welsh x arabier

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
charellelove
Berichten: 176
Geregistreerd: 25-11-14

welsh x arabier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-15 20:25

hoi ik rijd nu een Welsh x Arabier zij had al 10 jaar niet gereden en begon nu te steigeren ze is een best pittige tante licht dit aan het ras want er zit 75% arabier bloed in ik bedoel niet dat ze begint te steigeren want dat is best normaal als ze al zo lang niet gereden hebben maar ik bedoel vooral dat ze zo pittige zijn :')

Nicole288
Hoofdmoderator Informatief
May the horse be with you! Coördinator Veulenverkiezing

Berichten: 31313
Geregistreerd: 05-01-05
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: welsh x arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 15:41

F-AM -> AV

KittyDylan

Berichten: 8886
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 15:43

Het lijkt me niet zo raar dat een paard gek gaat doen als je er al zo lang niet mee hebt gereden..

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 15:49

Hoeft niet hoor, met sommige paarden kan je zo weer wegrijden.
Je moet er natuurlijk niet gelijk teveel van gaan vragen.

Ik heb vroeger veel met een welsh x arabier gereden (foto staat in mijn profiel), die was ook niet makkelijk. Ik denk dat je het beste het rijden kan oppakken met een instructeur erbij, en laat voordat je dat doet even iemand naar het zadel kijken.

Hoe oud is de pony nu?

Sona
Berichten: 39
Geregistreerd: 26-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 01:26

Nou, het is normaaldat als een paard lang niet bereden is,dat ie dan gaat bokken steigeren etc. En een arabier is zoiezo een pittig ras. En zeker niet voor beginners. Als je een uitdaging zoekt , en je kunt goed.rijden en je hoidt van springen, dan is een welara( welsh arabier)het geschikt ras. En ik kan t weten. We hebben mn schat 8 jaar geleden gekocht, nog nooit spijt van gehad, zeker nu ie 24 jaar is. Hij kan nog steeds alles, en die pittigheid, die blijft erin.

Bren79

Berichten: 3325
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Valthe

Re: welsh x arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 10:44

Snap eigenlijk niet zo waarom dit topic hierheen verplaatst is maargoed.

Op sommige stap je op en rij je zo weer mee weg alsof je gister nog hebt gereden anderen zijn pittiger en komt de rust wat later weer terug ook ligt het aan t karakter en aan de training die ze hebben gehad hoe ze te rijden zijn. Sommige blijven drukker anderen krijgen na verloop meer rust, maar is allemaal per paard verschillend, en niet echt rasgebonden

OutOfTheWood

Berichten: 1999
Geregistreerd: 04-05-15

Re: welsh x arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 09:33

Sommige zijn echt een kanon als je ze alleen een dag al niet rijdt :P
Misschien de volgende keer eerst lekker even laten warm lopen door middel van longeren ?
Dan kan ze haar energie een beetje kwijt en kan je er daarna zonder problemen op stappen +:)+

charellelove
Berichten: 176
Geregistreerd: 25-11-14

Re: welsh x arabier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-15 10:06

ze doet het nu best goed en ik spring ook met haar maar als ik mijn teugels te strak heb komt ze weer omhoog maar in het begin kon ik ze niet eens op maat maken en nu kan ik dat wel dus er komt voor uit gang in daar ben ik heel blij mee :)

charellelove
Berichten: 176
Geregistreerd: 25-11-14

Re: welsh x arabier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-15 10:12

en idd ze kan heel goed springen ik heb nu 85 cm met haar gesprongen en ze is net een b pony dus dat is best hoog voor haar het jammeren is wel dat het zonder zadel moest want ze kreeg schuur plekken door het zadel ik rij nu wel met gelpad :)