Arabian Horse Weekend 2016

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Paroeska

Berichten: 507
Geregistreerd: 03-07-05
Woonplaats: Sint-Oedenrode

Arabian Horse Weekend 2016

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-16 13:01

Afbeelding

Op zaterdag 11 en zondag 12 Juni wordt alweer het dertiende Arabian Horse Weekend georganiseerd in Sint-Oedenrode bij Manege de Pijnhorst. Op zaterdag 11 Juni zal dit jaar voor het eerst in Nederland de Aljassimya Farm Amateur Challenge door ons worden georganiseerd. Deze Amateur Challenge staat open voor Arabische volbloedpaarden geregistreerd bij ieder WAHO erkend stamboek en voor Anglo-Arabieren en Arabische halfbloeden, geregistreerd in ieder stamboek met een percentage van minimaal 25% Arabisch bloed. Er zal een 'Special Award' uitgereikt worden aan het einde van het seizoen aan de 15 hoogst geplaatste Handlers. De punten kunnen verzameld worden door Handlers of Ruiters in zowel de "Novice", als de "Amateur" classes in iedere 2016 European Amateur Shows onder Patronage of Aljassimya Farm. Punten kunnen door 1 handler verzameld worden met verschillende paarden en over verschillende shows. Op http://www.arabianhorseweekend.nl kunt u meer lezen met betrekking tot de regels en de indeling of u met uw paard onder de "Novice" of "Amateur" classes valt. Paarden die niet toegestaan zijn om deel te mogen nemen in de "Novice" of "Amateur" classes, kunnen deelnemen aan de "Experienced Amateur Classes". Hierdoor kunnen ook paarden die al eerder kampioen zijn geworden op ECAHO shows deelnemen aan de European Amateur Show. Een internationale ECAHO Jury zal de plaatsing verzorgen en uiteraard zijn er weer prachtige bekers en linten te winnen. In 2015 zijn onder andere vele winnaars verwend met een weekend Parijs tijdens de Salon du Cheaval (wereldkampioenschappen) en enkelen hebben een reis naar de USA gewonnen.

Op zaterdag 11 Juni 2016 in de middag en na de Amateur Show, beginnen we met onze Internationale C show en zullen al enkele rubrieken de revue laten passeren, zodat we zondag 12 Juni een minder vol programma hebben. Ook hebben we weer een apart Kampioenschap voor de jaarlingen. In 2015 was dit een groot succes. Onze grote voorring, brede ingang tot de extra grote hoofdring zorgt voor minder imposante indrukken bij de deelnemende paarden zodat hun deelname ontspannender verloopt en ervaring en zelf- vertrouwen positief kunnen groeien. Uiteraard is er weer een Internationaal ECAHO jurykorps om alle klassen te beoordelen. Uiteraard zijn er weer veel bekers, kransen en extra prijzen te verdienen, waaronder de prachtige schilderijen van mevrouw E. Stegeman. Tussen de keuringsrubrieken door zijn er op beide dagen rubrieken voor onder het zadel: de Pleasure Classes voor zowel Classic als Western. Ook hiervoor zijn er dit jaar een aantal wijzigingen, welke u op de website kunt terug lezen.

In de manege worden de boxen geplaatst om hier een veilig onderdak te bieden aan de paarden, met volop ruimte en goed voorzien van stro of houtkrullen. Verblijven kunt u met een speciaal arrangement bij het Vander Valk Hotel Uden – Veghel waar ook op zaterdagavond in de Sky bar met muziek, een gezellig samenzijn wordt georganiseerd. Uiteraard kunt u met tent of caravan op het show terrein overnachten. Er zal weer een uitgebreid strodorp zijn waar van alles te zien en te koop is.
Vele vrijwilligers zorgen voor het slagen van dit weekend, dat vrij toegankelijk is en waar u kunt genieten van de schoonheid van de Arabische Volbloed, het basis paard van vele paardenrassen. Sint-Oedenrode ligt aan de A50 (Nijmegen-Eindhoven) net boven Eindhoven en is prima te bereiken. Het is gratis parkeren en gratis entree op beide dagen voor deelnemers en bezoekers en het evenement vindt plaats bij Manege de Pijnhorst, Bremhorst 6 te Sint-Oedenrode.

Kortom, er is één en al bruisend spektakel en entertainment voor zowel jong en oud met als middelpunt het Arabisch Volbloedpaard.

Voor meer informatie zie : http://www.arabianhorseweekend.nl

Tot ziens op 11 en 12 juni in Sint-Oedenrode bij Manege de Pijnhorst, in het hart van de Meierij!

sherif

Berichten: 2831
Geregistreerd: 31-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 14:11

*\o/* kom zeker even buurten!

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 16:46

Hunter pleasure!!!! Jaaaaaa wij doen meeeee *\o/*

dena_mii

Berichten: 817
Geregistreerd: 04-01-07

Re: Arabian Horse Weekend 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 16:55

Ik wil dit graag even volgen, ook al heb ik geen AV.. Stalgenootjes van mij gaan wel met 1 van hun Arabieren en hebben mij toch wel enthousiast gemaakt om mee te doen met mijn merrie met 31% Arabisch bloed. Gewoon voor de fun!

Bimmetje

Berichten: 4772
Geregistreerd: 28-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 20:32

YES!! Zin in!
Ben ook weer van de partij met paar viendinnen! *\o/*

amyz

Berichten: 6913
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Heemskerk

Re: Arabian Horse Weekend 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 22:36

Ik heb Nas verteld dat ze niet dat weekend mag bevallen :+ Ben uiteraard weer van de partij met de store, heb er zin in *\o/*

Sieltjuh

Berichten: 11644
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Re: Arabian Horse Weekend 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 23:41

Ow leuk! Misschien dat ik ook nog wel even mn neus laat zien op één van de dagen :)

Paroeska

Berichten: 507
Geregistreerd: 03-07-05
Woonplaats: Sint-Oedenrode

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-16 10:13

YildizArabs schreef:
Hunter pleasure!!!! Jaaaaaa wij doen meeeee *\o/*


Bedankt voor je inschrijvingen, ze zijn binnen! :D

dena_mii schreef:
Ik wil dit graag even volgen, ook al heb ik geen AV.. Stalgenootjes van mij gaan wel met 1 van hun Arabieren en hebben mij toch wel enthousiast gemaakt om mee te doen met mijn merrie met 31% Arabisch bloed. Gewoon voor de fun!


Leuk dat je meedoet met je halfbloed! We hopen op meer halfbloedjes *D

amyz schreef:
Ik heb Nas verteld dat ze niet dat weekend mag bevallen :+ Ben uiteraard weer van de partij met de store, heb er zin in *\o/*


Oei spannend! Wanneer is ze uitgerekend?

En verder is iedereen natuurlijk ook van harte welkom om te komen kijken *\o/*

amyz

Berichten: 6913
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Heemskerk

Re: Arabian Horse Weekend 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 11:04

30 juni, 7 juni zit ze aan de 320. En het lijkt er niet op dat ze gaat wachten tot de 30e :=
Met een maiden kun je natuurlijk alles verwachten.... :+

Maar goed, 't mag echt niet, wil st oedenrode echt niet missen, dus 't komt dan gewoon niet ^) :D

Paroeska

Berichten: 507
Geregistreerd: 03-07-05
Woonplaats: Sint-Oedenrode

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-16 13:03

Oei wat spannend!! Hopelijk houdt ze het vol tot minimaal 13 juni ;)

We hebben trouwens nog een nieuwe actie: mocht je met hetzelfde paard voor 2 onderdelen inschrijven van de Amateur Challenge, dan mag je gratis meedoen aan een 3de onderdeel :) (het goedkoopste onderdeel krijg je gratis en geldt alleen voor dezelfde combinatie)

Michelle_S

Berichten: 2726
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Zuidveld (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 09:50

Paroeska schreef:
Oei wat spannend!! Hopelijk houdt ze het vol tot minimaal 13 juni ;)

We hebben trouwens nog een nieuwe actie: mocht je met hetzelfde paard voor 2 onderdelen inschrijven van de Amateur Challenge, dan mag je gratis meedoen aan een 3de onderdeel :) (het goedkoopste onderdeel krijg je gratis en geldt alleen voor dezelfde combinatie)


Geld dat ook voor de ridden classes?

Paroeska

Berichten: 507
Geregistreerd: 03-07-05
Woonplaats: Sint-Oedenrode

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-16 10:56

Michelle_S schreef:
Paroeska schreef:
Oei wat spannend!! Hopelijk houdt ze het vol tot minimaal 13 juni ;)

We hebben trouwens nog een nieuwe actie: mocht je met hetzelfde paard voor 2 onderdelen inschrijven van de Amateur Challenge, dan mag je gratis meedoen aan een 3de onderdeel :) (het goedkoopste onderdeel krijg je gratis en geldt alleen voor dezelfde combinatie)


Geld dat ook voor de ridden classes?


Dit geldt ook voor de Ridden Classes op zaterdag (niet die op zondag want deze horen bij de Int. C show)

Jeannette
Berichten: 1045
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Purmerend

Re: Arabian Horse Weekend 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 10:44

Ik twijfel nog om zondag te gaan. Heb mij niet echt verdiept in e veranderingen in de ridden class.

IlonavL

Berichten: 1164
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Arabian Horse Weekend 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 22:08

Mijn zus wil heel graag meedoen maar waarom toch zo'n hoge prijs voor boxhuur?

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 00:11

Kan natuurlijk niet voor Annelieke praten, maar zijn toch wel de showprijzen Ilona. Bij de Tulip was ik zelfde bedrag kwijt terwijl exact dezelfde stallen bij de Endurance vereniging 27,50€ kostten dat weekend.... |o (en ja, had ik dat eerder geweten |( )

Je kunt altijd nog in de nabijheid stallen zoeken toch?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101817
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Arabian Horse Weekend 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 08:26

De zaterdag heb ik nog niets...misschien dat ik en mijn camera even komen kijken. Mag je er gewoon foto's maken?

Paroeska

Berichten: 507
Geregistreerd: 03-07-05
Woonplaats: Sint-Oedenrode

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-16 08:28

IlonavL schreef:
Mijn zus wil heel graag meedoen maar waarom toch zo'n hoge prijs voor boxhuur?


Omdat wij ook de boxen moeten huren, stro / vlas moeten kopen, de boxen staan gestald in de manege (en de manege vraagt ook huur) dus het stro / de vieze mest moet ook weer opgeruimd en afgevoerd worden en dan krijg je ook nog de personeelskosten + afvoer kosten ;)

Bellatrix schreef:
De zaterdag heb ik nog niets...misschien dat ik en mijn camera even komen kijken. Mag je er gewoon foto's maken?


Ja hoor, dit mag uiteraard! :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101817
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Arabian Horse Weekend 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 08:29

Ok leuk. :D

IlonavL

Berichten: 1164
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 09:09

Paroeska schreef:
IlonavL schreef:
Mijn zus wil heel graag meedoen maar waarom toch zo'n hoge prijs voor boxhuur?


Omdat wij ook de boxen moeten huren, stro / vlas moeten kopen, de boxen staan gestald in de manege (en de manege vraagt ook huur) dus het stro / de vieze mest moet ook weer opgeruimd en afgevoerd worden en dan krijg je ook nog de personeelskosten + afvoer kosten ;)


Begrijp ik, maar daarin zit wel de twijfel om wel of niet mee te doen :)

Echt joh Yildiz? Wat een verschil dan :7

DNIEKJ
Berichten: 469
Geregistreerd: 09-06-06

Re: Arabian Horse Weekend 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 21:35

Ik ben ook van de partij!

Olikea

Berichten: 5459
Geregistreerd: 19-08-07
Woonplaats: InUlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 20:11

Hoi hoi.. bijzondere vraag van mij.. Een vriend van me die komt zaterdag op jullie evenement draaien, touden de paarden show . . Maar hij heeft geen idee wat voor muziek jullie verwachten /leuk vinden. . Iemand ideetjes welke kant hij het op moet zoeken.

bobo2000

Berichten: 361
Geregistreerd: 03-11-13
Woonplaats: Heemskerk

Re: Arabian Horse Weekend 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 21:02

Ik ben ook van de partij!

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 22:12

Olikea schreef:
Hoi hoi.. bijzondere vraag van mij.. Een vriend van me die komt zaterdag op jullie evenement draaien, touden de paarden show . . Maar hij heeft geen idee wat voor muziek jullie verwachten /leuk vinden. . Iemand ideetjes welke kant hij het op moet zoeken.


O ja, dat was ook een vraag van mij: normaal mag je altijd bij halteren een verzoekje doen en dan wordt dat gedraaid. Maar geluid is nu dus in handen vsn iemand anders zo begrijp ik?
Ik stuurde dan vantevoren ff een mailtje

Olikea

Berichten: 5459
Geregistreerd: 19-08-07
Woonplaats: InUlst

Re: Arabian Horse Weekend 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 22:14

Geen idee.. ik kreeg de vraag ook maar.. Zo van.. jij hebt een paard, dan weet je dit wel.

Als dat gebruikelijk is dan geef ik dat Door.

Is het bij alle onderdelen zo dat het met verzoekjes is?
En nemen jullie zelf de muziek mee.

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 08:17

Nee tussendoor of degene zonder verzoekjes wordt normaal naar eigen keuze muziek gedraaid. Hoe heet dat ene nummer nou toch dat zo vaak gedraaid wordt net voor prijsuitreiking... Kan er niet opkomen, kan het wel neurien haha! :')
Check anders even op YouTube Arabian horse show, étalon du cheval Arabian show, etc.
Muziekjes worden overigens niet zelf meegenomen maar vooraf aangevraagd (deed dat altijd per mail als daarom gevraagd werd). Moeten we natuurlijk wel een mailadres hebben. ;)