Amateur show Houten

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marith_Ov

Berichten: 2553
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Hardenberg

Amateur show Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-15 17:00

Hallo Allemaal,

Ik zou graag de amateur show in Houten willen starten en dan ook het showen aan de hand, maar aangezien ik nog nooit zo'n show ook maar gezien heb, zou ik graag wat meer info willen over het hele gebeuren.

2 Mei gaan we naar de Tulip Cup in Ermelo en starten dan alleen de Western Ridden en dan kan ik die dag een klein beetje rondkijken hoe alles een beetje in zijn werk gaat.

Wie kan mij een adresje geven waar ik een voorbrengcursus kan volgen? Graag in noord, oost of midden Nederland.

Alvast bedankt voor het meedenken.

IlonavL

Berichten: 1163
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 17:52

Hey Marith, leuk!! Ik zag het pas voorbij komen ergens, kan het nu zo snel niet terugvinden maar google zegt 9 mei voorbrengcursus bij Jan Calis (Zenith Arabians) en ook nog tijdens het sportweekend in Ijzerlo (maar verder geen idee of je daar ook "los" aan kan meedoen, misschien even contacten)

Suus en ik hebben allebei een keer meegedaan met Asiyah, is gewoon onwijs leuk! Gewoon je paard netjes groomen net als bij de dawra, wat vet op de neus en rond de ogen, evt. scheren (of iig de vetlokjes doen wij), een passend showhalster om, jij netjes gekleed, dat geeft al een nette uitstraling. Verder zorgen dat je paard netjes stil kan staan en met je mee kan draven, dan ben je al een heel eind. Mooiste is natuurlijk als je haar ook netjes kunt neerzetten en opstellen. Het hoeft allemaal echt niet zo profi als bij de Tulip Cup, daar lopen bloedmooie paardjes die vaak al een tijd in showtraining staan met professionele voorbrengers, amateur is vooral voor de lol en om eens te ervaren hoe het is om zelf je paard voor te brengen. Maar een beetje voorbereiding en jezelf en paard netjes presenteren is altijd goed!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27977
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: Amateur show Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 18:14

En flink hard rennen natuurlijk!!! Ik doe net iig niet weer: voel nu nog m'n longen na Raalte vorig jaar :') Maar was wel superleuk idd!

Marith_Ov

Berichten: 2553
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-15 18:24

Hoi Ilona! Het stond in het AVS magazine, dus ik denk dat je het daar hebt gespot.

Houden ze er trouwens nog een beetje rekening mee als je ook nog een rijrubriek wilt starten? Want de Western Ridden wil ik dan sowieso starten.

Helaas ben ik 9 en 10 mei dus niet in de gelegenheid naar die bewuste cursus te gaan, en het is ook nog helemaal in Amsterdam, dus dan ben ik ruim 2 uur onderweg. En tijdens het sportweekeind in IJzerlo ben ik op vakantie. Hoop eigenlijk een beetje dat er iets is wat meer in de buurt. Vind een stukje reizen noet zo erg, maar Amsterdam is wel erg ver.

Vetlokken, zijn al gekortwiekt :j en dat showhalster heb ik nu alleen nog maar het westernvariant van. Is dat ok of moet ik dan nog even snel zo'n kabelhalster aanschaffen (heb al wel wat moois gezien := )?

Marith_Ov

Berichten: 2553
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Hardenberg

Re: Amateur show Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-15 18:27

Haha, nou, ik weet niet of ik Luna wel op zo'n tempo mee kan krijgen. Ze vindt er normaal gesproken geen bal aan om mee te draven. Tijdens de locomatie op een endurance wedstrijd kijkt ze vreselijk chagerijnig :+ := . Dus het is maar afwachten wat ze dan in de showring gaat doen.

Maar het rennen valt te oefenen en dus kunnen we daarin nog wel wat conditie gaan kweken, we hebben nog even de tijd.

IlonavL

Berichten: 1163
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 18:33

Vorig jaar hielden ze er rekening mee, Luna doet dan mee bij de oudere merries en dat is meestal een beetje aan het eind van de dag dus moet goedkomen! Ooh leuk, volgens mij wordt de western zadelrubriek niet standaard uitgeschreven maar vast mogelijk als je een groepje bij elkaar hebt! (zal vast lobbyen bij mn zus :D) Qua showhalster: Luna heeft wel een heel mooi fijn koppie en het westernhalster staat haar prachtig maar is misschien voor show wat te grof? Het is (geloof ik) niet verplicht om een arabisch showhalster te dragen.

