Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 48 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hoe groot wordt deze arabier?

 
Profiel   

Ik hoop dat dit hier goed staat.

Ik vroeg mij af.
Een bijna tweejaarse (van half juli) arabische merrie die nu 1m31 is. Hoe groot zou deze uiteindelijk worden?

Haar kont staat nog een stuk hoger, en ze zou (geen idee of het effectief waar is) van een tweeling zijn.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-19 12:00 



 
Profiel   

Een grote c...als je geluk hebt een kleine d.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-19 12:04 



 
Profiel   

Hoe groot zijn haar ouders?
Arabieren kunnen heel lang door blijven groeien, maar iets meer informatie zegt meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-19 12:13 



 
Profiel   

Ik schat dat die ergens tegen de 1.40 wordt, maar valt zo weinig van te zeggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-19 12:19 



 
Profiel   

Info van de ouders probeer ik te achterhalen maar vrees er wat voor.

Hoop zo dat ze 1m40 haalt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-19 12:33 



 
Profiel   

Skyla schreef
Info van de ouders probeer ik te achterhalen maar vrees er wat voor.

Hoop zo dat ze 1m40 haalt.

Ben er bang voor, ze is al 2 en zou dan nog 9 cm moeten groeien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-19 12:51 



 
Profiel   

mariettek schreef
Hoe groot zijn haar ouders?
Arabieren kunnen heel lang door blijven groeien, maar iets meer informatie zegt meer.

Als het 1 van een tweeling is kun je dat niet vergelijken met de grootte van de ouderdieren.
Tweelingen komen vaak met achterstand op de wereld (door het voedingstekort in de baarmoeder) en blijven hun hele leven kleiner en helaas ook vaak zwakker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-19 13:04 



 
Profiel   

Skyla schreef
Info van de ouders probeer ik te achterhalen maar vrees er wat voor.

Hoop zo dat ze 1m40 haalt.


Weet je dan zeker dat ze 100% Arabier is?

140 zal overigens waarschijnlijk wel lukken hoor.

Bijna 2 en groeien nog wel even.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-19 13:12 



 
Profiel   

NatasjavE schreef
Skyla schreef
Info van de ouders probeer ik te achterhalen maar vrees er wat voor.

Hoop zo dat ze 1m40 haalt.


Weet je dan zeker dat ze 100% Arabier is?

140 zal overigens waarschijnlijk wel lukken hoor.

Bijna 2 en groeien nog wel even.


Eigenlijk niet. Kwa hoogte begon ik zo ook te twijfelen maar kwa uiterlijk enenkan karakter kan ze goed door als een volle arabier. Ik ken er met vol papier die minder uiterlijke kenmerken hebben dan zij.

Je ziet wel duidelijk aan haar dat ze wat tekorten heeft gehad, duidelijk ribben, rug en heupen zichtbaar. Zijn nu rustig bezig met haar voeding omhoog te halen. Hoop dat ze hierdoor nog een scheut gaat krijgen.

Hier zijn de jonge paarden altijd mooi vol. Is even wat wennen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-19 13:43 



 
Profiel   

Ik denk ook wel dat de 1.40 nog wel lukt. :) Zeker als de kont nog een stukje hoger staat. In tegenstelling tot het populaire gedachtengoed is het niet zo dat een twenter per definitie niet meer veel kan groeien. Ik heb hier nu toevallig al twee laatbloeiers gehad die er na hun 4e zelfs nog een centimeter of vijf bij deden (ja gemeten.) en de laatste (nu vijf) is nog steeds niet uit gegroeid. die gaat er nog een paar centimeter bij doen. Dan zou ze na haar 4e er nog een 8tal cm bij gedaan hebben als ons vermoeden gaat kloppen. En zo zijn er echt nog wel meer voorbeelden. Het is een "risico" in de zin dat als je een jong dier wil kopen en hij heeft nog een eind te gaan voor hij de gewenste hoogte heeft voor jou. Dat je dan best een keer achter de oren krabt omdat het natuurlijk ook kan zijn dat ie gewoon niet meer veel groeit. Dan kijk je misschien best naar een ander dier dat wel de maat heeft die je wil als je toch nog geen band hebt met het dier. Maar als je ze al in je bezit hebt dan zou ik op twee jaar nog niet gaan wanhopen en gewoon nog even afwachten. :) Het is niet onmogelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-19 13:47 



 
Profiel   

Dankje!
Geeft me wat hoop want ze staat hier al haha. Is hier eigenlijk door omstandigheden bij (vorige) eigenaar gekomen.

