Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 354 [ 8828 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 354  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Western Arabieren

 
Profiel   

Ik rij sinds 1,5 jaar western met mijn AV. Dit lukt best aardig en de tijd is rijp om komend jaar te starten bij de DAWRA en de WRAN (in eerste instantie Pleasure en Horsemanship, later proberen we reining).
Ik ben heel benieuwd wie er hier op Bokt allemaal besmet zijn met het westernvirus en de AV, welk niveau je rijdt en welke onderdelen? Of rij je heerlijk recreatief western? Waar loop je (misschien) tegenaan? Zo bemerk ik dat er bijvoorbeeld maar weinig arabs zijn die in de reining lopen. Mijn paardje kan wel leuke stopjes maken maar de pivots/ spins gaan moeizaam vanwege stijfheid in dr ribben.
Ben benieuwd naar jullie reacties en misschien tot ziens volgend jaar bij de DAWRA! :D

Hier wat pics van ons:

Tijdens oefenwedstrijd
[ img ]


Tijdens de training

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-09 08:58 



 
Profiel   

heel leuk! ziet er ook netjes uit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-09 09:12 



 
Profiel   

jaaaa hier nog één! Ik heb haar pas 1,5jaar en sindsdien rijden we 'western' of iig we proberen het hihi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-09 09:23 



 
Profiel   

Ben ook benieuwd naar foto's?! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-09 09:44 



 
Profiel   

Jaaa mijn vriendin rijd met dr arabje western!
Wij zijn op 8nov. in beverwijk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-09 09:45 



 
Profiel   

Zack schreef
Jaaa mijn vriendin rijd met dr arabje western!
Wij zijn op 8nov. in beverwijk!


Helaas niet van de partij; zit tot januari met een vervoersprobleem!
Jullie in ieder geval veel succes en vooral veel lol! +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-09 11:40 



 
Profiel   

Een paar maanden geleden (voor ik van mijn paard donderde :+ ), hadden ze ons eerste westernlesje samen...
Hij kende er al iets van, ik nog niks, dus niveau hebben we nog niet ;)
[ img ]
Foto is niet super...

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-09 17:30 



 
Profiel   

Hier ook een die western heeft gereden met mn AV, momenteel richten we ons op de dressuur (vraag maar niet wat ik daar leuk aan vindt, zon strakke rijbroek bleehhh )

Maar we rijden nog heel regelmatig western, sterker nog ons dressuur is in western stijl :P niet af te leren zie je maar weer.

Heb lang geleden een reining oefenwedstrijd gestart.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-09 01:58 



 
Profiel   

[ img ]

arabier met westernzadel ook goed? :D

Ik rij niet specifiek western ofzo :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-09 02:44 



 
Profiel   

yildiz schreef
Zack schreef
Jaaa mijn vriendin rijd met dr arabje western!
Wij zijn op 8nov. in beverwijk!


Helaas niet van de partij; zit tot januari met een vervoersprobleem!
Jullie in ieder geval veel succes en vooral veel lol! +:)+

Komt vast helemaal goed!
Ga vandaag foto's maken, ik zal kijken of ik vanmiddag wat kan plaatsen ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-09 09:14 



 
Profiel   

Zack schreef
Komt vast helemaal goed!
Ga vandaag foto's maken, ik zal kijken of ik vanmiddag wat kan plaatsen ;)


Leuk! Verzoekje; mocht je de 8e Marloes met Major M (AV vos) zien, zou je haar dan de groeten van mij willen doen en haar veel succes wensen?! :D


Laatst bijgewerkt door YildizArabs op 01-11-09 10:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-09 09:45 



 
Profiel   

Stal vriendinnetje heeft een arabier gehad die in de reining mee liep... zal haar eens wijzen op dit topic.

Misschien heeft ze nog wat leuke foto's.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-09 09:53 



 
Profiel   

Ik heb op mijn laptop een foto van eind vorig jaar. Hier waren we beiden in training. Mijn paard, Kira, heb ik trouwens van CounTree hier op bokt. Zij rijdt met haar twee paarden ook western.

http://foto-uploaden.nl/zie/rk3nmlh

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-09 11:11 



 
Profiel   

Ik rijd western recreatief met mijn AV, waar ik tegen aanloop is dat ik de achterhand er nog niet goed onder krijg. Hij is wat overbouwt en loopt zelf al op de voorhand. Ik begin met trainen met pessoa. En als ik jog tilt hij zijn achtebenen ook niet netjes op hij sleept ze over de grond. Als iemand nog rijtechnische tips heeft??
http://www.mijnalbum.nl/Album=EY66VNL4

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-09 11:46 



 
Profiel   

[ img ]

Dit was voor een fotoshoot, maar wij weten zeker dat Sivmayall ook niet zou misstaan in de western pleasure :P
(let niet op zijn neus, was een beetje 'vreemd' weggeschoren door een arabtrainer :?)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-09 11:57 



 
Profiel   

lena83 schreef
Ik rijd western recreatief met mijn AV, waar ik tegen aanloop is dat ik de achterhand er nog niet goed onder krijg. Hij is wat overbouwt en loopt zelf al op de voorhand. Ik begin met trainen met pessoa. En als ik jog tilt hij zijn achtebenen ook niet netjes op hij sleept ze over de grond. Als iemand nog rijtechnische tips heeft??
http://www.mijnalbum.nl/Album=EY66VNL4


Ik heb geen ervaring met pessoa (ben niet zo'n fan van hulpteugels, al kunnen ze zeker wel nuttig zijn), dus kan daar geen uitspraken over doen. Maak je paart in ieder geval alert op je been (ik gebruik altijd fases, waarvan fase 1 de lichtste is en fase 4 de zwaarste hulp is). Om het achterbeen er meer onder de krijgen bouw ik in de training altijd veel sidepasses, pivots en backups in. Zijn vrij zware en technische oefeningen, maar met een super resultaat. Overgangen en balans zijn hierdoor zoveel beter geworden! Ik weet niet of je de figure 8 oefening kent? Ook een geweldige oefening om meer balans en stuwing vanuit de achterhand te krijgen.

Ik heb onlangs de DVD van Mark Shaffer gekocht waar veel van deze (en andere) nuttige oefeningen opstaan. Misschien een leuk cadeau voor de naderende feestdagen?;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-09 11:57 



 
Profiel   

@ ArabienRanch: wauw! Zeker niet! Ga je starten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-09 11:58 



 
Profiel   

Sivmayall zou niet misstaan!

yildiz, interessant, zo'n tips ivm DVD! Zou dit ook een goede zijn voor beginnende westernruiters? Of heb je daar ook tips voor?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-09 12:15 



 
Profiel   

yildiz schreef
@ ArabienRanch: wauw! Zeker niet! Ga je starten?


Nou voorlopig starten Ilona Bax en Siv in het Z1 (met winst) ! Of Ilona over gaat stappen op western riding ?
Ze is een echte dressuur miep :o maar wie weet ... :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-09 12:30 



 
Profiel   

@yil: backup doe ik wel veel, sidepasses probeer ik wel ook vanaf de grond, maar daar zijn we beiden nogniet zo bedreven in. Inprincipe rij ik ook niet met allemaal hulpteugels, maar pessoa schint heel goed te zijn voor correct ruggebruik en achterhand. Ik longeer nu met de dubbele lijnen maar de lijn achte zijn kont blijft niet even netjes zitten.
Figure 8 is een 8tje neem ik aan. Ik rijd in de baak ook vaak 8tjes om hem goed los te krijgen.
Bij wie les je als ik vragen mag?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-09 12:39 



 
Profiel   

yildiz schreef
Zack schreef
Komt vast helemaal goed!
Ga vandaag foto's maken, ik zal kijken of ik vanmiddag wat kan plaatsen ;)


Leuk! Verzoekje; mocht je de 8e Marloes met Major M (AV vos) zien, zou je haar dan de groeten van mij willen doen en haar veel succes wensen?! :D

ik ga het proberen!
Ik moet zelf 3 onderdelen starten voor het eerst! dus denk dat ik zelf ook chaot her self ben ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-09 21:03 



 
Profiel   

Isabel, Ilona & Siv zijn een echt duo, maar het western zou ze zeker niet misstaan +:)+ Ik verheig me op die dag, wie weet gaat Ilona het ook heel leuk vinden als dressuurmiep zijnde ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-09 13:47 



 
Profiel   

Hee Yildiz, Zit nie veel op bokt maar zag toevallig je berichie.
Even voor de andere, Ik heb een Vos Ruin van nu 5.5 jaar. Hij heet Major M. De M staat natuurlijk voor Monster ;) Heb hem nu bijna 2 jaar onder het zadel. 8 November word onze tweede wedstrijd. We starten pleasure en horsemanship. En tja, Bij hem gaat de spin ook bijzonder moeizaam. Maar ja, blijven oefenen... Is ook nie echt een doel, meer een leuke bijkomstigheid als het hem lukt.
Backup gaat beter. Alleen nu nog in snelheid, maar komt allemaal wel.
Hij is bijzonder braaf en relax dus ben benieuwd hoe hij dit keer op de wedstrijd is.
Ik heb werkelijk geen idee hoe ik een foto erop moet zetten, misschien dat Yildiz dat voor me wil doen? Hen jij nog foto van Major?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-09 15:10 



 
Profiel   

Hey Marloes!
Zoiets? :D
[ img ]

Is niet zo heel moeilijk hoor; ff op ww.mijnalbum.nl oid een album creeren waar je je foto's op zet en dan de eigenschappen van die foto's tussen de 'Img' zetten hier op Bokt. Uh... misschien dat iemand anders het begrijpbaar kan uitleggen? :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-09 16:35 



 
Profiel   

Dankje :). Ik moet me er inderdaad even in verdiepen. Altijd leukje eigen paardje aan andere te laten zien :).
Had idd op mijn album een album geactiverd, maar ja, ben er af gegooid omdat ik er niks mee deed, haha.

Heb echt zin in zondag, Hoop dat de startlijst snel bekend is. Nu ff verzinnnen wat ik allemaal aan major ga doen qua toileteren. Nie veel denk ik, want hij glimt al als een gek, haha. Staart wassen, neus met olie insmeren is denk ikdan welweer mooi genoeg voor L5, toch?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-09 17:18 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 354 [ 8828 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 354  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen