Arabieren & (wedstrijd)sport

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
joelledsr

Berichten: 1641
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: ergens ver weg...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 12:38

Misschien leuk voor mensen die niet geloven in Arabieren en wedstrijd sport... het EASP stamboek heeft als fokdoel het fokken van paarden die arabisch gefokt zijn voor de wedstrijdsport, omdat goed gefokte arabische paarden hiervoor de perfecte bouw bezitten en op de lange termijn zeer geschikt zijn in de sport. Voor mensen die echt geinteresseerd zijn: www.easpstamboek.nl
En kan verklappen, er loopt heel wat moois bij Vingers aflikken

moeshie

Berichten: 1143
Geregistreerd: 17-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 13:44

Wat een leukerts!! Ik wil met mijn arabje gaan crossen, hopelijk wordt dat wat? Hij is namelijk heeeeel eerrrg avontuurlijk, bruggen, bomen en zeilen vindt ie zalig. I

Is jullie arabje ook zo?

Zahlina

Berichten: 2640
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bandabou Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 21:24

Arabieren doen het goed in de sport.
Je zult er alleen nooit de "top" mee bereiken of je moet langesfstandsritten gaan rijden.
Maar hoeveel paarden halen de top wel???
Dat zijn er niet zoveel.

Ik rij zelf dressuur en de laatste twee wedstrijden die ik reed (Z1 paarden) was ik twee keer 4de van de 18 deelnemers.
Ik heb een jaar lang niet meer gestart bij het KNHS omdat ik er even geen zin meer in had maar na twee wedstrijden te hebben gereden kan ik niet wachten tot de volgende.

Het is wel zo dat ik over het algemeen genomen de enige met een arabier ben tussen de KWPNer maar dat mag de pret niet deren.
Je krijgt wel grappige reacties van de andere deelnemers vooral als ze merken dat ik ook Z start.

Ik moet bekennen dat het wel lekker voelt om hoog te eindige met een arabier.
Gisteren (zondag) stonder er 3 prof boven mij en ik ben maar een ameteur op een arabier. De rest (14) hebben we wel achter ons gelaten.

Gewoon lekker gaan rijden met je arabier.
En vergeet niet dat je wedstrijden voor de lol moet rijden.
Als je er plezier in hebt kan niemand je wat doen.....

Gr Em.

Mloui

Berichten: 1644
Geregistreerd: 29-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 12:47

Wat een onzin is het dat sommige mensen denken dat je niet goed met een arabier kan scoren in de wedstrijdsport. Ik zelf rij met mn arabiertje L2. De B en de L1 heb ik super snel doorlopen. Scores van 170 punten waren echt geen uitzondering. Ik heb aan één springwedstrijd meegedaan en had alleen 1 balkje. Hij vond het dood eng al die hindernissen maar als een arabier je vertrouwd doet hij alles voor je. Kheb hem letterlijk over de hindernissen heen gepraat, met als resultaat toch een winstpunt.

Arabieren zijn super paardjes die alles voor je willen doen, zolang ze je maar vertrouwen!

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 13:09

Mloui schreef:
Arabieren zijn super paardjes die alles voor je willen doen, zolang ze je maar vertrouwen!


OK dan!
hier ben ik het echt helemaal mee eens!

Daarom zijn het voor mij ook van die toppers!

En een ruiter die geen respect heeft voor een arabier, krijgt van de betreffende ruiter ook helemaal niets! Cool Schijnheilig

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 06:15

In de westernsport zijn arabieren ook erg doorgebroken, weer een sport waar ze goed in zijn! Knipoog

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 13:49

Als arabiertjes niet goed zouden zijn zouden ze de 'standaard' warmbloed paarden (dus KWPN, Hannovereaan etc.) niet veredelen met de Arabier

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 16:01

Ik breng mijn arabier uit in de dressuur... met hulp gaat springen ook steeds beter (vind hij eng) maar misschien dat we daar ook nog eens een keer een oefenparcours mee kunnen gaan rijden.

Bij het inrijden is mijn pony altijd knetter, net voor de proef rijd ik hem altijd nog serieus enz. en dan is hij in de ring super.

Steefje

Berichten: 999
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-04 18:04

Zahlina"]
Gewoon lekker gaan rijden met je arabier.
En vergeet niet dat je wedstrijden voor de lol moet rijden.
Als je er plezier in hebt kan niemand je wat doen.....
[/quote]

Dat is precies wat ik met Nagoya ga doen Lachen . Lekker lol hebben samen .

[quote="Franca"]
In de westernsport zijn arabieren ook erg doorgebroken, weer een sport waar ze goed in zijn! Knipoog
[/quote]
Oja , wat zijn ze toch veelzijdig, die arabjes !!!

[quote="Sjonniej schreef:
Als arabiertjes niet goed zouden zijn zouden ze de 'standaard' warmbloed paarden (dus KWPN, Hannovereaan etc.) niet veredelen met de Arabier

Jaaa *LOL* , goed punt OK dan! !!!

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 15:10

goeie site zeg heb hem ingepikt en op de arabische volbleoden site gezet!!!

en arabieren kunnen gewoon alles laat ze lekker kletsen!!!!!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 16:07

Als er mensen zijn die morgen veel sportieve Arabiertjes in actie willen zien: kom naar Ermelo! Party!!

Fasna Trail 2004 op en rondom het KNHS-centrum: http://www.fasnatrail.nl

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 16:31

Arabieren zijn prachtig en kunnen goed lopen. Maar ik zie wel dat je 20 bent en dus niet bij de pony's kunt starten. Bij de paarden met een pony rijden levert je altijd een nadeel op. Ik zeg niet dat ik het ermee eens ben, maar in de praktijk blijkt dit vaak.

Ik weet niet hoe groot je arabier is, maar bij het springen zal ie het toch moeten opnemen tegen grote paarden, voor wie een meter een hobbeltje is.

Natuurlijk maakt dit allemaal niets uit als je gewoon voor je plezier wedstijden rijdt.

Steefje

Berichten: 999
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-04 13:38

Marliesje schreef:
Arabieren zijn prachtig en kunnen goed lopen. Maar ik zie wel dat je 20 bent en dus niet bij de pony's kunt starten. Bij de paarden met een pony rijden levert je altijd een nadeel op. Ik zeg niet dat ik het ermee eens ben, maar in de praktijk blijkt dit vaak.


Ja, dat is waar. Maar dat maak voor mij niet zoveel uit, omdat ik inderdaad echt voor de lol rijdt *LOL* . Ik heb met Easy Boy concours bij de pony`s gereden, ook voor de lol. Met hem deed ik springwedstrijdjes, omdat hij zo dol op springen was Lachen .
Ik weet niet of ik met Nagoya op concours ga, ligt eraan wat zij leuk vindt of goed kan. Ik vind `t nl niet leuk om iets te doen met een paard, wat het paard zelf niet leuk vind, dan heb ik er ook niet zoveel plezier in..

Het lijkt me wel erg gaaf om een grote "dressuur-warmbloed" te verslaan met m`n arabje Haha! Knipoog

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 15:50

Das inderdaad ook erg stoer. Zo vind ik het ook leuk om met mijn springpaard, dressuurgefokt paarden te verslaan. Knipoog