Wat zouden jullie geven voor het volgende:

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
J_E

Berichten: 787
Geregistreerd: 10-03-10

Wat zouden jullie geven voor het volgende:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-24 22:32

Volbloed Arabische ruin met papieren. 7 jaar oud, goed basis gereden. 1.48m
Heel goede gangen, mooi gebouwd.

De grote maar is, het is een kribbebijter.

Koop je die en voor welk geld, of laat je hem staan? Ik ben benieuwd.

_Mir
Berichten: 1358
Geregistreerd: 01-01-20

Re: Wat zouden jullie geven voor het volgende:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 23:09

Kribbebijter is heel jammer, maar volgens mij doet dat in deze tijd weinig met de prijs..

Elisa2

Berichten: 37189
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Wat zouden jullie geven voor het volgende:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 08:41

Doet zeker wel wat met de prijs!

Kribbebijten zou mij niet afschrikken maar ik wil wel echt minder hoeven betalen voor zo,n paard.

Melzazu
Berichten: 1783
Geregistreerd: 13-10-19

Re: Wat zouden jullie geven voor het volgende:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 08:44

Tja ik vind alsnog wat info missen maar los daarvan. Kribbebijter moet voor mij wel in de prijs meegewogen worden. En ik moet hem verder al echt heel mooi en leuk en weet ik wat vinden zou ik überhaupt gaan kijken maar een echte nee is het voor mij ook weer niet direct.

Lijsken
Berichten: 1025
Geregistreerd: 10-02-22

Re: Wat zouden jullie geven voor het volgende:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 09:01

Bijt hij alleen of zuigt hij er ook lucht bij?

Pepperrrrr
Berichten: 8
Geregistreerd: 15-08-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 09:39

Ik zou er wel wat voor geven hoor! Maar wel wat minder dan als hij niet kribbebeet.Lijkt me behalve het kribbebijten dan wel een leuk paardje! Ik geloof dat je kribbebijten ook kan afleren met zo'n riempje.

Elisa2

Berichten: 37189
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Wat zouden jullie geven voor het volgende:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 09:40

Nooit doen! Zo'n luchtzuigband beschadigt het strottenhoofd.

Beter om gewoon te kijken waarom hij het doet, en als er geen oorzaak is gewoon rubber maken op de plaatsen waar hij graag bijt en lekker laten bijten.

J_E

Berichten: 787
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-24 09:47

Het is hypothetisch. Ik wil weten wat het in de toekomst met de prijs zou doen. Of eigenlijk mijn man. Zou je hem dan nog weer kunnen verkopen? En waar moeten we dan rekening mee houden?

Hij zuigt ook lucht.

Dus stel dat zo'n paardje normaal ongeveer een €6000,- zou doen, wat heb je er dan met dat stalgebrek voor over?

anjali
Berichten: 15090
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 10:22

J_E schreef:
Het is hypothetisch. Ik wil weten wat het in de toekomst met de prijs zou doen. Of eigenlijk mijn man. Zou je hem dan nog weer kunnen verkopen? En waar moeten we dan rekening mee houden?

Hij zuigt ook lucht.

Dus stel dat zo'n paardje normaal ongeveer een €6000,- zou doen, wat heb je er dan met dat stalgebrek voor over?

Ik geef er helemaal niets om maar op sommige stallingen zijn ze niet welkom omdat men onterecht meent dat het gedrag besmettelijk is. En ze zijn moeilijker weer door te verkopen. Als ik een paard als de jouwe zou zoeken die zonder gebrek 6000 zou kosten (ik weet niets van de prijzen van dergelijke types) dan zou ik er met dit gebrek 5000 voor bieden.

Pepperrrrr
Berichten: 8
Geregistreerd: 15-08-23

Re: Wat zouden jullie geven voor het volgende:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 10:26

Oh Oeps, sorry voor het verkeerde info over het riempje, ik had er alleen wat over gehoord. Trouwens, ik denk hetzelfde als Anjali.

Hevonen

Berichten: 5620
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Re: Wat zouden jullie geven voor het volgende:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 10:30

Het hangt er denk ik ook van af hoe JIJ hem wilt gaan houden, als hij een inloopstal heeft en eigenlijk altijd buiten is, zul je er weinig last van hebben.

Poekkie

Berichten: 7352
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Wat zouden jullie geven voor het volgende:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 10:45

Oei een luchtzuiger zou ik laten staan tenzij het duidelijk een goede deal is, zoals bvb 3000-3500 voor een paard dat normaal gezien 6000 zou opbrengen.
Andere mensen denken daar vast anders over maar het verkleint je klantenpoel zeker. Ik denk eerder 4000-4500 als realistisch startbedrag maar je kan natuurlijk altijd hoger inzetten.

Bowo
Berichten: 2814
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Wat zouden jullie geven voor het volgende:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 10:57

Met 3 regels tekst kan je geen paard taxeren. Zelfs met volledige informatie is het een 'wat de gek ervoor geeft'.

Stalgebreken drukken wel degelijk de prijs, maar is ook weer afhankelijk van de rest van de situatie. Je kan niet standaard zeggen, een stalgebrek haalt 1000 euro van de prijs af ofzo.

Daarnaast is voor de toekomst bepalen ook weinig zinnig. De leeftijd en niveau van het paard veranderen en daarmee ook de prijs. Inflatie en recessies veranderen de markt.

Wat ik hooguit nog kan toevoegen: Wij hebben 5-10 jaar geleden volgens mij 1000 of 1500 vermindering gehad op de de vraagprijs (hogere 4 cijfers) voor een wever.

Rizette
Berichten: 4377
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 10:58

Kribbebijter komt neer op helft van normale prijs tenzij het een paard is wat al op wereldniveau mee doet.

Rizette
Berichten: 4377
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 10:58

Bowo schreef:
Met 3 regels tekst kan je geen paard taxeren. Zelfs met volledige informatie is het een 'wat de gek ervoor geeft'.

Stalgebreken drukken wel degelijk de prijs, maar is ook weer afhankelijk van de rest van de situatie. Je kan niet standaard zeggen, een stalgebrek haalt 1000 euro van de prijs af ofzo.

Daarnaast is voor de toekomst bepalen ook weinig zinnig. De leeftijd en niveau van het paard veranderen en daarmee ook de prijs. Inflatie en recessies veranderen de markt.

Wat ik hooguit nog kan toevoegen: Wij hebben 5-10 jaar geleden volgens mij 1000 of 1500 vermindering gehad op de de vraagprijs (hogere 4 cijfers) voor een wever.

Een taxatie wordt gewoon uitgevoerd op paarden. Wat een gek ervoor geeft is een totaal andere zaak.

Rizette
Berichten: 4377
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 11:01

Pepperrrrr schreef:
Ik zou er wel wat voor geven hoor! Maar wel wat minder dan als hij niet kribbebeet.Lijkt me behalve het kribbebijten dan wel een leuk paardje! Ik geloof dat je kribbebijten ook kan afleren met zo'n riempje.

Dat is zo ongeveer paardenmishandeling, vreeemd dat dat nog toegestaan wordt. We zouden met zijn allen toch paardvriendelijker worden?

Pumpkins

Berichten: 3146
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 11:03

Een luchtzuiger zou ik persoonlijk laten staan. Ongeacht kwaliteit. Vaak duidt het op stress en/of maagproblemen. Heb ooit 30 jaar geleden een luchtzuiger gehad die het indd ook middels kribbebijten deed, voor mij nooit meer. Het doet ook zeker veel met de prijs, maar het is net wat iemand er voor over heeft. Er is alleen een kleinere markt voor.

Bowo
Berichten: 2814
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Wat zouden jullie geven voor het volgende:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 11:06

@Rizette, ga je lekker? Peppeerrrrr heeft al gezegd dat ze verkeerd info had.

Wat betreft taxeren, het wordt zeker gedaan, maar in de praktijk is dat meestal niet de prijs die ervoor wordt betaald. Als iemand het perfecte paard vindt, kan die zo maar meer neerleggen. En misschien zien alle potentiële kopers net iets wat de taxateur niet zag en dan kom je lager uit. Een taxatie is maar ook maar een oordeel van 1 persoon, met hooguit wat richtlijnen, maar in hoeverre kloppen die (nog)?

Dreamboy

Berichten: 2432
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 11:15

Het ligt er ook aan hoe het paard gehuisvest gaat worden. Ik kende een paard wat echt een flinke luchtzuiger was op stal. Later is het paard verhuisd naar 24/7 buiten en heeft het zelden tot nooit meer gedaan. Ook de oorzaak speelt een rol. Als er maagproblemen aan ten grondslag liggen kunnen die na behandeling ook het probleem oplossen.

Femke_Tweety

Berichten: 11985
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Wat zouden jullie geven voor het volgende:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 11:20

Luchtzuiger gaat heel regelmatig samen met (chronische) maagzweerproblematiek.

En ik kan uit ervaring zeggen dat dat echt problemen kan geven.

Ik zou er zelf niet snel meer voor kiezen.

anjali
Berichten: 15090
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 11:25

Bowo schreef:
Met 3 regels tekst kan je geen paard taxeren. Zelfs met volledige informatie is het een 'wat de gek ervoor geeft'.

Stalgebreken drukken wel degelijk de prijs, maar is ook weer afhankelijk van de rest van de situatie. Je kan niet standaard zeggen, een stalgebrek haalt 1000 euro van de prijs af ofzo.

Daarnaast is voor de toekomst bepalen ook weinig zinnig. De leeftijd en niveau van het paard veranderen en daarmee ook de prijs. Inflatie en recessies veranderen de markt.

Wat ik hooguit nog kan toevoegen: Wij hebben 5-10 jaar geleden volgens mij 1000 of 1500 vermindering gehad op de de vraagprijs (hogere 4 cijfers) voor een wever.

Volmaakte paarden bestaan niet. Verkoop je paard aan iemand die hem leuk vindt en graag wil hebben zoals hij is, inclusief zijn gebreken.Een korting van zo'n 15 procent vind ik passend.

DuoPenotti

Berichten: 29518
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 11:26

Hevonen schreef:
Het hangt er denk ik ook van af hoe JIJ hem wilt gaan houden, als hij een inloopstal heeft en eigenlijk altijd buiten is, zul je er weinig last van hebben.

Dat is ook te kort door de bocht.
Ken er die in een weiland van 3 hectare gras nog op de weidepaaltjes zuigen.
En ze dus ook los trekken.

Maar heb er hier 1 op stal gehad die het alleen na het eten deed. Ook na 1 snoepje.
Dan valt het mee

Rizette
Berichten: 4377
Geregistreerd: 11-06-09

Re: Wat zouden jullie geven voor het volgende:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 11:28

Er zijn er die gewoon in de lucht zuigen, zich nergens op vast hoeven te zetten.

meggiemeg

Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Wat zouden jullie geven voor het volgende:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 11:31

Je moet er tegen kunnen, ken mensen die het vreselijk vinden en zich er aan ergeren. Persoonlijk laat ik zo één staan, zijn meer paarden te koop dan die ene.

Rubs

Berichten: 510
Geregistreerd: 29-03-11
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 11:31

Als je een bedrag wilt horen moet je denk ik wel met veel meer info en foto's komen.
Als hij het luchtzuigen ook doet als hij overdag buiten komt, in een passende groep met ruimte om te spelen, dan zou ik terughoudend zijn.