Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 48 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Hoe groot wordt deze arabier?

 
Profiel   

Tof!! Ben benieuwd.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-19 20:47 



 
Profiel   

Even een update. Gisteren mevrouw gemeten omdat ik vond dat ze wat gegroeid was... 1m36 :') ik vrees ervoor. Al dat ik me ook afvraag of we wel juist gemeten hebben. _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-20 13:35 



 
Profiel   

hoe bedoel je? vrees er voor......als ze destijds correct gemeten is, is ze toch al 5 cm gegroeid...en ze moet nog 3 worden ( of nu net 3, geen idee wat dr geboortemaand is). Die gaat de 1.40 echt wel halen hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-20 00:23 



 
Profiel   

3 in juli.
Met ik vrees ervoor bedoel ik dat ze toch wel wat meer dan 1m40 zal moeten doen. Pony waar ik op reed zeiden ze altijd dat die zo groot was, blijkt hij toch wat meer te zijn helaas.

Lastige is dat als het kantje boordje is met er naast te staan je nooit weet of het zal passen. Dat weet je pas echt als je er op zit.

1m40 haalt ze zeker maar of dat voldoende zal zijn om door mij bereden te worden..

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-20 15:19 



 
Profiel   

hoeveel meer is 'wat meer'? Is dat echt flink hoger of is het maar 2 cm? En weet niet hoe smal/breed die pony is?
Want stel je arabiertje is toch net wat breder/ronder dan die pony dan kan het toch passen. Tenzij achteraf blijkt dat die pony 1.48 is....dan wordt het wel tricky idd.
Scheelt wel dat arabieren vrij lang doorgroeien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-20 19:09 



 
Profiel   

Toch wel min 1m45. Maar zeker niet 1m50. Hij was zeker nog pony. Maar wel idd iets voller op zn ribben, aleja echt vetter. Dat gaat zij niet worden of ik moet er een obees arabiertje van maken. Zijn benen waren wel nog fijn, geen fjord of tinkertype.

Ik zit hierdoor wat in tweestrijd. Ze is super lief en grondwerk gaat al goed dus de klik is er. Maar als ik er binnen x aantal jaar toch niet op kan vind ik het zo'n zonde. Ik heb hier al een van 20 lopen dus twee paarden waar ik binnenkort niet op kan rijden gaat nu ook niet, is niet de bedoeling.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-20 20:07 



 
Profiel   

Ja blijft lastig idd. Maar je kan natuurlijk dr over 6 maanden weer meten; kijken hoe groot ze dan is. Dan is ze net ruim 3.
Dan valt ook net wat beter in te schatten of ze groot genoeg gaat worden.

Ze is tenslotte al flink de lucht in gegaan sinds je dr hebt

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-20 20:23 



 
Profiel   

Ja klopt wel.

Maar welk gewicht kan een arabier van neem nu 1m45 dragen? Ze kan dan miss wel net groot genoeg worden..

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-20 09:38 



 
Profiel   

60/65 kilo? Ligt er ook een beetje aan hoe ze uiteindelijk naast hoogte ook nog uitzwaart.

Ik reed met mn 58 kilo op een d pony ( geen sporttype, maar ook zeker geen sober type) en die droeg dat met gemak. Die pony was ook zo rond de 1.45

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-20 10:02 



 
Profiel   

Ook hier een update, toen ik m kocht was hij dus amper 1,40 en nu ruim een jaar verder (hij is bijna 4 nu) is hij ruim 10cm gegroeid. Vandaag gemeten op 1,50. Dus het kan alle kanten op!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-20 18:59 



 
Profiel   

Welk ras was de jouwe weer?
Das wel een ferme groeischeut zeg! Hoop dat ze dat hier ook nog doet. En dat ik nog wat kg's kwijt raak. :+

Enige nog is dat ik haar niet dikker krijg. Ze is wel verdikt sinds ze hier is want ze was echt mager maar ik krijg niet het normale laagje op haar ribben. Eerst nog met ontworming bezig en voeding in afspraak met veearts maar denk toch een bloedonderzoek te gaan doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-20 13:22 



 
Profiel   

Leuk om te volgen zo'n topic al is het een kwestie van tijd. Ik zou een gat in de lucht springen met 6 cm maar het blijft natuurlijk spannend wat ze de komende jaren nog zal gaan doen.

Ik heb een nog geen tweejarige hengst gekocht in januari die ik nu net gecastreerd heb nadat twee werd. Hij is in februari gemeten op 144,5 en nu laatst op 146,5. Hij heeft nog wat jaren te gaan maar ik vind het ook heel spannend. Ik zou heel blij zijn met uiteindelijk 155 of in ieder geval iets daar in de buurt.