Edit: ja dat rennen :') gelukkig maar een rondje ofzo :') Misschien wil Monica je wel helpen, zij doet toch ook veel zelf met haar showpaarden?

amyz

Berichten: 6911
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Heemskerk

Re: Amateur show Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 19:25

Ohh dat rennen idd :') Vorig jaar was ik blij toen mn rondje erop zat......of ik er nog eentje wilde en hem dan netjes laten draven _O-

Zoals gezegd; als ze netjes stil kan staan en netjes meedraaft ben je al een heel eind. De jury heeft ook zo zn trucjes als ze de hals goed willen zien (boekje voor de neus bijvoorbeeld). Als ze netjes kan staan en ze haar neusje naar de zweep uit wil strekken is het echt al goed genoeg :j

Showhalster is ook bij mijn weten niet verplicht maar staat natuurlijk wel altijd netjes. Ik sta van het weekend op de Tulip Cup en heb momenteel een hoop hangen voor lieve prijsjes, dus je kunt altijd even kijken of er wat tussen zit voor je :) Andere optie is misschien zo'n voorbrenghalster van een ruitersportzaak?

Marith_Ov

Berichten: 2553
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-15 23:33

Bedankt voor alle reacties in ieder geval.

Neusje naar de zweep zou ik mee moeten oefenen, maar stil staan en mee draven is geen probleem. Dat doet ze braaf.

@amyz; dan kom ik zaterdag even kijken wat voor leuks je in de aanbieding hebt.

@Ilona; bij het inscrijfformulier stond naar mijn idee ook western ridden bij en anders starten we gewoon de classic. Heel misschien beide ridden classes wel een optie voor Houten. Het zou idd leuk zijn als er meer met de western rubriek mee doen, net als bij de Tulip Cup. Krijg er echt zin in om te starten.

Edit: @amyz; Ik zie net in jou profiel van welke webshop je bent. Bij jou heb ik die hele gave paarse gezien... <3 Neem je die zaterdag ook mee?

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27977
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 16:11


Marith_Ov

Berichten: 2553
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Hardenberg

Re: Amateur show Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-15 01:55

Haha, had je topic gezien. Leuk dat je ook in Houten mee doet. Ben benieuwd hoe groot de groep gaat zijn, maar er waren een heel aantal DAWRA ruiters van plan zich op te geven.

Nou ik hoop dat ik Luna zo kan voorstellen zoals jij Daan neer zet. Heb nog geen tijd gehad om te oefenen. Heb 1 x voorzichtig wat geprobeerd, maar zodra ik iets vraag om haar neus naar voren en omhoog te brengen stapt ze voorwaarts := . Dus we moeten nog flink aan de slag hiermee.

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Amateur show Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 08:54

Wij zijn ook weer van de partij met onze zwarte man, heb er weer erg veel zin in. Het is vooral een kwestie van lol maken, alsje op je bek gaat(letterlijk of figuurlijk) maakt niemand iets uit.

_Margarita_

Berichten: 2333
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Opperdoes

Re: Amateur show Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 13:25

Wat zijn de eisen aan de kleding van de voorbrengen?

amyz

Berichten: 6911
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Heemskerk

Re: Amateur show Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 15:24

Gewoon netjes :) Nette zwarte (/donkere) broek en een blouse zijn al prima!
Volgens mij zijn ze er sowieso niet heel strikt op hoor maar het staat natuurlijk wel wat netter als je iig niet in een ouwe spijkerbroek loopt :D

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27977
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: Amateur show Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 15:26

Ik dacht dat het zelfs ergens omschreven stond in de deelnamevoorwaarden maar kan het zo niet vinden op de avs-site.

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Amateur show Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 15:38

Gewoon netjes is het belangrijkste, je zet je paard er netjes op(gewassen en een mooi halster om) dus dan zelf ook wat nets aantrekken :)

isabelle_k

Berichten: 180
Geregistreerd: 04-04-10

Re: Amateur show Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 22:24

Hallo Tammi,

Jammer dat ik dit nu pas lees, wij (Idols Eye Arabians) hebben namelijk enkele cursussen voor amateur voorbrengers gegeven dit jaar. Tijdens deze cursus hebben wij, voornamelijk professionele voorbrenger Erik Dorssers, behandeld hoe je een paard conditioneel klaarmaakt voor de show, hoe je deze kan draven, stappen en opstellen en vooral hoe je lol met je knol kan hebben. Daarnaast ook een onderdeel scheren en opmaken, kortom de hele voorbereiding voor de show.

Aangezien Houten dit weekend al is, is deze cursus wellicht te laat voor jou.
Wij bieden ook privé cursussen aan, misschien leuk als je van plan bent een andere amateurshow te doen (sint oedenrode, brecht)?

Groetjes Isabelle

_Margarita_

Berichten: 2333
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Opperdoes

Re: Amateur show Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 01:54

Waar in Nederland wordt die cursus gegeven? Klinkt wel leuk.

isabelle_k

Berichten: 180
Geregistreerd: 04-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 11:53

Wij hebben onze stal in Wilnis, Vlak bij Vinkeveen/Amsterdam.

Wij hebben een eerste cursus gehad aan het begin van het jaar, maar bij voldoende animo is er altijd plek voor een tweede cursus.
Onze facebookpagina: https://www.facebook.com/idolseyearabians en een bericht sturen mag altijd!

Groetjes Isabelle