[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 16:01

ja hoorde het, hier staat alles nog maar wel mijn pakken vlas zijn verschoven door de wind, heel bizar...

miereneter

Berichten: 2534
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 19:03

Heb mijn jonkie gelongeerd in de buitenbak, voor het eerst met een zadel erop ook nog. Dat zadel vond hij wel een heel klein beetje raar, maar de wind geen probleem. Nu is de buitenbak ook wel redelijk beschut, terwijl het daaromheen (open polder) als een gek waait. 't Is ook wel een rustig type voor een Arabier.

miereneter

Berichten: 2534
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 21:42

ElCamino schreef:
Moderatoropmerking:
Dit bericht is verwijderd op verzoek plaatser



Hopen dat je snel vindt wat haar dwars zit. Dat vind ik het moeilijkste met (zieke) dieren, dat ze niet kunnen vertellen wat er mis is en waar het pijn doet.
Laatst bijgewerkt door Sica op 21-11-22 09:35, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: quote verwijderd bericht aangepast

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 09:56

Het is weer veel te stil hier....

Zijn jullie blij met de sneeuw? Nou ik niet, was net helemaal blij met wat warme dagen enzo, was juist weer lekker bezig met alles opruimen enz...

Bah bah, ik weet ook niet of ik er nu ineens weer dekens op moet gaan leggen...

goldenarrow

Berichten: 8661
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 10:23

Het is wel mooi, maar daar is ook alles mee gezegd. Hier wel de dekens weer opgedaan.

Moest gisteren wel heel hard lachen om ons veulen. Normaal willen ze niet gelijk komen en moeten we ze 'vangen', maar nu kwam ze met binnenhalen gelijk naar me toegedraafd, stopte voor mijn neus en keek me echt aan met een blik van 'Oke, doe mijn halster maar om. Ik wil naar binnen!' :)) Heeft ze duidelijk van haar moeder, die draait zich ook terug om het stalgebouw in als ze een paar druppels regen voelt.

MirandaMalik

Berichten: 9884
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 16:45

Miereneter hoe gaat het nu met beleren?

El Camino, zijn er al baby's?
En hoe gaat het met Mona?

Barbara sneeuw vind ik best leuk maar niet met zo'n wind erbij.. >;)

Golden hihi een diva dus.. :))

Wij hebben het fokking druk gehad maar we zijn klaar bij het oude huis en hebben vanmorgen de sleutel over gedragen dus das klaar.
Nu nog het nieuwe plekje. :D
Maar de paarden vinden het prima hier en hebben schijnbaar geen problemen met dit weer.


miereneter

Berichten: 2534
Geregistreerd: 25-05-17

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 17:54

Haha MirandaMalik, hij doet gewoon wat je zegt. Mooi dier is het toch ook. Hier ook de dekens weer uitgegraven, ik was net alle winterspullen aan het opruimen (inclusief mijn jassen en winterlaarzen). Het was in de polder toch te nat en te koud om hem bloot te laten. Die combi is niet ideaal.

Beleren is leuk! We zijn op de grond bezig, eerst aan de longe en binnenkort dubbele longe, om alle commando's, wijken en spieren erop te zetten. Wij = trainer en ik, de trainer moet mij namelijk trainen, ben zelf niet ervaren genoeg. Ik leer enorm veel. Paard is sneller dan ik! Misschien eind van de maand er eens op. Ik heb een tweedehands boomloos zadel laten aanpassen, dus we zijn er klaar voor.

goldenarrow

Berichten: 8661
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 19:05

Ze hebben duidelijk een mening Miranda _O-

Wat leuk dat het zo goed gaat miereneter! Leuk dat je zelf ook zo betrokken kan zijn bij het beleerproces.

Ik moest net zo hard lachen om Galaria. We hebben ze nu met dekentjes om buiten staan omdat het weer zo vies is. Maar Galaria had hem halverwege de dag uitgedaan. Daar had ze wel spijt van :')
Afbeelding

De deken vond ik terug in de poep. Ze had duidelijk schijt aan de deken :Y)
Afbeelding

Toen ik de deken pakte kwam ze gelijk naar me toe en mocht ik hem gewoon in vrijheid om doen. Een foto daarna lukte niet, want ze bleef maar achter me aan lopen, dus maar een filmpje gemaakt. Ze probeert gewoon Estonia aan de kant te jagen om bij mij te staan _O- Boef!

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 21:58

Ooh, zo schattig, dat kleine spul <3

Kan je goed wennen Miranda? De paarden zo te zien prima :D

Hier gelukkig amper sneeuw, wel ineens heel koud. Djuun had d'r wintervacht al volledig verloren en die trof ik vanmorgen volledig verkleumd van de kou aan :\
Vlug dekens gewisseld en gaan wandelen. Kwam ook heel onhandig uit, want ze zou vandaag gaan verhuizen naar een actief stal, dus van 20/7 binnen naar 24/7 buiten. Dat zou eerder deze week totaal geen probleem zijn geweest, maar nu ineens met de weersomslag...
Hoe dan ook, ook maar even een bak warme slobber gegeven en ze trok gelukkig weer bij.
Begin vd middag naar de nieuwe stal gegaan en daar mocht ze gelukkig nog een nachtje binnen staan. Niet dat het binnen staan nou de voorkeur heeft, maar voor nu was het wel de best oplossing :)
Maar goed, ze gaat ws vh weekend naar de wenpaddock, deze is ruim, met een grote schuilstal en 24/7 ruwvoer ter beschikking.

Het betreft een nieuwe actief stal, maar tevens een goede trainingslocatie. Iets wat je hier in de omgeving niet ziet. We zitten hier ook dan ook heerlijk in de klei. Maar op deze stal hebben ze alles gedraineerd, ook de wei (nog niet allemaal, maar dat komt nog).
Ben heel benieuwd hoe Djuun het gaat doen, we hopen dat ze snel aansluiting heeft :)

MirandaMalik

Berichten: 9884
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 16:24

Leuk miereneter, het is echt mooi een paard op te leiden. :j

Ahh wat leuk zo'n kleine! <3

Ja de paarden vinden het prima, elke keer als ik ga kijken liggen ze ook. Vanmorgen ook, sneeuwde een beetje maar ze liggen telkens bij de zandberg. :=
Zelf hebben we het hier ook naar de zin maar het is zo druk geweest dat we vooral 's avonds laat ons bed in zijn gedoken en smorgens weer verder zijn gegaan dus het echte genieten moet nog beginnen. :D We hebben ontzettend veel mazzel gehad met het mooie weer want we hebben deze stal net gebouwd, dat had met het huidige weer niet zo lekker geweest. Gelukkig hebben we gister de sleutel van ons oude huis overgedragen dus daar hebben we geen werk meer aan.
Vanmorgen nog wel met de hond naar de dierenarts want ze was op dozen geklommen en gevallen, ze is 15 dus niet echt een handige actie en ze is behoorlijk dement, ze liep niet goed maar kan pijn ook niet goed aangeven maar de dierenarts leek het wel mee te vallen.

Djuun heeft geen mazzel nee met dit weer maar met een deken op zal het wel gaan. Hopelijk bevalt het!

Malik heeft het sowieso nooit snel koud maar nu is hij wel wat renneriger, met zo'n koude windvlaag onder zijn kont scheurt hij soms in ene bokkend en schetend weg. _O-

miereneter

Berichten: 2534
Geregistreerd: 25-05-17

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 18:26

goldenarrow, wat een ongelofelijke schattigheid <3 . Heel knap veulen!
Letizia, klinkt als een geweldige plek.
MirandaMalik, gelukkig vond de dierenarts het meevallen. Blijven zorgenkindjes, onze oudjes.

Vandaag ging het trainen voor geen meter. En dan nog onder het oog van de staleigenaresse, die een beetje boel kritisch is op onze methode. Dan helpt het niet om zelf ook nog eens te stuntelen. Ach ja, die dagen zitten er gewoon ook tussen.

MirandaMalik

Berichten: 9884
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 18:51

Oh ja zal je net zien, helpt ook niet echt om relaxt bezig te zijn zo'n kritisch oog...
Het kan inderdaad niet altijd goed gaan, volgende keer beter.
En als het straks goed gaat zeggen ze toch dat het gewoon een makkelijk paard is. :+
Ik heb vroeger ook op pension gestaan dus weet er alles van. Maar nu lekker thuis, geen pottenkijkers.

miereneter

Berichten: 2534
Geregistreerd: 25-05-17

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 18:55

Ach, mijn paard staat verder op een paardenparadijs en wordt ontzettend goed verzorgd. Ik kan ook terecht met al mijn vragen, dus profiteer vaak van haar kennis. Dat de visie op beleren anders is, dat mag. Ik moet gewoon zelf aan mijn onzekerheid werken. Maar hoop inderdaad dat ze straks kunnen zeggen dat het 'gewoon een makkelijk paard is', dan weet ik in ieder geval dat ik het goed heb gedaan :D .

MirandaMalik

Berichten: 9884
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 18:59

Ja ik vind dat wel irri hoor, "jouw paard doet alles zo makkelijk" maar daar is wel wat aan vooraf gegaan.
Er zijn natuurlijk meerdere wegen die naar Rome leiden en de ene hoeft niet beter te zijn dan de ander. Hopelijk leert ze er ook wat van.
Verder natuurlijk super als je een goede plek hebt.

AM_Arabians
Berichten: 0
Geregistreerd: 07-04-22

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 08:49

Hallo,

Ik heb een beetje de laatste pagina's van het topic gelezen en zou mijn graag aansluiten in dit topic als dit kan?
Ik ben sinds vandaag lid van bokt en het lijkt mij leuk om mij bij dit topic aan te sluiten aangezien ik ook in het bezit ben van een aantal Arabische Volbloeden.

ElCamino

Berichten: 8931
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 09:08

MirandaMalik, Mona is niet drachtig, 18 dagen scan was leeg , dus op naar poging 2. Ze is nu ook weer mega hengstig.
Verder 1 veulentje, een hengstje nog 10 te gaan, volgende rond 20 april als het goed is.

AMArabians : welkom!!!

goldenarrow

Berichten: 8661
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 09:46

Welkom AM!

Jammer van Mona! Welke hengst is zij mee gedekt? En gefeliciteerd met het veulentje! Alles goed gegaan?

Wij moeten er zondag 2 scannen op dracht. Eén van die twee keek gisteren heel erg boos naar de hengst toen ik op 30m afstand liep, dus mijn gok is dat ze drachtig is _O- Zo boos heeft ze de afgelopen twee weken nog niet gekeken, haha.

Net mocht Intissima mee naar school, omdat de oudste zijn spreekbeurt over paarden deed. Tsja, en als je dan paarden hebt dan is 1+1 natuurlijk gewoon 2 :)) Was nog wel even spannend of ze mee kon, want ze is ruim 2 weken terug haar veulen verloren en daarna heel ziek geworden. Maar de afgelopen dagen leek ze zich wel weer wat beter te voelen, dus konden we haar toch meenemen. Wat een gouden paard is dit <3

AM_Arabians
Berichten: 0
Geregistreerd: 07-04-22

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 10:08

Dank jullie wel!

Klein beetje informatie. Wij zijn een kleine hobby fokker in het Arabisch Volbloed.
Momenteel 4 paarden staan, waarvan de 4e vorige week is geboren.
De paarden die wij hebben staan zijn:
Amurath Muntahi
Angel Afrikhan Fire (TF Afrikhan Shah)
Nafiesa Malaika (Ajman Moniscione )
En de kleine spruit AM Jamila Nari (Nafiesa Makito x Angel Afrikhan Fire)

Ik zal op een later tijdstip wat foto's plaatsen.

MirandaMalik

Berichten: 9884
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 11:16

Leuk A.M, een mooie merrie van Esther. :D


Ahh Golden wat lief ook, denk wel fijn wat afleiding.

Mona gaat nu vast haar best doen!

miereneter

Berichten: 2534
Geregistreerd: 25-05-17

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 11:47

Welkom, AM_Arabians. Foto's zijn wel een must :D .
Ik duim voor veulens in buiken, El Camino en goldenarrow. Leuk hoor, die spreekbeurt!

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 12:09

Afbeelding

Bijna 29 jaar, mijn grote liefde Nadyn

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 12:10

Oh wat leuk dat ze toch mee kon naar school goldenarrow!

Welkom AM, leuk fotos!

miereneter

Berichten: 2534
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 14:47

BarbaraNova schreef:
[ [url=m/ZvUXoa.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bijna 29 jaar, mijn grote liefde Nadyn


29, ik hoop dat de mijne ook minstens zo oud wordt. Hij ziet er goed uit <3 .

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 15:16

miereneter, dank je! Soms wordt hij wat mager maar hij doet het erg goed op de seniores priores van Subli, zijn tanden zijn niet zo geweldig meer dus hooi gaat niet erg goed.

Ik hoop dat hij nog jaren mag blijven maar mijn zusje haar oudje kon gisteren ineens niet meer opstaan dus moest inslapen, was wel even heftig ook omdat ik zelf alles alleen nog maar boven de 19 jaar heb staan...Haar paard was vorige maand 29 geworden.

miereneter

Berichten: 2534
Geregistreerd: 25-05-17

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 08:36

Dat is heel verdrietig. Helaas kunnen ze niet eeuwig leven (en wij ook niet). Moet er niet aan denken, maar het gaat natuurlijk op een dag gebeuren. Fijn dat hij het zo goed doet op de seniores priores, dat is dan een zorg minder!