Ben nu al benieuwd hoe groot onze paardjes volgend jaar zijn gegroeid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-20 08:03 



 
Profiel   

@Skyla
Arabisch volbloed! Van QR Marx X Krystinah v Monogramm.
Ik kocht Koss ook mager, heeft een jaar geduurd voor hij op gewicht was. Ik heb bijgevoerd met SlobberMash en basisbrok, en zit nu sinds kort op Fibrebeet en Subli Omnia.

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-20 19:29 



 
Profiel   

Mijn jaarling hengstje (geboren 04/03/2019) is 1m42 gemeten deze maand. Dus die van jouw zal niet zo groot worden denk ik, 1m40, met wat geluk 1m45...

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-20 10:24 



 
Profiel   

Daar kun je zoo weinig over zeggen..
Sommige paarden groeien nog heel veel en sommige niet.
Mijne heb ik sinds zijn 2e en is nu 4, hij is nauwelijks omhoog gegroeid, vooral breder.
Maar dat hoefde van mij ook niet, hij is 1.48.
Mijn vorige was 1.43 en dat was ook prima.
De zomer zou ik zeker nog afwachten, in deze tijd veranderen ze nog wel veel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-20 21:23 



 
Profiel   

FloMax, wow dat is een verschil zeg op de foto's. En dat op een jaar tijd?

Ik ben nu ook aan het overschakelen op ander voer. Ze kreeg juniorix maar er zat nog zoveel graan in haar mest. Dan neemt ze dus amper wat binnen. Nu de grow pellets van pavo aan het geven. Heb eindelijk een verdeler nog redelijk vlakbij gevonden.
Maar samen met het verse gras en die volledige ontwormingsspuit met andere werking is ze al heel wat veranderd. Eindelijk is haar rug mooi vol en zijn haar ribben ook beter. Ze is er nog niet maar ik zie al verandering. Gisteren nog es gemeten maar dat was te voorbarig haha, ze leek wat gekrompen. _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-20 19:54 



 
Profiel   

Terug even een update van mevrouw. Ik moet toch constant op haar voeding letten want ze verliest toch snel gewicht wanneer er iets in het patroon veranderd.

Maaaaar.... Ik heb haar vandaag 1m40 opgemeten *\o/* en haar kont blijft meegroeien dus die staat nog steeds te hoog dus zou ze nog gaan groeien. Ze is nu 3 jaar en een maand oud. Nog steeds een slanke up die moet uitzwaren. Maar we hebben tijd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-20 20:47 



 
Profiel   

netjes...toch nog even 9 cm gegroeid in iets meer dan een jaar tijd. Je target heeft ze in elk geval gehaald...elke cm die er nog bij komt is helemaal meegenomen natuurlijk.
Maar met nog maar net ruim 3 zal dat wel goed komen met nog wat extra cm's :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-20 22:03 



 
Profiel   

Een vrij goede methode om de maat te meten is, je meet van de kogel, waar de verharding zit, tot aan het gewricht aan het bovenbeen met een touwtje, aan de buik hè. Deze lengte hou je vast en je meet van dat gewricht tot aan de schoft. Wel zien dat je touwtje goed gestrekt is en dus echt rechtuit gehouden wordt, en dan heb je een indicatie van hoe groot ze gaan worden. Het is een oude methode maar het klopt wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-20 22:40 



 
Profiel   

xxCYNNxx ja super he, had het nooit gedacht dat het ging lukken en dan nog zo snel. Komt helemaal goed.

Lunamoon heb ik toen gedaan maar bij haar was het niet veel cm meer en mijn 20 jarige quarter van al dik 1m60 die moest nog iets van 7cm. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-20 06:05 



 
Profiel   

Ik dacht er laatst nog aan! Wat fijn!

Skyla schreef
Terug even een update van mevrouw. Ik moet toch constant op haar voeding letten want ze verliest toch snel gewicht wanneer er iets in het patroon veranderd.

Maaaaar.... Ik heb haar vandaag 1m40 opgemeten *\o/* en haar kont blijft meegroeien dus die staat nog steeds te hoog dus zou ze nog gaan groeien. Ze is nu 3 jaar en een maand oud. Nog steeds een slanke up die moet uitzwaren. Maar we hebben tijd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-20 07:21 



 
Profiel   

Ik heb het samen met vrienden voor de grap eens doorberekend, allemaal een meting gedaan toen hun paarden net 2 waren. Inmiddels zijn ze allen 8+. Waren overigens maar 4 paarden :') (en allemaal warmbloed types). Toename van stokmaat lag tussen de 7,2 en 8,4%. Best leuk om hier een bokt onderzoekje van te maken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-20 07:51 



 
Profiel   

Ik denk dat ze wel 1.50cm gaat halen hoor, zolang ze smal blijft groeit ze de hoogte nog in.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-20 08:12 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 48 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen