Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Wie bekend of ervaring met pssm(2)

 
Profiel   

Misschien hoort het mij medisch thuis maar omdat het specifiek om volbloed arabieren gaat vraag ik het even hier.

Omdat ik veel interesse heb in de Arabieren en ook lees dat er vaak pssm bij voorkomt wil ik er graag zoveel mogelijk over inlezen.

Wie is er bekend mee of heeft/had er arabieren met pssm? Ik lees dat voornamelijk pssm2 en p2/p4 en p8 voorkomen bij het ras. Hoe (via haren of biopt) en waar heb je het getest en als de test positief was wat heb je aangepast aan voerbeleid en dergelijke?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-19 11:00 



 
Profiel   

http://pssm.eu/nl/

Hier vind je heel veel info en ook op de vragen die je hebt over testen en voerbeleid etc.

Verder is op facebook een PSSM groep NL, waar je veel ervaringsdeskundigen vindt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-19 11:01 



 
Profiel   

Ik ben sinds gisteren ook lid van de Facebook groep en ook privé in gesprek met iemand die veel ervaring heeft met pssm.

Maar je ziet door de bomen het bos niet meer en hoor graag ervaring van de mensen met arabieren en pssm

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-19 11:35 



 
Profiel   

Dan zit je op de goede plek. Er is in NL gewoon nog heel weinig kennis over PSSM voor handen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-19 13:33 



 
Profiel   

Is hier intussen al iets mee over bekend?

Komt het vaker voor in het ras of is het echt nog zeldzaam? Ik heb momenteel een PRE die ik ervan verdenk het te hebben. Voor in de toekomst zou ik graag weer terug willen naar mijn eerste liefde, een Arabisch Volbloed. Maar ik zou graag meer willen weten over deze afschuwelijk ziekte bij de Arabier voor ik weer serieus op zoek ga.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-22 12:18 



 
Profiel   

Pssm2 komt voor bij Arabieren. Heel veel weet ik niet, maar het komt voor.
Je kunt het betreffende dier via 1 lab in de wereld laten testen en dat is in Duitsland.
https://generatio.de/ratgeber/lexikon/pssm2
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-22 18:16 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen