n mooie plek met je paard erbij!
Het weer gaat beter worden, beetje zon helpt vaak ook.
Alleen dan krijg je ook nog meer zin om een ritje te maken. :D

Ik ben een hooibak aan het maken, heb het idee dat Malik last krijgt van het hooinet dus wil het op een andere manier aanbieden.
Wel nog een net erover anders gaan ze teveel eten maar dat is wel een meer natuurlijke houding.

Barbaranova uitzicht op de paarden is natuurlijk ook superleuk!

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 11:48

Ik heb ook hooibakken idd, ik zet mijn hooinet er gewoon in vast, zodat ze inderdaad wel van lager niveau eten, enige nadeel vindt ik, dat als het hooi nat wordt, mijn meuten het niet meer moeten, dus meest ideale zou zijn dat het hooi op een rooster ligt van de bodem af ofzo...maar daar moet ik nog even wat op verzinnen...pallet misschien er onder ofzo...

miereneter

Berichten: 2534
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 16:33

BarbaraNova schreef:
Oh dat is wel een super mooie woon locatie dan zeg! Ik heb mijn paarden bij mijn werk staan, dus kijk vanuit kantoor naar stal en weitje. Maar ik zou er ook wel dolgraag bij wonen. Gaat het vandaag al wat beter?


Ja, ben vandaag gaan werken en dat lukte. Nu wel moe, maar dat is prima. Morgen nog een dag, en dan weekend vrij. Moet wel wat studeren voor vervolgopleiding, maar dat zal wel lukken.

Naar de paarden kijken vanuit kantoor is ook niet verkeerd!

MirandaMalik, ik heb ook goed ervaringen met het net vastzetten op de bodem van zo'n kuubsbak. En dan inderdaad de bak op een pallet of verhoging, en wat gaatjes in de bodem zodat het water kan weglopen.

Hoewel die van ons op die plek toen alle drie zo wild aan de netten plukten, dat er toch nog best veel hooi in het rond werd gezwierd en op de grond lag te verpieteren ;( . Stelletje mafkezen, alsof ze te weinig kregen.

MirandaMalik

Berichten: 9884
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 22:20

Toch alweer gewerkt, fijn dat je een beetje opknapt!
Je hebt het nog best wel druk dus doe nog maar een beetje rustig aan! :(:)


BarbaraNova schreef:
Ik heb ook hooibakken idd, ik zet mijn hooinet er gewoon in vast, zodat ze inderdaad wel van lager niveau eten, enige nadeel vindt ik, dat als het hooi nat wordt, mijn meuten het niet meer moeten, dus meest ideale zou zijn dat het hooi op een rooster ligt van de bodem af ofzo...maar daar moet ik nog even wat op verzinnen...pallet misschien er onder ofzo...

Oh ja de meesten doen er dan een pellet onder inderdaad. :j
ik heb het op pootjes gezet met een dichte bodem en het staat ook onder het afdak dus van nattigheid geen last.
Precies zodat er één klein baaltje in past.

Afbeelding

En de geit zat gekke bekken te trekken. :') _O-

Afbeelding

miereneter

Berichten: 2534
Geregistreerd: 25-05-17

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 06:14

Dat is een mooie bak. En staat droog, dat is ook fijn.

Die geit _O-

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 07:14

ahhh die geit is geweldig hahaha.

Mijn zusje haar geit was overleden twee weken terug ofzo, nu heeft ze voor haar gecastreerde bok een geit met twee kleintjes er bij gekocht, hij is er heel blij mee ondanks dat hij vijf slagen groter is...echt sneu als ze zo rouwen....

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 12:37

Mijn oudste sok dacht dat hij net gelijk de wei op mocht, was ietswat beledigd nu...

Afbeelding
Afbeelding

MirandaMalik

Berichten: 9884
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 12:39

Gek geitje hè.. :D
Ja wij hadden eerst twee gecastreerde bokken,toen er één ingeslapen moest worden hadden we direct Cleo erbij gekocht, dat vond hij ook heel erg leuk! Maar toen de andere bok met 17 jaar ook ingeslapen moest hebben we het zo maar even gelaten, Cleo is altijd al gek op Malik dus ze staat en ligt altijd bij hem.
Ik ben een beetje voorzichtig met weer nieuwe dieren erbij, het moet ook allemaal verzorgd en ik wil liever niet nog meer lichamelijk werk erbij.
Maar soms twijfel ik wel want vooral kleine geitjes zijn zo enorm leuk! <3

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 12:41

Schijnt dus dat de nieuwe geitjes van mijn zusje een oogziekte mee hebben genomen die ze zelf niet hebben maar wel hebben overgedragen aan haar bok, die is nu dus gewoon bijna blind...ik heb een foto maar hij is wel heel goor om te zien...

MirandaMalik

Berichten: 9884
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 21:57

Ooh wat rot zeg!
Er zijn ook oogziekten die door knutjes verspreid worden.
Maar volgens mij is dat nog allemaal wel te behandelen?

miereneter

Berichten: 2534
Geregistreerd: 25-05-17

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 07:43

Arme sok. Die van ons kunnen ook niet wachten tot ze het land op mogen. Ze staan op een gigantische winterpaddock, maar uiteraard gaat niets boven gras :Y) .

Wat een pech met die geitjes, ocharme.

MirandaMalik

Berichten: 9884
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 15:52

Oh ik had de foto's van jou gemist barbaranova!
Die kijkt inderdaad heel teleurgesteld. :(:)

Hier kijken ze heel jaloers naar de twee buurmerries die altijd op de wei lopen.
Maar morgen mogen ze er even op!
Dus dat wordt feest. :D

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 12:18

Miran, mogen ze bij jou niet iedere dag gewoon de wei op?

Zo was weer een heel druk weekend, als ik vrij ben, heb ik de neiging alles wat ik nog moet doen, in het weekend te proppen en me dus rot te rennen...Dus zaterdag kind les, paardenvoer gehaald, mensenvoer gehaald, visite gehad die een uur eerder op de stoep stonden, zo niet handig, paardjes allemaal uitgebreid gedaan. Wel vroeg naar bed gegaan...Gisteren ochtend paardjes gedaan, baas geholpen met schapen verweiden, dochter van collegaatje heeft mijn hengst gereden, dat gaat steeds beter, wel heel leuk...daarna naar huis douchen, vriend opgehaald en samen naar de kroeg want er speelde een Johnny Cash tribute bandje, heel tof! Daarna paarden afgevoerd en zelf gegeten...veel te kort eigenlijk toch, zon weekend....

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 13:22

Wat vinden jullie trouwens van paarden en schapen op 1 weide?

MirandaMalik

Berichten: 9884
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 18:25

Ja hier ook juist gekkenhuis in het weekend omdat dan de sociale dingen er ook nog bij komen. :=

Schapen kunnen er wel bij als de paarden er lief voor zijn en dat is vaak niet zo, schapen kunnen niet zo hard rennen als paarden dus dan is het wel zielig als ze moeten rennen voor hun leven...

Nee ze gaan niet in de wintermaanden omdat dat te veel gekloot is met het fructaan.
Mijn ene pony heeft al een paar keer hoefbevangen gestaan dus gaan ze alleen wanneer het echt veilig is en dan ook maar een dagdeel na opbouw.
Ze hebben genoeg ruimte en altijd hooi maar gras is een extraatje voor als het kan.
Malik mag met zijn voorkeurshouding ook niet 24/7 erop dus die kneuzen hier mogen blij zijn dat het zo nog geregeld wordt voor ze. :')

Lekkerrrr.. :9

Afbeelding

De man had nog een actieshot van ons gemaakt! <3

Afbeelding

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 08:11

zooooo stoere foto!!!

Waarom mag Malik niet hele dagen op gras dan?

Ja ik heb ook een shet die chronisch bevangen is dus weet hoe moeilijk het is ze goed te houden...

MirandaMalik

Berichten: 9884
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 11:09

Malik staat altijd op zijn linkervoorbeen met grazen en als hij altijd zo staat belast hij zijn lichaam heel ongelijk.
Dat is ook het been waar hij de peesblessure had, dus constant die piekbelasting is niet handig.

Afbeelding

Maar het is sowieso niet nodig de één wel en de ander niet, dat wordt ook een heel gedoe, ze gaan samen of ze gaan niet.

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 12:23

ik sta altijd zo op mijn rechterbeen, is idd niet goed voor je lijf...

snap het hoor, maar was weer eens nieuwsgierig

MirandaMalik

Berichten: 9884
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 15:48

Ja mag je ook gewoon weten hoor! :D
Gras is natuurlijk heel leuk maar als ze er om de één of andere reden niet zoveel van mogen is het erg lastig spul!
Merk trouwens ook wel dat als ze gewoon een dagdeel erop gaan ze ook heel tevreden zijn.
Ze worden nooit in de stal opgesloten en hebben de ruimte en dat vind ik belangrijker dan volop gras.
Nu heeft Malik toevallig dit probleem maar die kleine pony's zijn anders ook wel heel lastig op gewicht te houden. >;)

miereneter

Berichten: 2534
Geregistreerd: 25-05-17

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 09:50

Hier zijn ze gisterenavond voor een paar uurtjes op het gras geweest. Klein stukje afgezet. Ze doken alle 14 meteen met hun neus in de grond :Y) . Ze mogen nu een week wennen en dan hopelijk dag en nacht de wei op.

De mijne kan prima tegen gras, wordt alleen wel snel te dik. Dus we zullen aan de bak moeten deze zomer, wat meer en gerichter trainen. We hebben er drie die gevoelig zijn voor hoefbevangenheid, maar daar wordt goed op gelet door de eigenaren en de stalhoudster. Ze kunnen altijd dagdelen op de paddock indien nodig. Echt ideaal eigenlijk.

MirandaMalik

Berichten: 9884
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 11:55

Hier is de laatste dagen het fructaan hoog dus ze moeten weer even wachten. :(:)
Ja het is fijn dat het zo geregeld kan, gelukkig dat ze daar zo bewust mee bezig zijn!

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 07:43

ja het is echt vreemd weer, zo koud nog hier de wind, volgende week weer een eind lagere temperaturen, arm paard is net grootste deel van zijn vacht kwijt...maar ga echt niet meer met dekens leuren

MirandaMalik

Berichten: 9884
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 15:48

Nee het weer is echt weer heel anders dan voorgaande jaren,toen was het telkens een heel warm voorjaar!
Wat eigenlijk niet normaal is zo heet, dit is meer hoe het hoort, ijsheiligen half mei is pas de tijd dat de vorst weg blijft.
Ze hebben het hier eigenlijk nooit koud, maar ze kunnen ook goed schuilen, doen ze een enkele keer.

Zo, net weer theorie toets gedaan, derde alweer.
8,7 gehaald maar ik had bij de laatste vragen per ongeluk verkeerd ingevuld, daar baal ik dan toch van. :')

miereneter

Berichten: 2534
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 20:39

Theorietoets van wat? Heb ik daar overheen gelezen? 8,7 is een heel mooi cijfer, toch? Al ken ik het balen, stiekem ben ik ook een perfectionist.

Hier alweer vanaf de middag tot nu op het land, gaat goed. Zelf de mest is mooi stevig. Vind het weer een beetje lastig nu. Het is best mild, maar de wind is heel guur en koud. Ik leur dus nog wel met dekens, maar puur vanwege die wind.