Ze krijgt alle tijd om uit te groeien en sterk te worden voor ik er ooit op kruip. Maar weet met de vorige pony dat 1m40 perfect lukt voor mij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-19 13:56 



 
Profiel   

Ik volg even mee.
Ik heb sinds april een leuke ruin (QR Marc x Krystinah v. Monogramm) en die meet nu met net 3 jaar (mei) pas 1,43.

Vraag me af hoe t komt dat hij zo klein is, ouders zijn beide boven 1,50.
Betwijfel of hij nog een paar cm doorgroeit. Nu heb ik met mijn 1,57 niet bijzonder veel maat nodig, maar nog een paar cm erbij zou best welkom zijn :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-19 18:49 



 
Profiel   

Ik hoop ook echt dat ze nog redelijk wat gaat doen. Voor mij zijn die extra cm wel nodig voor later. Maar ze is zo lief en leuk dat ik haar nu al niet meer kan missen.

Heb haar fokker gevonden maar op de een of andere manier antwoordt ze niet meer op mijn berichten. Ik snap het echt niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-19 21:56 



 
Profiel   

Wie zijn haar ouders dan?

Hier t zelfde. T is dat karakter van m waardoor ik m gewoon niet meer weg wil doen. En verder is hij gewoon helemaal perfect, alleen wat aan de kleine kant.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-19 07:16 



 
Profiel   

Geen idee, ik had de fokker via fb gevonden, ernaar gestuurd omdat bleek dat ze ook nog steeds op haar naam staat. Ze bevestigde dat ze bij haar geboren is en sindsdien antwoordt ze niet meer. Vind het zo jammer, het is hier ook de bedoeling dat ze voor altijd blijft net zoals de rest dus weet graag wel wat meer over haar.

Zou die persoon graag nog eens willen sturen maar weet niet hoe juist.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-19 10:46 



 
Profiel   

Als het een volbloed Arab is groeien ze meestal echt door tot hun 6e/7e jaar.
Ik had een hengst voor zijn 3e gemeten op 1.49.
Uiteindelijk rond zijn 6e was Meneer rond de 1.58.

Mijn huidige hengst is nu inmiddels 1.63.

Dus je kan er nog niets van zeggen:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-19 11:14 



 
Profiel   

Als de achterstand puur door te slecht en of weinig voer kwam, dan kan ze nog best ineens flink de hoogte inschieten.
Hier in de buurt ook een fokker die zo zn dieren aflevert; te schraal, zelfs voor een jong dier in de groei en blijven daardoor ook lang vrij klein. Bij 1 paard heb ik zelfs lang gedacht dat die wel eens in een D maat kon blijven steken. Dat dier wordt niet verkocht en is uiteindelijk toch nog boven de 1.60 uit gekomen. Van alle jonge paarden die verkocht zijn, zijn ze allemaal flink de hoogte ingeschoten. Zelfs een hengst die al 6 was en praktisch uitgegroeid, is nog flink gegroeid na verkoop.
Gewoonweg puur doordat ze op adressen terecht kwamen waar ze wel goed en genoeg voer krijgen.

Als ze idd een helft van een tweeling is en dan de kleinste van de 2 en hoe het dan is, durf ik niet te zeggen; geen ervaring mee, maar je hoort toch altijd wel dat die toch meestal een stuk kleiner blijven.

Maar 1.40 zou ze toch wel moeten halen in principe.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-19 11:18 



 
Profiel   

xxCYNNxx schreef
Als de achterstand puur door te slecht en of weinig voer kwam, dan kan ze nog best ineens flink de hoogte inschieten.
Hier in de buurt ook een fokker die zo zn dieren aflevert; te schraal, zelfs voor een jong dier in de groei en blijven daardoor ook lang vrij klein. Bij 1 paard heb ik zelfs lang gedacht dat die wel eens in een D maat kon blijven steken. Dat dier wordt niet verkocht en is uiteindelijk toch nog boven de 1.60 uit gekomen. Van alle jonge paarden die verkocht zijn, zijn ze allemaal flink de hoogte ingeschoten. Zelfs een hengst die al 6 was en praktisch uitgegroeid, is nog flink gegroeid na verkoop.
Gewoonweg puur doordat ze op adressen terecht kwamen waar ze wel goed en genoeg voer krijgen.

Als ze idd een helft van een tweeling is en dan de kleinste van de 2 en hoe het dan is, durf ik niet te zeggen; geen ervaring mee, maar je hoort toch altijd wel dat die toch meestal een stuk kleiner blijven.

Maar 1.40 zou ze toch wel moeten halen in principe.


Ze stond toen we haar ophaalden redelijk schraal maar had wel het gevoel dat die man het beste met hen voor had. Zijn nu al een paar mensen die zeggen dat ze op die korte tijd hier al duidelijk voller geworden is. Ze kan ook echt ferm eten voor maar een "kleintje" te zijn. :')

Heb het hier nog nooit voorgehad maar ze lijkt ook last te hebben van brokkelhoeven. Eens zien of ik daar iets tegen kan doen.

Die man zei dat ze van een tweeling was, broer zou nog kleiner geweest zijn. Maar echt geen idee of het wel waar is.

Overigens kan ze gerust ook een kruising zijn, wie weet. Vandaar dat ik graag wat meer info heb van haar fokker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-19 12:12 



 
Profiel   

Als je me wat meer info via pb kan doen over je paard, kan ik t misschien nog wel eens voor je navragen hier en daar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-19 20:42 



 
Profiel   

Ik denk eerder dat er wat Welsh inzit als ze zo klein is. Dat geeft ook vaak Arabisch type.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-19 20:52 



 
Profiel   

Barcelano schreef
Als het een volbloed Arab is groeien ze meestal echt door tot hun 6e/7e jaar.
Ik had een hengst voor zijn 3e gemeten op 1.49.
Uiteindelijk rond zijn 6e was Meneer rond de 1.58.

Mijn huidige hengst is nu inmiddels 1.63.

Dus je kan er nog niets van zeggen:)


Dat beloofd voor mijn 2 jarige arab. Die meet momenteel al 1m57

TS, hier ooit een springpaard gehad die tussen zijn 3 en zijn 5 jaar nog even 10 cm gegroeid is dus ik zou mij niet druk maken om die 1m40

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-19 21:27 



 
Profiel   

Onze merrie hadden we gekocht op 4 jaar en 1.54 groot.
Is slechts 3cm nog bij gekomen en uiteindelijk 1.57 dus geheel afhankelijk van het paard en ouders..

Haar ene zoon is slechts 1.52 geworden en haar andere zoon rijkt nu al 1.53 met zijn net 3 jaar.


Laatst bijgewerkt door Elmars_Floor op 13-07-19 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-19 21:35 



 
Profiel   

FloMax schreef
Als je me wat meer info via pb kan doen over je paard, kan ik t misschien nog wel eens voor je navragen hier en daar.


Vermoed eerder dat ze een eenmalig veulen was. Ze komt zeker niet van een "grote" fokker of fokstal.


Suzanne F. schreef
Ik denk eerder dat er wat Welsh inzit als ze zo klein is. Dat geeft ook vaak Arabisch type.


Heb dat ook al zitten denken vanwege de maat.

Ze heeft een mooie lichte dish, kort hoofdje, hoog ingeplante staart die bij het minste de lucht in woept en eigenlijk zo goed als constant zijwaards gedragen wordt, korte rug en giga lange benen.
En volgens mijn da de tik die typisch is voor volbloeden. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-19 21:59 



 
Profiel   

Skyla schreef
FloMax schreef
Als je me wat meer info via pb kan doen over je paard, kan ik t misschien nog wel eens voor je navragen hier en daar.


Vermoed eerder dat ze een eenmalig veulen was. Ze komt zeker niet van een "grote" fokker of fokstal.


Suzanne F. schreef
Ik denk eerder dat er wat Welsh inzit als ze zo klein is. Dat geeft ook vaak Arabisch type.


Heb dat ook al zitten denken vanwege de maat.

Ze heeft een mooie lichte dish, kort hoofdje, hoog ingeplante staart die bij het minste de lucht in woept en eigenlijk zo goed als constant zijwaards gedragen wordt, korte rug en giga lange benen.
En volgens mijn da de tik die typisch is voor volbloeden. :')

De nrps’er hier met vooral welsh bloed doet ook heel Arabisch aan. :) in % is hij meer welsh dan Arabier maar iedereen die hem ziet neigt meteen naar Arabier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-19 01:09 



 
Profiel   

Even een update, ik heb contact gehad met de fokker.

Een hele vriendelijke mevrouw, ze gaat mij foto's sturen van haar als veulen. *\o/*

Ze zou vol arabier zijn en beide ouders zouden toch boven 1m50 zijn.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-19 14:13 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 48 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen